LFC-Birmingham 21-24/9 (2007/08)

Her kan du finde inspiration til din rejse til Liverpool
Besvar
Jezzman

LFC-Birmingham 21-24/9 (2007/08)

Indlæg af Jezzman » lørdag, 06. okt, 2007 12:54

Så blev det tid, til den første tur til Anfield i denne sæson. Klokken er 4 om morgenen og det er lige blevet fredag den 21. september. Der er stadig mørkt udenfor og ret koldt. Efteråret sniger sig tættere og tættere på, men varmen er ikke langt væk, den findes indeni, for nu er vi snart tilbage i 'bette Liverpool'.

Stine og jeg pakker de sidste ting ned, smider kufferter og hvad vi nu har bagi Skodaen og begynder at trille sydpå. Ved motorvejsafkørslen til Randers C, mødes vi med Tvede og hans Diana, som skal køre med os til Hamborg hvor vi skal med flyet til Manchester omkring middag.

Vi kører sydpå og da vi når Kolding, samler Stine og jeg Alex og Steven op. Tvede og Diana samler Veffe og Michael op - vi er nu 8 og bliver ikke fuldtallige før vi kommer til Liverpool, hvor vi skal mødes med Hansi og Jens. Alex er Tue69's svigerfar og Steven er hans svoger. Det var egentlig meningen Tue selv skulle have været med, men han måtte desværre udgå med en skade og hans svigerfar kom med på afbud. Veffe kender i jo og Michael er så Veffes kammerat. Hansi kender i også, Jens er Hansi's fætter mener jeg og så skulle præsentationen vist være på plads :)

Turen går til Hamborg og vi får parkeret bilerne, tager "Holiday Shuttle" til hovedterminalen og træder ind af døren, nøjagtig 2 timer før flyet skal lette - perfekt timing ! Vi får lidt at spise, nogle får turens første øl, andre bare en kop kaffe, men fælles for os alle er den summen der er over forsamlingen - en summen af forventning, der kun findes sådan når man er på vej til Liverpool.

Tiden går hurtigt og vi kommer ombord på flyet. Vi får en lille selvdød sandwich og en kop kaffe og pling så sover Jezzman. Jeg vågner et kvarters tid før vi når Manchester og åååh, hvor jeg trængte til den lur (man er vel ved at blive en gammel mand) :D

Jeg har ikke været i Manchester lufthavn siden 90'erne. Jeg er enten fløjet til Birmingham eller også til Stansted de sidste mange, mange år og det går pludselig op for mig hvorfor, da jeg træder ind i lufthavnen, for hvilket hul i jorden. Jeg har desværre ikke dårlig mave, for ellers kunne man jo lige have lavet den traditionelle på toilettet, men det kan desværre ikke lade sig gøre - måske på hjemturen, vi må se?

Vi har bestilt 2 taxier hjemmefra og i løbet af en times tid er vi i Liverpool midtby, hvor vi skal bo på hotel Ibis, som ligger på Wapping, lige overfor Albert Dock. Vi får alle sammen tjekket ind, altså lige på nær Hansi og Jens der bor ude i nærheden af Anfield, da de er indlogeret privat. Vi sætter os i baren og får et par stille øller og efter en times tid, tager vi os sammen og finder vores værelser, får et bad og så er vi for alvor klar til at indtage Liverpool :)

Vi går i samlet flok op til Williamson Square og går shop-amok i Liverpool butikken. Det er som at se små 5-årige drenge i en slikbutik :D Da vi er godt udmattede af at shoppe - det bliver mænd jo hurtigt - så går vi på Queens Pub og slukker tørsten. Stine og Diana er dog knapt så tørstige som os andre og måske fordi de har ekstra kvinde-shoppe-gener, går de ud og shopper igen. Hansi og Jens er dukket op og vi sidder og drikker en håndfuld håndbajere med dem, da Peter Schulz og Martin Hansens far dukker op og siger hej. De bliver ikke så længe, men længe nok til vi lige får hygget lidt med dem også. Tiden løber og folket er ved at være godt sultne. Vi går tilbage til hotellet og får arrangeret at vi kan spise på restauranten "Blue" på Albert Dock en times tid senere. Lambertsen og Lambertsen junior er i øvrigt også dukket op og spiser sammen med os. Til gengæld er Hansi og Jens blevet ude i Anfieldområdet. Vi får et godt bord, nogle gode øl, noget godt mad, noget godt vin og en masse hyggesnak. Vi ender inde i byen og får lidt at drikke, men er trætte ovenpå den lange dag. De sidste af os er i seng omkring kl. halv tre.

Det er lørdag og det kan man mærke. Der er denne her specielle matchday-buzz i hele byen og det er så fedt. Vi tager os et hurtigt smut op i JJB Sports, som har -75% rabat på en masse varer og vi får os lige en morgenøl også - og så går turen til Anfield. Vi er der tidligt, for vi har små 400£ som vi skal donere til HJC fra CL finalen på BW i Århus. Vi får afleveret donationen til en meget, meget taknemmelig HJC medarbejder, går en tur fra HJC shoppen, omkring Anfield til HJC Memorial og videre rundt til HJC shoppen igen. Vi bliver enige om at gå et smut ned ad gaden og ender på The Salisbury, hvor vi får et par øl, indtil en times tid før kick off hvor vi smutter ind på stadion.

Kampen er så vidt beskrevet, så mange steder, så jeg vil ikke gå i detaljer, men den ender som bekendt 0-0.

Vi er lidt ærgelige over det dårlige resultat, men sådan er det jo og vi skal have det bedste ud af dagen, så vi går øl-amok og drikker vores sorger væk. Senere på aftenen tager vi til Casa Bella, som er en italiensk restaurant på Victoria Street. Den kan anbefales og her hygger vi os rigtig godt, drikker nogle flere øl og noget mere vin og bliver vist godt snurrede :D Vi fortsætter til Matthew Street og sidst på natten er kun Steven og jeg tilbage. Jeg kan ikke huske hvad stedet hedder, men vi ender med at stå og synge "land down under" sammen med en flok af de lokale, på en eller anden karaokebar og SÅ var det vist tid til at komme hjem på hotellet og i seng.

Søndag morgen og der er en vis mat-hed, ved nogle af os. Vi spiser morgenmad og deler os i to flokke af fire. Veffe, Michael, Alex og Steven tager til Anfield igen, for at se museet og se om de kan snige sig med på et afbud, så de kan komme på Anfield Touren? Det viser sig, at det kan de ikke og derfor vil jeg lige anbefale at folk der gerne vil på rundvisning, skal huske at bestille den lang tid i forvejen. Tvede, Diana, Stine og jeg, går en lang tur i midtbyen, på Albert Dock og ender på en pub, hvor vi får en masse at spise (tiltrængt). Vi smider os i et sofa arrangement og ser ManU-Chelsea. Jeg har svært ved at bevare overblikket, er træt og sidder og ligner en nikke-dukke... Da 1. halvleg er forbi, går vi hjem til hotellet og jeg smider mig og sover lidt og ja jeg er gammel kan jeg mærke :D Om aftenen tager vi ud og spiser Thailands/Kinesisk buffet og det passer vist glimrende til både budgettet og tømmermændene. Vi ender på Varsity Pub, som ligger ved siden af... her får vi en kop kaffe, nogle er mænd nok til øl og der går ikke længe, inden vi er tilbage på hotellet, hvor de fleste ender med at spille kort hele aftenen. Jeg må give fortabt og gå tidligt i seng.

Mandag morgen, tidligt op, på med løbeskoene og afsted. Tilbage til det "normale" liv. kl. 9 taxier til lufthavnen, fly til Hamborg, biltur til grænsen, indkøb ved grænsen, tur til Kolding.... Hvor Steven og Alex står af. To gæve rejsekammerater, som vi hyggede os rigtig godt med. Vi savnede dig Tue, men i dit fravær var det et godt valg som erstatning !! Tur fra Kolding til Randers og så tilbage til den gamle daglige trummerum.

Tak til alle de der var med på turen - i var spitzenklasse at rejse med. Nu må vi vente helt til december, før turen går til Liverpool igen.... for sidste gang i 3 massive år :( (måske) :mrgreen:

Poor Scouser Tommy

Re: Rejsebeskrivelse: LFC-Birmingham 21-24/9 2007

Indlæg af Poor Scouser Tommy » lørdag, 06. okt, 2007 19:29

Fin beskrivelse, men hvad er undskyldningen for, at du ikke skal der over i tre år Jezz?

hansilivlykke

Re: Rejsebeskrivelse: LFC-Birmingham 21-24/9 2007

Indlæg af hansilivlykke » lørdag, 06. okt, 2007 20:03

Poor Scouser Tommy skrev:Fin beskrivelse, men hvad er undskyldningen for, at du ikke skal der over i tre år Jezz?
Ja det var en super god tur.
Jezz og Stine flytter jo til Singapore, og så passer det ikke helt Jezz med de 3 år - smutter du ikke derover igen til Bolton kampen i dec ;)

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Rejsebeskrivelse: LFC-Birmingham 21-24/9 2007

Indlæg af Styf » søndag, 07. okt, 2007 21:28

Rigtig god rejsebeskrivelse. Lyder som en rigtig fed tur og kun resultatet på kampen var værd at ændre.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Hardy
Indlæg: 1080
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 00:46
Geografisk sted: Brøndby
Alder: 59
Kontakt:

Re: Rejsebeskrivelse: LFC-Birmingham 21-24/9 2007

Indlæg af Hardy » mandag, 08. okt, 2007 08:05

Fin beskrivelse af en garanteret fed tur - dog falder det i øjnene at du drikker for lidt og sover for meget :D

Jezzman

Re: Rejsebeskrivelse: LFC-Birmingham 21-24/9 2007

Indlæg af Jezzman » mandag, 08. okt, 2007 09:16

@ PST: Som det blev nævnt, begynder jeg i et nyt job i Singapore per 1/2 2008, så der bliver lidt langt til Liverpool, men skal det være, så kan det da lade sig gøre :D Men det bliver svært....

@ Hansi: Jo da, men det skriver jeg jo også :D

@ Hardy: Det er tydeligt ud fra dine kommentarer, at du ikke var med på turen :mrgreen:

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Rejsebeskrivelse: LFC-Birmingham 21-24/9 2007

Indlæg af Styf » mandag, 08. okt, 2007 19:09

Skal den ikke flyttes over i det forum med rejsebeskrivelser? :?
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Jezzman

Re: Rejsebeskrivelse: LFC-Birmingham 21-24/9 2007

Indlæg af Jezzman » torsdag, 11. okt, 2007 13:44

Styf skrev:Skal den ikke flyttes over i det forum med rejsebeskrivelser? :?
Jeg tror tråden er blevet overset :D

Tvede

Re: Rejsebeskrivelse: LFC-Birmingham 21-24/9 2007

Indlæg af Tvede » fredag, 12. okt, 2007 09:58

Hardy skrev:Fin beskrivelse af en garanteret fed tur - dog falder det i øjnene at du drikker for lidt og sover for meget :D
Det er fuldstændig korrekt obsaveret Hardy.
Manden gik rundt som en zombie hele søndagen. tror han har sovet ialt 14 timer fra søndag til mandag morgen...

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Rejsebeskrivelse: LFC-Birmingham 21-24/9 2007

Indlæg af nrg » fredag, 12. okt, 2007 10:15

Tvede skrev:
Hardy skrev:Fin beskrivelse af en garanteret fed tur - dog falder det i øjnene at du drikker for lidt og sover for meget :D
Det er fuldstændig korrekt obsaveret Hardy.
Manden gik rundt som en zombie hele søndagen. tror han har sovet ialt 14 timer fra søndag til mandag morgen...
Det lyder ligesom mine rejsekammeraters historie om Svensker. Han sov i 18 timer. Er Svensker og Jezzman i virkeligheden en og samme person? Ved nærmere eftertanke, er de heller aldrig set samtidig på BW og Rambo siger jo også, at der er usikkerhed for, om Svensker kommer til Bluenose-brunch. Måske fordi Jezz kommer i stedet.

Hva' siger Smartie til denne opklaring? :D
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Tvede

Re: Rejsebeskrivelse: LFC-Birmingham 21-24/9 2007

Indlæg af Tvede » mandag, 15. okt, 2007 08:51

nrg skrev:
Tvede skrev:
Hardy skrev:Fin beskrivelse af en garanteret fed tur - dog falder det i øjnene at du drikker for lidt og sover for meget :D
Det er fuldstændig korrekt obsaveret Hardy.
Manden gik rundt som en zombie hele søndagen. tror han har sovet ialt 14 timer fra søndag til mandag morgen...
Det lyder ligesom mine rejsekammeraters historie om Svensker. Han sov i 18 timer. Er Svensker og Jezzman i virkeligheden en og samme person? Ved nærmere eftertanke, er de heller aldrig set samtidig på BW og Rambo siger jo også, at der er usikkerhed for, om Svensker kommer til Bluenose-brunch. Måske fordi Jezz kommer i stedet.

Hva' siger Smartie til denne opklaring? :D
Uha hvor er du skarp Niels...

Jezzman

Re: LFC-Birmingham 21-24/9 (2007/08)

Indlæg af Jezzman » mandag, 15. okt, 2007 20:00

Skal huske paryk, skal huske min svenskerparyk.... :D

Besvar