LFC - Fulham (2007/08)

Her kan du finde inspiration til din rejse til Liverpool
Besvar
Hafsteinsson
Indlæg: 2817
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:19

LFC - Fulham (2007/08)

Indlæg af Hafsteinsson » mandag, 12. nov, 2007 21:11

Endnu en gang, faktisk 4. gang indenfor 1½ år, gik turen til Liverpool, og såmænd om ikke det endnu en gang var med min tro taske-bærer og øl-betaler, Ib "kranvogn" Stenhugger, der blev lokket med "over åen".
Vi tog denne gang over Hamburg, da det var lidt billigere, mens vi bagefter må erkende, at køreturen er en bitte lang.

Pas på trafikpropper hvis i tager den vej - vi slap dog heldigt.

Ellers var det samtidig Big Ib's fødselsdag, så tillykke - du skal gi' :twisted: :flag5: :birthday: :headbang: :old: :music2: :director: :clap: :dance:

I Liverpool havde vi booket os ind på "Shamrock" - et guesthouse, der koster den nette sum af sølle £25 pr. overnatning, inkl. morgenmad. Det ligger meget tæt på Broadgreen togstation, og derfra kan man faktisk taget toget direkte til scum airport. Til Lime Street koster det £1,70 for en day ticket, og det tager vel 10 min. og der kører toge frem til kl. 23.30 med 15 minutters mellemrum.

Taxa til Liverpool og Anfield er dog dyrt, ca. £10, men tager man over Lime Street og derfra, kan det jo gøres billigere med bus eventuelt.

Oppe på Albert stødte vi ind i Tage og Mogens, der var sammen med en LFC-Fan fra Finland. Lidt skørt sagde IB, giv ham dog din Justice 96 LFC-fancup trøje, så det gjorde jeg.
Fandme om ikke han så fandt på, at donere sin Finland trøje til mig!!!!! Nå, skæbnen ville, at jeg tog imod, selvom det var lige i overkanten. Endnu sjovere kunne det have været, hvis vi havde stødt ind i Sami Hÿypia i lufthavnen, men han var rejst af - fik vi at vide, en time tidligere - det havde ellers været kanon at få Hÿypia's autograf på en Finlandsk landsholdstrøje.

Nå, vi tog med Mogens og Finland-dude (har glemts hans navn) ned til Liverpool og spiste. Her var øllet steget os lidt for meget til hovederne, men maden smagte rigtig godt.

Vi skal her rette en meget personlig og særdeles vigtig tak til Mogens for at "sorte it out" - det satte både Ib og jeg stor pris dagen efter, hvor vi om morgenen måtte sende en SMS til Mogens for det gode arbejde - Mogens du ved hvad jeg mener. Vi håber at få lov til, at give en tak-for-sidste-fadbamse, næste gang vi ses, det samme gælder selvfølgelig Finland-dude.

Nå, lørdag tog vi tidligt op til Park, hvor vi befandt os indtil kampstart, for der er der altid rigtig godt stemning. Først mødtes vi med at par danskere fra Brøndby, der skulle over og endda stå på the Kop for første gang. Vi fortalte dem, at de aldrig ville tage andre steder hen, men det afviste de dagen efter, da vi mødte dem nede i Liverpool by.

Så var der tyskerne der sad ved vore ene side, 4 stk., hvoraf der var både en 1860- og en Bayern Munchen fan. Der blev grint meget over, at jeg kaldte ham for Rumenigge - men så var de ligesom også "med" i den gode stemning. Enlænderne grinte også af den, selvom der var "Remembrance day" om søndagen... Men det går, og sådan er det altid i Liverpool - der er plads til alle.

Så kom islændingene, som sædvanlig må jeg vel sige, for en vis Sigurdur Hjaltesson, tror jeg nok han hedder, var der atter, det er 3. gang jeg møder ham ud af de 4 ture jeg har været på!
Han er lidt sjov, for han har altså sin helt egen Champions League pokal, noget den islandske fanklub i øvrigt også har - men de var dog blevet på hin nord-atlantiske ø denne gang.

Sidst var der selvfølgelig "the Crew" på Park, der åbenbart har lagt mærke til os, efter vore relativt hyppige besøg her på det seneste. De giver os altid god betjening og en hyggesnak med i løbet af dagen. Og så fik jeg fik endelig indfriet mit ønske om, at få et billede af Diege Maradona, fra Champions League finalen i Istanbul med - så tak for det.

Endelig blev det kamp-tid. Så vi forlod Park for at få has på the Cockney's. Vi var denne gang på Mainstand, hvor den stolpe desværre blokerede mit udsyn da Torres scorede, men ellers fede pladser, Ib et par sæder bag ved mig - jeg havde udstyret mig med ikke færre end 4 nye halstørklæder denne gang. Som den gode tvilling engang sagde, en fodboldfan mangler aldrig halstørklæder :mrgreen:
Vi fik dog ikke sunget så meget som da vi var på Kop, men det var lidt generelt idag til kampen. Til gengæld spillede både Hyypia og Voronin rigtig godt - for slet ikke at tale om Reina's udspark 8-) Det var bare for vildt at Torres blev skiftet ind, og så laver han en matchvinder - jeg bliver nødt til, at have hans autograf på et eller andet tidspunkt.

Nå, i kender resultatet, og Gerrard sparkede den sidste ind så 2-0 og vi holder fast i Premier League.

Efter kampen, var Ib heldig at få øje på Daniel Agger, men han havde desværre ikke nogen kuglepen da han spurgte om en autograf.

Vi sluttede selvfølgelig af med, at danse lidt inde på Park, inden vi gik i byen i Liverpool, men det er en helt anden historie.

Ib & H.t.t.H.H.
Senest rettet af Hafsteinsson lørdag, 19. jan, 2008 00:34, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: LFC - Fulham tur

Indlæg af Styf » mandag, 12. nov, 2007 22:11

Lyder som en rigtig god tur. God rejsebeskirvelse.:clap:
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 51

Re: LFC - Fulham tur

Indlæg af Jan » tirsdag, 13. nov, 2007 10:09

Et indlæg der burde flyttes til "Rejsebeskrivelser"... :idea:
Up The RedMen... we go again!

Besvar