LFC - Wigan 18/10 (2008/09)

Her kan du finde inspiration til din rejse til Liverpool
Besvar
Brugeravatar
zerlang7
Indlæg: 1173
Tilmeldt: tirsdag, 04. dec, 2007 16:44
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

LFC - Wigan 18/10 (2008/09)

Indlæg af zerlang7 » tirsdag, 21. okt, 2008 18:21

Vil lige dele min tur til Liverpool med jer.

Dagen er Fredag, arbejde skal lige overståes, før turen går til Billund. Lidt i 17 går flyet til Standsted.
Efter Standsted tager vi togeturen gennem nogen af England, via Nuneaton også Liverpool. Vi er der først ved midnat da togturen tager omkring 5 timer.
Selve togturen er ret lang, og kedeligt, så noget godt læsestof er godt.
Man får os et meget godt billede af hvor stor Liverpool Fodboldklub er, vi mødte omkring 8 danskere der skulle over og se kampen.
Men jeg ved til min næste tur at det bliver en anden vej jeg vælger, da det klart kan anbefales at være derovre fredag middag, eftermiddag, hvis muligt, da der er så meget at se på.

Ved midnat tjekker vi ind på Travelodge, men smutter lige en tur igennem byen for at se om der sker noget. Så skulle der osse lige spises lidt.
Man ser dog ingen fodboldtrøjer i byen, da man i England stadig er lidt gammeldags hvad der angår.

Lørdag er kampdag, og vi vågner omkring kl.7 da vi simpelhen ikke kunne sove længere.
Vi får vores forudbestillte morgenmad, der godt nok er intet værd.
Selve hotelet, var fint nok, men der kan helt sikkert spares penge, da det var dyrt i forhold til de danskere jeg snakkede med, og om hvad de ca skulle give.

Inden vi skulle til kampen gik vi igen i byen, da vi ville ned i Liverpool FC shop, i Liverpool One. Og hold da helt kæft man, det var da helt vildt. Det er så stort, jeg kunne blive ved. Billeder forklarer det næsten bedre.
Der blev brugt rigtig mange penge, så vis det er første gang man skal derover, er ekstra penge en god ide.

Vi vil så gå fra Liverpool Centrum til Anfield, men det dropper vi hurtig og tager bussen, som ikke er særlig dyr.
Da vi ankommer allerede 3 timer før er der allerede fyldt med røde trøjer omkring Anfield.
Vi sætter næsten mod Stanley, hvor vi skal hente vores billetter i samarbejde med Luffe. (Tak for hjælpen Luffe)
Vi får et par øl med luffe og nogen af de sædvandlige stamgæster.
Omkring 1½ time før, går vi igen med Anfield får ligesom at opleve atmosfæren, omkring stadion inden kampen.
Vores plader var lige midt i The Kop, som var helt kanon.
Stemningen var ikke helt i top, men den kom den absolut tilsidst.

Efter kampen, bliver vi omkring Anfield, for at se om vi kunne få et øje på nogen af spillerne.
Og det var en rigtig god ide.
Omkring 1 time efter begynder spillerne at rasle ud fra Anfield stille og roligt. Først Torres, med han lækre dame.
Dossena kommer ud lidt efter, og der er det lidt sjovt med alle spiller (bortset fra Carragher) kører rundt i store biler, men nej han tager sku en Skoda Fabia :lol:
Agger kommer ud som en af de sidste, og endnu engang viser han hvor stor en spiller han er, og hvor stille og rolig han tager det hele.
Alle de små autograf jægere råber og skriger på ham, men vi bruger vores egen danske stemme, og den genkender han med det sammen, og skriver gerne en autograf på vores trøjer.

Vi smutter så igen hen på Stanley for at nyde et par øl eller 3 med Luffe og alle de engelske gutter.
Det skal lige sige de er utrolige venlige og gæstfri, og blev tilbud overnatning og billetter til andre kampen, hvis det var det vi var ude efter.
Vi smutter igen ind mod byen for at ser om der var gang i den der, og finder en lille pub og får et par øl, inden vi smutter i seng.

Søndag skulle gå på Anfield med bl.a. museum, rundtur og måske lige en tur til melwood vis der var tid.
Omkring kl 12 tager vi igen bussen mod Anfield, og tager først en rundtur i museumet, og der kan man godt nok bruge et par timer.
Også ville rundt på Anfield. Selvom jeg ringede 2 uger inden afrejse var der alligevel udsolgt. Vi skrev os så på listen alligevel, får måske at være heldige.
Det var først kl. 14.30, så vi havde 1 time vi skulle bruge omrking stadionet.
Det droppede vi og tog så en taxa mod Melwood.
Og der kommer en af turens helt store oplevelser. Lige da vi ankommer holder Torres i han Q7 og skriver autografer.
Jeg når lige at knalde hovedet ind i taxa glasset, da jeg havde så travlt med at komme ud.
Da Torres så lige skal til at skrive på min trøje, gider han ikke skrive flere, æv æv æv. Men det blev dog til et par billeder.
Men som toppen af kransekagen kommer Mascherano ud som den sidste, og der var vi så heldige at få et par autografer på trøjen.
Det var 1 time der blev rigtig godt bruge, også skulle vi ellers på rundtur på Anfield.

På rundturen bliver der fortalt mange gode facts omkring stadion, også er det jo bare fedt at opholde sig på Anfield.

Søndag aften ville vi på Aggers resturante, Tirano for at spise.
Der fik vi mad for den helt store guldmedalje, maden var rigtig god og der var betjeningen osse.
Det eneste der mangler var Agger, der så skulle have været til fest på Carraghers bar, der havde 1års fødselsdag.
Imens vi sidder at spiser, kommer der 7 sløret danskere forbi og ganske rigtig, det var Kolind og hans kammerater.
Vi fik snakket lidt om kampen, og hvad vi forskelligt havde lavet.
Efter spidsning skulle vi lige forbi Carraghers Bar, for at se om der var noget at kigge efter, men det var der ikke.
Vis man vil på Carraghers Bar vil det være en god ide at bestille bord forud, da vi intet kunne få.

Dagen efter skulle vi op kl 5, så aftenen blev ikke lang for vores vedkomne.
Vi fløj fra Liverpool til Dublin og Dublin til Billund som var en fin tur.

Det var min rejsebeskrivelse fra en af mine bedste oplevelser i mit liv.

Billeder kommer senere.
Billede

Brugeravatar
Rambo
Indlæg: 834
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:57
Geografisk sted: Aarhus N
Alder: 42

Re: 18-10-08 Liverpool - Wigan

Indlæg af Rambo » tirsdag, 21. okt, 2008 18:41

fed tur, du har haft der!

hvam var du afsted med??
Wow nu kører det! nye ejere, ingen gæld! vi køber Dzeko og Mata til januar, Maicon, Müller og Lahm til sommer.

Så vinder vi CL og PL i 2012. alt det afgjort idag! woohoo!

Brugeravatar
zerlang7
Indlæg: 1173
Tilmeldt: tirsdag, 04. dec, 2007 16:44
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: 18-10-08 Liverpool - Wigan

Indlæg af zerlang7 » tirsdag, 21. okt, 2008 19:01

Rambo skrev:fed tur, du har haft der!

hvam var du afsted med??
Ja det var bare toppen.

Jeg var sammen med min storebror.
Næste gang skal være med en større LFC fan end min bror :)
Billede

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 18-10-08 Liverpool - Wigan

Indlæg af nrg » tirsdag, 21. okt, 2008 19:31

Det lyder som en fed tur. Man kommer jo helt til at glæde sig til at skulle afsted igen.

God rejsebeskrivelse.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
zerlang7
Indlæg: 1173
Tilmeldt: tirsdag, 04. dec, 2007 16:44
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: 18-10-08 Liverpool - Wigan

Indlæg af zerlang7 » tirsdag, 21. okt, 2008 20:18

Her er så et par billedere fra vores tur. http://picasaweb.google.com/Zerlang7/LiverpoolTur#
Billede

Hafsteinsson
Indlæg: 2817
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:19

Re: 18-10-08 Liverpool - Wigan

Indlæg af Hafsteinsson » tirsdag, 21. okt, 2008 20:49

Rigtig fed rejsebeskrivelse, især din Melwood tur, og så Kop-billetter!

Jeg kunne flå en aggresiv 350 kg. hun-tiger i løbetid - LEVENDE - for sådan nogle, du ved ;)

....og for så slet ikke at tale om alle de billeder!!!!!!

YNWA

PS: Lod du mærke til, om der var alle "sizes" i den nye butik? Der har tit været udsolgt i small og medium når jeg har været afsted nemlig....

Brugeravatar
zerlang7
Indlæg: 1173
Tilmeldt: tirsdag, 04. dec, 2007 16:44
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: 18-10-08 Liverpool - Wigan

Indlæg af zerlang7 » tirsdag, 21. okt, 2008 21:14

Hafsteinsson skrev:Rigtig fed rejsebeskrivelse, især din Melwood tur, og så Kop-billetter!

Jeg kunne flå en aggresiv 350 kg. hun-tiger i løbetid - LEVENDE - for sådan nogle, du ved ;)

....og for så slet ikke at tale om alle de billeder!!!!!!

YNWA

PS: Lod du mærke til, om der var alle "sizes" i den nye butik? Der har tit været udsolgt i small og medium når jeg har været afsted nemlig....
Der er massere af trøjer, nogen med navn og nogen uden. Jeg ved ikke med Small. Men jeg skulle selv have en medium, og den sprugte jeg efter, da der ikke var flere. Min bror skulle have en large uden tryk, den var der ikke, så vi måtte videre til den anden shop der ligger i byen.
Så der skulle være god mulighed for at de har i alle størrelser.

Nej jeg forstår den ikk helt, er det for billederne af Torres og Mascherano, du mener ? :p
Billede

Anders

Re: 18-10-08 Liverpool - Wigan

Indlæg af Anders » tirsdag, 21. okt, 2008 21:45

Hafsteinsson skrev:PS: Lod du mærke til, om der var alle "sizes" i den nye butik? Der har tit været udsolgt i small og medium når jeg har været afsted nemlig....
Small til dig og medium til Ib, eller hvordan, Haffe?

Besvar