Liverpool - Man. Utd- Rejsebeskrivelse. Den hurtige og korte

Her kan du finde inspiration til din rejse til Liverpool
Besvar
Hansen

Liverpool - Man. Utd- Rejsebeskrivelse. Den hurtige og korte

Indlæg af Hansen » onsdag, 30. mar, 2011 09:19

Kan lige komme med en hurtig beskrivelse af min tur til Manchester-kampen. Kuyt- hattrick så har man set det hele.

Landede i LPL lørdag lige før middag og smuttede ud på hotellet for at smide tasken. Hotel Alicia lige ved Sefton Park. Hyggeligt gammelt hotel ca. 7-8 punds taxa kørsel fra Anfield:)

Mit værelse var ikke klart, så jeg fik mig en pint i hotellets bar mens jeg lige ventede en times tid. Læste lidt avis og faldt i snak med en irsk gut. Mere om ham senere.

Da jeg fik værelset smed jeg tasken op og smuttede in i byen for at snuse lidt til centrum. Liverpool summer af liv sådan en lørdag og vejret var fint med høj solskin og ca. 7 grader. Jeg fik mig et par sandwiches og gik in på en pub, O'Niel's på Hanover Street. Lidt stort sted med masser af gang i den allerede tidligt. Der var et par polterabends igang. Irere selvfølgelig. Jeg havde været tidligt oppe så jeg smuttede efter et par pints. Tilbage på hotellet for at få en morfar.

Jeg havde ingen billet til kampen endnu og det så lidt sort ud. Meldingerne gik allerede tirsdag før kampen at billetpriserne var oppe over 250£. Hold da k...

Nå jeg fik mig en lur og gik derefter ned på The Gulshan. En hæderlig indisk restaurant på Aigburth Road. Efter en rigtig god middag tog jeg en taxa tilbage til O'Niel's. John O'Conner(gammel kending fra Groundpig- Liverpool band) spillede da jeg kom derned og der var en rigtig fed stemning. Det kostede lidt ekstra i budgettet og det blev noget senere end planlagt. Men en fed aften nevertheless:)

Søndag stod jeg op ved ni-tiden. Fik lidt brekkie og gik en lille tur over i Sefton Park. Stadig ingen billet. Og det så ikke godt ud. Jeg havde ringet til alle mine kontakter og stadig uden held. Rygterne sagde at billetterne nu gik for 600£ ude ved Anfield. Så meget er jeg ikke klar til at gi'.

Da jeg er på vej tilbage til hotellet møder jeg den samme irske gut somfra dagen før...bliver hele tiden afbrudt. Er på arbejde. Må lige gøre den færdig senere. Sorry...
Senest rettet af Hansen onsdag, 30. mar, 2011 09:22, rettet i alt 1 gang.

Hansen

Re: Liverpool - Man. Utd- Rejsebeskrivelse. Den hurtige og k

Indlæg af Hansen » onsdag, 30. mar, 2011 09:21

...ja så er der ro på jobbet igen. Så kommer næste bid..

Den irske gut fra dagen før var en smule bleg.

Jeg prøvede med et forsigtigt: "hi mate"
Han svarede noget i stil med: "hiya...got a bit rough last night"

Så fulgtes vi ad lidt og snakken faldt på kampen senere. (Han havde et liverpool tørklæde på)

Jeg spurgte om han havde billet og han lyste helt op og sagde ja. Vi snakkede lidt om Torres og King Kenny osv. Så spurgte han om jeg skulle ud på Anfield og om jeg havde billet. Jeg sagde selvfølgelig nej og så undrede han sig lidt over at jeg var kommet over fra DK uden billet. Pludselig siger han, da vi er kommet tilbage til hottellets foyér: "Wait here mate. We might have a spare" 2 minutter senere står jeg med en billet i hånden og kun 100£ fattigere. H A P P Y D A Y S . Jeg måtte love ikke at sælge den videre. As if....

Jeg takker selvfølgelig mange gange. Skynder mig at gøre klar til afgang og tager en taxa ind til byen. Mangler lidt cash og skal lige have en sandwich kørt ned inden jeg skal have mere øl ned.

Efter denne lille detour går jeg op i den anden ende af gågaden til en taxastand for at komme videre. Der står to gutter der og venter allerede. Begge med røde halstørklæder, og jeg spørger om de skal ud til stadion og vi deler en taxa derud. Det viser sig at være to franskmænd. En far og en søn. Sønnen er vel et par og tyve(med et stort sort garn - tror faktisk at det er Fallaini lige da jeg får øje på ham) og han har givet sin far turen over i 50 års fødselsdagsgave. Faren fortæller at hans første kamp med Liverpool var kvartfinalekampen i 1977 mod St. Etienne i Frankrig. Mange herinde husker sikkert returen på Anfield, og David Fairclough's scoring der bragte Liverpool videre i mesterholdenes turnering, som senere blev vundet. Hyggeligt at sludre med dem. De får selvfølgelig alle historier fra min tur til Istanbul i 2005. Vi deler regningen da vi kommer frem og jeg går på jagt efter et par af de kolde. Vejret er rigtigt fint. Høj sol. Fan-fuckin-tastic. Jeg er helt høj og mærker hele tiden efter om billetten stadig ligger i lommen haha.

På fortovet udenfor The Sandon løber jeg ind i nogle der lige har givet 1000£ - yep ettusindepund - for en billet. Fuckinhell. Det er helt hen i hegnet. Jeg mærker lige efter om min er der endnu. Stort smil. Jeg ved godt hvor heldig jeg har været.

I kender jo selv resultatet af kampen. Og alle detaljer derfra. Fødselsdagssangen til Kenny og det hele. Konge-oplevelse.

Efter kampen går jeg på pub igen og suger stemningen til mig. Hvem ved hvornår man kommer tilbage.

Undskyld stavefejl, grammatik og afbrækket. Det skule gå lidt stærkt det hele.

YNWA

troelsaksel

Re: Liverpool - Man. Utd- Rejsebeskrivelse. Den hu

Indlæg af troelsaksel » onsdag, 22. feb, 2012 13:41

Rigtig spændende læsning og må have været en fantastisk oplevelse.

Angående at tage til Liverpool uden billetter.Jeg har selv et par (synes jeg) nyttige tips hvis man mangler billetter eller hvis man i sidste øjeblik tager flere over at se fodbold end først planlagt:

Først og fremmest skal man være heldig for at komme til at side sammen og der er også mange, som synes det er lidt ærgeligt for stemningen på Anfield at mange sidder 1 og 1, men sådan er det når der er en så organiseret viderehandel med sæsonkort som tilfældet er. Så man skal ikke tage det som en selvfølge man sidder sammen men det er værd at spørge efter.

Hvis man en gang har købt billetter af en lokal så er man ligesom blåstemplet og sørg derfor for at få mail adresse min erfaring er at det er meget pålideligt. Så det kan selvfølgelig anbefales at få en fast kontakt. Ellers har jeg to gange skaffet en ekstra billet til en kamp med kort varsel ved at spørge taxa chaufførerne om de måske kendte nogen (og det har de ved begge lejligheder gjort meget hurtigt) som kunne skaffe billetter og det er gået meget hurtigt. Senest købte jeg billet til Liverpool-Newcastle d.30-12 for 80 pund. Det er ca dobbelt op iforhold til markedsprisen, men sådan er det altså bare...

Man skal ikke være nervøs for at få stukket et sæsonkort i hånden som ellers tilhører en 80 årig dame det er åbenbart helt normalt. Ligesom det er normalt at man skal hente og aflevere sine billetter på The twelth man (pub 150m fra Anfield) medmindre taxaen aflevere dem på ens hotel.

Generelt har jeg kun haft gode oplevelser med at købe billetter på "særegn" vis og tror det er forholdsvis nemt, men selvfølgelig har jeg ikke prøvet til de rigtig store kampe og kan derfor ikke udtale mig om dette, men dette er ment som en opfordring.

Besvar