Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Diverse » Diverse

Side 2 af 3 [ 44 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Forfatter besked
 Titel: Re: Cykling

Alder: 41
Filos of Isk skrev:
AndreasN skrev:
Det var satans. Jeg synes bestemt, jeg husker det som om, at han har set "svag" ud i løbene før Touren for bare at møde op i topform, når det gjaldt. Det kan være demensen allerede banker på i min beskedne alder.

Nej Froome har altid været stærk i op til Touren, med undtagelse af sidste år, men han har i mine øjne bevæget sig mere i retning af at spare lidt på krudtet til efter Touren. Indtil han bliver sat af på et bjerg i touren, så tror jeg mest på at Froome bare ikke har satset særligt meget på at vinde løbet. Det koster noget til træning at vinde et løb som Dauphine, rytterne er nødt til at spare sig lidt for at være friske til løbet og det kan meget vel være at Froome (og Contador) har gået til den til træningen og så accepteret at de kunne tabe CD.

Han var nu stærk nok sidste år til at vinde Dauphiné og derefter i overlegen stil Touren.

AJJ skrev:
Filos of Isk skrev:
AndreasN skrev:
Det var satans. Jeg synes bestemt, jeg husker det som om, at han har set "svag" ud i løbene før Touren for bare at møde op i topform, når det gjaldt. Det kan være demensen allerede banker på i min beskedne alder.

Nej Froome har altid været stærk i op til Touren, med undtagelse af sidste år, men han har i mine øjne bevæget sig mere i retning af at spare lidt på krudtet til efter Touren. Indtil han bliver sat af på et bjerg i touren, så tror jeg mest på at Froome bare ikke har satset særligt meget på at vinde løbet. Det koster noget til træning at vinde et løb som Dauphine, rytterne er nødt til at spare sig lidt for at være friske til løbet og det kan meget vel være at Froome (og Contador) har gået til den til træningen og så accepteret at de kunne tabe CD.

Han var nu stærk nok sidste år til at vinde Dauphiné og derefter i overlegen stil Touren.

Ja, men der skulle han heller ikke håndtere en flyvende Richie Porte, og han vandt med 12 sekunder ned til Romain Bardet og kun 19 ned til Dan Martin, han tabte blandt andet bjergprologen til Contador. Og så medbragte han et noget stærkere hold i fjor, det hjælper alt sammen på det.
Jeg tror som sagt det er med vilje at han ikke er tættere på 100 %, for at kunne være frisk i Vueltaen senere på året.

Brugeravatar

Geografisk sted: København

Alder: 27
I øvrigt en fornøjelse at se interviews med cykelryttere når man er vant til at følge fodbold. Selvfølgelig får de ikke samme opmærksomhed som fodboldspillere resten af året, men der er langt fra fodboldspilleres arrogance til selv de bedste cykelrytteres imødekommenhed overfor journalister.

Brugeravatar

Alder: 29
Surf skrev:
I øvrigt en fornøjelse at se interviews med cykelryttere når man er vant til at følge fodbold. Selvfølgelig får de ikke samme opmærksomhed som fodboldspillere resten af året, men der er langt fra fodboldspilleres arrogance til selv de bedste cykelrytteres imødekommenhed overfor journalister.

Ja forskellen er ret tydelig, må man sige.

Men tror også cykelrytterne er meget bevidste om, at de i dén grad er afhængige af mediebevågenheden. De ved godt hvem der betaler lønnen, og den er ikke i nærheden af hvad vi ser i fodbolden.

Fodboldspillere er sgu bare nogle forkælede møgunger til sammenligning.

Brugeravatar

RedRedRed skrev:
Surf skrev:

Men tror også cykelrytterne er meget bevidste om, at de i dén grad er afhængige af mediebevågenheden. De ved godt hvem der betaler lønnen, og den er ikke i nærheden af hvad vi ser i fodbolden.

Helt klart, cykelhold er på en anden måde afhængig af sponsorpengene. Men synes stadig det er påfaldende, og må indrømme at det gør mig lidt træt af dagens fodboldverden med de pisse forkælede fodboldspillere (stor generalisering selvfølgelig) og de sindssygt mange penge. Presset er selvfølgelig også på den måde større, hvilket sikkert også spiller ind på mange fodboldspilleres reserverede attitude.

Nå. Blot et lille surt opstød, og vil i stedet koncentrere mig om at nyde TdF.

Brugeravatar

Surf skrev:
RedRedRed skrev:
Surf skrev:

Helt klart, cykelhold er på en anden måde afhængig af sponsorpengene. Men synes stadig det er påfaldende, og må indrømme at det gør mig lidt træt af dagens fodboldverden med de pisse forkælede fodboldspillere (stor generalisering selvfølgelig) og de sindssygt mange penge. Presset er selvfølgelig også på den måde større, hvilket sikkert også spiller ind på mange fodboldspilleres reserverede attitude.

Nå. Blot et lille surt opstød, og vil i stedet koncentrere mig om at nyde TdF.

Synes nu også der virker til at være et mere kammeratligt bånd mellem journalisterne og cykelrytterne, end man ser i fodbold. Måske fordi det er færre stjerner at være opmærksomme på, og der på en eller anden måde bliver opbygget en respekt hinanden imellem, gennem årene.
Derudover så synes jeg heller ikke man skal glemme hvor forfærdelig kedelige, især de danske, fodbold-journalister og deres spørgsmål kan være. De virker ofte til at køre på autopilot, og så ville jeg, som fodboldspiller, gøre det samme.

Det er da efterhånden gået hen og blevet lidt af en pussy-sport, hvor de andre ryttere sætter Froome op på en piedestal, ligesom løbsledelsen i øvrigt gør.

Brugeravatar

Cykling en pussy-sport? Arhh. Men er enig i, at det er et mærkeligt hensyn at tage til Froome at de ikke bare kører. Han har det lidt for let.

Ligesom sidste år, hvor løbsledelsen besluttede, at Froome skulle forblive i den gule trøje. Hvorfor skal der være uskrevne regler når det omhandler Froome?

Det er da bare at være dirty og køre, ligesom Contador i sin tid gjorde overfor Andy Schleck. Så kan man så diskutere, hvor smart det var af Aru at angribe Froome på en etape, hvor Fuglsang gik i udbrud, men da Froome har problemer, skal de bare komme afsted alle mand og ikke tage hensyn til ham, det prøvede Aru på, men ingen turde lege med. Skuffende. I øvrigt er jeg 100%, at Froome prøvede at skubbe Aru ud i tilskuerne med vilje.

Alder: 41
Som Michael Rasmussen siger, så skal de da bare køre. Froome sidder med 2-3 hjælpere omkring sig på det tidspunkt! Så må han jo få en af deres cykler - i stedet for at begynde at signalere om hjælp :roll: Og så skal de jo ikke efterfølgende hjælpe Froome med at køre Bardet ind...

Brugeravatar

Jeg er ikke så godt bekendt med reglerne. Men synes Froome burde kunne straffes for den der mod Aru. Helt åbenlyst skub.

AJJ skrev:
Som Michael Rasmussen siger, så skal de da bare køre. Froome sidder med 2-3 hjælpere omkring sig på det tidspunkt! Så må han jo få en af deres cykler - i stedet for at begynde at signalere om hjælp :roll: Og så skal de jo ikke efterfølgende hjælpe Froome med at køre Bardet ind...

Ja det var lidt mærkeligt, også tankevækkende at Froome slet ikke overvejer at vente på Porte og Dan Martin, selvom Porte altid er den første til at opfordre til at vente på Froome. Det der svaj han laver er jeg ikke klar over hvad skulle til for, måske han skulle miste nogle sekunder i straf for den, for det er sgu farligt at gøre sådan midt i en gruppe, men trods alt ikke mega farligt fordi farten var så lav. Problemet er at der er de der myter og uskrevne regler(få dem nu skrevet ned så vi kan se hvad der præcist står :geek: ), Froome fik et problem i finalen og så er det altså bare ærgerligt, de andre må jo ikke begynde at køre på skift for at prøve at sætte ham men de må jo gerne køre cykelløb og det ville de så ikke. jeg tror også det handler lidt om at Porte og Froome er gode venner (og jeg har en fornemmelse af hvem der får mest ud af det venskab og han er ikke australier) så Porte vil forsøge at dæmpe, men hvorfor de andre går med på den er nok fordi de kører om at blive næstbedst og ikke vinde og så er der ingen grund til at gøre SKY sure.

De kører efter Bardet, det er hvad det er, Uran fik en etapesejr, så han er nok ret glad for beslutningen. Astana satsede nok på at de havde gode muligheder i spurten, men Astana får ikke meget ros for det show, Aru åbner ballet med Fuglsang i udbrud, det var håbløst lavet og er jo ved at koste ham kontakten med gruppen to km senere fordi han var mere i rødt felt end Froome og Porte. Jeg er lidt bange for at Aru skulle vise at der kun var en kaptajn på det Kasakhisske hold(med den italienske ledelse), men med lidt held så de at Aru ikke var lige så stærk som Fuglsang og derfor bør de spille på to heste igen. For Fuglsang var klart den der arbejdede hårdest i Bardet jagten og havde alligevel kræfter til et hug omkring flamme rouge og så kørte han en god lang spurt(også lidt for lang, men det tror eg var meningen så Aru kunne tage Uran hjul).

Jeg syntes også at Froome fik det alt for nemt i Bardet jagten, Astana gjorde det meste af arbejdet i stedet for at lægge pres på Froome, det ok at hjælpe lidt til, måske med Fuglsang og så lade Aru lade op til spurten. Ideelt skulle Fuglsang og Aru jo angribe på skift på det flade og lade Froome begrave sig selv. Men ok de vil jo også gerne vinde en etape sejr og de var tæt på.

Det positive er dog at Froome ikke på noget tidspunkt har spadseret væk fra de øvrige. Han kan tales med og Nieve er hans bedste hjælper i bjergene og Nieve er ikke lige så god som Poels var i fjor, så Froome kan angribes. Så skal de bare have modet.

Bestyrelsesmedlem

Alder: 30
Twitter: https://twitter.com/Callesen87
Jeg så ikke hele etapen i søndags. Men jeg kan nu godt li´ de uskrevne regler der er i sporten. Men har kun lige kort set et klip med Froome punktere og Aru stikker.

Man kan se det til Liverpools kampe (dem ser jeg med andre). Modstander ligger ned: "Spil nu videre istedet for det fairplay pis". Liverpool spiller ligger ned: "Spark nu bolden ud og vis fairplay".

At angribe på defekt eller uheld er sgu lidt, som at vinde på film eller ved at score med hånden. Du ved godt den ikke er helt god, du glad for sejren men man så sgu gerne inderst inde at sejren kom i hus på en anden måde end den gjorde. En lidt dårlig smag i munden.

Brugeravatar

Callesen skrev:
Jeg så ikke hele etapen i søndags. Men jeg kan nu godt li´ de uskrevne regler der er i sporten. Men har kun lige kort set et klip med Froome punktere og Aru stikker.

Man kan se det til Liverpools kampe (dem ser jeg med andre). Modstander ligger ned: "Spil nu videre istedet for det fairplay pis". Liverpool spiller ligger ned: "Spark nu bolden ud og vis fairplay".

At angribe på defekt eller uheld er sgu lidt, som at vinde på film eller ved at score med hånden. Du ved godt den ikke er helt god, du glad for sejren men man så sgu gerne inderst inde at sejren kom i hus på en anden måde end den gjorde. En lidt dårlig smag i munden.

Jeg synes bare at punkteringer og andre problemer med din cykel er så stor en del af sporten at det er OK at køre når en har sådanne problemer.
Det svarer jo til at hvis man i formel 1 ikke måtte køre hurtigere eller gå efter sejren, hvis din modstander punkterer eller har andre problemer med bilen. Køretøjet er så stor en del af sporten at man må regne med fejl og problemer i hvert et løb.

Og hvad så med Dan Martin der bliver væltet pga Portes styrt? Burde Froome og de andre så ikke også vente på ham?
Selvfølgelig skal de ikke det. Det hører til sporten, og alle de uskrevne regler er med til at ødelægge underholdningen i det. Jeg vil sgu se dem kæmpe som død og helvede for at vinde det løb og være totalt nådesløse, indenfor de faktisk skrevne regler.
Og apropos regler, så synes jeg ikke du kan sammenligne det at score ved film og med hånden med at stikke af når en har defekt cykel. For det er en regel i fodbold at du ikke må filme eller røre bold med hænder. Det er ikke en regel i cykling at du ikke må udnytte folks fejl og defekter til din fordel.

Det der får det til at se skidt ud for Aru er at han tilsyneladende først begynder at møve sig i angrbesposition når Froome stikker lappen i vejret. Hvis Astana hele tide har planlagt et Aru angreb på det sted, så er det helt i orden at angribe, men hvis han kun gør det fordi han vil af med Froome er det ikke. Hvis Aru nåede at angribe inden de skete var der ikke noget at komme efter(medierne skulle jo nok skrive alligevel).

Dan Martin situationen er nemmere fordi de har sat Quintana og de gerne vil have ham ud af klassementet, fordi han godt kunne finde på at være uhyggelig stærk i den sidste uge.

Men problemet dukker jo konstant op og det må afvejes ved hver situation. Jeg tror ikke Aru tænker så meget over hvad han gør, han har måske troet at Froome var træt og så kørte han. Hvorfor skal Froome også have tid til at skifte sin cykel og stille og roligt komme tilbage?
alle andre havde skiftet med en af hjælperne, men Froome spiller også lidt på at de ikke vil angribe. Og han fik i øvrigt to hjælpere tilbage, der ellers var brugt op. For han var lidt i problemer på det tidspunkt( i forhold til hjælpere).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 2 af 3 [ 44 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Boardindeks » Diverse » Diverse