Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Diverse » Diverse

Side 1 af 1 [ 14 indlæg ] 

Forfatter besked
 Titel: Øl-tråden

Geografisk sted: Egå

Alder: 50
Jeg er jo selv medskyldig i at tråden er nedlagt, da der ikke er kommet nok indlæg, men nu synes jeg det er på tide at vi får gang i den igen. Øl-tråden var virkelig fed. Så med dette beskedne bidrag, håber jeg vi kan få lidt gang i den igen. Jeg tager selv afsted til Liverpool i morgen, hvor vi skal over at se kampen mod Huddersfield. Det synes jeg er værd at fejre.

Så jeg starter lige aftenen med en Guinness og så tror at jeg hopper over i en Kilkenny (King Kenny) bagefter.

Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Alder: 35
Jeg er også medskyldig, Niels, fordi jeg helt er holdt op med at skrive her på forum (og følge med i det hele taget, må jeg indrømme). Jeg lider dog stadig af både Liverpool og interesse for god øl i samme grad som altid. Det er ikke altid lige sjovt at snakke om Liverpool, men det er altid skægt med øl. Jeg er blevet mere glad for surt øl siden sidst (som de fleste nørder vist er blevet de seneste år), men ellers ligner jeg mig selv.

Den sidste øl jeg drak var denne Double IPA fra Monkish i mandags:

Billede

Måske den bedste DIPA, jeg nogensinde har smagt. 70 kr for 20 cl på MikkellerBar i Aarhus var alle pengene værd!

Og rigtig god tur til Mekka!

Geografisk sted: Nykøbing F

Alder: 55
Kan man stadig få Cains øl i Liverpool ?Billede

Sendt fra min SM-J510FN med Tapatalk

Geografisk sted: Nykøbing F

Alder: 55
McHelmer skrev:
Kan man stadig få Cains øl i Liverpool ?Billede

Lukket i 2013 fra pålidelig kilde

Bestyrelsesmedlem

Geografisk sted: København

Alder: 30
Twitter: https://twitter.com/Callesen87
Jeg er elendig til at huske hvad jeg drikker. Så Tue69 var så venlig at anbefale Untappd (hvad fanden er det med apps og altid skal mangle et e?)

Den fortæller mig at jeg var ret glad for Icelandic Toasted Porter. Det samme gælder Surtur Nr. 30 (Sheep Dung Smoked). Det var en god tur til Island på den front.

Jeg var dog på ingen måde fan af Big Wave Golde Ale og jeg fik desværre to af dem i fødselsdagsgave.

Normalt er jeg ikke særlig meget til IPA - jeg lærer det dog aldrig og håber altid at få en jeg kan li´. Det er lykkedes med Green Gold fra Mikkeller. Den kan jeg huske, som en af de rigtig gode.
Minder mig dog også om at jeg fik en trippel IPA. Den stod i glasset efterfølgende. Kom aldrig igennem den, så dårlig synes jeg den var.

Brugeravatar

En god IPA er jo møgbitter, så hvis du ikke er til meget bitre øl, kommer du aldrig op at ringe over en IPA.

Jeg er selv kommet på Untappd for et halvt års tid siden. I mange år har jeg ellers helt principielt ikke gidet at sidde og fedte med at notere, hvad jeg drak og hvad jeg synes om det. Det kan der hurtigt gå for meget tid med, men Untappd er let og behændigt, og det fungerer faktisk godt som en logbog. Dertil mit favorit socialemedia, da jeg har flere venner, som også nørder ret meget med bajere.

Geografisk sted: Egå

Alder: 50
Måske man skulle prøve. Blev selv introduceret for app’en for et års tids siden, men gjorde ikke mere ved det. Vi er selv gået i gang med at småproducere øl i Gl. Egå. Rigtig sjovt er det og et par af øllene vi har lavet er blevet hæderlige, men der kommer også noget skrammel ind imellem.
Apropos IPA, så kan jeg lige klare en enkelt i ny og næ. Det er ikke nogen man drikker mange af....eller jeg gør ikke.

Brugeravatar

Gør det, Niels. Du kan få din første "ven" i mig. ;) Find mig under det stærkt anonyme alias 'Rasmusbc'.

Lyder hyggeligt med hjemmebryg. Jeg har kun gjort lidt i det - som med dig med varierende held.

Geografisk sted: Vordingborg

Alder: 36
Skønt med ny øltråd - den har jeg savnet kan jeg mærke.
Jeg har en ambition om at finde bryggryden frem igen. Det er desværre en del år siden jeg sidst har brygget. Det gik ellers meget godt. Ja, så godt at jeg opjusterede grejet, hvilket nok blev årsagen til at det gik i sig selv.

Generelt er jeg rimelig nysgerrig på øltyper, men der er ingen tvivl om at det er de bitre og de tunge jeg har en forkærlighed for.
Og de sure Rasmus, ja, dem har jeg også fået smag for...

Bestyrelsesmedlem

Det er lidt spøjst for normalt er jeg til bitre/syrlige ting (Fernet, snaps, Gammel Dansk, syrlige kastanjer, æbker osv), men lige med øl der rammer det mig bare sjældent.

Men det er da ikke sidste gang jeg smager en IPA, jeg kommer helt klart til at falde i den fælde igen.

Brugeravatar

Brandt skrev:
SGenerelt er jeg rimelig nysgerrig på øltyper, men der er ingen tvivl om at det er de bitre og de tunge jeg har en forkærlighed for.
Og de sure Rasmus, ja, dem har jeg også fået smag for...

Det er jo der, man ender Brandt. Det kan vi jo ikke gøre for. :-) Jeg kan huske, jeg engang for mange år siden skrev en guide til ølhimlen her på dette forum. Dengang var jeg overbevist om, at ølhimlen bestod af tunge, mørke belgiske ales, men jeg må med skam erkende, at jeg for én gangs skyld tog grueligt fejl. Tunge belgier fejler da ikke noget (overhovedet), men der går efterhånden lang tid mellem, jeg har én i glasset. Er du på Untappd Brandt?

@ Callesen.

Tak for dit add'. :D Mærkeligt med IPA'erne, men jeg kan da se, du har givet Mikkellers Green Gold 4 på Untappd, så mon ikke bare, du ellers har smagt de forkerte? Green Gold har jeg ikke selv smagt, men jeg kan ikke forestille mig, at en 7 procent amerikansk IPA fra Mikkeller med simcoe, amerillo og cascade ikke er en bitter omgang (med en masse aroma i næsen). Der er kommet en helt ny bølge af hazy IPA'er, som er langt mere frugtede end de klassiske Westcoasts. Givetvis noget for dig, men typisk ret dyre, til gengæld (og fandengalemig) drikkelige så det basker. Herhjemme er Amager Bryghus og Ebeltoft ret godt kørende, hvad det angår.

Bestyrelsesmedlem

Det var så lidt. Nu sneg jeg mig lige på din invitation til Niels.

Jo det kan bestemt godt tænkes jeg bare har ramt ved siden af med de IPA´er.
Nu bor jeg på Amager, så burde næsten tjekke Amager Bryghus´ øl ud ved lejlighed.

Jeg har dog en pæn portion øl stående fra fødselsdag. Glæder mig lidt til jeg åbner kassen med special øl fra Fuglsang - har spillet fodbold med familiens søn. Og lidt spøjst at Black Bird udenfor Sønderjylland ses, som specialøl og koster derefter, mens jeg i de glade unge år kunne få den til 20 kr. på det lokale diskotek.

Geografisk sted: Vordingborg

Alder: 36
Halløj igen
Ja, i mellemtiden er jeg kommet på Untappd og har fået noteret et par øller :) . Brandt227.

Brugeravatar

Det lyder godt, Brandt. Når nu man ikke kommer så meget ud længere (jeg har tre børn mellem 0 og 6), er det altid noget, man kan skåle interaktivt med ligesindede.

Handler du hos Boxbeers, Mikkeller Webshop eller...? Jeg formoder, at det helt gode øl ikke hænger på træerne omkring gåsetårnet?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 1 [ 14 indlæg ] 

Boardindeks » Diverse » Diverse