21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af DAGGER! » søndag, 04. sep, 2016 11:23

Niels K skrev:Lucas føler sig 100% klar igen. Gad vide hvilken rolle han får, og om det er ham, der skal ind og samle tingene omkring vores defensiv ?

http://www.liverpool.no/nyheter/jeg-er- ... igjen-naa/
Han er vel tiltænkt til, at være Emre Can reserve til den defensive midtbane der allerede tyndt besat.. Kevin Stewart får i hvertfald noget oplæring med Emre Can og Lucas Leiva til den kommende sæson.
Midterforsvar er nok 100 % udelukket for Lucas Leiva, efter købene af Ragnar Klavan og Joel Matip.

Lucas Leiva har nok nogle lederevner, der kan bruges i de små tuneringer som er set før i sidste sæson.
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 04. sep, 2016 18:18

Det ville absolut ikke overraske mig hvis Lucas ender med endnu engang at blive sådan lidt en 'nårh ja, vi kan jo lige bruge Lucas indtil XXXXXX er skadesfri igen' og så kommer ind og stabilisere vores hold og gør det bedre end spilleren han erstatter - for så dernæst at blive ofret lige så snart den anden spiller er fit igen..

Clyne - Matip - Lovren - moreno
Can - Lucas
Mane - Firmino - Coutinho
Origi

Lucas i venstre sidde vil kunne støtte Moreno , og Can vil også kunne få lov at lave nogle løb fremad.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af RedRedRed » søndag, 11. sep, 2016 15:15

Godt vi vandt, så er der plads til at tage det med et smil :D;

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af JTN » tirsdag, 20. dec, 2016 13:49

A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 29. dec, 2016 17:09

http://www.90min.com/posts/4334605-live ... _aid=35322

Så er det nok slut med Lucas på Anfield. Han vil blive savnet, men når Klopp ikke langtidsplanlægger med ham er det bedst for alle parter at vores veje skilles.

YNWA, Lucas Leiva :love3:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 30. dec, 2016 14:18

Det er også på tide, at Lucas ryger videre. Det er utroligt, at en spiller af den kvalitet har været hos os i så mange år. Vi har adskillige spillere foran ham på midtbanen, og når Gomez kommer op i omdrejninger har vi også fire foran ham i forsvaret. Dejligt at spare nogle lønkroner og fortsætte processen med at slibe truppen til, så den passer til Klopp-bold.

Jeg tror, det lave tempo i serie a vil passe en spiller som Lucas glimrende.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af texy » fredag, 30. dec, 2016 16:58

Jeg synes på ingen måde Lucas fortjener sådan en svada.

Lucas har i mine øjne været en kæmpe gevinst for vores klub. Han har leveret fremragende i perioder, og været en vigtig stabiliserende faktor i andre perioder. Og så har han så vidt jeg kan forstå været altid yderst vigtig for det sociale fællesskab. Især for vores spansk talende spillere.

Jeg kan godt forstå, hvis det nu er tid til, at Lucas skal videre, men jeg sætter bestemt kæmpe pris på det som han har bidraget med.
Kloppite

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 30. dec, 2016 17:37

Når folk ikke rigtigt har nogle argumenter tilbage for at forsvare Lucas, hiver de gerne "vigtig for fællesskabet"-kortet...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af texy » fredag, 30. dec, 2016 18:24

Aggerdoo skrev:Når folk ikke rigtigt har nogle argumenter tilbage for at forsvare Lucas, hiver de gerne "vigtig for fællesskabet"-kortet...
Forstår ikke dit behov for et angreb på ham, som det vel må betragtes som, siden du mener, at jeg forsvarer ham.

Jeg føler ikke yderligere trang til at føre argumentation for, hvorfor jeg synes, at Lucas har været en fremragende Liverpool-mand. Tvivler på, at nogen argumentation vil ændre din opfattelse af ham.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Niels K » fredag, 30. dec, 2016 18:44

texy skrev:
Aggerdoo skrev:Når folk ikke rigtigt har nogle argumenter tilbage for at forsvare Lucas, hiver de gerne "vigtig for fællesskabet"-kortet...
Forstår ikke dit behov for et angreb på ham, som det vel må betragtes som, siden du mener, at jeg forsvarer ham.

Jeg føler ikke yderligere trang til at føre argumentation for, hvorfor jeg synes, at Lucas har været en fremragende Liverpool-mand. Tvivler på, at nogen argumentation vil ændre din opfattelse af ham.
:clap: :clap: :clap:

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Cynwal » fredag, 30. dec, 2016 19:05

Jeg ser heller ingen grund til at hakke på Lucas. Tvært i mod. I vores fantastiske 2013/14 sæson var han - indtil han fik en slem knæskade 21. januar 2014 - engelsk fodbolds bedste defensive/balancespiller på midtbanen. Med ham skadesfri og i omdrejninger ville BR have haft langt større mulighed for at gå lidt mere forsigtigt ind til Chelsea kampen i tredjesidste spillerunde.

Han har været en kulturbærer The Liverpool Way i den forstand, at han har haft flere perioder i hele hans tid på Anfield, hvor han har været i periferien af holdet, men det har ikke fået ham til at mukke over tingenes tilstand. Han har hver gang smøget ærmerne op og trænet igennem uden brok, så han var klar, når holdet og klubben havde brug for ham.

Klopp har på det sidste primært brugt ham nogen gange i midterforsvaret. Igen har han ikke brokket sig over manglende spilletid. Imidlertid tror jeg ikke Lucas har den hurtighed, som Klopp ønsker fra midtbanespillerne, og derfor har det været naturligt, at han er blevet "omskolet" til midterforsvaret. Nu har Klavan så vist sig som den oplagte nr. 3 i hierakiet af midterforsvarere, og når Gomez efterhånden kommer i omdrejninger, som Aggerdoo rigtigt påpeger, er der sikkert 4 foran han til posten på CB.

Jeg er stensikker på, at der er et par gode år endnu for Lucas, specielt i Italien, hvor tempoet er lidt langsommere end i PL, og jeg er sikker på, at han via diverse medier vil tage en fantastisk afsked med Klubben, fansne og byen, som den eksemplariske Klub- og Holdspiller han altid har været.

I min verden kan Lucas Leiva være stolt over det bidrag han har ydet til Klubben, holdet og byen gennem de mere end 10 år han har været der.

.... og så glæder jeg mig også over, at det lader til at Klopp har en "åben kommunikation" over for spillerne omkring deres placering og muligheder i klubben, så spillerne plejer at komme fra Klubben på en pæn måde. Balotelli betragter jeg i den forbindelse som værende udenfor pædagogisk rækkevidde, og Sakho får muligvis også lyst til at tvitte løs med hans opfattelse af verdenssituationen, når han er væk. Dette sidste vil jeg vende det døve øre til.
Senest rettet af Cynwal lørdag, 31. dec, 2016 10:54, rettet i alt 1 gang.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af RedRedRed » fredag, 30. dec, 2016 23:05

Cynwal skrev:Jeg ser heller ingen grund til at hakke på Lucas. Tvært i mod. I vores fantastiske 2013/14 sæson var han - indtil han fik en slem knæskade 21. januar 2014 - engelsk fodbolds bedste defensive/balancespiller på midtbanen. Med ham skadesfri og i omdrejninger ville BR have haft langt større mulighed for at gå lidt mere forsigtigt ind til Chelsea kampen i tredjesidste spillerunde.
Han har været en kulturbærer The Liverpool Way i den forstand, at han har haft flere perioder i hele hans tid på Anfield, hvor han har været i periferien af holdet, men det har ikke fået ham til at mukke over tingenes tilstand. Han har vær gang smøget ærmerne op og trænet igennem uden brok, så han var klar, når holdet og klubben havde brug for ham.
Klopp har på det sidste primært brugt ham nogen gange i midterforsvaret. Igen har han ikke brokket sig over manglende spilletid. Imidlertid tror jeg ikke Lucas har den hurtighed, som Klopp ønsker fra midtbanespillerne, og derfor har det været naturligt, at han er blevet "omskolet" til midterforsvaret. Nu har Klavan så vist sig som den oplagte nr. 3 i hierakiet af midterforsvarere, og når Gomez efterhånden kommer i omdrejninger, som Aggerdoo rigtigt påpeger, er der sikkert 4 foran han til posten på CB.
Jeg er stensikker på, at der er et par gode år endnu for Lucas, specielt i Italien, hvor tempoet er lidt langsommere end i PL, og jeg er sikker på, at han via diverse medier vil tage en fantastisk afsked med Klubben, fansne og byen, som den eksemplariske Klub- og Holdspiller han altid har været.
I min verden kan Lucas Leiva være stolt over det bidrag han har ydet til Klubben, holdet og byen gennem de mere end 10 år han har været der.
.... og så glæder jeg mig også over, at det lader til at Klopp har en "åben kommunikation" over for spillerne omkring deres placering og muligheder i klubben, så spillerne plejer at komme fra Klubben på en pæn måde. Balotelli betragter jeg i den forbindelse som værende udenfor pædagogisk rækkevidde, og Sakho får muligvis også lyst til at tvitte løs med hans opfattelse af verdenssituationen, når han er væk. Dette sidste vil jeg vende det døve øre til.
Jeg vil endda gå længere endnu og ophøje ham til kultpære!

Sorry DAGGER! :lol: :love3:

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af DAGGER! » tirsdag, 03. jan, 2017 12:18

Hahaha, Lucas Leiva lakker også mod enden i Liverpool FC - Inter Milan, virker i hvertfald som hans vanlige niveau pt. Om han kostede sejren i går, vil jeg næppe påpege, da denne frispark situation - var virkelig kluntet på mange måder, og typisk "Lucas frispark" - som mig inkl en masse med fans i Odense så i øjenkrogen. ligefør straffesparket til 2-2, som var utrolig børnefejl af Mané - som leger sprællemand i eget felt. :dontknow:
You'r Never Walk Alone. ///

nordjysk redman
Indlæg: 250
Tilmeldt: torsdag, 06. aug, 2015 12:42

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af nordjysk redman » tirsdag, 03. jan, 2017 13:27

DAGGER! skrev:Hahaha, Lucas Leiva lakker også mod enden i Liverpool FC - Inter Milan, virker i hvertfald som hans vanlige niveau pt. Om han kostede sejren i går, vil jeg næppe påpege, da denne frispark situation - var virkelig kluntet på mange måder, og typisk "Lucas frispark" - som mig inkl en masse med fans i Odense så i øjenkrogen. ligefør straffesparket til 2-2, som var utrolig børnefejl af Mané - som leger sprællemand i eget felt. :dontknow:
mener slet ikk der var frispark i den situation, minuttet forinden blev der begået et kæmpe frispark på studge som så ikk blev dømt

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 03. jan, 2017 14:46

Fuldstændig som skrevet ovenfor. Vi bliver snydt for klart frispark på Sturridge, mens de får et foræret i den anden ende. Jeg kan dog ikke lade vær med at irritere mig over, at Mané stikker armen vandret ud i luften for at blokere en bold, der ikke så specielt farlig ud. Det hidser jeg mig faktisk mere op over.
Liverpool Football Klopp

Besvar