14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Belloni » onsdag, 04. jan, 2012 17:33

Kan godt lide at han presser så højt oppe på banen. Det er ham der presser modstanderen oppe ved deres felt, for bagefter at løbe tilbage og forsvare.
Synes han viser rigtigt god takter, og vil helt sikkert hellere have ham på banen, end Adam

Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Guffi182 » tirsdag, 24. jan, 2012 20:49

I like him..
Billede

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Aarhus » fredag, 27. jan, 2012 10:52



Henderson skal nok blive en rigtig dygtig spiller. Han virker måske lidt usynlig i kampene, men han laver alligevel et kæmpe løbearbejde og smider om sig med nogle virkelig gode stikninger.

Jeg glæder mig allerede til næste sæson, hvor han nok føler sig mere hjemme på Anfield og har mere selvtillid. Så skal vi nok se, hvorfor ve betalte så mange penge for ham.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af texy » mandag, 27. feb, 2012 13:11

Jeg synes personligt, at tråden efter Carling Cup finalen kun bør forbeholdes glæde over endelig at have vundet et trofæ.

Derfor smider jeg denne vurdering af Henderson herinde. Den er ret kristisk, men falder 100 procent sammen med min egen oplevelse af Hendersons generelle præstationer i Liverpool-trøjen.

Citat Telegraph;
"Jordan Henderson. Often resembles the prize winner in a ‘play for Liverpool’ competition. Still doesn’t looked suited to club if such stature. Extremely disappointing. 4"

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... tings.html
Kloppite

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hekkem » mandag, 27. feb, 2012 14:50

Problemet med Henderson er ikke Henderson som spiller i den forstand. Men mere placeringen på banen, og den generelle tilgang til spillet.
Vi vil gerne være boldstyrende og vil prøve at efterleve et pass'n move koncept.

Han er bedst, når han er placeret centralt i banen, hvor hans korte boldomgang og hans store løbearbejde virkelig kommer til sin ret.

På en kant, så får vi ikke det bedste ud af ham. Her skal han udfordre og vore et aktiv fremme på banen. Det virker han ikke til at kunne magte. Sunderlands fans sagde i sin tid, da han skiftede fra Sunderland til Liverpool, at han var dårligst på kanten. Det vil jeg give dem ret i. Hans dårlige kampe vil 7 ud af 8 gange være når han har været placeret på kanten.

Jeg ser Henderson som type ala Terry McDermott. En der er utrættelig, og har en rigtig god boldomgang. Henderson skal udvikle sig og får sin læretid nu - og på den hårde måde. Der er lettere for en ung spiller at vise sit talent, når holdet som helhed præstere. Der bliver lagt for meget ansvar på hans uslebne og unge skuldrer.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af LFC Søren » mandag, 27. feb, 2012 15:06

Hekkem skrev:Problemet med Henderson er ikke Henderson som spiller i den forstand. Men mere placeringen på banen, og den generelle tilgang til spillet.
Vi vil gerne være boldstyrende og vil prøve at efterleve et pass'n move koncept.

Han er bedst, når han er placeret centralt i banen, hvor hans korte boldomgang og hans store løbearbejde virkelig kommer til sin ret.

På en kant, så får vi ikke det bedste ud af ham. Her skal han udfordre og vore et aktiv fremme på banen. Det virker han ikke til at kunne magte. Sunderlands fans sagde i sin tid, da han skiftede fra Sunderland til Liverpool, at han var dårligst på kanten. Det vil jeg give dem ret i. Hans dårlige kampe vil 7 ud af 8 gange være når han har været placeret på kanten.

Jeg ser Henderson som type ala Terry McDermott. En der er utrættelig, og har en rigtig god boldomgang. Henderson skal udvikle sig og får sin læretid nu - og på den hårde måde. Der er lettere for en ung spiller at vise sit talent, når holdet som helhed præstere. Der bliver lagt for meget ansvar på hans uslebne og unge skuldrer.
Jeg er helt enig, og pt virker det som om, at han bare skal spille uanset, hvilken plads der lige er tilbage når de andre pladser er besat. Henderson minder på mange punkter om Lucas i sine første år i Liverpool, hvor der simpelthen bliver /blev spillet for meget alibi fodbold.

Spil nu med spillerne på deres fortrukne pladser, da jeg faktisk tror man gør dem en bjørnetjeneste ved, at give dem spilletid på pladser, som ikke er deres fortrukne.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af texy » mandag, 27. feb, 2012 15:38

Hekkem skrev:Problemet med Henderson er ikke Henderson som spiller i den forstand. Men mere placeringen på banen, og den generelle tilgang til spillet.
Vi vil gerne være boldstyrende og vil prøve at efterleve et pass'n move koncept.

Han er bedst, når han er placeret centralt i banen, hvor hans korte boldomgang og hans store løbearbejde virkelig kommer til sin ret.På en kant, så får vi ikke det bedste ud af ham. Her skal han udfordre og vore et aktiv fremme på banen. Det virker han ikke til at kunne magte. Sunderlands fans sagde i sin tid, da han skiftede fra Sunderland til Liverpool, at han var dårligst på kanten. Det vil jeg give dem ret i. Hans dårlige kampe vil 7 ud af 8 gange være når han har været placeret på kanten.

Jeg ser Henderson som type ala Terry McDermott. En der er utrættelig, og har en rigtig god boldomgang. Henderson skal udvikle sig og får sin læretid nu - og på den hårde måde. Der er lettere for en ung spiller at vise sit talent, når holdet som helhed præstere. Der bliver lagt for meget ansvar på hans uslebne og unge skuldrer.
Jeg synes bare overvejende, at han også har været uhyre anonym, når han endelig har fået lov at spille centralt. En plads, hvor der mere end noget andet sted er mulighed for at sætte sig selv i scene.

Jeg kan overhovedet ikke se noget potentiale i knægten. Ikke engang som breddespiller. Må jeg tage så evigt fejl, at jeg kommer til at skamme mig i en dekade....
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 27. feb, 2012 16:00

Hekkem skrev:Problemet med Henderson er ikke Henderson som spiller i den forstand. Men mere placeringen på banen, og den generelle tilgang til spillet.
Vi vil gerne være boldstyrende og vil prøve at efterleve et pass'n move koncept.

Han er bedst, når han er placeret centralt i banen, hvor hans korte boldomgang og hans store løbearbejde virkelig kommer til sin ret.

På en kant, så får vi ikke det bedste ud af ham. Her skal han udfordre og vore et aktiv fremme på banen. Det virker han ikke til at kunne magte. Sunderlands fans sagde i sin tid, da han skiftede fra Sunderland til Liverpool, at han var dårligst på kanten. Det vil jeg give dem ret i. Hans dårlige kampe vil 7 ud af 8 gange være når han har været placeret på kanten.

Jeg ser Henderson som type ala Terry McDermott. En der er utrættelig, og har en rigtig god boldomgang. Henderson skal udvikle sig og får sin læretid nu - og på den hårde måde. Der er lettere for en ung spiller at vise sit talent, når holdet som helhed præstere. Der bliver lagt for meget ansvar på hans uslebne og unge skuldrer.
100 % enig. Henderson bliver aldrig udfordringsspiller - dertil virker positionen for uvant for ham og han er heller ikke hurtig nok på de første par meter. Han er dog som du siger hurtig i sin boldomgang, besidder et stort løbepensum og utrolig pasningssikker, hvorfor han indtil videre har gjort det acceptabelt, når han har spillet centralt. Derudover synes jeg også, at vi har set glimt af et godt overblik, hvor han har smidt pasninger i dybden til Suarez og Downing.

Jeg synes også du har en god pointe i, at en del af Hendersons anonymitet skal ses i lyset af, at holdet som helhed ikke har fungeret i denne sæson. Det havde fungeret bedre, hvis Henderson var 4 valg og kunne få en 15-20 hele kampe på en sæson, hvor han så kunne læne sig op af profiler som Lucas og Gerrard. Situationen har desværre været den, at Henderson er blevet tillagt for meget ansvar grundet Lucas og Gerrards skader. Han er ikke som Gerrard i sine unge dage, der frygtløs kaster sig hovedkuls ind i kampen. Dermed ikke sagt, at han ikke besidder leder - og figthermentalitet, men Henderson er mere tilbageholden i sin væremåde og spiller ikke så risikobetonet som eksempelvis Gerrard. Henderson skal have tid til at udvikle sig, så vi kommer til at se mere kontinuerligt gode præstationer frem for de glimt af klasse, som vi pt. ser.

Dermed ikke sagt, at Henderson automatisk udvikler sig til en klassespiller. Jeg synes også han til tider spiller for sikkert og henholdende. På sigt er det Henderson og trænerteamets job i fællesskab at finde frem til, hvodan han får smidt tøjlerne og videreudvikle det potentiale, som man kan fornemme han har.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hekkem » mandag, 27. feb, 2012 16:31

LFC Søren skrev:
Jeg er helt enig, og pt virker det som om, at han bare skal spille uanset, hvilken plads der lige er tilbage når de andre pladser er besat. Henderson minder på mange punkter om Lucas i sine første år i Liverpool, hvor der simpelthen bliver /blev spillet for meget alibi fodbold.

Spil nu med spillerne på deres fortrukne pladser, da jeg faktisk tror man gør dem en bjørnetjeneste ved, at give dem spilletid på pladser, som ikke er deres fortrukne.
Men på sigt kan den rutine det giver, være givet godt ud når han - måske - en dag skal være omdrejningspunktet på holdet og vejlede på banen.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hekkem » mandag, 27. feb, 2012 16:35

texnymann skrev: Jeg synes bare overvejende, at han også har været uhyre anonym, når han endelig har fået lov at spille centralt. En plads, hvor der mere end noget andet sted er mulighed for at sætte sig selv i scene.

Jeg kan overhovedet ikke se noget potentiale i knægten. Ikke engang som breddespiller. Må jeg tage så evigt fejl, at jeg kommer til at skamme mig i en dekade....
Det kan også komme dertil, hvor han som du er inde på ikke er god nok, selvom han har fået meget spilletid og lærerpengene skal til at give valuta. Det ved man ikke, men det virker til han spiller fordi andre ikke kan og han spiller fordi han skal lære spillet qua megen spilletid og derigennem få rutinen.

Spillere skal jo have spilletid for at få tillært sig den nødvendige rutine. Og ikke som vi har set tidligere, med talenter der ikke har fået chancerne og derved ikke fået udviklet sig, og inden man ser sig om så er de blevet 'for gamle' til at slå igennem.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Belloni » mandag, 27. feb, 2012 17:00

Henderson bliver den nye prügelknabe. Der skal altid være sådan en i klubben, og da Lucas har stepped up og vist sin klasse, er faklen blevet rakt videre.
Bevares synes nu heller ikke at han har været en ubetinget succes fra første dag, men det var der vel de færreste der regnede med at han ville blive? Synes han har vist noget rigtigt gode ting, men der er sgu også meget der skal justeres og tilføjes. Han bliver en gevinst for Liverpool på sigt!
Som min gode ven Søren Ringhauge ville have sagt:
No doubt about that...... Ingen tvivl om det!
YNWA Jordan Henderson

YNWA
Indlæg: 108
Tilmeldt: mandag, 27. feb, 2012 18:36

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af YNWA » mandag, 27. feb, 2012 19:18

Styrker: han er go' til at skabe plads både til sig selv, men også til de andre spillere. han har godt et overblik over spillet, og så er han god til at tage de løb op mod feltet, men samtidig god til at komme med hjem og forsvare.

Svagheder: Han er ikke ligefrem verdens bedste med fødderne, og hans afleveringer er tit upræcise. men han er jo ung, så han stadig nå at bliver bedre kan der stadig.




_____________________________

men det er jo bare en uerfaren debutant der snakker :lol: :geek:

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Thommo » mandag, 27. feb, 2012 19:29

Belloni skrev:Henderson bliver den nye prügelknabe.
Han ER den ny prügelknabe, og det har eksisteret på dette forum, lige siden starten hvis jeg husker korrekt. Riise og Lucas har i den grad haft den "ære", så ofte ender det med at bide folk i røven. Hendo er ung, og han var specielt i starten tynget af prisen, ligesom med Andy.
Men synes der er fremgang med begge, mest Andy, og mon ikke Hendo følger efter. Han er ihvertfald betydeligt bedre end i sin LFC start, efter min mening.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
LarsB
Indlæg: 363
Tilmeldt: onsdag, 19. nov, 2008 17:12
Geografisk sted: Hareskoven
Alder: 53

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af LarsB » mandag, 27. feb, 2012 19:37

Hvad fremtiden bringer kan vi kun gaette og haabe paa. Men at Henderson pt. langt fra er god nok til en startplads paa et PL hold som droemmer om CL og pokaler, har der vel aldrig vaeret reel tvivl om.

Der boer koebes noget "proven quality" til den midtbane, og saa kan Henderson lejes ud i naeste saeson, faa lidt mere haar paa brystet og bevise de kvaliteter som nogen mener han har.
Der findes 3 slags mennesker; dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

SeanJohn
Indlæg: 460
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 16:06

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af SeanJohn » mandag, 27. feb, 2012 19:39

Henderson skal nok blive en gevinst. Det er klart han har det svært på kanten, da han simpelthen ikke er naturlig kantspiller. Grunden til at han spiller derude, må udelukkende være så han får en masse kampe/rutine.

Man ser i glimt det der nok skal gøre Henderson til en stor spiller. Deriblandt hans første-gangs-afleveringer.

Jeg tror Henderson er mere dedikeret til det her end det gennemsnitlige talent, og er ikke i tvivl om han nok for alvor skal slå igennem.

Tænk på Lucas, for et par år siden var han ifølge nogle på forum en af de dårligste handler vi havde lavet, i dag er han en af vores 3 vigtigste spillere.

Besvar