14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Cynwal » torsdag, 31. jul, 2014 19:58

Glen Johnson fik Capt'ns armband igår.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Cynwal » torsdag, 31. jul, 2014 19:59

Cynwal skrev:Glen Johnson fik Capt'ns armband igår.
..men set i bagklogskabens klare lys, kan det jo vise sig at være første tegn i retning af EXIT
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Scherwin » lørdag, 02. aug, 2014 11:23



Vil egentlig bare gerne lige "pay alittle tribute" til vores nok Vigtigste mand på banen. det så vi da han fik et rødt kort. mod city.

Henderson er faktisk en rigtig god frisparksskytte, når han får lov.

Får jeg forumet på hoved hvis jeg siger at Hederson var præcis lige så vigtig som Suarez sidste år, for jeg vil mene han var mindst lige så god.

til 20 millioner pund er han et fuldstændig vanvittigt røverkøb, who would have known. :) (daglish would!)

(btw ved god youtube får ham til at ligne en klon af messi suarez og ronaldo) men han er så fucking god. helt ubemærket
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af And I'm Javert » lørdag, 02. aug, 2014 12:08

Absolut ikke (I hvert fald fra mig).

Som jeg ser det, er Henderson første mand på holdkortet og var det også sidste sæson. Grunden til at vi kunne spille den type fodbold der blæste hold ud af Anfield sidste år, lå rigtig meget hos Henderson med hans aggressivitet, løb, pres og fightervilje.
Do not forget my name!

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af JTN » lørdag, 02. aug, 2014 12:45

Heller ikke mig. Jeg vil gå så vidt at sige, vi havde vundet mesterskabet, hvis han ikke havde fået sit røde kort mod City. Han har uden tvivl været den stabilt bedst præsterende i det sidste halvanden år i mine øjne.

Han har selv nænvt, at han under Rodgers har lært at bruge en af sine største styrker mere aktivt; hans løbearbejde, hvor han før stort set løb non-stop hele kampen, er han nu blevet bedre tage at tage de rigtige løb, hvad enten det er i presspillet, løb ind i boksen, dybdeløb eller løb for at gøre sig selv eller andre spilbare. Der hvor han skal forbedre sig er antal mål, som også er Rodgers målsætning for Henderson: http://www.standard.co.uk/sport/footbal ... 39311.html.

I sidste sæson scorede han fem mål, hvilket er lige i underkanten fra en box-to-box. Det må gerne blive omkring de nævnte ti mål, men det kræver, at han bliver bedre til at score på de mere åbne chancer, hvor han har tid til at vælge, hvordan han vil afslutte. Det er, som Carragher på et tidspunkt var inde på i mnf, som om han intet problem har med at afslutte i situationer, hvor han kun har et splitsekund til at afslutte i som fx den anden dag mod City, hvorimod han har en tendens til at overplacere, når han er helt fri og har tid. Til gengæld havde han syv assist, hvilket er ok hans position taget i betragtning, og heraf var to vist med hælen endda.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hekkem » lørdag, 02. aug, 2014 14:47

Henderson er vores nye Kuyt. Større accept fås stort set ikke.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Regista
Indlæg: 114
Tilmeldt: søndag, 19. jan, 2014 12:11

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Regista » lørdag, 02. aug, 2014 15:11

Som jeg ser moderne fodbold, er den type fodboldspiller som Henderson er, det nye sort. Den er denne type der gør, at man hele tiden er en mand i overtal i de offensive aktioner såvel som de defensive, da han synes og være over alt på banen. Vi ser det i Juventus med Vidal, i Real Madrid med Di Maria og Bayern med Bastian, og til sin vis og Toure i Man city. Faktisk har jeg en tilbøjelighed til at medgive Barcas formdyk, at de ikke ejer en spillertype som Hendertson, da de bliver for statisk på midtbanen, men det er vel bagsiden af Tiki taka.

Uden at komme ud på et alt for langt sidespor, så vil bare sige, at jeg som Liverpool suporter er utrolig glad for Henderson, og ser ham som den mest indflydelsesrige foldboldSPILLLER på holdet - og så har han endda et engelsk pas!

Brugeravatar
LR75
Indlæg: 1861
Tilmeldt: søndag, 16. dec, 2007 19:42
Geografisk sted: Gylling
Alder: 49

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af LR75 » lørdag, 02. aug, 2014 18:38

JTN skrev:Heller ikke mig. Jeg vil gå så vidt at sige, vi havde vundet mesterskabet, hvis han ikke havde fået sit røde kort mod City. Han har uden tvivl været den stabilt bedst præsterende i det sidste halvanden år i mine øjne.
Det er jeg heller ikke i tvivl om. Han havde været guld at have mod Chelsea. Jeg kan slet ikke smide rosende ord nok efter Hendo, og jeg mener, han bør være vores vice-captain nu.

Det eneste, Hendo mangler for mig, er, at han skal afslutte noget bedre. Og det ser ud til, at det også er netop dét, Rodgers arbejder på. Jeg tror, at han med tiden, kan lave ligeså mange mål som Gerrard, hvis han bare bliver trænet lidt mere i det. Han er jo som altid i de områder, hvor det sker, og han er i høj, høj klasse, når det drejer sig om dybdeløb.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Sv: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Jesper » lørdag, 02. aug, 2014 18:44

LR75 skrev:
JTN skrev:Heller ikke mig. Jeg vil gå så vidt at sige, vi havde vundet mesterskabet, hvis han ikke havde fået sit røde kort mod City. Han har uden tvivl været den stabilt bedst præsterende i det sidste halvanden år i mine øjne.
Det er jeg heller ikke i tvivl om. Han havde været guld at have mod Chelsea. Jeg kan slet ikke smide rosende ord nok efter Hendo, og jeg mener, han bør være vores vice-captain nu.

Det eneste, Hendo mangler for mig, er, at han skal afslutte noget bedre. Og det ser ud til, at det også er netop dét, Rodgers arbejder på. Jeg tror, at han med tiden, kan lave ligeså mange mål som Gerrard, hvis han bare bliver trænet lidt mere i det. Han er jo som altid i de områder, hvor det sker, og han er i høj, høj klasse, når det drejer sig om dybdeløb.
Det tror jeg ikke på. Sådan var kampforløbet ikke. Chelsea parkerede to busser og vi havde ikke taget nøglerne med. Hendersons kompetencer havde ikke gjort en afgørende forskel, hvorimod en venstrebenet venstre back og en højre back der havde evnen til at løbe dybt, havde skabt langt flere chancer. Men det er hypotetisk!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Mambo » lørdag, 02. aug, 2014 19:14

Han har for dårlig løbestil til at blive til noget som helst.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af nrg » lørdag, 02. aug, 2014 19:46

Mambo skrev:Han har for dårlig løbestil til at blive til noget som helst.
Er det en del af dit nye standup-show? ;)
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
LR75
Indlæg: 1861
Tilmeldt: søndag, 16. dec, 2007 19:42
Geografisk sted: Gylling
Alder: 49

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af LR75 » lørdag, 02. aug, 2014 20:39

nrg skrev:
Mambo skrev:Han har for dårlig løbestil til at blive til noget som helst.
Er det en del af dit nye standup-show? ;)
Måske nærmere en hilsen til rødtuden, der i sin selvbiografi har skrevet noget om, at Hendo ville få problemer i sin karriere pga. en speciel løbestil.

Personligt må jeg dog sige, at det eneste specielle, jeg ser i Hendo's løbestil, er evnen til at omstille sig ekstremt hurtigt, og at gøre samtlige andre medspillere meget bedre... Men alt det ved vi meget bedre om 20 år, når Duracell-kaninen er brændt ud... eller måske er det nærmere om 40 år. Der er god energi i den knægt.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af nrg » lørdag, 02. aug, 2014 21:03

LR75 skrev:
nrg skrev:
Mambo skrev:Han har for dårlig løbestil til at blive til noget som helst.
Er det en del af dit nye standup-show? ;)
Måske nærmere en hilsen til rødtuden, der i sin selvbiografi har skrevet noget om, at Hendo ville få problemer i sin karriere pga. en speciel løbestil.

Personligt må jeg dog sige, at det eneste specielle, jeg ser i Hendo's løbestil, er evnen til at omstille sig ekstremt hurtigt, og at gøre samtlige andre medspillere meget bedre... Men alt det ved vi meget bedre om 20 år, når Duracell-kaninen er brændt ud... eller måske er det nærmere om 40 år. Der er god energi i den knægt.
Ahhr, den fangede jeg ikke.

Ja, jeg har selv i starten af hans Liverpool karriere været meget på nakken af Henderson, men den negative kritik er forlængst forstummet. Jeg er forlænge siden hoppet med på Hendo-vognen :-)
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hekkem » lørdag, 02. aug, 2014 22:07

nrg skrev:
LR75 skrev:
nrg skrev:
Mambo skrev:Han har for dårlig løbestil til at blive til noget som helst.
Er det en del af dit nye standup-show? ;)
Måske nærmere en hilsen til rødtuden, der i sin selvbiografi har skrevet noget om, at Hendo ville få problemer i sin karriere pga. en speciel løbestil.

Personligt må jeg dog sige, at det eneste specielle, jeg ser i Hendo's løbestil, er evnen til at omstille sig ekstremt hurtigt, og at gøre samtlige andre medspillere meget bedre... Men alt det ved vi meget bedre om 20 år, når Duracell-kaninen er brændt ud... eller måske er det nærmere om 40 år. Der er god energi i den knægt.
Ahhr, den fangede jeg ikke.

Ja, jeg har selv i starten af hans Liverpool karriere været meget på nakken af Henderson, men den negative kritik er forlængst forstummet. Jeg er forlænge siden hoppet med på Hendo-vognen :-)
Ja, du tager fejl fra tid til anden. Specielt med Zenden ;)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Sv: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Jesper » lørdag, 02. aug, 2014 22:21

Jeg synes I kører manden og hans spillestil for meget op. Forstå mig ret, han gør det fantastisk, men et fodboldhold ville imø være kedeligt, hvis der kun var Henderson'er på. Dermed ikke sagt at han ikke kan blive rigtig, rigtig god, men så skal han blive bedre på den sidste tredjedel.
Der er altså mange løbemonstre rundt omkring, men det han skal have størst ros for (udover at altid at have hjertet med) set ift sidste sæson, var de kreative afleveringer, som der var mange af set ift året før igen.
Jeg ville ikke bytte ham for nogen, men jeg gad godt se flere mål, mere farlighed. I virkeligheden har han mange af de samme værktøjer som Vidal, bare i mindre skala (endnu).
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar