14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 21. feb, 2016 12:09

Jeg kan godt følge din bekymring, Hr. Drejer, men jeg synes, det er for hårdt at lægge skylden for vores mangel på vildskab på vores hold over på Henderson. Jeg ser det som et produkt af Brendan Rodgers transferstrategi. Primært små tekniske spillere blev hentet ind, fysiske spillere og ledertyper blev afskibet (eksempelvis Agger, som vel er et af de værste salg klubben har præsteret, mens jeg har fulgt den siden '97).

Hvis man havde hentet bare lidt vildskab ind på midten, så den ikke hed Allen, Milner, Can osv. så ville Henderson ikke fremstå så lidt gennemslagskraftig, som han gør pt. Jeg synes, han var ved at være der, inden han blev skadet og jeg synes, det er tydeligt, han stadig ikke er oppe i omdrejninger.

Forestil jer Mascherano sammen med Henderson f.eks.

Henderson har rigtig mange gode egenskaber. Han er arbejdsom, mega erfaren af sin alder og der er ikke noget pis med ham. Nej, han er ingen Gerrard og bliver det aldrig. Vi var velsignet med den største anfører i omkring et årti, og selvfølgelig ville der komme en dag, hvor vi måtte tage os til takke med mindre.

For mig er Henderson en god anfører for min yndlingsklub. Han skal bare have ordentlig støtte af andre ledertyper, som virkelig er en mangelvare i klubben i øjeblikket.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af nrg » mandag, 22. feb, 2016 19:18

Det der med hvem der skal være anfører og hvilken rolle anføreren skal have, havde vi også med Gerrard. I årevis diskuterede vi om han var synlig nok på banen. Han var heller ingen indpisker, tidligt i sin anfører-karriere, slet ikke når han havde en spillemæssig down-periode. Mange, inkl. undertegnede, var af den overbevisning at Carragher var bedre til det job. Først i de senere år blev han mere moden og udadvendt - i hvert fald i forhold til jobbet som anfører.

Det er vel lidt det samme som sker med Henderson lige nu. Han kæmper med sit eget spil, efter lang tids fravær, pga. sin skade. Hvis han så samtidig med har konstante smerter, gør det ikke sagen bedre. Samtidig kæmper hele holdet med at finde rytmen og stabiliteten i kampene, så der er en del at kæmpe med.

Dertil skal lægges, at der på nuværende tidspunkt ikke er nogen reelle alternativer. Kolo og Lucas er marginalspillere. Skrtel og Milner er vel dem der kommer tættest på at være lederskikkelser, men dem er jeg af personlig grunde heller ikke vilde med. Milner er stadig ny i klubben og har ikke rigtig LFC-DNA endnu. Skrtel er en alt eller intet spiller og virker ikke på mig som en mand med overblik, så måske er Hendo ikke den rigtige, men måske den eneste, vi rigtigt kan gøre brug af lige nu.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 22. feb, 2016 22:25

Og det er det mest foruroligende; der er ingen lederskikkelser på vores hold. Gerrard, Carra, Hyppia er væk. Vi mangler lederskikkelser i forsvaret. Siden Carra stoppede, har vi manglet en commanding defender. Vi har ingen ledere på midten Lucas og Milner, vil sikkert være bedre end Hendo, men Lucas er i udkanten, som nrg skriver, og Milner er for ny.

Men personligt ser jeg Hendo som caretaker, indtil en bedre mulighed viser sig.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Jesper » mandag, 22. feb, 2016 22:42

Hvis man ser bare to år tilbage, så var der langt flere ledertyper. Enten via deres spil, personlighed eller verbale egenskaber.
Og det var via ryggraden på holdet. Agger, Gerrard, Suarez. I perioder Skrtel og Johnson, som gik forrest.
Nu er der faktisk en udtalt mangel på ledertyper, blandt andet fordi vi har en overflod af de lidt mere grå løbetyper.
Vi har ikke manden der via sit spil, driver og tempererer spillet (Can er dog et bud om et par år). Spilleren der via karisma leder holdet i med- og modgang (bedste bud er....der er jeg faktisk villig til at bede om en livline).
Spilleren der verbalt pisker os frem (Lucas, når han spiller).
Henderson er ikke rigtig nogen af typerne. Han prøver, men han slås virkelig med sit eget spil.

Er det vigtigt med de her typer, dvs. inklusiv en anfører, kunne man måske spørge? Jeg tror det er altafgørende!! Jeg tror det er meget få titler, der er vundet af hold uden lederskikkelse og velfungerende hierarkier (om de så er flade eller mere vertikale).
Derfor er det ikke en kritik af Henderson, for han gør som sagt sit bedste. Det er mere Rodgers, som efter min mening fejlede så groft i at få kvalitet, balance og sammenhæng i transfervinduerne
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af nikand » onsdag, 24. feb, 2016 14:27

Jesper skrev:Hvis man ser bare to år tilbage, så var der langt flere ledertyper. Enten via deres spil, personlighed eller verbale egenskaber.
Og det var via ryggraden på holdet. Agger, Gerrard, Suarez. I perioder Skrtel og Johnson, som gik forrest.
Nu er der faktisk en udtalt mangel på ledertyper, blandt andet fordi vi har en overflod af de lidt mere grå løbetyper.
Vi har ikke manden der via sit spil, driver og tempererer spillet (Can er dog et bud om et par år). Spilleren der via karisma leder holdet i med- og modgang (bedste bud er....der er jeg faktisk villig til at bede om en livline).
Spilleren der verbalt pisker os frem (Lucas, når han spiller).
Henderson er ikke rigtig nogen af typerne. Han prøver, men han slås virkelig med sit eget spil.

Er det vigtigt med de her typer, dvs. inklusiv en anfører, kunne man måske spørge? Jeg tror det er altafgørende!! Jeg tror det er meget få titler, der er vundet af hold uden lederskikkelse og velfungerende hierarkier (om de så er flade eller mere vertikale).
Derfor er det ikke en kritik af Henderson, for han gør som sagt sit bedste. Det er mere Rodgers, som efter min mening fejlede så groft i at få kvalitet, balance og sammenhæng i transfervinduerne
Rafa Benitez mente i hvert fald at ledertypen var altafgørende, det ses på de mange handler med spillere der var anførere på deres klub ell landshold. Det havde sikkert også indflydelse at man ikke kun måtte hente spillere under 23.

Lucas er lederen imens Milner og Hendo kæmper for at være det. Kolo er også en leder. Lovren, Sakho forsøger også.
We need a new Fowler...

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af nrg » onsdag, 24. feb, 2016 16:34

Jeg tænkte lige netop på Rafa og hans evige higen efter ledertyper. Det gav nu godt nok heller ikke altid succes, men for lidt og for meget fordærver alting. Det er i hvert fald en mangelvare på nutidens Liverpool-hold.

De siger vel også lidt om hvilket arbejde Klopp står over for. Ikke nok med, han skal have spillere af kvalitet på det fodboldmæssige. Sammensætningen skal også være således at der er ledertyper, der kan råbe de småforkælede spillere op, når de hænger lidt i bremsen. En Carragher-type, som kan give give en "Arbeloa-skideballe", når det er påkrævet.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 24. feb, 2016 16:53

nrg skrev:Jeg tænkte lige netop på Rafa og hans evige higen efter ledertyper. Det gav nu godt nok heller ikke altid succes, men for lidt og for meget fordærver alting. Det er i hvert fald en mangelvare på nutidens Liverpool-hold.
De siger vel også lidt om hvilket arbejde Klopp står over for. Ikke nok med, han skal have spillere af kvalitet på det fodboldmæssige. Sammensætningen skal også være således at der er ledertyper, der kan råbe de småforkælede spillere op, når de hænger lidt i bremsen. En Carragher-type, som kan give give en "Arbeloa-skideballe", når det er påkrævet.
++ at spillerne for alt i verden ikke må være fyldt 25.

De tre faktorer, filtrerer markedet en del. Bestemt ikke nogen let opgave for Klopp og spejderne.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 24. feb, 2016 19:30

RedRedRed skrev:
nrg skrev:Jeg tænkte lige netop på Rafa og hans evige higen efter ledertyper. Det gav nu godt nok heller ikke altid succes, men for lidt og for meget fordærver alting. Det er i hvert fald en mangelvare på nutidens Liverpool-hold.
De siger vel også lidt om hvilket arbejde Klopp står over for. Ikke nok med, han skal have spillere af kvalitet på det fodboldmæssige. Sammensætningen skal også være således at der er ledertyper, der kan råbe de småforkælede spillere op, når de hænger lidt i bremsen. En Carragher-type, som kan give give en "Arbeloa-skideballe", når det er påkrævet.
++ at spillerne for alt i verden ikke må være fyldt 25.

De tre faktorer, filtrerer markedet en del. Bestemt ikke nogen let opgave for Klopp og spejderne.

Den med under 25 år, hvilken mund kommer den fra?

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 24. feb, 2016 19:53

Oomph242 skrev:
RedRedRed skrev:
nrg skrev:Jeg tænkte lige netop på Rafa og hans evige higen efter ledertyper. Det gav nu godt nok heller ikke altid succes, men for lidt og for meget fordærver alting. Det er i hvert fald en mangelvare på nutidens Liverpool-hold.
De siger vel også lidt om hvilket arbejde Klopp står over for. Ikke nok med, han skal have spillere af kvalitet på det fodboldmæssige. Sammensætningen skal også være således at der er ledertyper, der kan råbe de småforkælede spillere op, når de hænger lidt i bremsen. En Carragher-type, som kan give give en "Arbeloa-skideballe", når det er påkrævet.
++ at spillerne for alt i verden ikke må være fyldt 25.
De tre faktorer, filtrerer markedet en del. Bestemt ikke nogen let opgave for Klopp og spejderne.
Den med under 25 år, hvilken mund kommer den fra?
Det er vel nærmest en offentlig hemmelighed, at det er blevet vores hovedsaglige transferpolitik?

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 24. feb, 2016 20:44

RedRedRed skrev:
Oomph242 skrev:
RedRedRed skrev:
nrg skrev:Jeg tænkte lige netop på Rafa og hans evige higen efter ledertyper. Det gav nu godt nok heller ikke altid succes, men for lidt og for meget fordærver alting. Det er i hvert fald en mangelvare på nutidens Liverpool-hold.
De siger vel også lidt om hvilket arbejde Klopp står over for. Ikke nok med, han skal have spillere af kvalitet på det fodboldmæssige. Sammensætningen skal også være således at der er ledertyper, der kan råbe de småforkælede spillere op, når de hænger lidt i bremsen. En Carragher-type, som kan give give en "Arbeloa-skideballe", når det er påkrævet.
++ at spillerne for alt i verden ikke må være fyldt 25.
De tre faktorer, filtrerer markedet en del. Bestemt ikke nogen let opgave for Klopp og spejderne.
Den med under 25 år, hvilken mund kommer den fra?
Det er vel nærmest en offentlig hemmelighed, at det er blevet vores hovedsaglige transferpolitik?
Jeg har kun hørt det det fra, mundlavinen BR. Selv om en del af hans dyreste indkøb var over 25 eller meget tæt på 25.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Jesper » fredag, 08. apr, 2016 18:30

http://www.skysports.com/football/news/ ... -euro-2016

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Emmy » fredag, 08. apr, 2016 18:57

Min første umiddelbare tanke er at Hendo dermed har spillet sin sidste kamp i den røde trøje. Måske lidt dramatisk og ikke nødvendigvis noget jeg ønsker selvom han har spillet under niveau længe og ikke har ramt tidligere sæsoners topniveau. Måske kan han benytte denne ufrivillige pause til at få helt styr på kroppen og komme stærkt tilbage til næste sæson. Men jeg tvivler desværre lidt på det.
"We're not racist, we only hate the mancs"

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af nrg » fredag, 08. apr, 2016 19:08

Emmy skrev:Min første umiddelbare tanke er at Hendo dermed har spillet sin sidste kamp i den røde trøje. Måske lidt dramatisk og ikke nødvendigvis noget jeg ønsker selvom han har spillet under niveau længe og ikke har ramt tidligere sæsoners topniveau. Måske kan han benytte denne ufrivillige pause til at få helt styr på kroppen og komme stærkt tilbage til næste sæson. Men jeg tvivler desværre lidt på det.
Jeg hælder faktisk mere til din sidste pointe, for det har virket til at han ikke var helt klar, hvilket der jo også har været skrevet om. Nu får han forhåbentlig den ro, kroppen kræver og kan vende styrket tilbage i næste sæson.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af texy » lørdag, 09. apr, 2016 14:17

Emmy skrev:Min første umiddelbare tanke er at Hendo dermed har spillet sin sidste kamp i den røde trøje. Måske lidt dramatisk og ikke nødvendigvis noget jeg ønsker selvom han har spillet under niveau længe og ikke har ramt tidligere sæsoners topniveau. Måske kan han benytte denne ufrivillige pause til at få helt styr på kroppen og komme stærkt tilbage til næste sæson. Men jeg tvivler desværre lidt på det.
Jeg tror overhovedet ikke, at Hendo er færdig i LFC.

Men jeg tror, at der hentes en spiller med nok kvalitet til, at hverken Hendo, Can, Lucas, Milner eller Grujic kan vide sig sikre på en plads i startopstillingen. Og sådan skal det også være i LFC.

Allen's tid i LFC anser jeg derimod for at være forbi.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » søndag, 31. jul, 2016 14:47

Det lyder som om, at kaptajnen er helt over skaderne:

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... s-11686136?

Besvar