14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Fowler89 » fredag, 28. jul, 2023 17:17

Cynwal skrev:
fredag, 28. jul, 2023 16:36
Oomph242 skrev:
fredag, 28. jul, 2023 16:15
Cynwal skrev:
fredag, 28. jul, 2023 10:09

Hvordan har du det med at Mærsk, Novo, Arla, Lego, danske slagterier osv. som laver store penge i Saudi Arabien?
Amerikanerne som holder gang i Yemen krigen med deres våben tsunami og altid kommer dem til undsætning.
Det er vel ikke bedre end sportsfolk eller hvad?
Der rigtig meget galt i verden, som i langt de fleste tilfælde kan tilbageføres til profitjagt. Som jeg tidligere har skrevet, bryder jeg mig heller ikke om, at Klubben bare ukritisk sælger spillere til en højere pris, end de ellers kunne få for dem andre steder, for mig bekendt er Klubben ikke blevet løbet over ende af andre klubber, som var villige til at købe Fabinho og Henderson for sammenlagt £ 52 mill.

Tilsvarende bryder jeg mig da heller ikke om, at ovenstående store virksomheder tjener en del af deres penge i Saudiarabien. Hovedparten har garanteret også company guidelines, hvor de hylder ligestilling ag er imod diskrimination grundet køn, race, religion eller sexuel observans. I mine øjne er de ligeså hykleriske som Henderson er i dette tilfælde, idet de tilsidesætter deres egne explicitte værdier fordi profit og indtjening til deres aktionærer i den sidste ende vejer tungere.
Hvad synes du om, at de har hængt en kvinde i Singapore fordi hun har smuglet kokain, og klubben tager nu til Singapore for at campe?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Cynwal » fredag, 28. jul, 2023 17:31

Fowler89 skrev:
fredag, 28. jul, 2023 17:17
Cynwal skrev:
fredag, 28. jul, 2023 16:36
Oomph242 skrev:
fredag, 28. jul, 2023 16:15
Cynwal skrev:
fredag, 28. jul, 2023 10:09

Hvordan har du det med at Mærsk, Novo, Arla, Lego, danske slagterier osv. som laver store penge i Saudi Arabien?
Amerikanerne som holder gang i Yemen krigen med deres våben tsunami og altid kommer dem til undsætning.
Det er vel ikke bedre end sportsfolk eller hvad?
Der rigtig meget galt i verden, som i langt de fleste tilfælde kan tilbageføres til profitjagt. Som jeg tidligere har skrevet, bryder jeg mig heller ikke om, at Klubben bare ukritisk sælger spillere til en højere pris, end de ellers kunne få for dem andre steder, for mig bekendt er Klubben ikke blevet løbet over ende af andre klubber, som var villige til at købe Fabinho og Henderson for sammenlagt £ 52 mill.

Tilsvarende bryder jeg mig da heller ikke om, at ovenstående store virksomheder tjener en del af deres penge i Saudiarabien. Hovedparten har garanteret også company guidelines, hvor de hylder ligestilling ag er imod diskrimination grundet køn, race, religion eller sexuel observans. I mine øjne er de ligeså hykleriske som Henderson er i dette tilfælde, idet de tilsidesætter deres egne explicitte værdier fordi profit og indtjening til deres aktionærer i den sidste ende vejer tungere.
Hvad synes du om, at de har hængt en kvinde i Singapore fordi hun har smuglet kokain, og klubben tager nu til Singapore for at campe?
Jeg kan een gang til skrive at der er rigtig meget galt i verden......
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Emmy » fredag, 28. jul, 2023 17:33

En af top 5 tingene der er galt i verden, er den udbredte brug af whataboutisme….
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak
Indlæg: 3076
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af mortenbak » lørdag, 29. jul, 2023 08:06

Fowler89 skrev:
Cynwal skrev:
fredag, 28. jul, 2023 16:36
Oomph242 skrev:
fredag, 28. jul, 2023 16:15
Cynwal skrev:
fredag, 28. jul, 2023 10:09

Hvordan har du det med at Mærsk, Novo, Arla, Lego, danske slagterier osv. som laver store penge i Saudi Arabien?
Amerikanerne som holder gang i Yemen krigen med deres våben tsunami og altid kommer dem til undsætning.
Det er vel ikke bedre end sportsfolk eller hvad?
Der rigtig meget galt i verden, som i langt de fleste tilfælde kan tilbageføres til profitjagt. Som jeg tidligere har skrevet, bryder jeg mig heller ikke om, at Klubben bare ukritisk sælger spillere til en højere pris, end de ellers kunne få for dem andre steder, for mig bekendt er Klubben ikke blevet løbet over ende af andre klubber, som var villige til at købe Fabinho og Henderson for sammenlagt £ 52 mill.

Tilsvarende bryder jeg mig da heller ikke om, at ovenstående store virksomheder tjener en del af deres penge i Saudiarabien. Hovedparten har garanteret også company guidelines, hvor de hylder ligestilling ag er imod diskrimination grundet køn, race, religion eller sexuel observans. I mine øjne er de ligeså hykleriske som Henderson er i dette tilfælde, idet de tilsidesætter deres egne explicitte værdier fordi profit og indtjening til deres aktionærer i den sidste ende vejer tungere.
Hvad synes du om, at de har hængt en kvinde i Singapore fordi hun har smuglet kokain, og klubben tager nu til Singapore for at campe?
Jeg synes hun skulle have ladet være med at smugle kokain. Hun vidste jo godt det er ulovligt.
Man kan sige at hendes jagt på profit, endte rigtig galt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af texy » lørdag, 29. jul, 2023 18:53

Jeg synes, at Henderson har været en sublim anfører. Muligvis den bedste vi har haft i 30 år. Måden han har repræsenteret klubben både på og udenfor banen har været enestående. Han vil altid stå som en Liverpool legende for mig.

Jeg har ingen interesse i det kapitel, som han åbner nu og kommer ikke til at følge med.

Men det vil være hyklerisk af mig, at "fordømme" Hendo for at tage arbejde i et land, som på ingen måde deler mine værdier. For det første sker skiftet helt legitimt. Der er ikke ulovligt bestukket nogen for at tvinge det igennem. Og der er mig bekendt heller ikke nogen, der har lidt for at få det til at ske. Derudover har jeg selv arbejdet i udlandet, og jeg har mange venner og bekendte, der har arbejdet eller arbejder i diverse diktaturstater rundt omkring i verden. Jeg kunne aldrig finde på at udskamme dem for det eller holde op med at holde af dem af den årsag. Faktisk har jeg selv besøgt dem i flere af landende. Det er jo netop det, der gør integration så svært. Vi tager alle vores egne værdier med, når vi flytter rundt. Vi underordner os lokale lovgivninger, men vi adopterer ikke nødvendigvis nye værdier. Med den lange smøre vil jeg blot påpege, at jeg ikke et sekund tror på, at Hendo har ændret mening i forhold til menneskerettigheder, LGTBQ+ og alt muligt andet. Men han kan godt håndtere, at holde hans holdninger private i den periode, hvor han vælger at arbejde i et land, der ikke deler hans holdninger.

Reelt burde der vel være lige så høj opstandelse i Saudi Arabien over, at man bruger så mange penge på en spiller, der åbent har kæmpet for markant andre værdier, end landet står for, som der har været i England over hans afgang dertil. Men det er der ikke. For de siger goddag til en fodboldspiller og ikke en værdi-ambassadør.

På samme måde vælger jeg, at sige farvel til fodboldspilleren Hendo. Han var fænomenal. Og han vil blive husket.

YNWA Hendo.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af AJJ » lørdag, 29. jul, 2023 21:59

Jeg synes, du rammer helt helt ved siden af her Texy. Det springende punkt er jo Hendersons eksplicitte støtte til LGBT-miljøet og de ting, han har sagt. Konsekvensen af dit standpunkt er, at man som højt profileret fodboldstjerne kan slippe afsted med at sige hvad som helst, der lige giver popularitetspoint, uden at "walk the talk". Det synes jeg er moralsk enormt fattigt.

Der er et stort norsk cykeltalent, Søren Wærenskjold. Han afviste for nyligt UAE af moralske grunde til fordel for UNo-X, selvom han kunne tjene betydeligt mere hos UAE. Og manden tjener jo en brøkdel af, hvad Henderson gjorde i Liverpool. Jeg har 1000 gange mere respekt for ham end for Henderson.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Emmy » lørdag, 29. jul, 2023 22:44

Helt enig med AJJ
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Fowler89 » søndag, 30. jul, 2023 00:00

Helt enig med Texy. Det er helt hul i hovedet, at vores kaptajn i tykt og tyndt gennem 8 år bliver persona non grata herinde fordi han i slutningen af hans karriere tager til Saudi.

Det samme gælder for Gerrard.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Emmy » søndag, 30. jul, 2023 07:02

Det mener jeg nu ikke de er. Men jeg kan ikke på nogen måde overhovedet bifalde deres karrierevalg. Det er lige en tand for grådigt og griskt. Og set i forhold til deres støtte og opbakning hjemme i England til diverse organisationer, så går det direkte imod hvad de giver udtryk for at de står for som personer.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 30. jul, 2023 11:49

Så skete det alligevel; jeg er enig med AJJ.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af texy » søndag, 30. jul, 2023 16:59

AJJ skrev:
lørdag, 29. jul, 2023 21:59
Jeg synes, du rammer helt helt ved siden af her Texy. Det springende punkt er jo Hendersons eksplicitte støtte til LGBT-miljøet og de ting, han har sagt. Konsekvensen af dit standpunkt er, at man som højt profileret fodboldstjerne kan slippe afsted med at sige hvad som helst, der lige giver popularitetspoint, uden at "walk the talk". Det synes jeg er moralsk enormt fattigt.

Der er et stort norsk cykeltalent, Søren Wærenskjold. Han afviste for nyligt UAE af moralske grunde til fordel for UNo-X, selvom han kunne tjene betydeligt mere hos UAE. Og manden tjener jo en brøkdel af, hvad Henderson gjorde i Liverpool. Jeg har 1000 gange mere respekt for ham end for Henderson.
Men det har med stor sandsynlighed været en af de opgaver, der hører med til at være Liverpool-anfører, at støtte op offentligt om minoriteter som LGBTQ+. Og jeg tror, at den støtte har ligget helt på linje med hans egne holdninger.

Når han skifter, så ophører den slags offentlige forpligtelser.

Hvor er opstanden over, at Salah ikke offentigt viser samme støtte til den slags minoriteter? Hvis man ikke viser støtte offentligt, er man jo vurderet ud fra Hendo-debatten modstander? Jeg synes, at hykleriet er stort.

I forhold til, hvad man kan sige uden at "walk the talk", så er det da bestemt ikke begrænset til fodboldstjerner. Politikere, journalister og private personer gør nøjagtigt det samme. Eneste forskel er, at nogle offentlige personer stilles til ansvar for deres udtalelser. Typisk af folk, der ikke er en dyt bedre.

Whataboutism går begge veje. Så inden man fordømmer Hendo (som i det mindste har kæmpet sager offentligt i en periode - modsat de fleste andre), så bør man nok kigge indad og spørge, hvad har jeg selv gjort for at bakke op om disse sager? Og hvad har jeg selv været villig til at ofre for at vise min opbakning? Fodboldfans der sad og fulgte VM, journalister der dækkede det, folk der tanker deres biler, folk der blindt accepterer hvad der sker i Yemen, og så videre og så videre, de bør i min optik skamme sig, hvis de deltager i udskammelsen af Hendo.

Flot af Søren Wærenskjold. Flere af hans slags. Han må være den første til at kaste sten efter Hendo og undertegnede. Også selvom han sikkert ikke boykotter de løb, som UAE deltager i.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af AJJ » onsdag, 02. aug, 2023 13:30

Nej, Henderson valgte helt selv at gå meget aktivt ind og støtte op om LGBT-sagen. Det var et personligt valg. Og med de ting, han sagde, fik man det indtryk, at det faktisk var noget, han brændte for. Men det var det jo tydeligvis slet ikke - for han dumpede med et brag, da ordene skulle bakkes op af handling.

Og behøver man virkeligt minde om, at med stor magt/indflydelse følger et stort ansvar? Så man stiller naturligvis større krav til en person som Henderson end til en almindelig borger.

Og bare rolig - Salah skal nok få kritik, hvis han tager en tur til Saudi eller kommer med homofobiske udtalelser.

Men jeg slutter her, for jeg tankede benzin i går, og jeg kan forstå, at man så ikke må kritisere Hendersons skingrende hykleri, Man City/Newcastles ejerskab eller de mellemøstlige diktaturer som sådan.

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af AJJ » onsdag, 02. aug, 2023 13:34

Hr. Drejer skrev:
søndag, 30. jul, 2023 11:49
Så skete det alligevel; jeg er enig med AJJ.
Var vi ikke også enige om, at hullet efter Gini aldrig blev udfyldt :)

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 02. aug, 2023 14:10

AJJ skrev:
onsdag, 02. aug, 2023 13:34
Hr. Drejer skrev:
søndag, 30. jul, 2023 11:49
Så skete det alligevel; jeg er enig med AJJ.
Var vi ikke også enige om, at hullet efter Gini aldrig blev udfyldt :)
:D jo, det er da korrekt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. aug, 2023 14:24

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 02. aug, 2023 14:10
AJJ skrev:
onsdag, 02. aug, 2023 13:34
Hr. Drejer skrev:
søndag, 30. jul, 2023 11:49
Så skete det alligevel; jeg er enig med AJJ.
Var vi ikke også enige om, at hullet efter Gini aldrig blev udfyldt :)
:D jo, det er da korrekt.
Get a room ..... ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar