14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Jordan Henderson

Indlæg af Alex Brockins » søndag, 19. jun, 2011 16:52

AJ, synes du det er gode bud?
Best in the world at everything I do.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Jordan Henderson

Indlæg af AJ » søndag, 19. jun, 2011 17:05

Forstået på den måde, at jeg ikke har bedre, så ja.

Men nu er der jo snak om at vi sælger Meireles, hvilket vel gør handlen mere plausibel.

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Jordan Henderson

Indlæg af Alex Brockins » søndag, 19. jun, 2011 17:36

Det er bare nogle gange, når jeg går for mig selv, og tænker på, hvad man kunne bruge 53 millioner pund til. Så er Henderson og Carroll ikke de to første navne, der dukker op.

Jeg vidste i øvrigt ikke, at Meireles var på vej væk. Men måske vi er i gang med en typisk sælg-nuværende-gode-spillere-til-underpris-køb-nye-spillere-på-ca-samme-niveau-til-overpris. Det gjorde vi også af og til under Rafa.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
DaBonks
Indlæg: 4241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:34
Geografisk sted: Århus
Alder: 33

Re: Jordan Henderson

Indlæg af DaBonks » søndag, 19. jun, 2011 17:39

Alex Brockins skrev:Det er bare nogle gange, når jeg går for mig selv, og tænker på, hvad man kunne bruge 53 millioner pund til. Så er Henderson og Carroll ikke de to første navne, der dukker op.

Jeg vidste i øvrigt ikke, at Meireles var på vej væk. Men måske vi er i gang med en typisk sælg-nuværende-gode-spillere-til-underpris-køb-nye-spillere-på-ca-samme-niveau-til-overpris. Det gjorde vi også af og til under Rafa.
Synes du sjovt nok udelader det faktum at Meireles er toppet, mens Henderson er i starten af 20'erne og har en hel masse potentiale.

I mine øjne er det en transfer der giver mening, i kraft af at det er én handel ud af mange.
Om vi så får flere handler må fremtiden jo vise.
Billede

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Jordan Henderson

Indlæg af AJ » søndag, 19. jun, 2011 17:43

Ja. Et andet for argument kunne være, at disse spillere er unge.

Et tredje, at engelske spillere typisk ikke skifter til udenlandske klubber, med Beckham og Owen som undtagelserne i nyere tid. Men det er så også ved at være otte hhv. syv år siden de lavede disse stunts.

Men jeg kan stadig kun undre mig over de mange penge, der blev givet for Carroll. Argumentet med, at vi alligevel skulle betale skat af Torres pengene i april har jeg lidt svært ved at følge. Jeg skal i så fald være mere inde i tingene.

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Jordan Henderson

Indlæg af Alex Brockins » søndag, 19. jun, 2011 17:46

DaBonks skrev:Synes du sjovt nok udelader det faktum at Meireles er toppet, mens Henderson er i starten af 20'erne og har en hel masse potentiale.
Skal vi så også sælge Gerrard, Carragher og Kuyt nu? De er alle ældre end Meireles.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
DaBonks
Indlæg: 4241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:34
Geografisk sted: Århus
Alder: 33

Re: Jordan Henderson

Indlæg af DaBonks » søndag, 19. jun, 2011 17:56

Alex Brockins skrev:
DaBonks skrev:Synes du sjovt nok udelader det faktum at Meireles er toppet, mens Henderson er i starten af 20'erne og har en hel masse potentiale.
Skal vi så også sælge Gerrard, Carragher og Kuyt nu? De er alle ældre end Meireles.
Nej, for der kan ikke tjenes penge på dem.
De tre spillere du nævner er "over sidste salgsdato" og deres salgsværdi er lavere end det de kan bidrage med på holdet.
Jeg siger ikke at vi skal sælge alle vores spillere, men FSG har gjort det klart at de kører moneyball-konceptet og her handler det ekstremt meget om resale value.

Lige nu har vi et par spillere som står med ikke forfærdelig mange år tilbage på deres kontrakter, mens de samtidig har peaket salgsmæssigt. Deres pris vil kun falde hvis vi beholder dem. Der i blandt er Meireles og bl.a. også Agger.
Jeg tror vi står klar til at sælge begge, hvis det rigtige bud kommer.

Hvis de ikke bliver solgt nu står de enten til at få lønforhøjelser her og nu, til at få nye kontrakter når de er omkring 30 eller til at vi ikke tjener noget som helst på dem.
Billede

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Jordan Henderson

Indlæg af Alex Brockins » søndag, 19. jun, 2011 18:35

Jeg er skam enig i FSG's strategi. Men det betyder ikke, at hver gang man ser en ung, britisk spiller, at så skal man smide mindst 16-35 millioner pund.

Det er ikke strategien, men nok nærmere udførslen, der er problemet *host Comolli host*.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
DaBonks
Indlæg: 4241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:34
Geografisk sted: Århus
Alder: 33

Re: Jordan Henderson

Indlæg af DaBonks » søndag, 19. jun, 2011 19:01

Alex Brockins skrev:Jeg er skam enig i FSG's strategi. Men det betyder ikke, at hver gang man ser en ung, britisk spiller, at så skal man smide mindst 16-35 millioner pund.

Det er ikke strategien, men nok nærmere udførslen, der er problemet *host Comolli host*.
Tror desværre det er prisen på engelsk talent.
Og som AJ har pointeret er der flere positive ting ved at hente "hjemmefra".

Phil Jones har jo en ligeledes vanvittig pris.
Billede

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Jordan Henderson

Indlæg af AndreasN » søndag, 19. jun, 2011 22:06

Hvis det er hans niveau, det han har vist denne aften, så går der godt nok lang tid, før han bliver en del af startopstillingen...
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Jordan Henderson

Indlæg af richs » søndag, 19. jun, 2011 23:32

AndreasN skrev:Hvis det er hans niveau, det han har vist denne aften, så går der godt nok lang tid, før han bliver en del af startopstillingen...
Ja bedømt på kampen i dag og også på de sidste to jeg har set med U21, så er jeg ikke videre imponeret og da slet ikke til den pris.
Han virker meget Christian Povlsen agtig , modtager bolden og spiller 5-10 m til siden eller bagud i langt de fleste tilfælde - han skaber ikke meget og han bryder ikke meget.
Jeg håber hans niveau er væsentligt højre end det han viste i U21, det skal dog siges at England gennerelt spillede skidt

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Jordan Henderson

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 20. jun, 2011 00:08

AndreasN skrev:Hvis det er hans niveau, det han har vist denne aften, så går der godt nok lang tid, før han bliver en del af startopstillingen...
Hans niveau er lige meget. Knægten er ung og britisk og ung og britisk og... fik jeg sagt ung? Og bredden! Bredden er vigtig! Jeg tror, vi vinder mesterskabet i næste sæson.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Jordan Henderson

Indlæg af Emmy » mandag, 20. jun, 2011 01:06

U21 er generelt set og overordnet meget overvurderet og misforstået og ikke et ordentlig vurderingsgrundlag. Jeg er slet ikke i tvivl om at vi har gjort en udmærket handel og at Jordan viser sig at være en fremragende Liverpool spiller.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Jordan Henderson

Indlæg af LarsU » mandag, 27. jun, 2011 09:42

Emmy skrev:U21 er generelt set og overordnet meget overvurderet og misforstået og ikke et ordentlig vurderingsgrundlag. Jeg er slet ikke i tvivl om at vi har gjort en udmærket handel og at Jordan viser sig at være en fremragende Liverpool spiller.
Smukt sagt!
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Jordan Henderson

Indlæg af nrg » fredag, 08. jul, 2011 19:36

I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Besvar