14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 11. apr, 2019 08:35

eller den gamle hendo tilbage?

ej, men det er dejligt nok, og noget der ar brygget i et stykke tid siden FAbinho stemplede ind.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 11. apr, 2019 13:18

Top professionel spiller. Jeg kommer virkelig til at savne ham, når han er væk. Aldrig har man hørt noget crap fra ham, når der er kigget andre veje end hans - han klør bare på, sådan noget er ren Liverpool-DNA

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » tirsdag, 30. apr, 2019 18:25

Der er output med Hendo på 8'eren:

https://talksport.com/football/535295/j ... liverpool/

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Thommo » onsdag, 08. maj, 2019 14:54

Han kan vel næsten kategoriseres som den mandlige udgave af messi, eller er det overkill? jeg skriver det sgu dagen derpå, han er for vild :headbang: . Han bringer pt. noget af det jeg troede Keita ville bringe da han blev LFC´er.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af texy » søndag, 02. jun, 2019 10:33

Ham her. Som får så meget kritik. Som alt for mange af vores egne ikke altid værdsætter. Fortjener det her så uhyre meget. Han har været et sandt monster dette forår. En leder, en fighter, og sgu også en virkelig god fodboldspiller. Og så en værdig kaptajn. Tillykke til Hendo.

Nedenstående er da nærmest billedliggørelsen af "This Means More". Og jeg tuder sgu med, når jeg ser det...
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Mads T. » søndag, 02. jun, 2019 15:36

Det skal med til historien, at Hendo senior har haft strubekræft (mener jeg det var) og ville ikke have at Jordan så ham mens han var i behandling. Så jeg er sikker på at “meant more” på et personligt plan. Og så lige Hendo, som har været udsat for så meget kritik igennem tiden. Nu er han en legende.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » mandag, 03. jun, 2019 19:12


YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af YNWA96 » tirsdag, 04. jun, 2019 16:47

God artikel fra Melissa Reddy om “vores” kaptajn :

https://t.co/g1qMpGm7BS?amp=1

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 05. jun, 2019 10:00

Jeg har tidliger bedyret, at jeg ikke fandt Hendo god nok til hverken at bære anførerarmbåndet eller den røde trøje. Det er udtalelser jeg på baggrund af Hendos seneste periode, må trække tilbage. Han har om nogen vist vilje, fight og klasse både på og udenfor banen og så er han et skinbarligt bevis på, at tingene ikke altid er så ligetil som de ser ud. Der kan være ude fra stående faktorer, der påvirker os, det må hans grådkvalte hjerte-kram med sin raskmeldte far være beviset på.

O Captain, my captain! Well fucking done, Hendo!

Corner taken quickly...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 05. jun, 2019 10:16

Sådan Kasper88!

En stor del af hendersons problemer tror jeg stammede fra da klopp brugte ham som DM eller da BR brugte ham helt fremme i angrebet(/kanten).
Men som jeg så det i begge tilfælde så løste Henderson på de positioner, nogle helt konkrete problemer som vi ikke fik løst med andre spillere.

Jeg tror VM var vigtigt for Hendo, for han fik vist at han er en stor leder og mange af tvivleren så ham i et nyt lys.


Sent from my iPhone using Tapatalk

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af sjampen » onsdag, 05. jun, 2019 10:58

Jeg tror der er 2 ting der skal høre med i overvejelserne.

1. Henderson er ikke nødvendigvis god nok til at være 100% sikker i Liverpools startopstilling. Også selvom han har været langt bedre som 8'er end som 6'er og ligner han er helt ovre sine skader. Men der er også meget få spillere der skal være 100% sikre i opstillingen. Lige nu, hvis vi ignorerer målmanden som vel altid bør være sikker, så er det vel VVD, Mané og Salah. Måske Robertson, men han har heller ikke haft nogen konkurrent. Man kunne argumentere for Firmino, selv i hans dårlige stime, fordi han betyder så meget for spillestilen.

2. Vi skal væk fra den her meget gammeldags mentalitet med en fast startopstilling med de samme 11 mand. Der er for mange penge i Europæisk topfodbold, der er for mange kampe og fodboldspillet har udviklet sig. Det handler også om matchups, gameplan og alt det her. Klopp har jo netop da både Gomez og TAA var klar, rokeret så de var friske ja, men i den grad også spekuleret på at Gomez var stærkere defensivt og i de store kampe spillede back. Medmindre vi måske skulle bruge Gomez' hurtighed centralt. På samme måde, kan man måske sige at Fabinho er sikker mand, fordi han er en rigtig defensiv midt og ankeret på midtbanen. Men skal han også det mod et hold vi ved står dybt eller i en returkamp hvor vi ved vi skal score?

Jeg tror mere argumentet skal være, at Henderson i den grad høre til blandt de 5-6 midtbanespillere vi skal have til at besætte vores 3 pladser. Og i moderne topfodbold, skal de altså allesammen have starterniveau. De skal allesammen reelt ville spille hver gang og være i en situation hvor man kunne argumentere for at de var den bedste midtbanespiller vi havde. Så er vi dækket for skader og rotation ja, måske endda for meget. Men vi er langt bedre i stand til at tilpasse holdet til modstanderen og situationen, uden at gå på kompromis med vores egen identitet.

Og det er vel egentligt lykkedes OK med midtbanen i år. Hendo, Fabinho, Gini, Milner og Keita, også er det ikke meget vi har set til Ox af indlysende grunde og Lallana der vel er på vej ud. Det eneste vi mangler, udover mere fra Keita, er vel den her meget kreative midtbanespiller der kan agere playmaker. Men specielt efter Fabinho kom i gang, har vi jo haft muligheden for at overveje om vi skal bruge Milners erfaring og helt vanvittige løbepensum i en kamp. Eller om vi måske skal sikre defensive også bruge Shaqiri/Firmino som den 3. midtbanespiller fordi Shaq/Origi skal spille oppe foran. Eller om det hele skal sikres defensivt med Fabinho/Hendo/Gini midtbanen. Men det er sq en meget god blanding af forskellige kompetencer der alle stadig passer ind i systemet og hvor de vel alle har niveau til at spille, dog igen, lidt mere fra Keita skal vi have.

Det har vi jo totalt manglet oppe foran. Jeg synes som sagt det er lykkedes OK i forsvaret med undtagelse af VB, men vi var også decimeret af skader og jeg er stadig ikke sikker på om Robertson ikke bare ligesom VVD skal spille alt undtagen de oplagte kampe de kan sidde over. Det tror jeg måske egentlig jeg synes, i hvert fald indtil Robertson viser tegn på at blive slidt af det. Van Dijk har vel spillet hele lortet i år, og så aldrig slidt ud. Det gjorde Robbo vel heller ikke.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af YNWA96 » søndag, 30. jun, 2019 12:56

Kaptajnen er blevet “udsmykket”.. :D

https://pbs.twimg.com/media/D-TMJHLXsAA ... me=900x900

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » søndag, 25. aug, 2019 07:39

Milepæl for Jordan Henderson

I kveld spiller han sin 100. ligakamp som Liverpools kaptein.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/8 ... kapteinen/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » tirsdag, 05. nov, 2019 16:43

Jordan Henderson passerer Graeme Souness og Phil Thompson i antall kamper som kaptein om han spiller mot Genk.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... erasjoner/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » tirsdag, 12. nov, 2019 15:52

Before the game, Henderson reflected on a “blessing in disguise” in 2012 when he was offered to Fulham as part of a swap deal for Clint Dempsey, explaining how it fuelled his rise to captaincy at Anfield.

Sunday was the 29-year-old’s 250th league appearance for Liverpool, with club statistician Ged Rea revealing how he became only the sixth player to do so for the Reds in the Premier League era:

Ged Rea
@ged0407

Jordan Henderson could make his 250th league appearance for @LFC today. He would be the 6th player to reach the landmark for the club in the Premier League era after @Carra23, Steven Gerrard, Sami Hyypia, @PReina25 and @Robbie9Fowler.


He finds himself in legendary company, and is likely to surpass Fowler (266), Reina (285) and Hyypia (318) in the league appearances list in the near future.

Besvar