14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Aarde » søndag, 22. dec, 2013 01:04

Hr. Drejer skrev:Jeg husker den sommer vi købte Hendo, blev vi også stærkt linket til Jones. Vi fik Hendo og Man U fik Jones. Det har jeg ikke fortrudt et eneste sekund. Hendo er en langt bedre fodboldspillere, og så er han bedre taktisk. Hendo virker meget moden, og han har den rette indstilling - han er villig til at lære. Han har udviklet sig til en meget vigtig spiller for os.
Da det er to vidt forskellige spillere, er det selvsagt svært at vurdere, hvem der er "en langt bedre fodboldspiller". Jeg er tosset med Henderson, men det gør ingenlunde Phil Jones til en dårlig spiller. Han er et enormt talent, der i en meget ung alder viser uhyggeligt stor modenhed og fleksibilitet. At kunne kastes rundt på samtlige pladser bag midterlinjen, og præstere solidt og overbevisende stort set hver gang i en alder af 21 år er enormt imponerende. Han kunne snildt gå hen og være en af verdens absolut bedste defensivspillere, når han når sin bedste fodboldalder.

Hvis du med "langt bedre fodboldspiller" mener, at Henderson med bolden i fødderne er Jones overlegen, så er det naturligvis rigtigt. Men nu er det jo også Hendersons spidskompetence, mens Phil Jones defensive kompetencer naturligvis trumfer Hendersons ditto med flere længder. At kalde Henderson bedre end Jones rent taktisk, synes jeg også er at stramme den - hvis han er ovenpå i den kategori, så er det i hvert fald ikke med nogen ret stor margin, og det kan i så fald forklares med, at Henderson jo trods alt er halvandet år ældre end Jones.

Jeg vil med andre ord ikke sige, at jeg er glad for at vi fik Henderson i stedet for Jones, for de er begge spillere, jeg til hver en tid ville elske at have i truppen. Jeg er isoleret set glad for, at vi fik Henderson. Men jeg er isoleret set ligeså trist over, at vi ikke fik Jones.

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af TomViolence » søndag, 22. dec, 2013 09:38

Hr. Drejer skrev:Jeg husker den sommer vi købte Hendo, blev vi også stærkt linket til Jones. Vi fik Hendo og Man U fik Jones. Det har jeg ikke fortrudt et eneste sekund. Hendo er en langt bedre fodboldspillere, og så er han bedre taktisk. Hendo virker meget moden, og han har den rette indstilling - han er villig til at lære. Han har udviklet sig til en meget vigtig spiller for os.
Overordnet er jeg enig med dig, men jeg mener bestemt ikke, at Henderson er bedre taktisk end Jones ... endnu. Hendersons udviklingspotentiale virker til at være større end Jones, men egentlig så synes jeg, at de ligner meget hinanden. De arbejder begge røven ud af bukserne, har den rigtige mentale indstilling og virker begge til at være sympatiske, professionelle og seriøse. Jones er bedst defensivt, hvorimod Henderson nok er bedst offensivt.
Scouser by heart.

Siden 2009.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af AllanShore » søndag, 22. dec, 2013 12:48

Nu er de to spillere slet ikke mulige at sammenligne. Jones er midterforsvar, mens Henderson ligger på den fremskudte midtbane (?). Jeg gider ikke ud i en længere diskussion, da jeg er utroligt farvet mht. Jones og, at jeg samtidig ikke har set en eneste Liverpoolkamp i den her sæson, men det jeg kan sig om Jones er, at jeg ser ham som en fremtidig anfører, ikke bare hos United, men også på det engelske landshold. Han har i en alder af 21 år været manden, der sammen med Rooney og Rafael, er gået forrest i den seneste periode og trukket sine medspillere op fra "dybet".
Man vidste godt, at det ville blive svært uden Carrick, men at man da i det mindste havde fået en back-up i form af Fellaini, men har jo vist sig at være utroligt middelmådig, og jeg kan slet ikke se på hvilke parametre Jones på midtbanen ikke er bedre end ham på. Så skulle det lige være på gryden, men der er Phil the Man heller ikke helt dårlig. Og ellers er han både hurtigere, men dynamisk, taktisk klogere og mere viljefast en Afromanden, og lige pt. kan jeg kun se Fellaini komme på holdet når Carrick kommer op i årene og at Jones permanent er rykket ned i midterforsvaret.

/ Hermed slutter min kærlighedserklæring til Phil the Jones.
Fan af Manchester United

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af AJ » søndag, 22. dec, 2013 13:19

Jones og Henderson er to virkelige gode spillere, der begge har alderen til at blive endnu bedre. Jones er to år yngre end Henderson. Hvis Jones udvikler sig med samme rate de næste to år, som Henderson har gjort de seneste to, så vil Hr. Drejer måske genoverveje sin vurdering af deres indbyrdes styrkeforhold. Jeg er i hvert fald selv meget i tvivl. Men der er også tale om to vidt forskellige typer.

Hendersons 1. halvleg mod Cardiff var i øvrigt ren verdensklasse, så det var da ærgerligt for dig, at du gik glip af den oplevelse AllanShore.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Cynwal » søndag, 22. dec, 2013 13:22

PL ville også komme til at mangle mange dejlige funny faces, hvis Phil Jones ikke var der:
Billede
Billede
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af AllanShore » søndag, 22. dec, 2013 13:29

AJ skrev:Hendersons 1. halvleg mod Cardiff var i øvrigt ren verdensklasse, så det var da ærgerligt for dig, at du gik glip af den oplevelse AllanShore.
I var meget sjovere at se, da I ikke vandt hele tiden. Nu sidder jeg bare og bliver irriteret.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Cynwal » søndag, 22. dec, 2013 13:37

AllanShore skrev:
AJ skrev:Hendersons 1. halvleg mod Cardiff var i øvrigt ren verdensklasse, så det var da ærgerligt for dig, at du gik glip af den oplevelse AllanShore.
I var meget sjovere at se, da I ikke vandt hele tiden. Nu sidder jeg bare og bliver irriteret.
Det er simpelthen skøn læsning :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af nrg » søndag, 22. dec, 2013 13:52

AllanShore skrev:
AJ skrev:Hendersons 1. halvleg mod Cardiff var i øvrigt ren verdensklasse, så det var da ærgerligt for dig, at du gik glip af den oplevelse AllanShore.
I var meget sjovere at se, da I ikke vandt hele tiden. Nu sidder jeg bare og bliver irriteret.
Nu ved du hvordan vi har haft det i mange år, blot med den forskel, at vi spiller godt fodbold, samtidig med vi vinder....
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Cynwal » søndag, 22. dec, 2013 14:09

nrg skrev:
AllanShore skrev:
AJ skrev:Hendersons 1. halvleg mod Cardiff var i øvrigt ren verdensklasse, så det var da ærgerligt for dig, at du gik glip af den oplevelse AllanShore.
I var meget sjovere at se, da I ikke vandt hele tiden. Nu sidder jeg bare og bliver irriteret.
Nu ved du hvordan vi har haft det i mange år, blot med den forskel, at vi spiller godt fodbold, samtidig med vi vinder....
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af AllanShore » søndag, 22. dec, 2013 14:09

Cynwal skrev:
AllanShore skrev:
AJ skrev:Hendersons 1. halvleg mod Cardiff var i øvrigt ren verdensklasse, så det var da ærgerligt for dig, at du gik glip af den oplevelse AllanShore.
I var meget sjovere at se, da I ikke vandt hele tiden. Nu sidder jeg bare og bliver irriteret.
Det er simpelthen skøn læsning :D
Jeg er faktisk julemanden. Dette er min gave til jer herinde ;)
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 22. dec, 2013 14:26

AllanShore skrev:
AJ skrev:Hendersons 1. halvleg mod Cardiff var i øvrigt ren verdensklasse, så det var da ærgerligt for dig, at du gik glip af den oplevelse AllanShore.
I var meget sjovere at se, da I ikke vandt hele tiden. Nu sidder jeg bare og bliver irriteret.
Haha, det er sjovt som perspektiver ændrer sig. Det er omvendt meget sjovere at læse oldtrafford.dk i år end det plejede at være :lol: :lol: Tilføjer dog lige at jeg ikke har smugkikket derinde de sidste par uger ;)
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 22. dec, 2013 16:33

Aarde skrev:At kunne kastes rundt på samtlige pladser bag midterlinjen, og præstere solidt og overbevisende stort set hver gang i en alder af 21 år er enormt imponerende. Han kunne snildt gå hen og være en af verdens absolut bedste defensivspillere, når han når sin bedste fodboldalder.
Absolut ikke enig i ovenstående. Jeg synes han er en god fighter, som også har en stor maskine som Hendo. Men at han kan spille samtlige pladser bag midterlinjen, og præstere solidt, som du skriver, er jeg ikke enig i. Kampen Man U - Newcastle (tror jeg), var det Jones der omkring midterlinjen slipper Cabaye, som ser en potentiel farlig situation lang tid før Jones. Det går op for Jones, at situationen kan blive farlig, men der er løbet kørt, og Cabaye scorer sejrsmålet. Hans spilforståelse mangler en del.

Jeg synes han er bedre i midterforsvaret, hvor spillet foregår foran ham, han kommer tit til kort på den defensive midtbane, fordi han mangler 360 graderssyn.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af nikand » søndag, 22. dec, 2013 17:36

ThunderZtorm skrev:
nikand skrev:Jeg vil se mål og eller flere assist fra motoren Hendo.
1 assist, 1 mål so far mod Spurs - han har lyttet efter ;)
Og igen med assist i støvlerne mod Cardiff, det er sgu klasse. To hælafleveringer der medvirkende til mål.

Nu er jeg tilfreds med Hendo, mål, assist og en motor. Sådan. Klasse.
We need a new Fowler...

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Kelly » søndag, 22. dec, 2013 17:48

Jordan er en klog spiller. Jones er det samme. Jeg gad godt liverpool havde begge to.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Callesen » fredag, 03. jan, 2014 14:23

Billede

Besvar