15 - Daniel Sturridge

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Thommo » tirsdag, 18. okt, 2016 00:16

Hvad er der sket med ham? Det er vel Klopp som er sket med ham. I sommers ville jeg vist have minimum 50 store for ham, nu vil jeg vel nærmest forære ham væk. Klopp skal være på Anfield, Sturr kan være der. Origi og Ings de næste 4-5 kampe tak. Han pisser mig af, næsten i samme grad som torres i sin tid, han er dog ikke helt så opgivende. Det kan man jo ikke lade sig gøre....
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af JTN » tirsdag, 18. okt, 2016 14:04

Thommo skrev:Hvad er der sket med ham? Det er vel Klopp som er sket med ham. I sommers ville jeg vist have minimum 50 store for ham, nu vil jeg vel nærmest forære ham væk. Klopp skal være på Anfield, Sturr kan være der. Origi og Ings de næste 4-5 kampe tak. Han pisser mig af, næsten i samme grad som torres i sin tid, han er dog ikke helt så opgivende. Det kan man jo ikke lade sig gøre....
Tror ikke det er manglende vilje, men snarere et spørgsmål om at han ikke er der fysisk længere. Han har med skaderne mistet sin edge. Han er stadig et god angriber med instinktet i orden, så han kan forsat spille en rolle, hvis han kan affinde sig med ikke at være førstevalg i alle kampe. Han kan stadig nå at vende det. Men ellers enig i, at det ville være fint at se vores andre angribere komme i spil. Måske ligacupkampen mod Spurs kunne være en oplagt mulighed for at se enten Ings eller Origi.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 18. okt, 2016 19:26

Enig med JTN. Den Sturridge vi ser i denne sæson er i en langt værre forfatning fysisk, sammenlignet med den eksplosive spiller vi så i kalenderåret 2013 og 2014.

Det virker til, at Sturridge har mistet sit antrit og megen af sin topfart, hvilket altid har været én af hans spidskompetencer. Det er efterhånden meget sjældent, at vi ser Sturridge tage et dybdeløb og komme fri til en 1vs1 situation mod målmanden. Nogle vil påpege, at det skyldes spillestil og medspillere. Men dette er jeg ikke enig i, da vores spillestil med fokus på hurtige omstillinger netop ligger op til disse løb. Samtidig har spillere som Coutinho, Firmino og til dels Henderson øje for afleveringen i dybden.

Jeg tror, at vi må vænne os til, at vi ikke længere kommer til at se disse karakteristiske mål fra Sturridge, hvor han med sin timing og fart sætter modstanderen skakmat. Eksempelvis målene mod Swansea, Fulham, Arsenal, Everton og Crystal Palace.

Vi så lignende karriereforløb hos Michael Owen og Fernando Torres. Modsat førnævnte to besidder Sturridge efter min mening større potentiale som afslutter inde omkring feltet. Men han skal formå at tilpasse sig og bygge yderligere på indenfor dette område, ellers vil han ikke være dygtig nok til Klopp's start 11'er.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. okt, 2016 14:40

Det lyder ikke som om, at Sturridge er på vej ud:

http://www.empireofthekop.com/2016/10/2 ... is-career/?

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Cynwal » mandag, 24. okt, 2016 07:44

Analyse af Sturridge i forhold til de øvrige i front, med konklusionen: at han ikke passer ind:
http://www.skysports.com/football/news/ ... fitting-in
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Bondo
Indlæg: 462
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:38

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Bondo » mandag, 24. okt, 2016 21:31

Cynwal skrev:Analyse af Sturridge i forhold til de øvrige i front, med konklusionen: at han ikke passer ind:
http://www.skysports.com/football/news/ ... fitting-in
Den er ramt lige i øjet

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af nikand » onsdag, 26. okt, 2016 11:05

Bondo skrev:
Cynwal skrev:Analyse af Sturridge i forhold til de øvrige i front, med konklusionen: at han ikke passer ind:
http://www.skysports.com/football/news/ ... fitting-in
Den er ramt lige i øjet

Igår kom Sturridge frem til så mange chancer og scorede på to af dem, plus en på stangen.
Det kan han altså, uanfægtet om han arbejder hårdt nok eller ej.
Mener han har det bedste målsnit af nuværende spillere i LFC.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Jesper » onsdag, 26. okt, 2016 11:14

Uagtet han har spillet nogle dårlige kampe og en ret god en i går, så ændrer det jo ikke på det fremtidige potentiale, har har. Hans fysisk er efter min bedste overbevisning ikke den samme, hvorpå han ikke er den samme spiller. Hans målnæse, bedst illustreret ved det fremragende første mål, er dog unik. Så spørgsmålet er vel, om den type spiller han vil blive; nemlig en der lever mindre på fart og acceleration, er god nok til os i fremtiden? Jeg tror ikke at han er god nok til de startende 11, hvorfor jeg synes det er fuldstændig relevant at diskutere hans fremtid, idet jeg ikke ser ham som en topbetalt supersub i en årrække.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af AndreasN » onsdag, 26. okt, 2016 12:38

Cynwal skrev:Analyse af Sturridge i forhold til de øvrige i front, med konklusionen: at han ikke passer ind:
http://www.skysports.com/football/news/ ... fitting-in
Har de seriøst lavet en sammenligning af angribere uden at nævne mål? Uden at nævne udnyttelsesprocenten? Hvordan i alverden kan man anse det for relevant at sammenligne Lallana med Sturridge?

Udover det løb Sturridge 0,7 km mere end Mané, da han spillede på hans plads mod Burnley, og ellers har Mané i gennemsnit løbet 0,2 km mere end Sturridge pr. kamp. Sturridge har i gennemsnit også flere spurter pr. kamp end Aubameyang og dobbelt så mange som Lewandowski - bare for at sammenligne med to af verdens bedste 9'ere. Det er muligt, at Firmino løber mere end Sturridge, når han spiller helt fremme, men Sturridge er langt fra doven, som han ellers så tit bliver kaldt.

Hvis man ser bort fra denne sæson, så har vi under Klopp scoret mere og lukket færre ind med Sturridge på banen. Jeg synes, at kritikken af ham er så snæversynet og i mange tilfælde decideret forkert. Det er muligt, at Sturridge har mistet noget topfart, men i går så vi flere eksempler på, at han bestemt ikke er langsom, og hans acceleration slet ikke er så dårlig, som man gerne vil gøre det til. Det første mål viser også en angriber, der er lynhurtig fra tanke til handling.

Jeg siger ikke, Sturridge partout skal spille, for han har ikke haft sin bedste sæson, men siden hvornår dømmer vi angribere ude på baggrund af så kort tid? Alle angribere har svære perioder. Selv Suarez havde perioder, hvor han ikke scorede lige meget i sin tid i Liverpool.

Jeg synes ikke, at vi skal ændre hverken spillere eller system, hvor vi spiller uden en decideret 9'er, når det går så godt, og jeg er ligeså fortryllet af Firmino, Coutinho og Mané som fronttrio. Alt jeg efterspørger er en mere nuanceret debat omkring Sturridge, der ikke er forsimplet til "han er ikke hurtig længere", "han tackler ikke nok", "han løber ikke ligeså meget" osv. Og især den helt nye med at sammenligne, hvor langt han løber i forhold til Lallana. Det er satme da ligeså useriøst som at sige, at han ikke vinder ligeså mange hovedstødsdueller som Lovren.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » lørdag, 29. okt, 2016 13:08

Lille med tydelig analyse af Sturridge/vores systemer i hhv Spurs- og manu kampene:

http://anfieldindex.com/25223/analysing ... spurs.html?

Naturligvis er Sturridge en topangriber, men han skal bruges i det rigtige set-up.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Surf » lørdag, 29. okt, 2016 13:18

AndreasN skrev:
Cynwal skrev:Analyse af Sturridge i forhold til de øvrige i front, med konklusionen: at han ikke passer ind:
http://www.skysports.com/football/news/ ... fitting-in
Har de seriøst lavet en sammenligning af angribere uden at nævne mål? Uden at nævne udnyttelsesprocenten? Hvordan i alverden kan man anse det for relevant at sammenligne Lallana med Sturridge?

Jeg er sådan set enig med dig et stykke af vejen. Men for det første er præmissen jo netop hvorfor Sturridge måske ikke passer ind i systemet lige nu ("Sturridge not fitting in") - og det skyldes jo i høj grad nogle af de nævnte variable. Pointen med artiklen er ikke at sammenligne angribere som sådan - men at forklare hvorfor Sturridge har haft det svært.

Der ud over så har Sturridge mig bekendt scoret 0 mål i Premier League i denne sæson. Ikke videre imponerende.

Det er jo ret åbenlyst, at han har kæmpet lidt med at præstere i denne sæson i Klopps system. Det gør ham ikke til en elendig angriber. Men det gør det til et relevant spørgsmål at stille, hvorfor han ikke har præsteret.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af AndreasN » søndag, 30. okt, 2016 19:15

Muligvis. Jeg gad ikke at læse artiklen, efter jeg så statistikken. Pointen er bare, at jeg synes, det er en underlig og uværdig kritik af en angriber, der altid har lavet mål - også under Klopp. Vi er i ti kampe inde i sæsonen. Derudover så lider han under, at vi har en vanvttig stærk fronttrio, der alle laver mål og fungerer enormt stærkt sammen.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » lørdag, 12. nov, 2016 16:13

Sturridge er stadig skarp:

http://www.liverpool.no/nyheter/seks-sc ... -i-ligaen/

Stats ville naturligvis se meget bedre ud, hvis det var ift antal spillede minutter.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af AndreasN » lørdag, 12. nov, 2016 16:42

Han har et mål eller assist hver 72. minut i den her sæson, men han er jo desværre færdig på topplan.
Liverpool Football Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af AJJ » torsdag, 22. dec, 2016 09:10

Hvad mon der egentligt kommer til at ske med Sturridge? Personligt så er jeg næsten sikker på, at det ender med, han bliver solgt til sommer.

Det holder jo ikke i længden at have ham i truppen som marginalspiller/super-sub - alder, løn og ikke mindst skadeshistorik taget i betragtning.

Hvis han ikke skal på salgslisten til sommer, så skal han i resten af sæsonen først og fremmest være skadesfri og desuden bidrage med mål i PL samt indsatser som mod Leicester/Chelsea.

Besvar