15 - Daniel Sturridge

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Emmy » fredag, 19. jan, 2018 17:06

Jeg kan ikke få øje på én eneste god grund til at beholde Sturridge. Bare afsted med ham.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 19. jan, 2018 18:22

Det kan jeg så tilgengæld godt. Skippes Sturridge af sted, er vi én skade blandt vores front trio fra at skulle kigge i retning af to spillere, der tilsammen har 0 Premier League mål på kontoen over de seneste to sæsoner. Der er ALT for risikabelt, og flugter endvidere slet ikke med den retmæssige omhu Klopp har praktiseret i denne sæson med sit rotationsprincip.

Står der en erstatning klar i kulissen, så snart Sturridge forlader klubben er det dog en helt anden sag. Men hedder alternativerne Ings og Solanke, giver det ikke mening at sende Sturridge ud af døren.

Kan Origi hentes hjem fra sit lejeophold?

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Emmy » fredag, 19. jan, 2018 18:24

Det vil være fornuftigt at hente Origi hjem, ham ser jeg en stor fremtid for. Men Sturridge har vi intet at bruge til. Han er færdig og alt for dyr at have rendende rundt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af AJ » fredag, 19. jan, 2018 20:57

Emmy skrev:Men Sturridge har vi intet at bruge til. Han er færdig og alt for dyr at have rendende rundt.
Du overbeviste mig tidligere om, at det var for risikabelt at sælge Mignolet nu. Men nu mener du det modsatte mht. Sturridge ;)

Objektivt set er vi elendigt stillet med Solanke og Ings som eneste alternativer til Firmino. Solanke har ganske vist masser af potentiale. Der er selvfølgelig mere fremtid i ham end i Sturridge. Men han har ikke vist, om han kan score mål. Ings er helt ubrugelig pga. sin skadeshistorik.

Jeg ser gerne, at vi venter med sælge Sturridge.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Emmy » fredag, 19. jan, 2018 21:11

AJ skrev:
Emmy skrev:Men Sturridge har vi intet at bruge til. Han er færdig og alt for dyr at have rendende rundt.
Du overbeviste mig tidligere om, at det var for risikabelt at sælge Mignolet nu. Men nu mener du det modsatte mht. Sturridge Billede

Objektivt set er vi elendigt stillet med Solanke og Ings som eneste alternativer til Firmino. Solanke har ganske vist masser af potentiale. Der er selvfølgelig mere fremtid i ham end i Sturridge. Men han har ikke vist, om han kan score mål. Ings er helt ubrugelig pga. sin skadeshistorik.

Jeg ser gerne, at vi venter med sælge Sturridge.
Det kan slet ikke sammenlignes. Sturridge er marginalspiller, ja han spiller faktisk overhovedet ikke. Og der er masser af muligheder i truppen til at dække hans position eller ændre formation så han kan nemt undværes. Målmandsposten er meget mere udsat, der er ligesom ikke rigtig andre muligheder end at tage den næste i rækken. Og der er en ung 18-årig knægt ikke nogen løsning.
Og jeg er ikke mig ang Solanke og Ings. Der er tonsvis af potientiale i Solanke og Ings er udmærket at have i truppen. Sturridge er for dyr at have lullende rundt og jeg er ret sikker påsat han ikke bidrager med noget positivt til truppen når han ikke spiller.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Bojangles » fredag, 19. jan, 2018 21:20

At sælge Sturridge, svarer ikke til at sælge Migs, det svarer til at sælge 4.valget til målmandsposten - Man kan så være uenig i, om det er den position han burde have, men pt. er Firmino, Ings og Solanke foran ham i køen + reelt er Mané og Salah vel også foran ham. Hans tid er desværre forbi - han har fået en del chancer siden sin skade, men har aldrig fundet det gamle niveau frem igen.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Emmy » fredag, 19. jan, 2018 21:30

Bojangles skrev:At sælge Sturridge, svarer ikke til at sælge Migs, det svarer til at sælge 4.valget til målmandsposten - Man kan så være uenig i, om det er den position han burde have, men pt. er Firmino, Ings og Solanke foran ham i køen + reelt er Mané og Salah vel også foran ham. Hans tid er desværre forbi - han har fået en del chancer siden sin skade, men har aldrig fundet det gamle niveau frem igen.
Enig
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 20. jan, 2018 00:01

Solanke er championship spiller lige nu. Han har simpelhent ikke niveauet. Ings har heller ikke niveauet til Liverpool - og slet ikke efter to knæoperationer. Så hvis vi sælger Sturridge, så synes jeg der skal en erstatning ind, som er bedre end Solanke og Ings - hvilket bør være rimelig nemt at finde.

Jeg er vild med Sturridge, og han er en fantastisk afslutter. Men jeg tvivler på at han kan genfinde sit gamle niveau.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » lørdag, 20. jan, 2018 10:41

Niels K skrev:
texy skrev:Jeg forstår ikke helt, hvis Sturridge sælges, og der stadig ikke hentes en ny spiller. I så fald må Solnake og Ings se ufatteligt godt ud på træningsbanen.

Naturligvis ser £20-30M og en lønbesparelse på op til £150K om ugen virkelig godt ud rent regnskabsteknisk. Men vi står vel ikke desperat og mangler penge efter salget af Coutinho?

Det er vel ikke usandsynligt, at vi kan ende i en situation, hvor vi virkelg godt kunne bruge en angriber med erfaring og i øvrigt også med et rygte som modstanderne kender til?
Jeg må ærligt indrømme, at jeg hellere giver spilletid til Solanke som de fleste eksperter vist er enige I, bliver en stor spiller, og så vil jeg da også gerne se, hvad Ings kan, hvis der bliver spilletid til ham.

Ellers har vi Woodburn, som sikkert også er tiltænkt en eller anden rolle, nu hvor vi ikke vil leje ham ud, og endelig kunne vi vel kalde Ojo tilbage, som har gjort det godt i de kampe, han har spillet for Fulham.
Jeg må sige, at jeg ikke savner Sturridge's tilstedeværelse på banen bedømt ud fra de seneste kampe, han var med i. 30 mio ville være gode at have i baghånden til sommer, hvor vi sikkert skal have den store tegnedreng frem.
Jeg er overvejende enig i dine punkter. Jeg tror også, at Solanke kan blive til noget. Men jeg er endnu ikke overbevist. Han er kommet frem til nogle muligheder i kampene, hvor han (sikkert fordi han mangler det der altafgørende første mål) har tøvet et sekund for længe og dermed misset den stpre mulighed.

Sturrdige kender vi. Skader. Nogle gange en lidt ugidelig attitude. Men også høj teknik. Stor uforudsigelighed. Evne til at sætte en mand. Og evnen til at score.

Så længe Firmino er fit, så behøver vi ikke Sturridge. Solanke og Ings kan fint få indhop og FA Cup kampe. Men bliver Firmino skadet, så tror jeg, at vi står svagere med de to end med Sturridge i startopstillingen. Og i den forbindelse tror jeg altså heller ikke, at man skal underkende, at modstanderne har en helt anden respekt for Sturridge end for Solanke og Ings. Det er måske meget godt at blive undervurderet en gang imellem, men det kan også give de direkte modstandere selvtillid og mod på opgaven. Sturridge's rennomé betyder, at han bringer en større fear factor i spil.

£30M i lommen indtil sommer? Det kan jeg ikke se den store fordel i. Sgu svært at sætte £30M på banen i CL finalen til maj, når vi har karantæne til Firmino og skade til Solanke og Ings. Så sælg ham da hellere i et vindue, hvor man har planer om at bruge pengene.
Kloppite

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af RedRedRed » lørdag, 20. jan, 2018 12:13

texy skrev:
Niels K skrev:
texy skrev:Jeg forstår ikke helt, hvis Sturridge sælges, og der stadig ikke hentes en ny spiller. I så fald må Solnake og Ings se ufatteligt godt ud på træningsbanen.
Naturligvis ser £20-30M og en lønbesparelse på op til £150K om ugen virkelig godt ud rent regnskabsteknisk. Men vi står vel ikke desperat og mangler penge efter salget af Coutinho?
Det er vel ikke usandsynligt, at vi kan ende i en situation, hvor vi virkelg godt kunne bruge en angriber med erfaring og i øvrigt også med et rygte som modstanderne kender til?
Jeg må ærligt indrømme, at jeg hellere giver spilletid til Solanke som de fleste eksperter vist er enige I, bliver en stor spiller, og så vil jeg da også gerne se, hvad Ings kan, hvis der bliver spilletid til ham.
Ellers har vi Woodburn, som sikkert også er tiltænkt en eller anden rolle, nu hvor vi ikke vil leje ham ud, og endelig kunne vi vel kalde Ojo tilbage, som har gjort det godt i de kampe, han har spillet for Fulham.
Jeg må sige, at jeg ikke savner Sturridge's tilstedeværelse på banen bedømt ud fra de seneste kampe, han var med i. 30 mio ville være gode at have i baghånden til sommer, hvor vi sikkert skal have den store tegnedreng frem.
Jeg er overvejende enig i dine punkter. Jeg tror også, at Solanke kan blive til noget. Men jeg er endnu ikke overbevist. Han er kommet frem til nogle muligheder i kampene, hvor han (sikkert fordi han mangler det der altafgørende første mål) har tøvet et sekund for længe og dermed misset den stpre mulighed.
Sturrdige kender vi. Skader. Nogle gange en lidt ugidelig attitude. Men også høj teknik. Stor uforudsigelighed. Evne til at sætte en mand. Og evnen til at score.
Så længe Firmino er fit, så behøver vi ikke Sturridge. Solanke og Ings kan fint få indhop og FA Cup kampe. Men bliver Firmino skadet, så tror jeg, at vi står svagere med de to end med Sturridge i startopstillingen. Og i den forbindelse tror jeg altså heller ikke, at man skal underkende, at modstanderne har en helt anden respekt for Sturridge end for Solanke og Ings. Det er måske meget godt at blive undervurderet en gang imellem, men det kan også give de direkte modstandere selvtillid og mod på opgaven. Sturridge's rennomé betyder, at han bringer en større fear factor i spil.
£30M i lommen indtil sommer? Det kan jeg ikke se den store fordel i. Sgu svært at sætte £30M på banen i CL finalen til maj, når vi har karantæne til Firmino og skade til Solanke og Ings. Så sælg ham da hellere i et vindue, hvor man har planer om at bruge pengene.
I lommen på dommeren med dem, så er manglen på en angriber løst og pokalen i skabet. ;)

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Thommo » lørdag, 20. jan, 2018 12:20

texy skrev:. Og evnen til at score.
Jeg forventer mine to ynglingsspillere er fortid når vinduet lukker, Cou er væk, Sturr næste mand. Og hold op jeg synes det ville være, træls i stor stil. Men forstår heller ikke Klopp ikke brugte Sturr da han var skadesfri i 3-4 mdr. non stop. Solanke og Ings når ikke Sturr til knæet når det gælder fodbold kvalitet generelt, endnu mindre mål næse. Men mantraet med løbede meter fremfor kvalitet tror jeg altså er reelt nok ved Klopp, når det gælder Sturr,Ings,Solanke, ellers må Sturr have pisset på Klopp, som ikke er kommet frem i medierne. For de to yngre, er bare dårligere. Og Origi er også nævnt som en mulighed, jeg tænkte tragi komik da jeg læste det. Bænken BLIVER dårligere uden Sturr, det vil jeg påstå er fakta, Emmy er som sædvanlig uenig, og synes vi skal håbe på nul måls mændene oppe foran. Lej Solanke ud, det skulle han have været allerede i sommers. Woodburn bliver åbenbart og kan så få Solankes minutter, Ings ud til sommer er vel næsten sikkert, men kan være back up indtil da, efter Sturr.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » lørdag, 20. jan, 2018 13:04

Emmy skrev:
Bojangles skrev:At sælge Sturridge, svarer ikke til at sælge Migs, det svarer til at sælge 4.valget til målmandsposten - Man kan så være uenig i, om det er den position han burde have, men pt. er Firmino, Ings og Solanke foran ham i køen + reelt er Mané og Salah vel også foran ham. Hans tid er desværre forbi - han har fået en del chancer siden sin skade, men har aldrig fundet det gamle niveau frem igen.
Enig
Det er også sådan, jeg ser på det. Der skal virkelig mange skader til, før Sturridge kommer ind i billedet, så er der en klub, der står med 30 af de lange, så er det altså om at tage imod dem, og det er vel også rimeligt nok at se på Sturridge's ønsker om fast spilletid, som han kan få i nærmest alle andre klubber.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Bojangles » lørdag, 20. jan, 2018 16:40

Jeg er som sådan ikke uenig i at Sturridge er vores anden bedste angriber - hans klassisk forward stil, med at ligge og dovne den oppe foran for så at slå til, når mulighederne tilbyder sig, passer bare ikke sammen med Kloppsk fodbold. Og så gør det ikke bedre, at han tydeligvis har mistet noget fart og antrit siden sin første lange skade. Og når han så i hierarkiet er så langt nede, at han alligevel sjældent endda vil blive valgt til bænken, så giver det ikke mening at beholde en af de højest lønnede i truppen.

Derudover så under jeg bestemt Sturridge at få lov til at skifte, så han kan få en masse spilletid frem til sommerens vm. Men jeg er glad for at vi vil sælge og ikke leje ud, for klassisk Sturridge, så får vi ham sikkert tilbage med et brækket ben.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 21. jan, 2018 09:13

Problemet for Sturridge er at Firmino er begyndt at score nok mål.
I starten af sæsonen var Sturridge et godt alternativ til Firmino fordi han var mere effektiv, eller i hvertfald en spiller der kunne vise sig at være mere effektiv.

Så kom december og en periode hvor Klopp havde besluttet at rotere som bar pokker. Det var HER at Sturridge havde muligheden for at få en del kampe på kort tid og bygge en rytme op. Men han var skadet og istedet fik Solanke et par kampe og Firmino spillede måske endda lige en kamp eller to for mange i forhold til hvad Klopp havde tænkt sig.

Så nu står vi med en Sturridge der skal bygges op igen, men fordi Firmino har fået gang i målscoringen, så er der ikke helt det samme i incitament til at bygge Sturridge op igen. Derfor tror jeg det er en fin beslutning at se om Sturridge kan få en bedre chance i Sevilla eller Inter.

Sturridge ville være en super backup for Firmino, men hvis han så er skadet når der er brug for ham, så er det jo Solanke der får kampen alligevel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » mandag, 22. jan, 2018 12:37

Sturridge er ikke udtaget mod Swansea - mon han er på vej væk ?

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/1 ... sturridge/

Besvar