15 - Daniel Sturridge

Underkategori til tidligere LFC-spillere
MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af MP » lørdag, 28. jan, 2017 11:40

Niels K skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Der er mange faktorer som spiller ind på Sturridge dalende niveau.

Sturridge eksellerede i et system, hvor han havde en angrebsmakker, hvorfor han fik mere plads til at foretage de intelligente løb, der bragte ham i fordelagtige positioner. Under Klopp spiller vi med en spydspids, hvorfor der logisk nok er mindre plads. Sturridge får ikke i samme grad plads til at modtage bolden retvendt, hvor han bliver farlig med sit hurtige fodarbejde og kølige præcise afslutninger.

Når ovenstående er sagt, så har Sturridge mistet helt utrolig megen acceleration samt topfart. Jeg lå i syg for et par måneder siden, og ville slå tiden ihjel ved at se et par kampe fra tiden under Rodgers. For at kunne sammenligne Klopp og Rodgers stilarter. Her slog det mig, hvor mange løb i længderetningen af banen Sturridge konstant tog. Han forsøgte konstant at strække modstanderens forsvar og tage løbet i ryggen på modstanderens forsvar. Det var tydeligt, at Sturridge i 2013 og 2014 var en helt anden spiller. Ligeledes vil man på et tilbageblik kunne se, at Sturridge også scorer en pæn andel af mål ved at tage disse dybdeløb - eksempelvis i sæsonen 2013/2014, hvor målene mod Everton (H), Arsenal (H) og Fulham (U) opstår som følge af kloge dybdeløb og accelleration.

Sturridge vil altid være en giftig angriber, da hans instinkt og evner som afslutter er formidable. Men han har mistet en væsentlig spidskompetence. Og det viser sig desværre at være lige netop den spidskompetence som vores hold mangler. Havde vi to spillere med Mane's fart ved blandt de forreste fire sad vi ikke og diskuterede Sturridge og de eftervirkninger hans skader har haft.
Enig. Jeg har altid været glad for Sturridge, men som det påpeges her i tråden har han sine svagheder og styrker og med Klopp som styrmand, så udstilles hans svagheder mere.
Jeg tror, at vi skal have vores angribere op til evaluering hen mod sommeren, da jeg ikke synes, at hverken Sturridge, Ings eller Origi er optimale. Origi tror jeg dog kan udvikle sig hen mod en rigtig giftig angriber men hvis Klopp har en superangriber klar til at skrive under til sommer, så skal vi nok have de 2 førstnævnte sendt videre ?
På midten skal der nok også 2-3 mand afsted for at hente 1 klasse spilfordeler ind.
i Forsvaret skal vi nok også af med 3-4 mand og have 2 ind, og så må vi se med målmandsposten ?
Er enig i at vi mangler kvalitet i vores startopstilling. På Skysports sagde de faktisk at vi havde den dårligste trup af alle top 6 holdene, men grunden til at vi var med i toppen var grundet Klopp.
Vi har dog også samtidig fået belyst at vores bredde på truppen er utrolig tynd, så det er måske ikke helt optimalt at skille sig af med 7-9 spillere for at hente 4? Det er næppe noget vores bænk bliver stærkere af :D

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » lørdag, 28. jan, 2017 12:01

MP skrev:
Niels K skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Der er mange faktorer som spiller ind på Sturridge dalende niveau.

Sturridge eksellerede i et system, hvor han havde en angrebsmakker, hvorfor han fik mere plads til at foretage de intelligente løb, der bragte ham i fordelagtige positioner. Under Klopp spiller vi med en spydspids, hvorfor der logisk nok er mindre plads. Sturridge får ikke i samme grad plads til at modtage bolden retvendt, hvor han bliver farlig med sit hurtige fodarbejde og kølige præcise afslutninger.

Når ovenstående er sagt, så har Sturridge mistet helt utrolig megen acceleration samt topfart. Jeg lå i syg for et par måneder siden, og ville slå tiden ihjel ved at se et par kampe fra tiden under Rodgers. For at kunne sammenligne Klopp og Rodgers stilarter. Her slog det mig, hvor mange løb i længderetningen af banen Sturridge konstant tog. Han forsøgte konstant at strække modstanderens forsvar og tage løbet i ryggen på modstanderens forsvar. Det var tydeligt, at Sturridge i 2013 og 2014 var en helt anden spiller. Ligeledes vil man på et tilbageblik kunne se, at Sturridge også scorer en pæn andel af mål ved at tage disse dybdeløb - eksempelvis i sæsonen 2013/2014, hvor målene mod Everton (H), Arsenal (H) og Fulham (U) opstår som følge af kloge dybdeløb og accelleration.

Sturridge vil altid være en giftig angriber, da hans instinkt og evner som afslutter er formidable. Men han har mistet en væsentlig spidskompetence. Og det viser sig desværre at være lige netop den spidskompetence som vores hold mangler. Havde vi to spillere med Mane's fart ved blandt de forreste fire sad vi ikke og diskuterede Sturridge og de eftervirkninger hans skader har haft.
Enig. Jeg har altid været glad for Sturridge, men som det påpeges her i tråden har han sine svagheder og styrker og med Klopp som styrmand, så udstilles hans svagheder mere.
Jeg tror, at vi skal have vores angribere op til evaluering hen mod sommeren, da jeg ikke synes, at hverken Sturridge, Ings eller Origi er optimale. Origi tror jeg dog kan udvikle sig hen mod en rigtig giftig angriber men hvis Klopp har en superangriber klar til at skrive under til sommer, så skal vi nok have de 2 førstnævnte sendt videre ?
På midten skal der nok også 2-3 mand afsted for at hente 1 klasse spilfordeler ind.
i Forsvaret skal vi nok også af med 3-4 mand og have 2 ind, og så må vi se med målmandsposten ?
Er enig i at vi mangler kvalitet i vores startopstilling. På Skysports sagde de faktisk at vi havde den dårligste trup af alle top 6 holdene, men grunden til at vi var med i toppen var grundet Klopp.
Vi har dog også samtidig fået belyst at vores bredde på truppen er utrolig tynd, så det er måske ikke helt optimalt at skille sig af med 7-9 spillere for at hente 4? Det er næppe noget vores bænk bliver stærkere af :D
Vores startopstilling er rigtig fin mod Top 6 holdene, men vi mangler andre typer mod hold, der overlader spillet til os, og særligt når vi så mangler Mané, Coutinho og/eller Lallana.

Angribere: Pt spiller vi med en og vi har i princippet 4. Det kunne være tilstrækkeligt med 3, dvs 1 ind og f.eks. Sturridge og Ings ud. Det burde være nok. Ings har ikke været brugt.

Kant: Her skal vi have en ny ind, som kan spille i start 11 eller tage over for Mané/Coutinho, hvis de er utilgængelige, og så skal vi have Markovic solgt. Måske en af de unge ? Markovic har vi jo ikke brugt.

Midt: En super spilfordeler mod holdene, hvor vi har al boldbesiddelsen, og som har skarpt overblik, når disse hold, laver omstillinger på os. Henderson kan få en pause, eller han kan rykkes frem i banen i disse kampe.
Spillere ud: Lucas, Stewart og hvad med Brannagan, Chirivella, Ejaria - det er mange unge lige ved og næsten spillere, som fylder i 1. holds truppen.

Forsvar: Ny ventre back ind. Så kan Milner bruges på midten og som back up på venstre back. Denne back skal virkelig kunne sin offensiv, slå dødbringende indlæg, og så skal han naturligvis kunne dække op.
Moreno og Flanagan kan sælges.
I det centrale forsvar vil jeg gerne have Van Dijk, og så kan Sakho og Lovren finde nye klubber.

Det er 5 spillere ind, som gerne skulle være start 11 materiale, og det ser jeg ikke nogle af dem, jeg har sat på til salg-listen som værende. Desuden skulle vi da gerne have spillere som Grujic, Gomez og Allan tættere på kampe, og mon ikke Ojo og Ejaria kan steppe en tak eller to op, så de tilfører holdet noget, når de får chancen ?

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Thommo » lørdag, 04. feb, 2017 18:20

Start nu med ham de næste 10-15 kampe, ingen i 11´eren kan scorer, det er jo bevist. Jeg er personligt ligeglad med at han ikke løber 12 km, en angriber bør i mine øjn også max løbe en 7-9 km, så han er klar i feltet. Det mantra Klopp har koster 4. pladsen, det er jeg overbevist om.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af AndreasN » lørdag, 04. feb, 2017 19:39

Næ da, Thommo. Han er for doven, og vores presspil fungerer ikke uden ham... Eller noget.
Liverpool Football Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 04. feb, 2017 19:59

Du kan jo have nok så mange angribere rendende oppe på toppen, de scorer ikke, hvis de ikke bliver sat op til chancer. Havde vi spiller 90 ekstra oveni de 90 minutter, så tror jeg stadig ikke, vi var kommet frem til noget nævneværdigt.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Thommo » lørdag, 04. feb, 2017 21:10

Kasper88 skrev:Du kan jo have nok så mange angribere rendende oppe på toppen, de scorer ikke, hvis de ikke bliver sat op til chancer. Havde vi spiller 90 ekstra oveni de 90 minutter, så tror jeg stadig ikke, vi var kommet frem til noget nævneværdigt.
Sturr i form behøver jo reelt ikke rigtigt en chance, det kommer ofte ud af intet. Det er godnat ikke at bruge Sturr mere, Klopp giver mig hovedpine, bogstaveligt talt. Det fik jeg også af roy, IKKE af Brendan, forskellen på roy og Klopp er at alle var bedre end fjolset, kun Conte er vel bedre end Klopp, i dette øjeblik, trods alt. Hvis ikke Klopp har lærer af januar og februar og vel marts som minimum, ændrer denne påstand sig naturligvis. Man bør blive klogere af modgang, ellers er man ikke egnet til ret meget, i ret mange brancher. Jeg er så ufatteligt skuffet over tyskeren i øjeblikket, at jeg ikke troede det var muligt. ALLE andre end Klopp var blevet halshugget ved daggry, skal man jo huske på, og det har stået på 12-15 % af en sæson. de 12-15 % har endegyldigt kostet 3 trofæer, og nok også CL. Dyrt dyk af Klopp, Og er med på nogle bliver tøse fornærmede over at disse Klopp,ordet "fiasko" dækker reelt ikke, for de sidste 40 dage
Når nu elendige BR kunne få Sturr til at være en af de angribere i verden, hvorfor kan Klopp så ikke få ham til at blive bare halvt så god, jeg undres i stor stil?????Venter spændt på Suarez kortet. smides
Verden er smask fuld af hyklere....

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Kasper88 » søndag, 05. feb, 2017 02:58

Jeg kan ærlig talt ikke huske, hvornår "Sturr" har været i form. Sturridge havde en fremragende sæson under BR/Suarez sæsonen, men om det skyldtes, at Suarez tiltrak al opmærksomhed fra modstanderne, skal jeg være usagt, så det kort vil jeg lade en anden smide, men en Sturridge i form er efterhånden ved at være en myte. Jeg siger ikke, at han ikke skal prøves af, jeg siger blot, at I nok ikke skal forvente, at han redder os ud af krisen. Han var fed den ene sæson, han var i form.
Senest rettet af Kasper88 søndag, 14. maj, 2017 21:45, rettet i alt 2 gange.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af RedRedRed » søndag, 05. feb, 2017 11:21

Som Kasper siger, så har sturr bare ikke været i form siden hans fremragende sæson. Og tror desværre heller ikke han kommer det igen.
Hvis man vil give ham 10 kampe i streg for at give ham noget kontinuitet, ja så bliver han skadet efter de 5 og så er man lige vidt.
Jeg kan egentlig godt forstå hvis Klopp ikke gider satse på det.
Jeg ville elske sturridge i topform som vores nr.1 på toppen, men det kommer ikke til at ske. Så jeg håber på en rigtig goalgetter til sommer.

Hvis nogen vil smide omkring 25 mio. for sturridge, så synes jeg vi skal slå til.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » søndag, 14. maj, 2017 19:13

Puha, en dag som i dag gør det altså svært at ønske sig Sturridge på salgslisten. Kan vi da for pokker ikke lave et special program til ham, så vi minimerer risikoen for en skade ? Han er vel også selv ok med at skulle sidde på bænken i en del kampe, og bare han kunne få 20 kampe fra start på en sæson.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Kasper88 » søndag, 14. maj, 2017 21:47

Kasper88 skrev:Jeg kan ærlig talt ikke huske, hvornår "Sturr" har været i form. Sturridge havde en fremragende sæson under BR/Suarez sæsonen, men om det skyldtes, at Suarez tiltrak al opmærksomhed fra modstanderne, skal jeg være usagt, så det kort vil jeg lade en anden smide, men en Sturridge i form er efterhånden ved at være en myte. Jeg siger ikke, at han ikke skal prøves af, jeg siger blot, at I nok ikke skal forvente, at han redder os ud af krisen. Han var fed den ene sæson, han var i form.
I dag så vi den her "Sturr" og hvor har han da også bare været savnet! I det hele taget måske en lille genistreg af Klopp at spille Coutinho i en dybere rolle som under den sæson med Rodgers og så Sturridge på top. Sturridges mål til 1-0 mindede i hvert fald om hans mål til 4-0 mod Arsenal efter blot 20 minutters spil, hvor Coutinho også stak ham alene med målmanden..."Sturridge! Skal det være fire på 20??? NEJ, HVOR ER DET VILDT! NEJ, NEJ, NEJ!!!"

En Sturridge på det niveau er en af ligaens bedste angribere. Shit, hvor får jeg lyst til at beholde ham en sæson mere...Indtil han meldes tvivlsom til næste kamp grundet en flis i fingeren.
Corner taken quickly...

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af AJJ » mandag, 15. maj, 2017 13:19

"Studge is like that girlfriend you want to break up with, but every time you go to her house to do so, she makes you a delicious dinner and puts on her sexy dress"

Det fanger vel meget godt essensen af, hvordan de fleste af os har det med Sturridge.

Om vi skal slå op afhænger formentligt af, om vi kan få noget reel klasse ind i stedet for? For det er altså ikke gjort med Ings tilbage.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 16. maj, 2017 06:54

Sturridge har startet 24 kampe på 3 år. 24 ud af 113 kampe ifølge den norske. Det er også min fornemmelse at han ikke passer ind i Klopps planer. Sturridge får ofte plads på bænken.

Liverpool er en klub, som ikke er fantasirig, og har derfor brug for at de penge vi kan få for Sturridge, og som kan geninvesteres i en spiller som er mindre skadet, og som passer bedre ind i Klopps planer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Belloni » tirsdag, 16. maj, 2017 07:57

AJJ skrev:"Studge is like that girlfriend you want to break up with, but every time you go to her house to do so, she makes you a delicious dinner and puts on her sexy dress"

Det fanger vel meget godt essensen af, hvordan de fleste af os har det med Sturridge.

Om vi skal slå op afhænger formentligt af, om vi kan få noget reel klasse ind i stedet for? For det er altså ikke gjort med Ings tilbage.
Haha det er spot on! Efter en god kamp i søndags, tænkte jeg at han er sgu også god og måske dumt at sælge ham. Når jeg 90% tiden ellers er træt af han sidder ude med det ene eller andet

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » lørdag, 01. jul, 2017 10:14


Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Thommo » lørdag, 01. jul, 2017 18:28

Pudsigt, jeg synes ofte hans problem er han er for uselvisk, han er efter min mening med længder den bedste afslutter i LFC, så hvis han har en 80%´er skal han ikke aflevere til eksempelvis Firmino der har en 95%´er. Forstået på den måde at der er forskel på de 100%, for hver spiller. Alle spillere brænder jo selv såkaldt 100%´ere, og da jeg havde regning kan det ikke lade sig gøre, men det kaldes de nu engang, de afbrændere. Bare for flueknepperes skyld, med den forklaring. Sturr kan jo komme tilbage efter 2 mdr ude, og så klappe den ind, hvor der reelt ikke er en chance. Det gør ingen andre, bortset fra Cou engang imellem, og så lige Hendo mod Chelsea :)
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar