15 - Daniel Sturridge

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af nikand » mandag, 29. aug, 2016 21:57

texy skrev:Så længe Sturridge ikke giver udtryk for, at han vil væk fra klubben, så ser jeg ingen grund til at begynde at tænke i et salg.

Ja, han er sikkert lidt utilfreds med nogle gange at have et udgangspunkt på kanten. Og han er garanteret langt mere utilfreds med, at han ikke starter fast. Men han må bare overbevise Klopp til træning og i kampe om, at de beslutninger er forkerte.

Sturridge gjorde ikke sig selv den store tjeneste med hans præstation imod Burnley. Til gengæld leverede han så et fænomenalt indhop imod Burton. Lige nu er Firmino Klopp's førstevalg. Andetvalget afhænger vist lidt af modstanderen. Jeg tror, at Origi og Sturridge er meget lige.

Jeg foretrækker ikke nogen på pladsen. Den må gå til den, der leverer bedst. Jeg tror sagtens, at Sturridge kan nå at spille sig tilbage som førstevalg med et par gode præstationer. Det samme gælder reelt Origi og Ings (jeg tror altså stadig på ham). Hvis vi rammer et winning streak på 3 kampe og en af vores angribere scorer 3-5 mål i de kampe, så sætter personen sig nok på positionen.
Den eneste jeg kan se score kontinuerligt er Sturridge. Derfor må han komme i sving til træning, så vi kan se ham spille mere. Ved godt han ikke knokler som Firmino defensivt.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Thommo » mandag, 29. aug, 2016 23:17

nikand skrev: Den eneste jeg kan se score kontinuerligt er Sturridge. Derfor må han komme i sving til træning, så vi kan se ham spille mere. Ved godt han ikke knokler som Firmino defensivt.
Enig, og hvis Sturr skulle knokle defensivt, ville han jo være mere smadret og dermed uskarp når han står i scorings position, jeg kan ikke forstå Klopp ikke kan se dette. Reelt kan det være fløjtende ligegyldigt hvordan han træner, for han klapper dem jo ind uanset. Flere trænere behandler folk individuelt, det tvivler jeg desværre på Klopp gør.
Verden er smask fuld af hyklere....

Tom_Jorsal
Indlæg: 2115
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 01. sep, 2016 12:19

Tillykke med de 27 til Studge.
Hvis man skulle have glemt, hvor pisse genial, han kan være, så har den officielle LFC-side lige lagt den her på FB:
phpBB [video]

Hvor er det dog ærgerligt, han har været skadet så ofte.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » torsdag, 01. sep, 2016 13:54

Thommo skrev:
nikand skrev: Den eneste jeg kan se score kontinuerligt er Sturridge. Derfor må han komme i sving til træning, så vi kan se ham spille mere. Ved godt han ikke knokler som Firmino defensivt.
Enig, og hvis Sturr skulle knokle defensivt, ville han jo være mere smadret og dermed uskarp når han står i scorings position, jeg kan ikke forstå Klopp ikke kan se dette. Reelt kan det være fløjtende ligegyldigt hvordan han træner, for han klapper dem jo ind uanset. Flere trænere behandler folk individuelt, det tvivler jeg desværre på Klopp gør.
Bør det ikke være en overstået skrøne i moderne fodbold, hvor alle kender deres maksimale grænser præcist, og dermed ved hvor meget man kan yde, før det går ud over koncentrationen?

Alternativt er der jo skrønen om, at man ikke kan score, hvis man kommer til at tænke for meget i afslutningsøjeblikket?

Mon ikke det bare handler om at have en god blanding af intuition og selvtillid? Så skal målene nok komme selvom (eller måske på grund af) man arbejder hårdt.

Kan ikke se, at Suarez har svært ved at score, selvom han hjerner rundt efter alt...
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » torsdag, 01. sep, 2016 19:21

En lille opfordring/opsang til Sturridge om at komme op på hesten og begynde at indse, at han deltager i en holdsport.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... er-8749035
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Thommo » fredag, 02. sep, 2016 16:23

texy skrev: Bør det ikke være en overstået skrøne i moderne fodbold, hvor alle kender deres maksimale grænser præcist, og dermed ved hvor meget man kan yde, før det går ud over koncentrationen?.
Det har jeg da aldrig hørt skulle være en skrøne, det burde ikke være en skrøne da det er sandt. Jo mere frisk, jo klarer i hovedet og ben, det er vel for fa´en fakta....Ihvertfald i min omegn. Enhver læge vil da sige det samme. Det er da eksempelvis derfor skytter styrer vejrtrækningen, for at få pulsen ned. Og derfor betablokker der sænker blodtrykket/puls/adrenalin tages af nogle unge der skal til eksamen, bedre koncentration.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » fredag, 02. sep, 2016 20:02

Thommo skrev:
texy skrev: Bør det ikke være en overstået skrøne i moderne fodbold, hvor alle kender deres maksimale grænser præcist, og dermed ved hvor meget man kan yde, før det går ud over koncentrationen?.
Det har jeg da aldrig hørt skulle være en skrøne, det burde ikke være en skrøne da det er sandt. Jo mere frisk, jo klarer i hovedet og ben, det er vel for fa´en fakta....Ihvertfald i min omegn. Enhver læge vil da sige det samme. Det er da eksempelvis derfor skytter styrer vejrtrækningen, for at få pulsen ned. Og derfor betablokker der sænker blodtrykket/puls/adrenalin tages af nogle unge der skal til eksamen, bedre koncentration.
Æææhh, ja... og nej. Der er også en grund til at de fleste idrætsudøvere varmer massivt op. Man kan ikke yde fra 0. I hvert fald ikke i sportsgrene som fodbold, der foregår i bevægelse.

Hvis en angriber ikke kan finde ud af at score, fordi han også skal arbejde defensivt, så er han i min optik enten ikke i god nok form, eller ganske enkelt bare ikke god nok. Man kan ikke lunte rundt og fede sig til at være frisk i afslutningsøjeblikket. Den køber jeg ikke et sekund.

Men det vil da være interessant med en decideret sportslæge eller fysisk træners syn på den sag.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Jesper » fredag, 02. sep, 2016 22:11

Det kommer jo an på, hvad han som angriber "lever" af. Hvis det er målnæse, så kan defensivt arbejde betyde, at han ikke vil stå i de rigtige positioner. Simpelthen fordi spillet nogle gange går så stærkt, at det fysiologisk ikke vil være muligt.
Hvis det er eksplosivitet, så er det faktisk yderst begrænset, hvor mange "eksplosioner ", hvor angriberen er på maksimal ydeevne, man kan foretage sig i løbet af en kamp.
En tredje ting handler om, hvilke muskelgrupper, vedkommende har trænet.
Og dertil kommer om vi rent genetisk er en dieselmotor eller en benzinmotor. En diesel er ikke egnet til at være sprinter eller omvendt.

I moderne fodbold er de fleste hybrider, men kigger man på den "gamle" Ronaldo eller Romario, så levede de i deres velmagtsdage på at kunne eksplodere i et vildt antrit. Ikke pga dovenhed, men pga afmålte effekter, gjorde de det kun få gange i løbet af kampen. Noget de i øvrigt begge har udtalt.
Så nej, synes ikke det er noget vrøvl, hvis man har en særlig spidskompetence.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Thommo » fredag, 02. sep, 2016 23:08

texy skrev:
Thommo skrev:
texy skrev: Bør det ikke være en overstået skrøne i moderne fodbold, hvor alle kender deres maksimale grænser præcist, og dermed ved hvor meget man kan yde, før det går ud over koncentrationen?.
Det har jeg da aldrig hørt skulle være en skrøne, det burde ikke være en skrøne da det er sandt. Jo mere frisk, jo klarer i hovedet og ben, det er vel for fa´en fakta....Ihvertfald i min omegn. Enhver læge vil da sige det samme. Det er da eksempelvis derfor skytter styrer vejrtrækningen, for at få pulsen ned. Og derfor betablokker der sænker blodtrykket/puls/adrenalin tages af nogle unge der skal til eksamen, bedre koncentration.
Æææhh, ja... og nej. Der er også en grund til at de fleste idrætsudøvere varmer massivt op. Man kan ikke yde fra 0. I hvert fald ikke i sportsgrene som fodbold, der foregår i bevægelse.

Hvis en angriber ikke kan finde ud af at score, fordi han også skal arbejde defensivt, så er han i min optik enten ikke i god nok form, eller ganske enkelt bare ikke god nok. Man kan ikke lunte rundt og fede sig til at være frisk i afslutningsøjeblikket. Den køber jeg ikke et sekund.

Men det vil da være interessant med en decideret sportslæge eller fysisk træners syn på den sag.
Nej man kan ikke yde fra 0, og vel skal spillere også ofte lige "ind i kampen" så de ofte brænder hvis de får en kæmpe chance efter 2 min. Men er imod at vores/LFC´s angriber partout skal runde 10 km for at tilfredsstille Klopp, at en 1. angriber løber 5-7 km er lige som jeg kan lide det, for så er de skarpe når de skal udføre deres job foran målet. Man hører jo også af og til at spillere ikke vil sparke i straffe konkurrencen, simpelthen fordi de er for smadrede, og ikke kan koncentrere sig. Det kan virke latterligt, det er jo bare et usselt spark mere efter 120 min, men det er åbenbart sandheden for spillerne.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » lørdag, 17. sep, 2016 12:22

Jeg er total Sturridge fan, men det er da lidt mærkeligt, at man går direkte i spillertunnellen, når der er 30 minutter tilbage af kampen.
Klopp skifter Sturridge ud, fordi han mente at kunne se, at Sturridge ikke orkede at sprinte mere, og det synes jeg faktisk er helt ok, at Klopp gør. Han fortæller dermed Sturridge, at der skal præsteres i en hel kamp, og at Sturridge måske har lidt konditionsmæssigt at arbejde med, eller også er det måske indstillingen/viljen det kniber med, når kroppen begynder at vise træthedstegn ?

http://www.liverpool.no/nyheter/ingen-s ... sturridge/

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Bojangles » lørdag, 17. sep, 2016 16:31

Niels K skrev:Jeg er total Sturridge fan, men det er da lidt mærkeligt, at man går direkte i spillertunnellen, når der er 30 minutter tilbage af kampen.
Klopp skifter Sturridge ud, fordi han mente at kunne se, at Sturridge ikke orkede at sprinte mere, og det synes jeg faktisk er helt ok, at Klopp gør. Han fortæller dermed Sturridge, at der skal præsteres i en hel kamp, og at Sturridge måske har lidt konditionsmæssigt at arbejde med, eller også er det måske indstillingen/viljen det kniber med, når kroppen begynder at vise træthedstegn ?

http://www.liverpool.no/nyheter/ingen-s ... sturridge/
Det kan jo sagtens tænkes, at Sturridge som sådan er fit nok, men qua alle skaderne, så når han når et træthedspunkt, så begynder han at kunne mærke skavankerne og er nervøs for eksplosionsbevægelser, der nemt kan resultere i endnu en skade.
Det er svært, at mærke disse problemer, før man udfordrer kroppen til det yderste, og jeg formoder, at det ikke bliver gjort i den daglige træning.

Så imø fint med udskiftningen - håber at det også var en udskiftning han selv ønskede og endda indikerede at han ønskede og at han gik i omklædningen for at få behandling og udstrækning, så der netop ikke kommer flere skader.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 17. sep, 2016 17:21

Bojangles skrev:
Niels K skrev:Jeg er total Sturridge fan, men det er da lidt mærkeligt, at man går direkte i spillertunnellen, når der er 30 minutter tilbage af kampen.
Klopp skifter Sturridge ud, fordi han mente at kunne se, at Sturridge ikke orkede at sprinte mere, og det synes jeg faktisk er helt ok, at Klopp gør. Han fortæller dermed Sturridge, at der skal præsteres i en hel kamp, og at Sturridge måske har lidt konditionsmæssigt at arbejde med, eller også er det måske indstillingen/viljen det kniber med, når kroppen begynder at vise træthedstegn ?

http://www.liverpool.no/nyheter/ingen-s ... sturridge/
Det kan jo sagtens tænkes, at Sturridge som sådan er fit nok, men qua alle skaderne, så når han når et træthedspunkt, så begynder han at kunne mærke skavankerne og er nervøs for eksplosionsbevægelser, der nemt kan resultere i endnu en skade.
Det er svært, at mærke disse problemer, før man udfordrer kroppen til det yderste, og jeg formoder, at det ikke bliver gjort i den daglige træning.

Så imø fint med udskiftningen - håber at det også var en udskiftning han selv ønskede og endda indikerede at han ønskede og at han gik i omklædningen for at få behandling og udstrækning, så der netop ikke kommer flere skader.
Jeg bemærkede ihf ingen attitudeproblemer hos Sturridge i går, ingen sure eller opgivende miner, han jublede med holdkammeraterne efter scoringerne, selvom han ikke var direkte involveret i dem, så jeg vælger (også) at tro, at situationen ved hans udskiftning var ganske udramatisk ... bortset fra, at der måske, 7-9-13, er en skade under opsejling :oops:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af JTN » søndag, 18. sep, 2016 10:04

Niels K skrev:Jeg er total Sturridge fan, men det er da lidt mærkeligt, at man går direkte i spillertunnellen, når der er 30 minutter tilbage af kampen.
Det er passer jo faktisk ikke, at han gik direkte i spillertunnellen. Først klappede han hænder med hele bænken. Det er altså en vigtig detalje, hvis man vil begynde at antyde et attitudeproblem. Just sayin.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » søndag, 18. sep, 2016 10:15

JTN skrev:
Niels K skrev:Jeg er total Sturridge fan, men det er da lidt mærkeligt, at man går direkte i spillertunnellen, når der er 30 minutter tilbage af kampen.
Det er passer jo faktisk ikke, at han gik direkte i spillertunnellen. Først klappede han hænder med hele bænken. Det er altså en vigtig detalje, hvis man vil begynde at antyde et attitudeproblem. Just sayin.
Det var godt at høre, for jeg synes jo ikke, at man bare smutter ned, når der er en halv time tilbage. Men som sagt ovenfor, så virker det logisk, at han havde travlt med at komme ned og få strukket ud og blive masseret, og hvad der ellers skal til.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af RedRedRed » søndag, 18. sep, 2016 10:35

Han var også hurtigt tilbage på bænken igen, så tror ikke vi skal ligge meget i det.

Besvar