15 - Daniel Sturridge

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Aarhus » tirsdag, 23. apr, 2013 10:16

Ønsker han at blive virkelig god for os, så er han nødt til at levere i alle kampe, og ikke kun i kampe mod de store og hans tidligere klubber.

Envue
Indlæg: 15
Tilmeldt: onsdag, 24. apr, 2013 10:34
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 33

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Envue » onsdag, 24. apr, 2013 10:53

Jeg kan simpelthen ikke dy mig, jeg synes den indstilling Daniel Sturridge havde i søndags var beundringsværdig..

Fyren er som nævnt tidligere 23 år, og har uden tvivl stadig meget at lære, jeg sætter min lid til BRs, fantastiske kommentar "At han ikke kun træner drengene, han uddanner dem", jeg tror på, at vi kan få det bedste ud af Daniel, så længe han blive uddannet i stedet for trænet!
- Jeg er overbevist om, at Sturridge bliver vigtig i fremtiden!

Brugeravatar
rnh
Indlæg: 1121
Tilmeldt: onsdag, 28. jan, 2009 22:58
Geografisk sted: Fredericia

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af rnh » onsdag, 24. apr, 2013 12:16

Envue skrev:Jeg kan simpelthen ikke dy mig, jeg synes den indstilling Daniel Sturridge havde i søndags var beundringsværdig..

Fyren er som nævnt tidligere 23 år, og har uden tvivl stadig meget at lære, jeg sætter min lid til BRs, fantastiske kommentar "At han ikke kun træner drengene, han uddanner dem", jeg tror på, at vi kan få det bedste ud af Daniel, så længe han blive uddannet i stedet for trænet!
- Jeg er overbevist om, at Sturridge bliver vigtig i fremtiden!
Er selv meget i tvivl med hensyn til Sturridge, men jeg håber inderligt at du får så meget ret.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Alonso » onsdag, 24. apr, 2013 13:16

Det er kun det mentale der holder ham tilbage. Han har alle de fysiske kvaliteter, men hans hoved er ikke til at stole på. Desværre er det mentale noget af det sværeste at indarbejde, da det er mange års vaner der skal ændres.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Redtothebone » mandag, 13. maj, 2013 11:53



Fra kampen igår
YNWA

Brugeravatar
Pongolle
Indlæg: 1537
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 17:32
Alder: 35

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Pongolle » mandag, 13. maj, 2013 12:12

Utrolig flot kamp, han varmer dog bolden for meget i nogle situationer.

Bid mærke i Shelveys løb uden bold, han er godt nok tit spilbar i positioner foran boldholderen.
Billede

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 28. maj, 2013 10:40

Faldt lige over den her compilation med Sturridge aktioner, mens han har været hos os:
http://www.youtube.com/watch?v=S1fj1Bfni04[/youtube]

Christ, hvor har han været god. Hvis han kan hæve sit bundniveau, så kan han gå hen og blive ekstremt god.
Hans fodboldintelligens er helt vild, og så er han stærk, når den bliver spillet op på ham. Konge køb

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 28. maj, 2013 10:48

Tom_Jorsal skrev:Faldt lige over den her compilation med Sturridge aktioner, mens han har været hos os:


Christ, hvor har han været god. Hvis han kan hæve sit bundniveau, så kan han gå hen og blive ekstremt god.
Hans fodboldintelligens er helt vild, og så er han stærk, når den bliver spillet op på ham. Konge køb
fixed

Ja, han har været ganske fremragende samlet set. Der har været udsving, men heldigvis også store præstationer. De store præstationer har klart overskygget de få udsving.

Det har været en rigtig god start for ham i Liverpool. Glæder mig allerede til at se ham i næste sæson med Coutinho og Suarez i hopla.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Rasputin » tirsdag, 28. maj, 2013 11:42

Jeg er blevet temmelig imponeret af Sturrigde. selvfølgelig har det været udfald, hvilket vel ikke er så mærkeligt endda.(ny klub, nye medspillere etc etc)
Jeg fryder mig over at han lagt mere komplet end først antaget. Det ligner at vi har fået hele pakken med i Sturrigde. Og ja, Coutinhos afleveringer er som skabt til Sturrigdes hurtighed. De to ligner nogle der har spillet sammen altid. Næsten da. :-)

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 28. maj, 2013 12:15

Ja, Sturridge har også overrasket mig. Han har den Fuck-dig attitude, noget af den her fanden-i-voldskhed, som vi har manglet. Han bringer noget vildskab til holdet, sammen med gode afslutninger og fysisk overskud.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Alonso » tirsdag, 28. maj, 2013 13:18

Hvis han skal blive den topangriber han gerne selv vil være og som Rodgers tror han kan blive, så skal han dog blive markant bedre til at holde i bolden. Han er fænomenal i dybden, hvor han er god til at time sine løb og derfor kan udnytte den gode fart han besidder, men han er for nem at dominere med ryggen mod mål.

Det var et af problemerne i kampen mod Everton, da de hellere står dybt og duellerer med deres tunge forsvar. Sturridge er, isoleret set, kun et godt våben i de kampe hvor modstanderne må forventes at dominere. Han kan bidrage i andre kampe med løb mod kanten, der kan frigøre plads, men overordnet set er han kun rigtig effektiv når modstanderne skubber deres forsvar op og/eller har ubalance i organisationen.

Derudover er der stadig alt for mange berøringer på bolden. Det er vigtigt at vi evner at flytte bolden hurtigt for at fange modstanderne før deres organisation kommer på plads.

Jeg er meget kritisk, men det er fordi jeg ser et stort lys i ham. Håber inderligt at han får rådet bod på disse ting, så han fremover kan være mere fleksibel i forhold til kampplanen og modstanderne.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af AJ » tirsdag, 28. maj, 2013 15:07

Alonso skrev:Hvis han skal blive den topangriber han gerne selv vil være og som Rodgers tror han kan blive, så skal han dog blive markant bedre til at holde i bolden. Han er fænomenal i dybden, hvor han er god til at time sine løb og derfor kan udnytte den gode fart han besidder, men han er for nem at dominere med ryggen mod mål.

Det var et af problemerne i kampen mod Everton, da de hellere står dybt og duellerer med deres tunge forsvar. Sturridge er, isoleret set, kun et godt våben i de kampe hvor modstanderne må forventes at dominere. Han kan bidrage i andre kampe med løb mod kanten, der kan frigøre plads, men overordnet set er han kun rigtig effektiv når modstanderne skubber deres forsvar op og/eller har ubalance i organisationen.

Derudover er der stadig alt for mange berøringer på bolden. Det er vigtigt at vi evner at flytte bolden hurtigt for at fange modstanderne før deres organisation kommer på plads.
Jeg ser det helt anderledes. For mig i at se er han rigtig god til at holde i bolden. Han gør det bare for meget, og for længe. Jeg synes slet ikke, at han er fænomenal i dybden. Det virker ikke som om, at det interesserer ham (overdrivelse). Men at vende med bolden gør han fint. Og så kan han løbe sig selv i fart med bolden, efter at have stået stille.

Jeg er enig i, at han burde være god i kontrafasen pga. hurtigheden, men Arsenal-kampen er vel det bedste eksempel på, at det ikke nødvendigvis er tilfældet. Jeg synes netop, at han gør sig godt mod mindre hold, hvor han får mange berøringer, hvorved sandsynligheden for at noget lykkes bliver større.

Det med de mange berøringer på bolden, kan vi ikke være uenige om.
Senest rettet af AJ tirsdag, 28. maj, 2013 15:23, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 28. maj, 2013 15:23

AJ skrev:
Alonso skrev:Hvis han skal blive den topangriber han gerne selv vil være og som Rodgers tror han kan blive, så skal han dog blive markant bedre til at holde i bolden. Han er fænomenal i dybden, hvor han er god til at time sine løb og derfor kan udnytte den gode fart han besidder, men han er for nem at dominere med ryggen mod mål.

Det var et af problemerne i kampen mod Everton, da de hellere står dybt og duellerer med deres tunge forsvar. Sturridge er, isoleret set, kun et godt våben i de kampe hvor modstanderne må forventes at dominere. Han kan bidrage i andre kampe med løb mod kanten, der kan frigøre plads, men overordnet set er han kun rigtig effektiv når modstanderne skubber deres forsvar op og/eller har ubalance i organisationen.

Derudover er der stadig alt for mange berøringer på bolden. Det er vigtigt at vi evner at flytte bolden hurtigt for at fange modstanderne før deres organisation kommer på plads.
Jeg ser det helt anderledes. For mig i at se er han rigtig god til at holde i bolden. Han gør det bare for meget, og for længe. Jeg synes slet ikke, at han er fænomenal i dybden. Det virker ikke som om, at det interesserer ham. Men at vende med bolden gør han fint. Og så kan han løbe sig selv i fart med bolden, efter at have stået stille.

Jeg er enig i, at han burde være god i kontrafasen pga. hurtigheden, men Arsenal-kampen er vel det bedste eksempel på, at det ikke nødvendigvis er tilfældet. Jeg synes netop, at han gør sig godt mod mindre hold, hvor han får mange berøringer, hvorved sandsynligheden for at noget lykkes bliver større.

Det med de mange berøringer på bolden, kan vi ikke være uenige om.
Jeg er enig med AJ, hvor jeg også mener han holder for meget i bolden.

Dette medfører han alt for ofte forpasser en potentielt farlig situation, hvor den løber ud i sandet i stedet for at gøre den farligere ved et enkelt touch eller to - som man f.eks. så ved Hendersons mål mod Newcastle, efter en genial aflevering fra Coutinho til Sturridge, der første gang spiller den dybdeløbende Henderson helt blank. Her gør han chancen større, da Henderson blot skal trille bolden i et tomt mål, mens han selv ville have målmanden at skulle passere såfremt han valgte at holde i bolden - som han heldigvis ikke valgte.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 28. maj, 2013 16:59

Sturridge er en sjov størrelse. På det ene tidspunkt leverer han præstationer af ren verdensklasse, som i kampen mod Chelsea, hvor han nærmest virker ustoppelig. På andre tidspunkter, som i kampen mod Reading, så fumler han med bolden og virker uskarp og til tider ukoncentreret.

Sturridge har samlet set overrasket mig positivt, da jeg ikke forventede, at han ville score så mange mål som han har gjort. Vi havde allerede set prøver på hans talent i Bolton og Chelsea, så at han kan levere på et højt internationalt niveau overrasker mig ikke. Det overrasker mig dog, at han i flere kampe har været afgørende for, at vi er kommet fra kampen med point.

Når dette så er sagt, så har Sturridge aktioner i den røde trøje også bekræftet min skepsis omkring ham. Sturridge skal lære at være mere konsistent og professionel i sin tilgang til spillet. Dette skal gerne medføre, at han oftere træffer den korrekte beslutning på banen. Sturridge skal i højere grad gå ind til hver enkelt kamp med samme professionelle tilgang, uagtet hvilken klub eller modstander, som han står overfor. Der er verdener til forskel på den direkte og effektive spillestil, som vi så mod Chelsea, og så hans utallige berøringer og ineffektive finter, som vi har set mod Reading og senest QPR.

Adrenalinen og spændingsniveauet vil uomtvisteligt være højere i en kamp mod Chelsea end mod Crystal Palace. Det er uundgåeligt for selv den mest erfarne og fokuserede spiller. Men det kendetegner de bedste spillere, at de også kan være fokuserede og levere, når det på papiret ligger op til at være en nem dag på kontoret. Her mener jeg stadigvæk, at Sturridge har en del at lære. Og det har noget med hans attitude og tilgang til spillet at gøre, ikke hans evner med bolden.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Alonso » tirsdag, 28. maj, 2013 17:10

Jeg synes bare ikke han holder fast i nogle bolde, når han modtager dem med en forsvarer i ryggen. Hans mange berøringer er som regel i yderområder (kanten, dybt i banen), mens det sjældent finder sted midt i banen. Det er jo klart at man kan holde i bolden overfor en back, men overfor en stor og fysisk midterforsvarer er han ikke i nærheden af at være på niveau med det Torres f.eks. kunne. Det skuffer mig ret meget når han har det fysiske potentiale.

Måske er han ikke stærk nok i overkroppen? Det vil nok tage noget af hans fart at bygge flere muskler på. Et godt eksempel er hans succesrate i luftdueller, hvor han præsterer 13,3%, mens Man Utds Danny Welbeck (der cirka har spillet samme antal minutter) har vundet 50%.

Især Everton kampen var frustrerende for mig. Det var sjældent han holdt i bolden i mere end et par sekunder, hvilket gjorde at vi aldrig havde tid til at flytte spillere op omkring ham. Det var en af grundene til at Everton havde initiativet i den kamp og vi aldrig fik bygget noget offensivt op.

Derudover mener jeg hans to bedste kampe har været mod Man City og Newcastle. Man City siger sig selv, mens vi primært spillede på omstillinger mod Newcastle (mener sågar vi havde mindre boldbesiddelse end dem).

Besvar