15 - Daniel Sturridge

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af zalcos » torsdag, 22. dec, 2016 12:14

Jeg tror også han bliver solgt. Der er ikke nogen angriber jeg heller vil have skal spille 90min hver weekend og være i topform end Sturridge. Men det kommer bare ikke til at ske.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » fredag, 27. jan, 2017 07:59

Vi har jo alle kunne se det. At Sturridge ikke længere er hurtig. Men alligevel har man (i hvert fald jeg) siddet med et eller andet lille håb om, at det kommer nok tilbage, når han er helt fit. Men som det tydeligt illustreres i nedenstående artikel, så har kurven bare været konstant nedadgående med hensyn til Sturridges speed siden 2013/14. Så sandsynligheden for at farten kommer tilbage ligger nok et sted mellem utroligt lille og nul.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... y-12513774

Fart er et uundværligt element i moderne fodbold. Og uden Mané mangler vi det. Ingen tvivl om, at Sturridge kan nogle fantastiske ting med bolden. Og han har til tider både koldblodighed og verdensklasse afslutninger. Men jeg tror altså, at jeg er blevet enig med mig selv om, at vi bør prøve noget nyt til sommer, og dermed sælge Sturridge (hvis han ellers selv vil videre).
Kloppite

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af MP » fredag, 27. jan, 2017 08:10

Det er dæleme en trist statistik :( efter Suarez skiftede var Aguero den eneste angriber der kunne overgå ham, men ja idag er han blot en skygge af sig selv.

Uden hans fart og koldblodighed så ser jeg heller ingen anden udvej end at skulle have en ny offensiv spiller. Og det så er en wing eller front angriber betyder ikke så meget, så længe det er en spiller med masser af mål i. Vi har ikke brug for flere 'assist' spillere..
Fordømt at vi ikke fik Sanchez dengang! Han ville have været perfekt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af AndreasN » fredag, 27. jan, 2017 11:44

Måske har han mistet sin topfart (jeg synes på ingen måde, at det var hans fart, der gjorde ham farlig), men det er jo løgn at sige, han har mistet sin skarphed. Han har under Klopp i gennemsnit scoret eller assisteret et mål pr. 106. minut, mens han før Klopp gjorde det pr. 94. Nok er han faldet lidt i niveau, men han har ingenlunde været dårlig under Klopp.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Mads T. » fredag, 27. jan, 2017 12:54

Jeg ved ikke hvor du får de tal fra (en hurtig gennemregning fra whoscored.com giver 173 min. pr. assist/mål i PL og min. 125 min pr. assist/mål i alle turneringer), men han har borset fra en enkelt eller to kamp i denne sæson, ikke set specielt skarp ud. Han har aldrig været en spiller med et pres som Firmino eller Lallana, men jeg synes sjældent man ser ham løbe sig helt ud når han jagter en bold eller lign. I flere situationer, har han faktisk set direkte langsom ud. En række kampe i træk, ville sikkert gøre underværker for Sturridge er hans selvtillid, men spørgsmålet er om han overhovedet passer ind i vores spillestil mere? Jeg så i hvert fald gerne at vi fandt en angriber der var hurtigere og samtidig presser mere end Sturridge gør.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 27. jan, 2017 13:05

Fart og afslutning hænger meget ofte sammen. Hvis du er hurtig kan du nå forbi din modstander og samtidig bringe din krop i balance til at lave en kvalificeret afslutning. Hvis du mister lidt fart, så når du måske forbi din modstander, men når ikke at bringe din krop i balance og det vil gå ud over kvaliteten i din afslutning. Dette gælder vel også, når man søger ind foran mål; hvis man ikke er hurtig nok, så når man ikke frem til bolden, og når derfor ikke at afslutte.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af AndreasN » fredag, 27. jan, 2017 13:12

Tallene er fra @aiunderpressure på Twitter, der normalt har langt bedre statistikker end diverse hjemmesider og andre medier som fx Sky Sport (der jo fandt det relevant at sammenligne vores angribere uden at nævne mål og sammenlignede Sturridges løbestatistikker med Lallanas).

Det er heller ikke fordi, jeg er uenig i, at han spiller på et lavere niveau end tidligere, men jeg synes, det er for let bare at sige, at han ikke passer ind hos Klopp. Jeg køber mere, at Klopp ganske enkelt ikke synes, at han er god nok til at være førstevalg. Det betyder ikke, at Klopp har et så rigidt et spilkoncept, at han ikke kan få en angriber som Sturridge til at passe ind.

Jeg er heller ikke uenig i, at han ikke presser med samme intensitet som Firmino og Lallana (der også presser bedre og mere intensivt end stort set alle andre i truppen), men Sturridge løber alligevel mere end rigtig mange andre angribere i verden. Desuden skabte vi rigeligt med chancer til at gå videre mod Southampton selv uden et intensivt første pres fra Sturridge.

Hans topfart er uomtvisteligt lavere, men hans mål er jo heller aldrig kommet af, at han har sat en mand i en spurt - tværtimod har han scoret mange mål alene pga. sin intelligens i hans løb. De løb foretager han stadig, men han har meget svært ved få de andre til at sætte ham i scene, hvorfor han også tit søger ned og henter bolden.

Og så er jeg generelt decideret utilfreds over den totale mangel på anderkendelse fra Liverpools fans. Det er jo pinligt at høre The Kop råbe på Origi (der har præsteret fuck all den sidste måned), mens Sturridge og resten af Liverpools angreb har brug for støtte på banen. Det irriterede mig næsten mest ved den kamp.
Liverpool Football Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Oomph242 » fredag, 27. jan, 2017 13:13

Hr. Drejer skrev:Fart og afslutning hænger meget ofte sammen. Hvis du er hurtig kan du nå forbi din modstander og samtidig bringe din krop i balance til at lave en kvalificeret afslutning. Hvis du mister lidt fart, så når du måske forbi din modstander, men når ikke at bringe din krop i balance og det vil gå ud over kvaliteten i din afslutning. Dette gælder vel også, når man søger ind foran mål; hvis man ikke er hurtig nok, så når man ikke frem til bolden, og når derfor ikke at afslutte.

Måske er det Kina tid for Sturridge.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » fredag, 27. jan, 2017 13:33

AndreasN skrev:Måske har han mistet sin topfart (jeg synes på ingen måde, at det var hans fart, der gjorde ham farlig), men det er jo løgn at sige, han har mistet sin skarphed. Han har under Klopp i gennemsnit scoret eller assisteret et mål pr. 106. minut, mens han før Klopp gjorde det pr. 94. Nok er han faldet lidt i niveau, men han har ingenlunde været dårlig under Klopp.
Nu ved jeg godt, at det er flueknepperi, når man gør opmærksom på en difference på få minutter, men ikke desto mindre...

Sturridge samlet under Klopp:

17 mål - 4 assists - 2376 min / 140 min pr. mål / 113 min pr. involvering i mål

Og så er udviklingen negativ.

Sturridge's sæsoner under Klopp:

15/16 - 11 mål - 2 assists - 1457 min / 132 min pr. mål / 112 min pr. involvering i mål
16/17 - 6 mål - 2 assists - 919 min / 153 min pr. mål / 115 min pr. involvering i mål

Den negative udvikling kan måske forklares med, at Sturridge ikke har fået lov at spille kontinuerligt, hvilket måske kan give ham lidt mere på pluskontoen. Men til gengæld fylder det på negativkontoen, at Sturridge var skadet i den korte periode i december, hvor vi virkelig havde brug for ham på grund af skader til andre offensive spillere.

Og når jeg nu er igang med at fluekneppe, så faldt 2 af Sturridges 6 scoringer i denne sæson imod Burton Albion, der allerede var spillet ud af banen og slået, da han kom i aktion.

Hvis vi vender os bort fra stats og forholder os til postulatet om, at han ikke har været dårlig under Klopp (hvilket jeg sidestiller med at sige, at han har været god), så kan jeg delvist godt tilslutte mig konklusionen. For Sturridge er ikke nogen dårlig spiller. Men er han på sit nuværende niveau god nok til der, hvor vi ønsker at bevæge os hen? Jeg tvivler. Og er han god nok til at bidrage med de ting, som gør vores spillestil mest effektiv? Jeg tvivler.

Jeg har ventet på "den rigtige" Sturridge siden 2014. Og jeg har desværre ikke mere tålmodighed. Derfor er jeg klar på at finde et alternativ.

EDIT: Mine tal er fra Transfermarkt, hvor jeg har lagt minutantal siden Klopp sammen - og det samme for mål og assists. Kan godt lide Transfermarkt, fordi de tæller det at vinde et straffe som en assist, hvis der bliver scoret på straffesparket.
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af AndreasN » fredag, 27. jan, 2017 14:39

Jeg synes, at det er uomtvisteligt, at han har været god under Klopp. Han har bare ikke været ligeså god, som da han var allerbedst - og jeg forestiller mig, det er det, folk hæfter sig ved. Hans tal er imponerende, om man vil det eller ej. Og bedre end rigtig mange andre kan præstere i en karriere.

Det hører også med til historien, at han i den her sæson slet ikke har spillet kontinuerligt. Den sidste måned er vel det tætteste, han har været på at spille kontinuerligt, og det har været den periode, hvor holdet har haft markant sværere ved at lave mål og skabe chancer end tidligere på sæsonen. Det er ikke kun Sturridge, der har problemer med at få spillet til at fungere, så hvis man sætter spørgsmålstegn ved ham, så kan man ligeså godt gøre det ved størstedelen af truppen, der heller ikke har præsteret.

Så har vi jo omvendt set et højere niveau fra dem tidligere på sæsonen, men lur mig om Sturridge ikke havde set god ud, hvis han havde fået faste spilleminutter, da alt kørte for os.

Og hvis vi endelig snakker om at forstærke os på hans bekostning, så går jeg også ind for det - jeg har bare svært ved at se, hvem det skulle være. Ikke at der ikke findes bedre i verden, men hvornår har vi sidst været kæddet seriøst sammen med en angriber, der er bedre en Sturridge?
Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » fredag, 27. jan, 2017 15:26

AndreasN skrev:Jeg synes, at det er uomtvisteligt, at han har været god under Klopp. Han har bare ikke været ligeså god, som da han var allerbedst - og jeg forestiller mig, det er det, folk hæfter sig ved. Hans tal er imponerende, om man vil det eller ej. Og bedre end rigtig mange andre kan præstere i en karriere.

Det hører også med til historien, at han i den her sæson slet ikke har spillet kontinuerligt. Den sidste måned er vel det tætteste, han har været på at spille kontinuerligt, og det har været den periode, hvor holdet har haft markant sværere ved at lave mål og skabe chancer end tidligere på sæsonen. Det er ikke kun Sturridge, der har problemer med at få spillet til at fungere, så hvis man sætter spørgsmålstegn ved ham, så kan man ligeså godt gøre det ved størstedelen af truppen, der heller ikke har præsteret.

Så har vi jo omvendt set et højere niveau fra dem tidligere på sæsonen, men lur mig om Sturridge ikke havde set god ud, hvis han havde fået faste spilleminutter, da alt kørte for os.

Og hvis vi endelig snakker om at forstærke os på hans bekostning, så går jeg også ind for det - jeg har bare svært ved at se, hvem det skulle være. Ikke at der ikke findes bedre i verden, men hvornår har vi sidst været kæddet seriøst sammen med en angriber, der er bedre en Sturridge?
Jeg mener ikke, at man kan gøre den konklusion uomtvistelig. Slet ikke i denne sæson, hvor vi i mine øjne har spillet bedst UDEN Sturridge - og nok netop fordi vi spillede UDEN Sturridge men MED Firmino, som giver holdet et par procenter mere.

Carra sidestiller det at spille med Sturridge med at spille med 10 mand, når han ikke scorer. Det synes jeg er lidt for hårdt, men Sturridge har ikke rigtigt været kampafgørende for os i PL i denne sæson. Hans to assists er kommet i storsejre over Leicester og Hull. Ligeledes kom hans ene mål i storsejren hjemme imod Stoke, mens det andet kom i 2-2 opgøret hjemme imod Sunderland. Og det er vel en angribers vigtigste opgave at være kampafgørende? Og hvis han ikke er det, så er hans næste opgave vel at skabe plads til at andre kan blive kampafgørende. Og der har jeg i denne sæson heller ikke været imponeret af Sturridge.

Eneste kamp, som Sturridge har vundet for os var EFL-kampen imod Spurs.

Så i mine øjne har der slet ikke været kød nok på det ben, der hedder Sturridge i denne sæson.

Hvem der kunne forstærke truppen mere end Sturridge i forhold til det vi har set i denne sæson, som vi har været kædet sammen med? Man kan jo aldrig vide det, før man ser dem spille i PL i den røde trøje. Men jeg tror faktisk, at vi kunne få mere nytte ud af Pulisic, Brandt, Promes eller lignende. Og sikkert mange andre. Sturridge er jo en breddespiller for os med hans nuværende niveau. Naturligvis drømmer man om et af de etablerede navne, som vi allerede kender (Lacazette, Aubameyang, Griezmann, m.fl.), men jeg forventer, at vi henter en Klopp-spiller, som vi nok ikke har lagt nok mærke til før. Lidt ligesom tilfældet var med Mané.
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af AndreasN » fredag, 27. jan, 2017 16:51

Uanset hvor og hvordan man nu finder hans tal, så synes jeg bare, at det er fakta, der fortæller, at vi har en angriber, der bidrager med mål og assist. Uden på et eneste tidspunkt at have spillet kontinuerligt under Klopp. Om Promes, Brandt eller Pulisic kan nærme sig samme tal eller tilføre holdet noget tilsvarende, tror jeg er svært for dem, men jeg har nærmest aldrig set dem spille.
Liverpool Football Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 27. jan, 2017 22:47

Der er mange faktorer som spiller ind på Sturridge dalende niveau.

Sturridge eksellerede i et system, hvor han havde en angrebsmakker, hvorfor han fik mere plads til at foretage de intelligente løb, der bragte ham i fordelagtige positioner. Under Klopp spiller vi med en spydspids, hvorfor der logisk nok er mindre plads. Sturridge får ikke i samme grad plads til at modtage bolden retvendt, hvor han bliver farlig med sit hurtige fodarbejde og kølige præcise afslutninger.

Når ovenstående er sagt, så har Sturridge mistet helt utrolig megen acceleration samt topfart. Jeg lå i syg for et par måneder siden, og ville slå tiden ihjel ved at se et par kampe fra tiden under Rodgers. For at kunne sammenligne Klopp og Rodgers stilarter. Her slog det mig, hvor mange løb i længderetningen af banen Sturridge konstant tog. Han forsøgte konstant at strække modstanderens forsvar og tage løbet i ryggen på modstanderens forsvar. Det var tydeligt, at Sturridge i 2013 og 2014 var en helt anden spiller. Ligeledes vil man på et tilbageblik kunne se, at Sturridge også scorer en pæn andel af mål ved at tage disse dybdeløb - eksempelvis i sæsonen 2013/2014, hvor målene mod Everton (H), Arsenal (H) og Fulham (U) opstår som følge af kloge dybdeløb og accelleration.

Sturridge vil altid være en giftig angriber, da hans instinkt og evner som afslutter er formidable. Men han har mistet en væsentlig spidskompetence. Og det viser sig desværre at være lige netop den spidskompetence som vores hold mangler. Havde vi to spillere med Mane's fart ved blandt de forreste fire sad vi ikke og diskuterede Sturridge og de eftervirkninger hans skader har haft.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » fredag, 27. jan, 2017 23:08

AndreasN skrev:Uanset hvor og hvordan man nu finder hans tal, så synes jeg bare, at det er fakta, der fortæller, at vi har en angriber, der bidrager med mål og assist. Uden på et eneste tidspunkt at have spillet kontinuerligt under Klopp. Om Promes, Brandt eller Pulisic kan nærme sig samme tal eller tilføre holdet noget tilsvarende, tror jeg er svært for dem, men jeg har nærmest aldrig set dem spille.
Men det er sandelig også et ekstremt spinkelt grundlag af fakta at konkludere noget ud fra.

Og hvis man kigger der, hvor vores overvejende fokus ligger - nemlig PL, så kan det vel i denne sæson også betegnes som om, at fakta fortæller, at vi har en angriber, der slet ikke bidrager med nok mål. 260 minutter pr. mål eller næsten kun hver tredje kamp er slet ikke nok, når man ikke bidrager godt nok med andet arbejde i forhold til spillestilen.

Den statistik slår Firmino med 233 minutter pr. mål og derudover et kæmpe arbejde i holdets tjeneste.

Og hvis vi blindt skal stirre på tallene, så er det bare med at få hentet Carroll tilbage i stedet for Sturridge, Carroll har i denne sæson scoret for hver 133. minut.

Når jeg har fået den idé ind i hovedet, at jeg synes det er tid til at finde noget andet end Sturridge, så er det ikke kun baseret på, hvor mange eller få mål han scorer, selvom jeg da vil medgive, at debatten ikke havde eksisteret, hvis han have banket 15 kasser ind i PL. For mig ser han bare ikke ud til at passe ordentligt ind. Han søger alt for langt væk fra feltet og ned i banen, og mangler dermed ofte der, hvor han skal være for at gøre os farlige. Han tager alt for mange berøringer på bolden og gør derved vores spil langsommeligt og let at dæmme op for. Han tager slet ikke nogle fysiske kampe med modstandernes forsvar. Og så mangler han nu farten til at gøre rigtigt ondt på modstanderne, når vi har omstillinger. Derudover er jeg ikke så imponeret af hans evner i presspillet, selvom jeg dog synes, at hans arbejdsindsats og løbearbejde er markant bedre, end det ofte bliver gjort til.

En spiller som Vardy kan heller ikke ramme målet i denne sæson. Men jeg tror et eller andet sted, at han ville passe langt bedre ind hos os, end Sturridge gør. Han har slet ikke Sturridge's evner på bolden eller driblefærdigheder. Men han gør markant mere ondt på modstanderne når bolden er blevet tabt, og han trækker sig ikke af frygt for skader, smerte eller hvad det måtte være. Og så er han stadig hurtig.

Nej. Det var ikke for at starte en debat om, hvorvidt vi skal hente Vardy, men blot for at bruge to forskellige spillere til at illustrere, hvilke kvaliteter jeg tror, at vi har mest brug for. Optimalt set finder man jo en spiller med hele pakken, som først rigtigt bryder igennem i næste sæson hos os.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » lørdag, 28. jan, 2017 11:21

Robbie_God_Fowler skrev:Der er mange faktorer som spiller ind på Sturridge dalende niveau.

Sturridge eksellerede i et system, hvor han havde en angrebsmakker, hvorfor han fik mere plads til at foretage de intelligente løb, der bragte ham i fordelagtige positioner. Under Klopp spiller vi med en spydspids, hvorfor der logisk nok er mindre plads. Sturridge får ikke i samme grad plads til at modtage bolden retvendt, hvor han bliver farlig med sit hurtige fodarbejde og kølige præcise afslutninger.

Når ovenstående er sagt, så har Sturridge mistet helt utrolig megen acceleration samt topfart. Jeg lå i syg for et par måneder siden, og ville slå tiden ihjel ved at se et par kampe fra tiden under Rodgers. For at kunne sammenligne Klopp og Rodgers stilarter. Her slog det mig, hvor mange løb i længderetningen af banen Sturridge konstant tog. Han forsøgte konstant at strække modstanderens forsvar og tage løbet i ryggen på modstanderens forsvar. Det var tydeligt, at Sturridge i 2013 og 2014 var en helt anden spiller. Ligeledes vil man på et tilbageblik kunne se, at Sturridge også scorer en pæn andel af mål ved at tage disse dybdeløb - eksempelvis i sæsonen 2013/2014, hvor målene mod Everton (H), Arsenal (H) og Fulham (U) opstår som følge af kloge dybdeløb og accelleration.

Sturridge vil altid være en giftig angriber, da hans instinkt og evner som afslutter er formidable. Men han har mistet en væsentlig spidskompetence. Og det viser sig desværre at være lige netop den spidskompetence som vores hold mangler. Havde vi to spillere med Mane's fart ved blandt de forreste fire sad vi ikke og diskuterede Sturridge og de eftervirkninger hans skader har haft.
Enig. Jeg har altid været glad for Sturridge, men som det påpeges her i tråden har han sine svagheder og styrker og med Klopp som styrmand, så udstilles hans svagheder mere.
Jeg tror, at vi skal have vores angribere op til evaluering hen mod sommeren, da jeg ikke synes, at hverken Sturridge, Ings eller Origi er optimale. Origi tror jeg dog kan udvikle sig hen mod en rigtig giftig angriber men hvis Klopp har en superangriber klar til at skrive under til sommer, så skal vi nok have de 2 førstnævnte sendt videre ?
På midten skal der nok også 2-3 mand afsted for at hente 1 klasse spilfordeler ind.
i Forsvaret skal vi nok også af med 3-4 mand og have 2 ind, og så må vi se med målmandsposten ?

Besvar