10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 26. sep, 2017 11:43

texy skrev:
nikand skrev:
Mon ikke Klopps røv så også klør?
Den lille forskel er vel, at:

1: LFC ikke har plantet løgnhistorier i medierne.
2: Vi stoppede vores aggressive tilnærmelser, efter at Leipzig og Saints gjorde det krystalklart, at de ikke ville sælge i dette vindue.
3: Modsat Barca, så kender vi begge sider af medaljen - offer og synder - hvilket ikke undskylder vores opførsel, men måske forklarer en smule, hvorfor vi naivt nok har troet, at den tilgang var tilladt for os lige så vel som Barca.

Barca har aldrig været andet end syndere i dette aspekt - i nyere tid i hvert fald.

Jeg bryder mig så ubeskriveligt lidt om Barcelona, at jeg håber Katalonien får deres uafhængighed, og konsekvensen bliver, at Barcelona skal spille i en eller anden ligegyldig katalonsk liga, fordi de ikke længere må deltage i den spanske. Hele den politiske situation på området forstår jeg ikke godt nok til at have en holdning til. Men fodboldklubbens usmagelighed betyder, at jeg har en personlig aktie i et eventuelt udfald.
Indtil PSG blev store ville jeg sige at de sikkert ville få lov at være med i den franske liga, men nu ved jeg ikke helt. Men for et par år siden var det jo netop et af de bedste argumenter imod uafhængighed for de katalonske vælgere så det er det nok stadig. :aliboronz2:

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af nikand » onsdag, 27. sep, 2017 08:08

Ja FC Barcelona agerer meget dobbelt moralsk, og måske som et af de vildeste eksempler men jeg synes nu ikke LFC selv kan sige sig fri fra dårlig etik og moral.

Ang. Coutinho: fantastisk at se ham med bolden og at fans har taget godt imod ham. God stil af Cou at arb hårdt og godt og fans ligeså.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 04. okt, 2017 11:34

Tror i han smutter til Barca til januar?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

YNWA-1892
Indlæg: 104
Tilmeldt: lørdag, 26. okt, 2013 15:44

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af YNWA-1892 » onsdag, 04. okt, 2017 12:38

Hr. Drejer skrev:Tror i han smutter til Barca til januar?
På ingen mulig måde. Han er 'låst' i ChL, og jeg tror bestemt ikke at FSG og/eller Klopp er interesserede i at skabe uro i truppen, halvvejs inde i sæsonen. Forhåbentlig kan vi gå videre i ChL og jeg krydser alt hvad jeg har for at vi skal møde det afskum i en eventuel knock-out kamp :clap:
....Forhåbentlig kan vi ødelægge deres drømme om at gå videre. Hele sæsonen ville være reddet for mig, ved at det ene scenario går i opfyldelse. :flag5:
“We have to change, from doubters to believers — now.”

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Callesen » onsdag, 04. okt, 2017 13:25

Jeg har skrevet lidt om det her: http://liverpool-fc.dk/blog-smutter-cou ... inter-nej/

Jeg havde egentlig regnet med at alt påstyret omkring Coutinho havde lagt sig. Men jeg tog fejl. Endnu en gang dukker der rygter op om ham og Barcelona.

Vi har tidligere set et utal af historier fra denne kilde (Mundo Deportivo: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... til-januar) i sommer. Som påstod det ene og det andet dagligt omkring Coutinho og Barcelona. De havde altid insider viden, i følge dem selv. De blev mere og mere febrilske efter rygter og ”breaking nyheder” i sagaen. Fair nok, noget af det de har skrevet har nok passet, men der må være en enorm fejlrate imellem. For de fik godt nok luftet en masse gas ud. Lad os holde os ved at sige kilden nok ikke er i top 10 over de mest troværdige. Dette holdt op imod at Liverpool Echo, Joyce, Reddy you name it ikke fulgte dem trop.

Om det er Barcelonas talerør (ligesom Liverpool Echo bl.a. er Liverpools) ved jeg ikke. Jeg havde troet det mere var spanke Sport, som vi ville have hørt det fra. Måske de har holdt sig for gode i forhold til den her sag?

Nu skriver de (Mundo Deportivo) at Coutinho vil væk fra Liverpool, igen. Denne gang er de nærmest sikre på det sker til januar pga. Coutinhos nære venskab med Suarez og Paulinho. Daily Mail følger op og siger Barcelona er klar til at smide et bud afsted. Hvilket udefra set ikke vil overraske nogen. De forsøgte i sommer og de vil have Coutinho. Vi smider med 95% sikkerhed også et bud afsted på Van Dijk. Så det ikke fordi nogen bliver overrasket, hvis det sker.

Forskellen er bare at Mundo Deportivo er sikre i deres sag igen og forsøger at udtale sig på Coutinhos vegne nok en gang.



Hvorfor Coutinho bliver mindst til næste sommer
Ud fra Klopps pressemøder samt den smule, som Coutinho har sagt så er det ikke fordi Coutinho har banket hælene i gulvet og råbt og skreget, som et barn. Samt hans opførsel på banen har været eksemplarisk siden han kom tilbage igen. Han har vel været vores bedste spiller de sidste tre kampe og scoret flere mål.

“Rygskaden” han havde i starten af sæsonen vides ikke med sikkerhed om var en skade og hvor slem den var. Og vides det om klubben har været inde over “skaden” for at passe på Coutinho (og klubben) mens sagen kørte? Der blev ikke meldt om bitre miner i Liverpool lejren efter han pludseligt løb rundt og spillede for Brasilien. Klubben var hele tiden i kontakt med Basiliens lægestab blev det meldt.

Mon ikke klubben har sat foden i jorden og sagt du bliver her da buddet fra Barcelona kom? Coutinho tester med en transfer request. Men fortsat sammen holdning for klubben: vi sælger dig ikke. Du kan dog stadig tage til Brasilien og spille med landsholdet. Vi vil ikke holde dig hjemme pga. det her. For at vise ham fra starten af der ikke kommer nogen følge straf for at smide transfer requesten. John Henry lavede et statement om, at han ikke var til salg. Slut, prut, finale. Dette var for at gøre det klart over for flere sider i fodboldverdenen: Coutinho, de andre i truppen, andre klubber (Barca), os fans, andre spillere plus det løse.
Men samtidigt har klubben vist, at de ikke bærer nag. Liverpool og Klopp har passet på ham og oveni ikke straffet ham ved at lade ham træner med ungdomspillerne, som vi har set med Van Dijk. Han kom tilbage fra landsholdspausen i Brasilien og fik lidt tid på bænken, som Klopp sagde så har han ikke spillet fodbold i en måneds tid pga. skaden. Det havde været håbløst at lade ham spille fra start. Vi så også han gik død omkring 60-70 minut i de følgende kampe efter, forståeligt nok. Og siden da har han spillet, leveret og ikke set sig tilbage.



Kommer Coutinho til at lave en scene? Nej det tror jeg simpelthen ikke på. Ikke i medierne eller på banen. Han testede klubben, klubben accepterede hans ønske men mente det er bedst for klubben han bliver hos os og leverer. Det har Coutinho accepteret. Taget arbejdshandskerne på og fortsat mere eller mindre hvor han slap. Måske endda endnu skarpere pga. den korte pause efter pre-season.

Og Coutinho ved hvor meget klubben har gjort for ham. Efter at have været testet flere steder henter Rodgers ham. Gir ham tilliden og selvtilliden til at spille fodbold, som han gerne vil. Han får lov til at sprudle i det omfang han kunne (hold fast han blev ofte skiftet ud egentlig pga. dårlig kondi i starten). Det er Liverpools skyld han er hvor han er nu. At hans store drøm om Barcelona er tæt på. Det tror jeg ikke han glemmer.



Coutinho bliver solgt. Det tror jeg de fleste er indstille på. Ligesom vi var det med Suarez inden han tog til Barcelona, hvor der også var en sæson efter noget ballade med et skifte til Arsenal. Januar måned bliver det ikke. Det vil være tåbeligt at klubben og Klopp at godkende et salg plus det vil underminere hele deres ”Not for sale” melding i sommer, hvor klubberne ved at vi måske ikke står helt fast alligevel i længden. Men når vi rammer juli eller august så kommer skiftet og det bliver uden den store virak. Barcelona og Liverpool har nok allerede en aftale i hus tidligt i transfervinduet og så kommer der lidt spil for galleriet i medierne, hvor begge prøver at holde på deres værdighed. Liverpool som en klub der ikke sælger og holder fast i historien fra sidste år, mens Barcelona prøver at rette lidt op på deres lettere skadede ry fra denne sommer og det bliver en ”flot og spiselig transfer” for alle parter og hver klubs fans.
Vi har ikke at gøre med en spiller, som for alt i verden vil væk fra klubben. Vi er nok alle enige om, at Coutinhos drøm er at spille for Barcelona. Og det sker nok en dag. Det er ikke første gang vi har spillere vi sender til klubber, som spilleren drømmer om. Suarez, Mascherano og Alonso er alle draget til Spanien efterfølgende. Og det vil ske igen om vi vil det eller ej. Som John Barnes sagde efter Torres´ skifte: (frit fra hukommelsen): “Support the club not the player. The player will leave at some point”

Coutinho har udtalt i et interview at han ikke har nogen aftale om et skifte næste sommer. Men mon ikke det er spil for galleriet, hvor begge parter er enige og vil holde os fans tilfredse og glade. Coutinho (selvom han ikke er en Pogba med Twitter emoji, Ronaldo med modetøj og andet i porteføljen og hvad andre spillere nu til dags ellers laver ved siden af fodbolden) har et image, som han gerne vil opretholde. Det sker kun, hvis han opfører sig ordentligt og lader fødderne tale fremfor at skabe mere drama om sin person.

Hvis Coutinho bliver yderligere et år vil jeg blive yderst overrasket. Så skal vi hive en af de store pokaler hjem.



Indtil da vil jeg bare sige, nyd Coutinho. Han er uden sammenligning den mest talentfulde spiller vi har i truppen lige nu. Den teknik han har er out standing, sparke teknikken er sublim hvis ikke bedre, arbejdsindsatsen er også mere end hvad man normalt forventer af en offensiv spiller, som til tider er så elegant.

Coutinho er vores største stjerne og er helt oppe blandt de bedste spillere i ligaen og verdenen. Nyd det og husk ham for alle de gode ting, som han har givet Liverpool. For der er satme mange episoder især de sidste par år. Han er manden der kan afgøre kampen på egen hånd for os, ligesom Gerrard gjorde det før ham.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » onsdag, 04. okt, 2017 13:37

at linke til noget som Mundo Deportivo har skrevet er lige så useriøst som at linke properganda fra isis imo.

ellers er jeg enig i det meste
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Callesen » onsdag, 04. okt, 2017 14:04

@Wormie

Jeg bruger nu også en del af det på at skrive, hvorfor man ikke skal tro på det rygte og at de ikke er troværdige.

I sommer blev alle rygterne derfra taget så skide seriøst på FB især. Så det er for at tage det i opløbet at bloggen blev skrevet. Ellers havde jeg ikke haft nogen grund til at skrive det der blev skrevet.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 04. okt, 2017 15:08

Callesen skrev:@Wormie

Jeg bruger nu også en del af det på at skrive, hvorfor man ikke skal tro på det rygte og at de ikke er troværdige.

I sommer blev alle rygterne derfra taget så skide seriøst på FB især. Så det er for at tage det i opløbet at bloggen blev skrevet. Ellers havde jeg ikke haft nogen grund til at skrive det der blev skrevet.
Ja, og danske medier, specielt eb.dk citerede flittigt Mundo Deportio (og den anden, tror den hedder Sport). De glemte fuldstændigt kildekritik. Jeg håber at der efter denne historie, at andre medier vil behandle Mundo Deportivo på en saglig og kritisk måde.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Callesen » onsdag, 04. okt, 2017 15:43

Netop. Jeg mindes ikke Sport var så slemt, selvom de er Barcas talerør.
I dette tilfælde (igen igen) var det TV3Sport, som bringer rygtet.

Der er underligt heller ikke nogen journalist, som tør sætte sit navn på de artikler, men der står bare web som skribent.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Bojangles » onsdag, 04. okt, 2017 19:29

Spørgsmålet er om han har lyst til at flytte til et land på randen af borgerkrig og hvor, hvis Catalonien bliver en selvstændig stat, han kan ende med at spille i en liga, hvor der vel kun er 3-4 klubber der er på et niveau over superligaen herhjemme.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 04. okt, 2017 20:05

Bojangles skrev:Spørgsmålet er om han har lyst til at flytte til et land på randen af borgerkrig og hvor, hvis Catalonien bliver en selvstændig stat, han kan ende med at spille i en liga, hvor der vel kun er 3-4 klubber der er på et niveau over superligaen herhjemme.
Det sad jeg også at tænkte på. Kan de blive i Premier Division? Måske er der nogle følelser i klemme, og med Pique-sagen in mente, så kan det ikke afvises at der ville være et voksende had til Catalanske klubber, som måske gør at de ikke kan fortsætte i Premier Division. I Premier League deltager også walisiske klubber, så måske vi ser Barca i Premier League, eller i den franske liga, hvor Monaco jo spiller, og de er som bekendt et selvstændigt fyrstendømme. Vi kan jo håbe på at de laver deres egen liga, så Barca ikke længere ville være en så attraktiv klub :)
Senest rettet af Hr. Drejer torsdag, 05. okt, 2017 14:55, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Bojangles » onsdag, 04. okt, 2017 21:16

Den nuværende virkelighedsfjerne Barcapræsident har været ude og forslå, at de selvfølgelig bare kan komme til at spille i PL, fordi der er jo allerede Walisiske hold med, så det er jo nærmest en åben liga, for alle dem der har lyst til at være med. Ja, ellers kan de jo også nøjes med den franske.

Jeg tror, de vil få meget svært ved at blive i PD, hvis Catalonien løsriver sig. Og det mest åbenlyse er klart, at de bliver en del af den franske liga, da de geografisk ligger lige ved siden af Frankrig. For det franske liga, vil det være et klart plus og vil hæve den liga op til toppen af poppen og bestemt forskubbe magthierarkierne i europæisk fodbold.

Spørgsmålet er om UEFA vil tillade det - og om de skal starte nedefra og arbejde sig op igennem divisionerne? Måske er det her startskuddet til en europæisk storholdsliga?

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Thommo » onsdag, 04. okt, 2017 23:44

Bojangles skrev:? Måske er det her startskuddet til en europæisk storholdsliga?
Frygtelig tanke, men ikke utænkelig. Tvivler på jeg kommer til at følge LFC, ret seriøst i sådan en liga. Håber ikke tiden vil fortælle om det bliver således. KLAMT så det batter, LFC skal møde psg barca og andre klamme klubber i cl, ikke i en "liga" liga ;) .
Verden er smask fuld af hyklere....

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Callesen » torsdag, 05. okt, 2017 11:46

Mon ikke Real Madrid og et par andre klubber vil have stærke interesser i at Barcelona bliver i ligaen?
De vil helt afgjort beholde dem der fordi de ved der er penge i de kampe, men også præstige.

En liga uden Barcelona og Espanyol (som også er et ok stort hold i ligaen) vil være skidt for de resterende klubber og publikums interessen.

Så en ting er hvad forbundet siger, noget andet er når de andre klubber lægger pres på dem.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » lørdag, 21. okt, 2017 11:30

Jeg kan reelt godt lide, at Klopp har et godt forhold til sine spillere, og går meget op i deres ønsker. Det er man nok nødt til i moderne fodbold, hvis man vil have de bedste spillere (som ofte er blevet så gode på grund af en form for egoistisk drive - i positiv forstand) til at performe 100% for sig.

Jeg tænker, at nogle spillere måske kan miste lidt af deres drive, hvis de fuldstændig fratages kontrollen med, hvad de kan opnå, hvis de arbejder hårdere end deres kollegaer og generelt out-performer dem.

I det lys, kan jeg godt forstår denne udtalelse:

"I always said if players come (to us) early enough then always we will find a solution, that’s not a problem."

En udtalelse, som jeg tolker til at betyde, at hvis Coutinho allerede på nuværende tidspunkt har meldt ud, at han vil skifte næste sommer, så får han sit skifte.

Til gengæld går det imod ethvert fiber af mit væsen, som har med begreber som respekt, loyalitet, kontraktforpligtelser, aftaleforståelse, m.m at gøre. Den del af mig, vil lidt latrinært sagt, skide på, hvad en spiller til en fyrstelig hyre måtte have af personlige ambitioner, der ikke kan opfyldes indenfor rammerne af den aftale, han har lavet med klubben. Den aftale, der er basis for den fyrstelige hyre. Og i øvrigt en aftale, som der hver weekend sidder 54.000 mennesker og misunder spilleren (ikke kun på grund af hyren), samtidig med at de applauderer ham og generelt forsøger at gøre hans arbejdsforhold så attraktive som muligt.

I sidste ende er jeg komplet ligeglad med, hvilken klub Coutinho spiller i. Også selvom jeg nyder at opleve ham lige nu i Liverpool. Det ER ikke individerne, det handler om. Det er holdet, der repræsenterer klubben Liverpool. Og det som jeg går op i, er præstationerne som leveres af holdet Liverpool. Og hvis præstationerne er mindst lige så gode med Brad, Charlie og Lothar, som de er med Philippe, Luis og Fernando, så er det helt fint at sælge og bytte rundt. For os uindviede på tilskuerpladserne og bag skærmene er det bare ofte svært at tro på, at det vil kunne være tilfældet. Og derfor er Klopps store udfordring denne sæson, at få skabt de resultater og den stemning, der får Liverpool til at se lige så attraktive ud som eksempelvis Barcelona.

I hvert fald, hvis han vil være den slags manager, der ikke holder på sine spillere imod deres vilje, såfremt de bare tidligt nok melder ud, at de vil videre. Det er vel også essensen af dette interview, selvom "løftet" om at spillere kan skifte sprang mig mere i øjnene.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... p-13792280

I øvrigt vil min personlige holdning (selvom jeg forstå begge sider af sagen) stadig være, at Coutinho heller ikke er til salg næste sommer. Ikke med mindre Mbappé eller lignende står og drømmer om at komme til Liverpool. Coutinho's kontrakt løber simpelthen for lang tid endnu til at vi behøver at gå på kompromis med spillerønsker vs. trupkvalitet. Og i den forbindelse burde Coutinho's holdning i øvrigt reflektere Klopps. Hvis klubben tidligt nok gør ham det klart, at et skifte ikke vil blive aktuelt, så bør det ikke være et problem.
Kloppite

Besvar