10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mads T. » søndag, 26. mar, 2017 23:02

Hr. Drejer skrev:Jeg vil hellere af med Firmino. Han har simpelhent ikke noget end-product.
Jeg tror de fleste efterhånden har opfattet, at du ikke er fan af Firmino. Forstår ikke helt hvorfor, at han nu også skal blandes ind i Coutinho-debatten (udover at du selvfølgelig endnu en gang lige kan state, at du ikke kan lide Firmino).

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJ » søndag, 26. mar, 2017 23:29

Jeg er ikke helt fan af det med at få en spiller med i handlen. Desuden virker Rakitic til at være lidt på vej nedad. Men hvis han kan genfinde sin bedste form, så er £70m plus Raktiic ikke den værste handel.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » mandag, 27. mar, 2017 00:00

AJ skrev:Jeg er ikke helt fan af det med at få en spiller med i handlen. Desuden virker Rakitic til at være lidt på vej nedad. Men hvis han kan genfinde sin bedste form, så er £70m plus Raktiic ikke den værste handel.
Mon ikke nærmere det bliver £40m + Rakitic? Altså hvis de vil betale de ca. £70m som jeg har svært ved, at forstille mig for Coutinho.

Personlig tror jeg Coutinho sælges for omkring £50m, hvis han sælges.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » mandag, 27. mar, 2017 02:19

Hr. Drejer skrev:Jeg vil hellere af med Firmino. Han har simpelhent ikke noget end-product.
I Premier League har Coutinho lavet 6 mål og 5 assists. Firimno har lavet 9 mål og 4 assists. Tæl selv.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Jesper » mandag, 27. mar, 2017 06:34

I denne sæson har vi set to sider af Coutinho. Den brilliante og den der forsøger og forsøger, men ikke rigtig lykkedes. Samme resultat ser man nogle gange i samme kamp. Jeg vi dog mene, at Coutinho med afstand er den spiller i vores trup med størst potentiale. Jeg synes ikke vi skal være en sælger klub, så rent signalmæssigt er det utroligt vigtigt at vi står fast. Det tror jeg faktisk også betyder noget, når man skal tiltrække andre spillere. Og vi har ikke mange spillere, der har en kreativ åre. Alt for få, faktisk. Det tror jeg virkelig også Coutinho lider under, så jeg så langt hellere, at vi byggede spillet op om flere af hans slags end at sælge ham. Kan slet ikke forstå at det foreslås. Jeg forstår 100 % hvorfor Barcelona vil have ham, for han vil nærmest være en ideel spiller i deres stil. Så vi skal blot være stolte over interessen, men sige blankt "nej, tak!".
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » mandag, 27. mar, 2017 18:54

@Jesper
Jeg ved godt, at vi nogen gange har haft problemer med at lirke meget defensive hold op, særligt her i 2017 (og i Manés fravær). Men vi er det mest scorende hold i ligaen. Kan det virkelig stå så slemt til med kreative spillere?

I øvrigt er Mané samme alder som Cou. Synes han viser mindst lige så meget potentiale. Og han lader til at præstere mere konsistent.

Som sagt ønsker jeg heller ikke at sælge Cou. Er helt enig i, at det er et dårligt signal, og at han er en af vores bedste spillere. Men han er ikke uundværlig, som fx Suarez var. Igen vil jeg mene, at han bliver overvurderet. Fx synes jeg egentlig ikke han har taget de store skridt fremad de sidste par sæsoner. Og for mig at se er det ikke givet, at han ville slå igennem i Barcelona.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » mandag, 27. mar, 2017 19:13

Jeg er med på, at Barca har kørt deres sædvanlige maskineri i stilling for at dreje Coutinho's hoved og på sigt forsøge at signe ham.

Men Coutinho har lige forlænget, han har aldrig udtrykt andet end tilfredshed med at bo i Liverpool, og han har mig bekendt ingen frikøbsklausul. Vi skal være færdige med at sælge den slags spillere, med mindre vi selv står bag beslutningen, fordi vi har planer om noget bedre eller mener, at spilleren er ved at have peaket.

Det sidste er bestemt ikke tilfældet med Coutinho - uanset at han er inde i et uforklarligt formdyk. Og hvis Neymar bare en gang mere offentligt eller privat udtrykker ønske om at spille sammen med ham, så synes jeg, at vi bør lægge et bud på £40m for Neymar hos Barca, hvor vi tilkendegiver at vi gerne vil hjælpe spillerne med at få hans personlige ambitioner og drømme opfyldt.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13711
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 27. mar, 2017 22:39

Surf skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg vil hellere af med Firmino. Han har simpelhent ikke noget end-product.
I Premier League har Coutinho lavet 6 mål og 5 assists. Firimno har lavet 9 mål og 4 assists. Tæl selv.
Ja, og Firmino har haft 64533263 chancer. Tæl selv!

Hvis vi sælger Coutinho, så ryger min sidste rest af støtte til FSG.

Edit: Er det en tilfældighed at Rodriguez rygtes til os på omtrent samme tid som Coutinho rygtes til Barca. En anelse konspiratorisk, meeeen...
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » tirsdag, 28. mar, 2017 01:40

Hr. Drejer skrev:
Surf skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg vil hellere af med Firmino. Han har simpelhent ikke noget end-product.
I Premier League har Coutinho lavet 6 mål og 5 assists. Firimno har lavet 9 mål og 4 assists. Tæl selv.
Ja, og Firmino har haft 64533263 chancer. Tæl selv!

Hvis vi sælger Coutinho, så ryger min sidste rest af støtte til FSG.

Edit: Er det en tilfældighed at Rodriguez rygtes til os på omtrent samme tid som Coutinho rygtes til Barca. En anelse konspiratorisk, meeeen...
Uagtet antal forsøg, så er det jo faktuelt forkert at han ikke har end-product. Coutinho plejer i øvrigt også at få fyret rigeligt med skud af. Da Suarez var på Firminos alder (25) brændte han også mange chancer.

Prøver bare at nuancere dit billede af Firmino lidt, men der lader ikke til, at det lykkes.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Hr. Drejer
Indlæg: 13711
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 28. mar, 2017 09:21

Surf skrev:
Hr. Drejer skrev:
Surf skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg vil hellere af med Firmino. Han har simpelhent ikke noget end-product.
I Premier League har Coutinho lavet 6 mål og 5 assists. Firimno har lavet 9 mål og 4 assists. Tæl selv.
Ja, og Firmino har haft 64533263 chancer. Tæl selv!

Hvis vi sælger Coutinho, så ryger min sidste rest af støtte til FSG.

Edit: Er det en tilfældighed at Rodriguez rygtes til os på omtrent samme tid som Coutinho rygtes til Barca. En anelse konspiratorisk, meeeen...
Uagtet antal forsøg, så er det jo faktuelt forkert at han ikke har end-product. Coutinho plejer i øvrigt også at få fyret rigeligt med skud af. Da Suarez var på Firminos alder (25) brændte han også mange chancer.

Prøver bare at nuancere dit billede af Firmino lidt, men der lader ikke til, at det lykkes.
Jeg tror det var i tråden 'Dagens kamp', at vi diskuterede Firmino. Jeg mener at AJ viste et argument at Firmino skulle bruge 9 forsøg på at score et mål, hvorimod andre angribere (Kane, Costa, Lukaku, Zlatan etc.) brugte under det halve. Der var vist også noget statistik omkrind emnet.

Jeg synes Firmino er udmærket spiller, han skal bare ikke spille på top. Det har vi ikke råd til. Vi har ikke råd til at skulle kæmpe dobbelt så hårdt for vores mål, end hvad vores nærmeste konkurrenter skal. Så kan jeg sagtens forstå at vi får et formdyk.

Vi skal ikke sælge nogen af dem. Jeg er træt af at vi udvikler og nurser, og andre høster frugterne af vores arbejde.
Senest rettet af Hr. Drejer tirsdag, 28. mar, 2017 10:15, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJ » tirsdag, 28. mar, 2017 09:58

Der står faktisk nogle stats på den officielle hjemmeside: https://www.premierleague.com/stats/top ... coring_att

Skud pr. mål (minutter pr. mål):

Kane 3.6 (99.7)
Lukaku 3.8 (117.0)
Costa 4.6 (135.7)
Sánchez 5.2 (126.1)
Agüero 7.2 (130.2)
Ibrahimovic 7.3 (150)
Firmino 9.1 (267.2)

Men nu handler det vist ikke om Coutinho (som i øvrigt ligger på 11.8 og 266.3).

Edit:
Desuden er det vel mindst ligeså relevant at se på minutter pr. mål. Det står også på hjemmesiden, og er angivet i parentes.

Hr. Drejer
Indlæg: 13711
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 28. mar, 2017 10:30

Den tabel viser med al tydelighed at vi har brug for en goalgetter.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 28. mar, 2017 21:17

Hr. Drejer skrev:Den tabel viser med al tydelighed at vi har brug for en goalgetter.
En anden, og meget vigtigere tabel, viser dog at vi på ingen måde har brug for en goalgetter. Til gengæld har vi brug for et mere stabilt forsvar.

Hr. Drejer
Indlæg: 13711
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 28. mar, 2017 23:21

Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:Den tabel viser med al tydelighed at vi har brug for en goalgetter.
En anden, og meget vigtigere tabel, viser dog at vi på ingen måde har brug for en goalgetter. Til gengæld har vi brug for et mere stabilt forsvar.
Det har vi også. Jeg ser det mere som et plussumspil.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2389
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJJ » onsdag, 29. mar, 2017 09:17

Lad os håbe at scoringen til 1-0 mod Paraguay kan kickstarte et eller andet for ham. Med Lallana ude er der i den grad brug for en Coutinho i samme form som før skade.

Besvar