10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Callesen » søndag, 22. okt, 2017 10:36

Jeg er egentlig enig med dig langt hen af vejen, Texy.

Spørgsmålet er bare at, HVIS vi kan få så mange penge for Coutinho om vi kan forbedre holdet betydeligt to andre steder og så gå på kompromis med at miste noget på hans position?

2 skridt frem og 1 tilbage overordnet set. Er det så noget vi skal overveje?
Coutinho er med længder vores bedste spiller. Men lykkes det os at få ham erstattet i et eller andet omfang, samt forbedret holdet samlet set? Vil det så være at ønske? Hvis vi siger han ryger til £120m som der var snak om. Kan der bruges £20m på en ny back, £4-50m på en centralmidtbane (Keita) plus en angriber for resten. Og så er der stadig ikke underskud.
Før evt. brug af de penge, som FSG eftersigende skulle have liggende klar til supplering på andre pladser. Der skulle være rigeligt til at bud på Van Dijk og Keita kan man jo sige er indregnet i regnskabet allerede da den handel er på plads.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Niels K » søndag, 22. okt, 2017 11:12

Enig texy. Mon ikke de allerede nu er klar på, hvad der skal ske med Coutinho til sommer ? Jeg håber, at han bliver, men skulle han forlade os, så mener jeg nu nok, at vi kan klare os uden ham.
Jeg vil umiddelbart mene, at Firmino skal overtage Coutionho's rolle, og at vi skal gå efter en ny super angriber i sådan en situation sådan groft sagt.
Keita er på plads, og mon ikke også at VvD er det ?

Med salget af Coutinho + andre spillere og det, der ellers er til spillerkøb, så kunne der måske også blive råd til en Lemar eller for den sags skyld vil en Wilfried saha også kunne gøre det, og så har vi altså temmelig mange kreative kvalitetsspillere. Men hvem skal score vores mål på frispark ? :)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » søndag, 22. okt, 2017 12:15

Fandt det faktisk lidt pudsigt, at dagen efter, at Klopp havde givet interviewet, hvor han indikerer, at spillere får lov til at tage videre, hvis han informeres i god tid, så kommer der et uddrag fra Balague's bog, hvor Pochettino lader til at udvise noget nær den modsatte holdning.

'Well, that doesn't just depend on you or me. It depends on the club, above all. You've disappointed me because you've decided to tell me that you want to leave when there is a month and bit left in the competition... You could've sucked it up, kept quiet, trained, played and helped the team when not picked... and at the end of the season you could have come and told me.'

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... r-row.html
Kloppite

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af YNWA! » fredag, 27. okt, 2017 13:20

Coutinho er skadet.. han er ikke med i morgen. De prøver at få ham klar til Maribor og West Ham.

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. nov, 2017 13:24

Hvis vi sælger Coutinho til sommer, så bliver det vel for et rekord stort beløb, hvis både Barca, RM og PSG er seriøst interesserede ?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » lørdag, 04. nov, 2017 13:58

Jeg kan ikke helt forstå, hvis Coutinho stadig skulle være interesseret i Barca til sommer. Man (jeg) kan i hvert fald godt have sin tvivl om klubbens sportslige fremtid. Inde på banen ligner 33-årige Iniesta, 29-årige Busquets og snart 31-årige Suarez spillere, der alle for længst har toppet, og holdets øjeblikkelige succes skyldes ene og alene 30-årige Messi's eminente form. Og netop Messi kunne sagtens være en spiller, der til sommer snupper den helt store pose guld, som han kan få ved et transferfrit skifte til eksempelvis Man City. Og hvor står klubben så pludselig sportsligt?

Og udenfor banen er der så endnu større kaos i Katalonien lige nu.

Jeg tror ikke, at Barcelona vil være lige så attraktive for Coutinho til sommer. PSG med hans kammerat Neymar måske. Men det er vel også det klart bedste bud. Real Madrid har Isco på nogenlunde samme alder og med nogenlinde samme spillestil.

Udenfor England findes der vel ikke andre end de tre klubber, der har råd til ham. Og vi sælger ikke til en engelsk klub. Ikke så længe han har 4 år tilbage af sin kontrakt, som tilfældet vil være til sommer.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 04. nov, 2017 14:09

texy skrev:Jeg kan ikke helt forstå, hvis Coutinho stadig skulle være interesseret i Barca til sommer. Man (jeg) kan i hvert fald godt have sin tvivl om klubbens sportslige fremtid. Inde på banen ligner 33-årige Iniesta, 29-årige Busquets og snart 31-årige Suarez spillere, der alle for længst har toppet, og holdets øjeblikkelige succes skyldes ene og alene 30-årige Messi's eminente form. Og netop Messi kunne sagtens være en spiller, der til sommer snupper den helt store pose guld, som han kan få ved et transferfrit skifte til eksempelvis Man City. Og hvor står klubben så pludselig sportsligt?

Og udenfor banen er der så endnu større kaos i Katalonien lige nu.

Jeg tror ikke, at Barcelona vil være lige så attraktive for Coutinho til sommer. PSG med hans kammerat Neymar måske. Men det er vel også det klart bedste bud. Real Madrid har Isco på nogenlunde samme alder og med nogenlinde samme spillestil.

Udenfor England findes der vel ikke andre end de tre klubber, der har råd til ham. Og vi sælger ikke til en engelsk klub. Ikke så længe han har 4 år tilbage af sin kontrakt, som tilfældet vil være til sommer.
Men stadig er Barcelona mere attraktive end os. De næste par år vil de helt sikkert opruste kraftigt så holdet ikke falder agter ud. I deres ungdomsrække har de også nogle spændende emner rendene rundt.
De varmere himmelstrøg, byen og kulturen vil nok også passe herren bedre.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. nov, 2017 14:32

texy skrev:Jeg kan ikke helt forstå, hvis Coutinho stadig skulle være interesseret i Barca til sommer. Man (jeg) kan i hvert fald godt have sin tvivl om klubbens sportslige fremtid. Inde på banen ligner 33-årige Iniesta, 29-årige Busquets og snart 31-årige Suarez spillere, der alle for længst har toppet, og holdets øjeblikkelige succes skyldes ene og alene 30-årige Messi's eminente form. Og netop Messi kunne sagtens være en spiller, der til sommer snupper den helt store pose guld, som han kan få ved et transferfrit skifte til eksempelvis Man City. Og hvor står klubben så pludselig sportsligt?

Og udenfor banen er der så endnu større kaos i Katalonien lige nu.

Jeg tror ikke, at Barcelona vil være lige så attraktive for Coutinho til sommer. PSG med hans kammerat Neymar måske. Men det er vel også det klart bedste bud. Real Madrid har Isco på nogenlunde samme alder og med nogenlinde samme spillestil.

Udenfor England findes der vel ikke andre end de tre klubber, der har råd til ham. Og vi sælger ikke til en engelsk klub. Ikke så længe han har 4 år tilbage af sin kontrakt, som tilfældet vil være til sommer.
Jeg tror bare, at Barca og Real Madrid er toppen af poppen for de spansk/portugisk talende spillere rundt omkring verden, og så er det vel bl.a. i de 2 klubber, at lønnen ikke fåes højere. Udover det så sælger de ham vel også løftet om, at det er omkring ham, at deres offensiv skal bygges eller noget ?

Barca står overfor et offensivt generationsskifte, men det plejer da at gå dem udmærket på den front. PSG og RM er blot kommet frem i rygtemøllen som potentielle bejlere, og det må jo presse prisen op, hvis vi antager, at han har fået lov at forlade os og dermed give os ekstra penge i lommen at handle for.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJ » mandag, 06. nov, 2017 11:08

@ Texy

Jeg tror, at det er ønsketænkning, at Barca ikke længere skulle være attraktive. Det vil de formentlig være længe endnu. Messi ser ikke just ud til at være færdig, og hvorfor skulle Coutinho ikke ønske at spille sammen med ham? Desuden vil Coutinho være stensikker mand i startopstillingen, hvilket kun gør skiftet endnu mere oplagt. En fronttrio med Dembélé-Messi-Coutinho lyder nu heller ikke helt tosset. De pønser sikkert også på at hente endnu en angriber (f.eks. Dybala, Griezmann ...), så Coutinho alternativt kan blive Iniestas afløser på midtbanen.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 06. nov, 2017 11:52

AJ skrev:@ Texy

Jeg tror, at det er ønsketænkning, at Barca ikke længere skulle være attraktive. Det vil de formentlig være længe endnu. Messi ser ikke just ud til at være færdig, og hvorfor skulle Coutinho ikke ønske at spille sammen med ham? Desuden vil Coutinho være stensikker mand i startopstillingen, hvilket kun gør skiftet endnu mere oplagt. En fronttrio med Dembélé-Messi-Coutinho lyder nu heller ikke helt tosset. De pønser sikkert også på at hente endnu en angriber (f.eks. Dybala, Griezmann ...), så Coutinho alternativt kan blive Iniestas afløser på midtbanen.
Jeg er helt enig med AJ

Vi taler jo også om klubben der var et komplet galehus i 2003 og måske verdens bedste klub i 2005 og uden tvivl i 2006.
Ok de havde Puyol og Xavi der for alvor var klar til at tage ansvar og de var heldige at Real Madrid drillede dem og hentede Beckham så de blev tvunget at købe nødløsningen Ronaldinho, der så efter et halvt år var verdens bedste offensiv spiller(ok meninger kan være delte på den her, men i min optik var han et niveau over alle andre i 2004-2006(eks. VM)). Og siden har holdet jo kørt videre i det spor og Iniesta og Messi fik lov at vokse sig store i skyggen af Ronaldinho og Xavi.
Men det er svært at se om Barca har arvtagerne klar, ligesom de havde dengang, de formøblede Fabregas 2 gange og mangler ham i den grad nu.

Jeg kan huske i et FourFourTwo magasin jeg købte engang, der sammenlignede de Barca og Real med amerikanske banker efter 2008 krisen. De var "too big to fail", der skal nok komme penge til hvis det ser skidt ud for dem og de behøver ikke bekymre sig om gælden for de får lov til hvad som helst.

Så nej Barcelona er ikke blevet uattraktive siden august måned. Man kan endda sige at de aldrende stjerner giver Coutinho muligheden for at blive den næste store stjerne i Barcelona, får de ham ind og skifter ud på et par andre pladser i løbet af de næste år, så kan de hurtigt vinde store titler igen.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » mandag, 06. nov, 2017 14:49

AJ skrev:@ Texy

Jeg tror, at det er ønsketænkning, at Barca ikke længere skulle være attraktive. Det vil de formentlig være længe endnu. Messi ser ikke just ud til at være færdig, og hvorfor skulle Coutinho ikke ønske at spille sammen med ham? Desuden vil Coutinho være stensikker mand i startopstillingen, hvilket kun gør skiftet endnu mere oplagt. En fronttrio med Dembélé-Messi-Coutinho lyder nu heller ikke helt tosset. De pønser sikkert også på at hente endnu en angriber (f.eks. Dybala, Griezmann ...), så Coutinho alternativt kan blive Iniestas afløser på midtbanen.
Som jeg vist også skrev, så tro jeg ikke, at Messi er at finde i Barcelona næste sæson. I så fald havde han vel underskrevet den nye kontrakt? Ifølge rygterne er det i hvert fald ikke økonomien i den nye kontrakt, som er stopklodsen. Og så må der da være en anden årsag til, at han ikke skriver under? Det er naturligvis yderst sandsynligt, at jeg tager fejl, da Barcelona vel nærmest mere er Messi's hjem, end Argentina er. Men alligevel tror jeg, at han laver en Neymar (forlader klubben uden at de har mulighed for at blokere et skifte) og indgår en aftale med Pep i januar, som betyder at han skifter på en fri transfer til sommer. Og så vil Barcelona være sportsligt mindre attraktive - uanset hvem de måtte hente.
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJ » tirsdag, 07. nov, 2017 09:36

texy skrev:Som jeg vist også skrev, så tro jeg ikke, at Messi er at finde i Barcelona næste sæson.
Der var jeg vist lige hurtig nok. Den pointe overså jeg. Omvendt kan Coutinho så siges at få muligheden for at blive Messis arvtager som stjernen i Barcelona. Jeg tror, at vi sælger ham uanset hvad.

mortenbak
Indlæg: 3067
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 07. nov, 2017 20:53

Hvorfor i himlens navn er Coutinho med i Brasiliens trup til TESTKAMPE, når han ikke er skadesfri ??

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » tirsdag, 07. nov, 2017 22:11

mortenbak skrev:Hvorfor i himlens navn er Coutinho med i Brasiliens trup til TESTKAMPE, når han ikke er skadesfri ??
Tænker, at det er Brasiliens måse at straffe os på for ikke at give efter denne sommer og lade en af deres stjerner skifte til Barcelona. For beslutningen er så hjernedød, at der ikke kan være et rationelt argument for, at den blev taget.

Men jeg prøver at se noget positivt i det. Måske kan han blive klar og få noget kamptræning samt spilleglæde. Og heldigvis spiller de i England, så ham og Firmino skal ikke rejse kloden rundt denne gang.
Kloppite

Brugeravatar
Champen
Indlæg: 794
Tilmeldt: torsdag, 25. jul, 2013 22:04
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Champen » tirsdag, 07. nov, 2017 23:24

texy skrev:
mortenbak skrev:Hvorfor i himlens navn er Coutinho med i Brasiliens trup til TESTKAMPE, når han ikke er skadesfri ??
Tænker, at det er Brasiliens måse at straffe os på for ikke at give efter denne sommer og lade en af deres stjerner skifte til Barcelona. For beslutningen er så hjernedød, at der ikke kan være et rationelt argument for, at den blev taget.

Men jeg prøver at se noget positivt i det. Måske kan han blive klar og få noget kamptræning samt spilleglæde. Og heldigvis spiller de i England, så ham og Firmino skal ikke rejse kloden rundt denne gang.
Skal Brasilien ikke også spille i Japan, inden de skal spille i England??
CV: LFC-Rea 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Bri 1-0, LFC-Nor 4-1, Wat-LFC 3-0

Besvar