10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Skovdal » fredag, 08. dec, 2017 01:09

Hvad vil han i Barcelona?

Vi har jo et bedre hold lige pt!?

Pil Messi ud, også er de altså ganske ordinære.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJ » fredag, 08. dec, 2017 07:22

Skovdal skrev:Hvad vil han i Barcelona?

Vi har jo et bedre hold lige pt!?

Pil Messi ud, også er de altså ganske ordinære.
Men hvorfor skulle man pille Messi ud?

Desuden er Mané, Salah og måske Firmino de eneste af vores spillere, der ville kunne komme på holdet i Barca.

Vi kunne som minimum godt bruge ter Stegen, Piqué, Umtiti, Alba, Busquets, Rakitic, Iniesta, Dembélé og måske Suárez.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mads T. » fredag, 08. dec, 2017 08:07

Jeg er overbevist om, at vi i Keita, har købt den spilfordeler, som skal erstatte Coutinho (til sommer). Så for mig giver det ikke meget mening at snakke om en Coutinho-afløser. I øvrigt har vi ham reelt også allerede i truppen i form af Lallana, som vil kunne spille hans plads på midtbanen eller i Ox'en. Jeg tror nærmere vi for brug for ekstra gardering på vores fløje og derfor kunne Draxler på leje i januar være en god måde at teste om det kunne være løsningen til sommer.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJJ » fredag, 08. dec, 2017 08:34

Nå, så kører de sædvanlige spanske skodmedier igen - og BT formidler som sædvanlig ukritisk videre - endda på toppen af bt.dk

Angiveligt blev klubberne enige torsdag morgen.

https://www.bt.dk/fodbold/medie-barcelo ... til-januar

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJ » fredag, 08. dec, 2017 08:48

Jeg ser bare slet ikke Keita som en spilfordeler. Han er god til selv at drive spillet frem med bolden for fødderne, hvilket er en relativt sjælden egenskab hos centrale midtbanespillere. Men jeg ser ham ikke som specielt dygtig i pasningsspillet. Bevares, han har en fin boldbehandling, men han lægger ikke stikninger i dybden eller skruer en bold udenom forsvaret med ydersiden og dets lige. Jeg ser ham nærmere som en blanding af dels Kanté med enorm energi og dels en felt til felt-spiller.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Bojangles » fredag, 08. dec, 2017 09:01

AJJ skrev:Nå, så kører de sædvanlige spanske skodmedier igen - og BT formidler som sædvanlig ukritisk videre - endda på toppen af bt.dk

Angiveligt blev klubberne enige torsdag morgen.

https://www.bt.dk/fodbold/medie-barcelo ... til-januar
Ja, altså. Bød de ikke mere i sommers? - godt nok med en latterlig afbetalingsordning, som de færreste medier beskrev. Hvorfor pokker skulle FSG så godtage et lavere beløb? Og igen - Vi har masser af penge - vores problem er, at vi ikke kan bruge dem, da de spillere vi vil have ikke var til salg. Ligesom Barca har masser af penge, men ikke "kan" bruge dem, da vi ikke vil sælge Coutinho. Hvis de smider 1,6 mia på bordet til sommer, tror jeg vi sælger - ellers kan jeg simpelthen ikke forestille mig at FSG sælger. De nægtede klart i sommers - og de nægtede at sælge Suarez, selvom hans frikøbsklausul blev udløst af Arsenal. De sælger kun, hvis Klopp siger han ikke vil bruge ham mere.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJJ » fredag, 08. dec, 2017 09:06

Bojangles skrev:
AJJ skrev:Nå, så kører de sædvanlige spanske skodmedier igen - og BT formidler som sædvanlig ukritisk videre - endda på toppen af bt.dk

Angiveligt blev klubberne enige torsdag morgen.

https://www.bt.dk/fodbold/medie-barcelo ... til-januar
Ja, altså. Bød de ikke mere i sommers? - godt nok med en latterlig afbetalingsordning, som de færreste medier beskrev. Hvorfor pokker skulle FSG så godtage et lavere beløb? Og igen - Vi har masser af penge - vores problem er, at vi ikke kan bruge dem, da de spillere vi vil have ikke var til salg. Ligesom Barca har masser af penge, men ikke "kan" bruge dem, da vi ikke vil sælge Coutinho. Hvis de smider 1,6 mia på bordet til sommer, tror jeg vi sælger - ellers kan jeg simpelthen ikke forestille mig at FSG sælger. De nægtede klart i sommers - og de nægtede at sælge Suarez, selvom hans frikøbsklausul blev udløst af Arsenal. De sælger kun, hvis Klopp siger han ikke vil bruge ham mere.
Jeg tror, han ryger til sommer. Forhåbentligt kan vi så bruge pengene så klogt, at holdet bliver bedre. For det giver jo ikke mening at tale om at hente en "erstatning"/"afløser" for Coutinho.

Men lad os nu se. Der er lang tid til sommer. Se bare på de Gea...

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » fredag, 08. dec, 2017 09:28

Bojangles skrev:
AJJ skrev:Nå, så kører de sædvanlige spanske skodmedier igen - og BT formidler som sædvanlig ukritisk videre - endda på toppen af bt.dk

Angiveligt blev klubberne enige torsdag morgen.

https://www.bt.dk/fodbold/medie-barcelo ... til-januar
Ja, altså. Bød de ikke mere i sommers? - godt nok med en latterlig afbetalingsordning, som de færreste medier beskrev. Hvorfor pokker skulle FSG så godtage et lavere beløb? Og igen - Vi har masser af penge - vores problem er, at vi ikke kan bruge dem, da de spillere vi vil have ikke var til salg. Ligesom Barca har masser af penge, men ikke "kan" bruge dem, da vi ikke vil sælge Coutinho. Hvis de smider 1,6 mia på bordet til sommer, tror jeg vi sælger - ellers kan jeg simpelthen ikke forestille mig at FSG sælger. De nægtede klart i sommers - og de nægtede at sælge Suarez, selvom hans frikøbsklausul blev udløst af Arsenal. De sælger kun, hvis Klopp siger han ikke vil bruge ham mere.

Men er pengene tilrådighed til nye spillere?

Hvis der var så mange penge, så burde spillerne da komme det har andre klubber da bevist. Nærmest ingen klubber får deres første valg på flere poster. Så alternativer handles ind. Vi får lidt samme historie transfer vindue efter transfer vindue om den med de rette spillere ikke var til rådighed.

Jeg tror først der handles stort når Coutinho er solgt. Mit gæt er pengene går til VvD og Keita samt måske endnu en midtbanespiller. Jeg så gerne Fekir fra Lyon, hvis det er en direkte afløser til Coutinho vi går efter.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 08. dec, 2017 09:45

Oomph242 skrev:Hvis der var så mange penge, så burde spillerne da komme det har andre klubber da bevist. Nærmest ingen klubber får deres første valg på flere poster. Så alternativer handles ind. Vi får lidt samme historie transfer vindue efter transfer vindue om den med de rette spillere ikke var til rådighed.
Enig. FSG er dygtig til spin. De vil bygge et storhold, som skal kæmpe med om titlen osv osv. Men her 7 år efter, kan vi fremvise en liga cup titel. Ikke lige hvad jeg havde forventet.

Vi opbygger holdet med stor tålmodighed, men hver gang vi har udviklet en klassespillere, ryger spilleren videre - Suarez og Sterling er eksempler på dette. Hvis også Cou ryger, så bliver Klopps projekt da bombet tilbage, for jeg kan ikke se at vi kan hente en spiller på samme niveau. Måske vi kan få Draxler, men det vil så tage et par sæsoner (vil jeg tro) for at bringe ham på Coutinhos niveau. Hvis han ryger til januar, så nåede vi da en halv sæson med fab four.

Jeg ser det som ekstremt vigtigt at vi beholder Coutinho, for at sende et signal, at vi vil noget her. Vi er i gang med at bygge et storhold. Sælges han, så er det for mig et signal om at vi er tilfredse med en 4. plads, og en CL kvalifikation i ny og næ.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » fredag, 08. dec, 2017 09:56

AJ skrev:
Skovdal skrev:Hvad vil han i Barcelona?

Vi har jo et bedre hold lige pt!?

Pil Messi ud, også er de altså ganske ordinære.
Men hvorfor skulle man pille Messi ud?

Desuden er Mané, Salah og måske Firmino de eneste af vores spillere, der ville kunne komme på holdet i Barca.

Vi kunne som minimum godt bruge ter Stegen, Piqué, Umtiti, Alba, Busquets, Rakitic, Iniesta, Dembélé og måske Suárez.
De fire markerede ville i mine øjne ikke træde ind i vores startelver. Dermed ikke sagt, at vi ikke kunne bruge dem i truppen. Busquets mest fordi han ikke er på sit tidligere niveau. De tre andre spiller bare de pladser, hvor vi har vores største stjerner, som er gode nok til at Barcelona gerne vil udskifte som minimum en af dem med vores.
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJ » fredag, 08. dec, 2017 10:28

texy skrev:De fire markerede ville i mine øjne ikke træde ind i vores startelver. Dermed ikke sagt, at vi ikke kunne bruge dem i truppen. Busquets mest fordi han ikke er på sit tidligere niveau. De tre andre spiller bare de pladser, hvor vi har vores største stjerner, som er gode nok til at Barcelona gerne vil udskifte som minimum en af dem med vores.
Nu handler det ikke om Coutinho, men lige en sidste kommentar. Busquets er ikke på sit tidligere niveau, men han er stadig en bedre 6'er end Henderson på stort set alle parametre. Rakitic og Iniesta er også bedre 8'ere end det vi kan præstere (Coutinho fraregnet). Mht. Dembélé vil jeg til dels give dig ret i. Han ville nok ikke starte inde for os lige nu. Men han er bare så vildt et talent, at det ville være helt tosset at sige nej til ham. Det kunne være lækkert at få ham med i Coutinho-handlen, men det sker selvfølgelig ikke.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » fredag, 08. dec, 2017 13:39

mawope skrev:Jeg bed ligeledes mærke i det med Coutinhos fejringer i går. Han virkede noget afmålt i det. Vi skal nok glæde os over, han stadig er motiveret for at spille op til sit bedste i den tid, vi har ham endnu.

Med Suarez-sagen frisk i erindringen sidder de fleste vel nok også med en forventning om, vi har indgået en lignende aftale med Coutinho om lige at give det en halv til en hel sæson mere, og så vil vi lade ham forfølge sit ønske.

Som erstatning. Han er nok en af de få loyale spillere tilbage i den moderne fodboldverden, så det sker nok ikke, men ellers ville det jo have været fantastisk, hvis vi kunne lande Eriksen. Men det lyder til, han har fundet sin træner-bro-mance i Pochettino.

Kunne en 3-årig aftale med Banega være en idé? Vores fortabte søn Suso? Eller måske vi skulle få vores egen De Bruyne-lignede profil i Nainggolan i stedet?
Gudskelov er der VM til sommer - et godt incitament til at holde niveauet oppe. Måske man endda har haft det med i overvejelserne da man trodsede en utilfreds Coutinho i sommer.

Eriksen ville være en drømmespiller. Han kan erstatte Coutinho 1-1, er en dygtig og hårdtarbejdende presspiller og passer næsten bedre i et Klopp-system end Coutinho. Coutinho er så bare bedre, og nærmer sig vel qua sit konsistente høje niveau i denne sæson de bedste i verden.

Jeg ser heller ikke Keita som playmaker, men som en spiller der kan føre bolden fra forsvar/6'er til angrebet/playmakeren, enten gennem løb med bold over midten eller med gode fremadrettede afleveringer. Og derefter støtte angrebsspillet når det er etableret.

Realistisk køber vi nok ikke nogen højt profileret erstatning. Omvendt var vi vel ude efter Lemar i sommer som back-up plan hvis Coutinho var endt med at smutte. Kender ikke så meget til ham, men forstod, at det kunne have været en slags 1-til-1 erstatning. Det kan dog sagtens være, at Klopp har fundet på noget andet til sommer - f.eks. hvis Woodburn kan tage skridtet op, eller Ox'en og Lallana kan udfylde rollen som playmaker. Jeg tvivler på, at vi vil se vores fremtidige playmaker spille lige så dybt som Coutinho har gjort, fordi vi får Keita til at forbinde spillet vertikalt. Han vil nok snarere ligge mellem modstanderens forsvar og midtbane, og kunne modtage bolden og vende mod mål og derfra skabe spillet. Det kan både Lallana, Ox'en - og Firmino. Noget, Solanke faktisk også viste fine prøver på forleden.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » fredag, 08. dec, 2017 15:25

AJ skrev:
texy skrev:De fire markerede ville i mine øjne ikke træde ind i vores startelver. Dermed ikke sagt, at vi ikke kunne bruge dem i truppen. Busquets mest fordi han ikke er på sit tidligere niveau. De tre andre spiller bare de pladser, hvor vi har vores største stjerner, som er gode nok til at Barcelona gerne vil udskifte som minimum en af dem med vores.
Nu handler det ikke om Coutinho, men lige en sidste kommentar. Busquets er ikke på sit tidligere niveau, men han er stadig en bedre 6'er end Henderson på stort set alle parametre. Rakitic og Iniesta er også bedre 8'ere end det vi kan præstere (Coutinho fraregnet). Mht. Dembélé vil jeg til dels give dig ret i. Han ville nok ikke starte inde for os lige nu. Men han er bare så vildt et talent, at det ville være helt tosset at sige nej til ham. Det kunne være lækkert at få ham med i Coutinho-handlen, men det sker selvfølgelig ikke.
Der er jeg bare ikke enig. Busquets er ganske givet bedre til den rolle, han har i Barcelona, end vores spillere vil være. Men til det fodbold, som Klopp vil spille med Liverpool, synes jeg, at vores egne spillere passer bedre.

Iniesta har spillet sig en lille smule op i denne sæson i forhold til sidste sæsons præstationsmæssige nedtur, uden dog at nærme sig tidligere tiders niveau. Og han er efter min overbevisning ikke i nærheden af hverken Coutinho (som sammenligningen må gå på, da de spiller samme position) og Lallana. Og netop Lallana er spilleren som i mine øjne er bedre end Rakitic. Igen gælder det naturligvis, at der er forskel på holdenes spillestil og ligaernes profil. Det er muligt, at Rakitic fungerer bedre i Barcelona end Lallana ville gøre (selvom jeg personligt tvivler), men det omvendte mener jeg så også er tilfældet for Lallana i Liverpool og Premier League.

Selvom man inkluderer Messi og Suarez, så mener jeg i ramme alvor, at vores forreste 6 lige nu samlet set er stærkere end Barcelona's. Og jeg vil da på ingen måde ryste i bukserne af at skulle møde dem i CL. Forestiller mig, at det ville blive en fuldkommen jævnbyrdig affære. For ganske vist er deres bagkæde lidt stærkere end vores, men vel ikke lysår? Med sine syvmile-skridt fremad i denne sæson, hvor langt er Moreno så efter Alba? Og hvor langt er Matip fra Umiti? Mignolet fra Ter Stegen?

Virgil Van Dijk ville gøre underværker i en sådan direkte sammenligning.

Men Barcelona's store styrke ligger jo i, at de siden Cruyff var manager i 90erne har spillet ud fra stort set samme filosofi/koncept. På det område er vi vel to år gamle. Siden Dalglish stoppede har vi famlet rundt i forhold til både at finde de rigtige managers og også vores eget koncept eller egen filosofi. Sådan er det når succesen udebliver for et hold med store forventninger. Tålmodigheden er sjældent til stede, og så prøves der konstant noget nyt. Jeg ser klart Barcelona's konceptmæssige stabilitet som en af årsagerne bag deres position som en magtfaktor.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » fredag, 08. dec, 2017 15:49

texy skrev:Men Barcelona's store styrke ligger jo i, at de siden Cruyff var manager i 90erne har spillet ud fra stort set samme filosofi/koncept. På det område er vi vel to år gamle. Siden Rafa stoppede har vi famlet rundt i forhold til både at finde de rigtige managers og også vores eget koncept eller egen filosofi. Sådan er det når succesen udebliver for et hold med store forventninger. Tålmodigheden er sjældent til stede, og så prøves der konstant noget nyt. Jeg ser klart Barcelona's konceptmæssige stabilitet som en af årsagerne bag deres position som en magtfaktor.
Fixed.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af YNWA96 » fredag, 08. dec, 2017 17:08

https://t.co/5lGNljeLXN

Klopp sagde på dagens pressemøde, at der var ingen med indflydelse i LFC der havde fortalt ham at Coutinho ville forlade LFC i Januar. Så mon ikke et skifte til sommer er det mest sandsynlige.

Besvar