10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » fredag, 08. dec, 2017 17:24

Surf skrev:
texy skrev:Men Barcelona's store styrke ligger jo i, at de siden Cruyff var manager i 90erne har spillet ud fra stort set samme filosofi/koncept. På det område er vi vel to år gamle. Siden Rafa stoppede har vi famlet rundt i forhold til både at finde de rigtige managers og også vores eget koncept eller egen filosofi. Sådan er det når succesen udebliver for et hold med store forventninger. Tålmodigheden er sjældent til stede, og så prøves der konstant noget nyt. Jeg ser klart Barcelona's konceptmæssige stabilitet som en af årsagerne bag deres position som en magtfaktor.
Fixed.
Smukt. Elsker Rafa :D

Men jeg står nu ved mit postulat. For Rafa introducerede en ny og mere taktisk fodboldfilosofi, som var ret anderledes fra perioderne under både Souness, Evans og Houllier. Og efter Rafa forsøgte Roy sig så med den slags fodbold, som han kunne huske fra den engelske 2. division i 70erne. Den opgraderede Kenny til en mere moderne version af 4-4-2. Rodgers så ud til at have spændende idéer, men i sidste ende så det ud som om, at han konstant forsøgte at skræddersy et koncept til de spillere som han købte ind, i stedet for at købe spillere ind til et skræddersyet koncept. Derfor var der efter min opfattelse så stor forskel på sæsonerne under ham. Så som jeg ser det, HAR vi virkelig famlet efter en slags fodboldmæssig identitet i snart 30 år.

Det er en af de ting, som jeg godt kan lide ved Klopp. Han ser ud til at have en fuldkommen klar idé om, hvordan hans hold skal spille. Og jeg er glad for, at han er på en lang kontrakt, så vi forhåbentlig opnår den kontinuitet, der betyder at konceptet ender med at sidde på rygraden på alle niveauer i klubben.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » fredag, 08. dec, 2017 18:58

Enig hele vejen, texy. Troede faktisk du mente Dalglishs anden runde som træner - så det giver bedre mening at du mente siden seneste mesterskab.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af mawope » fredag, 08. dec, 2017 20:00

Surf skrev: Gudskelov er der VM til sommer - et godt incitament til at holde niveauet oppe. Måske man endda har haft det med i overvejelserne da man trodsede en utilfreds Coutinho i sommer.

Eriksen ville være en drømmespiller. Han kan erstatte Coutinho 1-1, er en dygtig og hårdtarbejdende presspiller og passer næsten bedre i et Klopp-system end Coutinho. Coutinho er så bare bedre, og nærmer sig vel qua sit konsistente høje niveau i denne sæson de bedste i verden.

Jeg ser heller ikke Keita som playmaker, men som en spiller der kan føre bolden fra forsvar/6'er til angrebet/playmakeren, enten gennem løb med bold over midten eller med gode fremadrettede afleveringer. Og derefter støtte angrebsspillet når det er etableret.

Realistisk køber vi nok ikke nogen højt profileret erstatning. Omvendt var vi vel ude efter Lemar i sommer som back-up plan hvis Coutinho var endt med at smutte. Kender ikke så meget til ham, men forstod, at det kunne have været en slags 1-til-1 erstatning. Det kan dog sagtens være, at Klopp har fundet på noget andet til sommer - f.eks. hvis Woodburn kan tage skridtet op, eller Ox'en og Lallana kan udfylde rollen som playmaker. Jeg tvivler på, at vi vil se vores fremtidige playmaker spille lige så dybt som Coutinho har gjort, fordi vi får Keita til at forbinde spillet vertikalt. Han vil nok snarere ligge mellem modstanderens forsvar og midtbane, og kunne modtage bolden og vende mod mål og derfra skabe spillet. Det kan både Lallana, Ox'en - og Firmino. Noget, Solanke faktisk også viste fine prøver på forleden.
Jeg tror, de fleste ville elske at se, Woodburn indtage scenen og fra start levere. Han har helt klart nogle af de samme attributter som Coutinho. Men da han kun er 18 år, må vi så forvente de udsving så unge spillere ofte har. Det er vel heller ikke mere end de sidste par sæsoner, Coutinho ikke har haft de udsving. Jeg forventer også, Keita kommer til at ligge bag en playmaker, men så måske med lidt mere frihed til at støde frem end de nuværende pga. hans åbenlyse, offensive kvaliteter. Derfor kommer der stadig til at være et playmaker-hul efter Coutinho. Jeg ved godt Ox'en måske selv mener det, men jeg ser ikke, han har spilintelligensen til at udfylde rollen. Lallana tror jeg mere på i rollen, men vi må nok desværre forvente de her skadespauser til ham, vi har set hidtil.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Niels K » lørdag, 09. dec, 2017 08:52

Woodburn, Lallana, Ox og særligt Firmino og en spiller som Salah vil vel alle kunne byde ind med ting, en playmaker skal kunne alt efter modstander. Mod de meget defensivt indstillede gik det da vist udmærket uden Coutinho, eller husker jeg forkert ? Ellers er han da klart en nøgle til at få åbnet op, men jeg tror efterhånden, mange af vores spiller har fundet ud, hvad der skal til for at åbne sådanne modstandere op.
Mod stærkere modstand mener jeg egentlig, at vi kan være lige så gode uden Coutinho.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kelly » lørdag, 09. dec, 2017 09:20

Niels K skrev:Woodburn, Lallana, Ox og særligt Firmino og en spiller som Salah vil vel alle kunne byde ind med ting, en playmaker skal kunne alt efter modstander. Mod de meget defensivt indstillede gik det da vist udmærket uden Coutinho, eller husker jeg forkert ? Ellers er han da klart en nøgle til at få åbnet op, men jeg tror efterhånden, mange af vores spiller har fundet ud, hvad der skal til for at åbne sådanne modstandere op.
Mod stærkere modstand mener jeg egentlig, at vi kan være lige så gode uden Coutinho.
helt helt uenig. Han kan noget særligt. Der skla en klar erstatning ind i stedet. Men hvem kan det være ?.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Oomph242
Indlæg: 5658
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 09. dec, 2017 10:07

Kelly skrev:
Niels K skrev:Woodburn, Lallana, Ox og særligt Firmino og en spiller som Salah vil vel alle kunne byde ind med ting, en playmaker skal kunne alt efter modstander. Mod de meget defensivt indstillede gik det da vist udmærket uden Coutinho, eller husker jeg forkert ? Ellers er han da klart en nøgle til at få åbnet op, men jeg tror efterhånden, mange af vores spiller har fundet ud, hvad der skal til for at åbne sådanne modstandere op.
Mod stærkere modstand mener jeg egentlig, at vi kan være lige så gode uden Coutinho.
helt helt uenig. Han kan noget særligt. Der skla en klar erstatning ind i stedet. Men hvem kan det være ?.

Jeg synes Fekir fra Lyon ser spændende ud.

Er enig i vi ikke har hans direkte erstatning i truppen. Firmino er det tætteste, som jeg ser det. Det vil bare kræve nogen ændringer på den dybe midtbane.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kelly » lørdag, 09. dec, 2017 10:21

Oomph242 skrev:
Kelly skrev:
Niels K skrev:Woodburn, Lallana, Ox og særligt Firmino og en spiller som Salah vil vel alle kunne byde ind med ting, en playmaker skal kunne alt efter modstander. Mod de meget defensivt indstillede gik det da vist udmærket uden Coutinho, eller husker jeg forkert ? Ellers er han da klart en nøgle til at få åbnet op, men jeg tror efterhånden, mange af vores spiller har fundet ud, hvad der skal til for at åbne sådanne modstandere op.
Mod stærkere modstand mener jeg egentlig, at vi kan være lige så gode uden Coutinho.
helt helt uenig. Han kan noget særligt. Der skla en klar erstatning ind i stedet. Men hvem kan det være ?.

Jeg synes Fekir fra Lyon ser spændende ud.

Er enig i vi ikke har hans direkte erstatning i truppen. Firmino er det tætteste, som jeg ser det. Det vil bare kræve nogen ændringer på den dybe midtbane.
Enig. Fekir er en spændende spiller.
Thomas Lemar er han ikke mere kant ?
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
rnh
Indlæg: 1121
Tilmeldt: onsdag, 28. jan, 2009 22:58
Geografisk sted: Fredericia

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af rnh » lørdag, 09. dec, 2017 11:07

Jeg er faktisk også af den over bevisning at Firmino ville kunne dække Coutinhos plads.
Hvis vi så forestillede os at vi endelig hentede Aubameyang, ja så vil jeg faktisk mene at vi i mange kampe ville stå endnu stærkere end vi gør nu.

————-Firmino
Salah———————Mane
———Aubameyang

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » lørdag, 09. dec, 2017 11:18

Jeg tror ikke man skal tænkte erstatning 1-til-1. Coutinho er unik, ligesom Suarez eller Gerrard var, og erstatningen vil skulle finde sin egen plads i systemet - som muligvis eller måske nødvendigvis vil skulle tilpasse sig afgangen af en nøglespiller.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJJ
Indlæg: 2389
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJJ » lørdag, 09. dec, 2017 11:44

Ja, de spillere hvor man kan tale om 1:1 erstatning, dvs. med samme individuelle færdigheder, kan jo tælles på én hånd og er i øvrigt helt utilgængelige for os. Men det bliver spændende at se, hvordan Klopp vil håndtere Cou's afgang. Om man overhovedet vil forsøge at hente en anden kreatør er jo ikke givet.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mads T. » lørdag, 09. dec, 2017 15:39

Jeg synes nu Keita viser ganske glimrende spilfordelingsevner i denne video, som viser aktioner fra 2017. Det skal nævnes, at han hovedsagligt har spillet defensiv midtbane i denne periode og derfor ville kunne være endnu skarpere, hvis han blev rykket frem i banen.

https://www.youtube.com/watch?v=TsSnUc48Wcw

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Thommo » lørdag, 09. dec, 2017 15:59

Mads T. skrev:. Det skal nævnes, at han hovedsagligt har spillet defensiv midtbane i denne periode og derfor ville kunne være endnu skarpere, hvis han blev rykket frem i banen.
Folk skriver da han ikke er def. midt :dontknow: Det er han måske heller ikke, men spiller der af nød?

Har lige tjekket transfermarkt, og den siger han kan lidt af det hele på midten, og det er jo optimalt, hvis han bare er møg-god til det det hele, fremfor hæderlig til det hele, lidt som Milner der er okay, men ikke klasse.

https://www.transfermarkt.com/naby-keit ... ler/302215
Verden er smask fuld af hyklere....

sjampen
Indlæg: 1734
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af sjampen » lørdag, 09. dec, 2017 16:59

Keita har spillet mere defensiv midtbane i år, mest i CL hvor det jo som bekendt ikke gik specielt godt for Leipzig. Men han har altså primært, ligesom han gjorde sidste år, spillet CM/8'er ved siden af Diego Demme der er udpræget defensiv midtbanespiller.

Det er også værd at bemærke, at de 2 røde kort han har fået for RPL, er kommet når Keita har spillet "DM" uden Demme på banen.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Highspeed
Indlæg: 2427
Tilmeldt: søndag, 03. jun, 2007 21:30

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Highspeed » søndag, 10. dec, 2017 10:45

Gad vide hvad pressen vil bruge deres tid på, når/hvis Coutinho bliver solgt ?
I medgang og modgang - Liverpool FC forever!

Oomph242
Indlæg: 5658
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » søndag, 10. dec, 2017 11:06

Highspeed skrev:Gad vide hvad pressen vil bruge deres tid på, når/hvis Coutinho bliver solgt ?

Trump:) og der er efterhånden nok overskrifter til de næste 10 år....

Besvar