10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
sjampen
Indlæg: 1736
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af sjampen » søndag, 07. jan, 2018 20:08

bblauritzen skrev:
Jeg syntes godt nok ikke du tillægger hverken klubben eller Klopp nogen som helst tiltro. Tror du seriøst på at de har rendt rundt med bind for øjnene det sidste halve år uden at skænke Coutinho's afgang en tanke og uden at overveje forskellige afløsere, alternative formationer etc.?
Selvfølgelig gør jeg ikke det. En mere præcis formulering havde måske været at der er en vision for hvordan det skulle foregå, men ikke en plan. En masse drømme og håb, men ingen mål der kan opnås. Bedst understreget ved at vi eftersigende forsøger at hente Lemar og Keita før tid, imens både Leipzig og Monaco har insisteret i månedsvis på at de ikke er til salg i januar. Sammenlagt med udtalelsen fra Pearce om at Klopp er villig til at vente "på den rigtige". Der kommer ikke nogen erstatning i dette transfervindue.

Minder mig mest af alt som folk der siger de gerne vil tabe sig, men ikke rigtig sætter sig nogle mål for hvornår de skal have tabt de første 5 kilo og ikke rigtig overvejer hvordan det skal lade sig gøre, men bare håber på at det magisk sker. Uforberedt virker som det oplagte ord. Hvis vi havde været forberedt, var erstatningen blevet præsenteret i samme øjeblik som salget af Coutinho, nu hvor vi med al tydelighed har været villige til at sælge Coutinho længe før han rent faktisk blev solgt. Eller at vi i hvert fald havde identificeret nogle spillere vi rent faktisk kunne tiltrække, nu hvor vi ved at det ikke blev Keita og Lemar, medmindre vi er i stand til at lave en Barca på dem. Alternativt kunne man jo have ventet til sommer med at sælge Coutinho, hvor Keita allerede kommer og Monaco gerne vil have penge for Lemar. Det er jo ligesom pointen i kritikken.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af bblauritzen » søndag, 07. jan, 2018 20:12

sjampen skrev:
bblauritzen skrev:
Jeg syntes godt nok ikke du tillægger hverken klubben eller Klopp nogen som helst tiltro. Tror du seriøst på at de har rendt rundt med bind for øjnene det sidste halve år uden at skænke Coutinho's afgang en tanke og uden at overveje forskellige afløsere, alternative formationer etc.?
Selvfølgelig gør jeg ikke det. En mere præcis formulering havde måske været at der er en vision for hvordan det skulle foregå, men ikke en plan. En masse drømme og håb, men ingen mål der kan opnås. Bedst understreget ved at vi eftersigende forsøger at hente Lemar og Keita før tid, imens både Leipzig og Monaco har insisteret i månedsvis på at de ikke er til salg i januar. Sammenlagt med udtalelsen fra Pearce om at Klopp er villig til at vente "på den rigtige". Der kommer ikke nogen erstatning i dette transfervindue.

Minder mig mest af alt som folk der siger de gerne vil tabe sig, men ikke rigtig sætter sig nogle mål for hvornår de skal have tabt de første 5 kilo og ikke rigtig overvejer hvordan det skal lade sig gøre, men bare håber på at det magisk sker. Uforberedt virker som det oplagte ord. Hvis vi havde været forberedt, var erstatningen blevet præsenteret i samme øjeblik som salget af Coutinho, nu hvor vi med al tydelighed har været villige til at sælge Coutinho længe før han rent faktisk blev solgt.
Tænk hvis det bare var så nemt i virkeligheden.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Bojangles » søndag, 07. jan, 2018 20:21

Mange sagde, at vi ikke skulle beholde Lucas, bare fordi han betød meget for de latinsktalende spillere i klubben. Den dag han forlod klubben, forlod Coutinho os også.

Oh well, det bliver vildt spændende, at se hvordan vi kommer til at klare det og løse det hul, der bliver efterladt. Forsøger vi det samme, med dem vi har? Prøver vi at hente en til at udfylde hans støvler eller henter vi noget helt andet, og glemmer alt om det Cou10who leverede? Ja, statistikken siger at vi har gjort det bedre uden end med ham - men statistik er en djævel. Hvem har vi spillet imod med og uden Cou? Hvordan har vi spillet? Jeg erindrer kampe i denne sæson, vi burde havde vundet, når man ser på spil og chancer, men som vi ikke har vundet - og så har vi også vundet et par kampe her på det sidste, som ikke har været overbevisende, og som vi vel reelt ikke skulle sidde og surmule over, hvis de var endt uafgjort. Jeg aner ikke hvordan det ser ud, men det er i hvert fald noget der skal med i den ligning.

Jeg mener stadig, at den bedste til at udfylde hans rolle allerede er i klubben (Firmino) Så er spørgsmålet bare, om vi kan finde en anden til at indtage 9'er rollen (eller om den person allerede er der i f.eks Mané eller Salah, og så vi henter en anden til fløjen?
Vil Firmino være tilfreds med at blive rykket tilbage på banen igen? Kan Klopp overhovedet finde på det?

sjampen
Indlæg: 1736
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af sjampen » søndag, 07. jan, 2018 20:25

bblauritzen skrev: Tænk hvis det bare var så nemt i virkeligheden.
Jeg kan gennem mit tidligere job med sikkerhed sige, at så nemt er det nogle gange i virkeligheden. Det kaldes planlægning og det er noget virksomheder ofte gør i meget præcise detaljer, selvom alting selvfølgelig bliver kompliceret i fodbold hvor tingene kan gå stærkt. Navnlig når vi med al tydelighed har forhandlet med Barca igennem længere tid, endda med så gode resultater at Barca flere dage i forvejen kan meddele deres sponsor at de skal have deres hjemmeside klar med nogle tilbud om en uge. Det er fordi det ikke er specielt unormalt indenfor M&A.

Men du misser egentlig pointen. Selvfølgelig kan det være svært lige at få det hele til at passe på en enkelt dag. Hvad der er problemet, er at vi ikke er forbedret på Coutinhos afgang. Ellers havde vi simpelthen ikke været i en situation hvor vi ekstraordinært skal overtale en klub der allerede har solgt en spiller til os, tidligere end hvad de åbenlyst har meldt ud er det tidspunkt de er interesserede i at slippe ham og en spiller hvis klub har udtalt, i modsætning til hvad Liverpool gør, ikke er til salg, i hvert fald i denne måned. Navnligt når vi har vist siden i sommers at Coutinho var mere ude end inde af døren.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » søndag, 07. jan, 2018 20:34

bblauritzen skrev: Jeg syntes godt nok ikke du tillægger hverken klubben eller Klopp nogen som helst tiltro. Tror du seriøst på at de har rendt rundt med bind for øjnene det sidste halve år uden at skænke Coutinho's afgang en tanke og uden at overveje forskellige afløsere, alternative formationer etc.?
Vi kan i hvert fald med sikkerhed slå fast, at de ikke har fundet det nødvendigt at have en erstatning klar, når de solgte Coutinho.

Naturligvis, har de gjort sig tanker om, hvordan de skal spille uden Coutinho og med hvem. Men indtil vi henter en ny spiller, som dækker Coutinho's position, så kan ingen af os vel vide, om ikke klubben og Klopp allerede har vurderet, at Oxelade kunne påtage sig noget af Coutinho's rolle, mens VVD og Keita så ville løfte os nok på andre områder til, at vi samlet set er stærkere?

Er det ikke en mulighed, at indkøbet af de tre har været klubbens plan for en tid efter Coutinho, og man derfor ikke nødvendigvis skal forvente et stort indkøb i stedet for Coutinho? Det er det vel, indtil der købes en ny spiller? Og købes der ikke en ny spiller, så har man solgt os fans luftkasteller med historier om, at det ikke var nødvendigt at sælge Coutinho for at købe VVD.

Jeg glæder mig til at se den superspiller, som vi køber. Men indtil jeg ser ham præsenteret forholder jeg mig skeptisk.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13741
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. jan, 2018 20:52

Endelig tid til at kommentere på salget.

Ja, så fik Nike alligevel ret, og så ser jeg gudhjælpemig at de finansiere at Coutinho kan forlade Liverpool i januar.

Som der står på den norske, så er Liverpool blevet kanøflet af den store dreng i skolegården. Der spredte sig en feststemning i og omkring klubben, da VVD kom til. Det er nu afløst af lidt mismod, nu da Coutinho skal til Barca. Vi havde GODE KORT på hånde; kontrakt til 2022, en kontrakt uden salgsklausul og VM til sommer. Og så kommer Klopp med en eller anden latterlig forklaring om at man har forsøgt at overtale ham til at blive. Hvem fanden tror på den forklaring?! Måske en naiv 12 årige pige, men sku da ikke voksne mennesker.

Vi har før solgt klassespillere; Keegan, Rush, Souness, Alonso, Suarez etc. Men vi har altid solgt dem, når vi fandt tidspunktet rigtigt. Dette er bare et forkert tidspunkt at sælge Cou, og vi er i den grad blevet kørt over af den større og stærkere.

Ligesom de andre gange vi har solgt vores bedste spiller, så skal vi nok komme over det denne gang. Nu håber jeg at pengene bruges fornuftigt. Og vi kender jo Klopp; han køber kun den spiller som er planlagt, og hvis han ikke er tilgængelig, så venter vi til næste vindue - som det skete med VVD og Keita. Det betyder, så at man fra klubbens side, ikke nødvendigvis prioritere med top 4 i år. Man er i hvert fald villig til at 'gamble' med en top 4 placering, for at få den eller de rigtige spillere ind. Men den taktik har også vist sig at være holdbar. Jeg kan blot nævne Salah, Mane og nu VVD. Alle har løftet os (jeg er tidlig ude med VVD, men han var sq god mod Everton).
Senest rettet af Hr. Drejer søndag, 07. jan, 2018 20:56, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mads T. » søndag, 07. jan, 2018 20:56

Hr. Drejer skrev:Og så kommer Klopp med en eller anden latterlig forklaring om at man har forsøgt at overtale ham til at blive. Hvem fanden tror på den forklaring?! Måske en naiv 12 årige pige, men sku da ikke voksne mennesker.
Hvorfor skulle det ikke være sandt?

Hr. Drejer
Indlæg: 13741
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. jan, 2018 20:57

Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:Og så kommer Klopp med en eller anden latterlig forklaring om at man har forsøgt at overtale ham til at blive. Hvem fanden tror på den forklaring?! Måske en naiv 12 årige pige, men sku da ikke voksne mennesker.
Hvorfor skulle det ikke være sandt?
Hr. Drejer skrev:Vi havde GODE KORT på hånde; kontrakt til 2022, en kontrakt uden salgsklausul og VM til sommer. Og så kommer Klopp med en eller anden latterlig forklaring om at man har forsøgt at overtale ham til at blive. Hvem fanden tror på den forklaring?! Måske en naiv 12 årige pige, men sku da ikke voksne mennesker.
Vi behøver ikke nogen god forklaring. Han var på KONTRAKT til 2022!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mads T. » søndag, 07. jan, 2018 20:59

Hr. Drejer skrev:
Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:Og så kommer Klopp med en eller anden latterlig forklaring om at man har forsøgt at overtale ham til at blive. Hvem fanden tror på den forklaring?! Måske en naiv 12 årige pige, men sku da ikke voksne mennesker.
Hvorfor skulle det ikke være sandt?
Hr. Drejer skrev:Vi havde GODE KORT på hånde; kontrakt til 2022, en kontrakt uden salgsklausul og VM til sommer. Og så kommer Klopp med en eller anden latterlig forklaring om at man har forsøgt at overtale ham til at blive. Hvem fanden tror på den forklaring?! Måske en naiv 12 årige pige, men sku da ikke voksne mennesker.
Vi behøver ikke nogen god forklaring. Han var på KONTRAKT til 2022!
Ja hvilket betød at vi kunne sælge en spiller der ikke gad at være i klubben for det næsthøjeste beløb i historien.

Hr. Drejer
Indlæg: 13741
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. jan, 2018 21:04

Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:
Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:Og så kommer Klopp med en eller anden latterlig forklaring om at man har forsøgt at overtale ham til at blive. Hvem fanden tror på den forklaring?! Måske en naiv 12 årige pige, men sku da ikke voksne mennesker.
Hvorfor skulle det ikke være sandt?
Hr. Drejer skrev:Vi havde GODE KORT på hånde; kontrakt til 2022, en kontrakt uden salgsklausul og VM til sommer. Og så kommer Klopp med en eller anden latterlig forklaring om at man har forsøgt at overtale ham til at blive. Hvem fanden tror på den forklaring?! Måske en naiv 12 årige pige, men sku da ikke voksne mennesker.
Vi behøver ikke nogen god forklaring. Han var på KONTRAKT til 2022!
Ja hvilket betød at vi kunne sælge en spiller der ikke gad at være i klubben for det næsthøjeste beløb i historien.
Jeg har intet mod et salg af Coutinho. Men jeg har noget i mod et salg i januar måned, når vi er i situation, hvor vi kæmper om at komme i top 4, vi skal ud i knock out kampe i CL, og vi er videre FA cuppen. Set fra et sportsligt synspunkt, så er tidspunktet ikke optimalt.

Jeg tror sagtens at vi kunne overbevise både Barca og Cou om at en overgang først ville kunne ske til sommer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » søndag, 07. jan, 2018 21:06

Skovdal skrev:Dagen derpå, de positive tanker klemmer sig lige så stille ind mellem de negative efter Coutinho salget...


Derfor havde jeg idag en tanke - kunne det tænkes, at vi med Keita faktisk ville få en bedre balance og dermed hold end med Coutinho? Jeg er med på, at vi selvfølgelig kommer til at mangle Coutinhos åbenlyse kvaliteter såsom langskud og præcise vendinger og stikninger. Keita er dog heller ikke tabt bag en vogn med hans teknik.

Men vi behøver jo heller ikke at vinde hverken 4 eller 5-1, derfor ville en defensiv balance vel være at foretrække og så nøjes med at kunne score en enkelt eller to? Tanken der så her tæller imod, er at sådan har Klopp ikke ligefrem vist sig, at ville spille.

Derfor tænker jeg at med et hold der hedder følgende, kommer vi stadig til at score mål, men med tilføjelsen af bl.a Van Dijk og eventuelt en ny målmand til sommer vil kunne komme til at stå stærkere til næste sæson:

Trent Matip Virgil Robertson/(Moreno?)

Hendo/Lallana Keita

Salah Firmino Mané



Jeg håber stadig vi får skiftet Hendo ud, jeg synes ikke han bidrager med nok - dernæst er Lallana selvfølgelig tiltænkt pladsen mod hold der pakker sig på Anfield.


Måske prøver jeg bare at finde det positive i mørket, men så mørkt er det vel trods alt heller ikke. Selvom jeg stadig mener, at det er en katastrofe timing klubben har haft omkring dette salg.
Det er det mest positive indlæg, jeg længe har set. En fan, der mener at Coutinho's indflydelse var så lille, at man bare spiller med 10 mand på banen, nu hvor han er solgt. Konge! :lol: :lol:
Kloppite

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Skovdal » søndag, 07. jan, 2018 21:14

texy skrev:
Skovdal skrev:Dagen derpå, de positive tanker klemmer sig lige så stille ind mellem de negative efter Coutinho salget...


Derfor havde jeg idag en tanke - kunne det tænkes, at vi med Keita faktisk ville få en bedre balance og dermed hold end med Coutinho? Jeg er med på, at vi selvfølgelig kommer til at mangle Coutinhos åbenlyse kvaliteter såsom langskud og præcise vendinger og stikninger. Keita er dog heller ikke tabt bag en vogn med hans teknik.

Men vi behøver jo heller ikke at vinde hverken 4 eller 5-1, derfor ville en defensiv balance vel være at foretrække og så nøjes med at kunne score en enkelt eller to? Tanken der så her tæller imod, er at sådan har Klopp ikke ligefrem vist sig, at ville spille.

Derfor tænker jeg at med et hold der hedder følgende, kommer vi stadig til at score mål, men med tilføjelsen af bl.a Van Dijk og eventuelt en ny målmand til sommer vil kunne komme til at stå stærkere til næste sæson:

Trent Matip Virgil Robertson/(Moreno?)

Hendo/Lallana Keita

Salah Firmino Mané



Jeg håber stadig vi får skiftet Hendo ud, jeg synes ikke han bidrager med nok - dernæst er Lallana selvfølgelig tiltænkt pladsen mod hold der pakker sig på Anfield.


Måske prøver jeg bare at finde det positive i mørket, men så mørkt er det vel trods alt heller ikke. Selvom jeg stadig mener, at det er en katastrofe timing klubben har haft omkring dette salg.
Det er det mest positive indlæg, jeg længe har set. En fan, der mener at Coutinho's indflydelse var så lille, at man bare spiller med 10 mand på banen, nu hvor han er solgt. Konge! :lol: :lol:
Hehe, det er faktisk fordi jeg mener, at vi er så ringe besat at man ligeså godt kan lade vær med at stille én af dem derind :mrgreen:

- Men derfor kunne det nu stadig være rart, at få gang i debatten omkring dette :)
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mads T. » søndag, 07. jan, 2018 21:22

Hr. Drejer skrev:Jeg har intet mod et salg af Coutinho. Men jeg har noget i mod et salg i januar måned, når vi er i situation, hvor vi kæmper om at komme i top 4, vi skal ud i knock out kampe i CL, og vi er videre FA cuppen. Set fra et sportsligt synspunkt, så er tidspunktet ikke optimalt.

Jeg tror sagtens at vi kunne overbevise både Barca og Cou om at en overgang først ville kunne ske til sommer.
Helt enig i, at det er uheldigt og ubelejligt, at vi mister Coutinho i januarvinduet. Jeg er overbevist om, at klubben og Klopp har gjort hvad der var i deres magt for at få Coutinho til at blive indtil sommer. Det er nævnt, at han blev tilbudt en klækkelig lønforhøjelse.

Eneste mulighed for at have beholdt Coutinho, var mod hans vilje. Det tror jeg ikke der var kommet noget godt ud af og det er nok der folk er uenige.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 07. jan, 2018 21:29

Sket er sket, og vi kan spekulere fra nu af og til dommedag over, hvad der er foregået internt i klubben. Ingen her på forum kan andet end at spekulere. Måske kunne man have overtalt/tvunget Cou til at vente til sommer, i så fald har vi muligvis dummet os; omvendt, måske havde vi så haft en utilfreds spiller, en spiller der kunnne have spredt splid og uro i truppen og måske havde været umotiveret på banen.

For mit vedkommende sætter jeg min lid til, at FSG og Klopp har gjort, hvad de efter en samlet vurdering af alle sagens aspekter har vurderet til at være i klubbens bedste interesse. Hvorfor skulle de gøre andet?
Senest rettet af Sledgehammer søndag, 07. jan, 2018 21:45, rettet i alt 1 gang.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mads T. » søndag, 07. jan, 2018 21:39

Sledgehammer skrev:For mit vedkommende sætter jeg min lid til, at FSG og Klopp har gjort, hvad de efter en samlet vurdering af alle sagens aspekter har vurderet til at være i klubbens bedste interesse. Hvorfor skulle de gøre andet?
Kloge ord. Enig!

Besvar