10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Bojangles » mandag, 08. jan, 2018 17:26

Oomph242 skrev:
Bojangles skrev:
AJJ skrev:
texy skrev:
AJJ skrev:Det er imponerende som nogle herinde kan fælde meget bastante domme over klubledelsen/FSG baseret på meget få informationer om den her sag.

Og ja, vi er pt. der i fødekæden, hvor vi ikke kan holde på en spiller, hvis Barca/Real kommer, og hvis spilleren vil afsted. Acceptér det.
Ikke, at jeg gider at debattere det meget mere. Men det er jo ikke særligt svært - endsige forkert - at proklamere, at man havde handlet markant anderledes, hvis man var den person, der stod med ansvaret. Jeg kan ikke se noget imponerende i, at have en holdning til et et salg, hvor der reelt er ret få betydende faktorer at forholde sig til (i tilfældig rækkefølge).

1: Spilleren ville for alt i verden væk.
2: Barcelona var villige til at betale et rimelig højt beløb.
3: Liverpool havde kontrakt på spilleren i yderligere 4 år.
4: Man står midt i en sæson med masser at spille for.
5: Ejerne har givet udtryk for, at man ikke havde brug for pengene.

Og så de lidt mindre betydende faktorer (i tilfældig rækkefølge):

6: Spillerens påvirkning af truppen, hvis man beholder ham.
7: Supporternes reaktion på henholdsvis salg eller ikke-salg.
8: Signalværdien i forhold til kommende klubber, der vil være interesseret at købe vores bedste spillere.
9: Signalværdien i forhold potentielle targets, som måtte ønske at bruge LFC som springbræt.
10: Sponsorernes reaktion på et salg.
11: Muligheden for at hente en kvalificeret erstatning.

Det er vel mere imponerende, at nogen skulle føle sig indigneret over, at mange LFC fans havde vægtet klubbens prestige og sportlige stabilitet højere end det menneskelig hensyn, og derfor havde ageret anderledes, hvis ansvaret var deres.

I øvrigt er din sidste kommentar lige nu helt korrekt. Men lige præcis den sandhed, kunne man have gjort til en løgn ved at have ageret anderledes. Og det er i hvert fald i mit tilfælde, lige præcis DEN missede mulighed for som klub at tage det næste skridt, der har skuffet mig allermest.
Du mangler vist den faktor, der hedder, at det ifølge Pearce mv. var Klopp, som tog beslutningen. Du skriver så noget om "menneskelige hensyn". Ingen aner jo, om det var et hensyn i beslutningen.

Skulle klubledelsen/FSG have gået imod Klopp og nægtet at sælge Coutinho i januar? Eller hvem er det egentlig, du/I kritiserer her? Tror du ikke, at hvis Klopp havde sagt nej til overgang i januar, så havde FSG bakket op?
Præcis. Klopp gad ikke Polimikken. Bad om at få ham solgt NU, så vi kunne komme videre uden en hel måneds spekulationer, med alt det det kan ødelægge.

Mon ikke bare det er en del af Klopp`s job beskrivelse at glatte lidt ud. Ejerne har brug for en, som tager det værste skrald for dem.
Du følger overhovedet ikke med i hvad der sker i vores klub? - ud over at finde et eller andet du kan angribe den for. Jeg tror ikke jeg kender en eneste ManU fan der kunne finde på at svine vores klub nær så meget som du gør.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » mandag, 08. jan, 2018 17:36

AJJ skrev:
texy skrev:
AJJ skrev:Det er imponerende som nogle herinde kan fælde meget bastante domme over klubledelsen/FSG baseret på meget få informationer om den her sag.

Og ja, vi er pt. der i fødekæden, hvor vi ikke kan holde på en spiller, hvis Barca/Real kommer, og hvis spilleren vil afsted. Acceptér det.
Ikke, at jeg gider at debattere det meget mere. Men det er jo ikke særligt svært - endsige forkert - at proklamere, at man havde handlet markant anderledes, hvis man var den person, der stod med ansvaret. Jeg kan ikke se noget imponerende i, at have en holdning til et et salg, hvor der reelt er ret få betydende faktorer at forholde sig til (i tilfældig rækkefølge).

1: Spilleren ville for alt i verden væk.
2: Barcelona var villige til at betale et rimelig højt beløb.
3: Liverpool havde kontrakt på spilleren i yderligere 4 år.
4: Man står midt i en sæson med masser at spille for.
5: Ejerne har givet udtryk for, at man ikke havde brug for pengene.

Og så de lidt mindre betydende faktorer (i tilfældig rækkefølge):

6: Spillerens påvirkning af truppen, hvis man beholder ham.
7: Supporternes reaktion på henholdsvis salg eller ikke-salg.
8: Signalværdien i forhold til kommende klubber, der vil være interesseret at købe vores bedste spillere.
9: Signalværdien i forhold potentielle targets, som måtte ønske at bruge LFC som springbræt.
10: Sponsorernes reaktion på et salg.
11: Muligheden for at hente en kvalificeret erstatning.

Det er vel mere imponerende, at nogen skulle føle sig indigneret over, at mange LFC fans havde vægtet klubbens prestige og sportlige stabilitet højere end det menneskelig hensyn, og derfor havde ageret anderledes, hvis ansvaret var deres.

I øvrigt er din sidste kommentar lige nu helt korrekt. Men lige præcis den sandhed, kunne man have gjort til en løgn ved at have ageret anderledes. Og det er i hvert fald i mit tilfælde, lige præcis DEN missede mulighed for som klub at tage det næste skridt, der har skuffet mig allermest.
Du mangler vist den faktor, der hedder, at det ifølge Pearce mv. var Klopp, som tog beslutningen. Du skriver så noget om "menneskelige hensyn". Ingen aner jo, om det var et hensyn i beslutningen.

Skulle klubledelsen/FSG have gået imod Klopp og nægtet at sælge Coutinho i januar? Eller hvem er det egentlig, du/I kritiserer her? Tror du ikke, at hvis Klopp havde sagt nej til overgang i januar, så havde FSG bakket op?
Min kritik går på alle dem, der i fælleskab har ment, at beslutningen var det bedste for Liverpool. Klopp, Edwards, Gordon og FSG. De har vel alle en andel i det. Jo, jeg tror (eller håber i hvert fald) at FSG ville have bakket Klopp op, hvis han ikke ville sælge. Men, at det muligvis var Klopps beslutning denne gang, betyder jo ikke, at de som ejere ikke kunne have insisteret på, at man ikke ville sælge klubbens højst profilerede spiller, som det var tilfældet i sommer, hvor Klopp påstod, at det var en beslutning, han ikke havde indflydelse på.

Er det forkert, at mene, at ledelsen ikke har taget den bedste beslutning for LFC?
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » mandag, 08. jan, 2018 17:59

Bojangles skrev:
Oomph242 skrev:
Bojangles skrev:
AJJ skrev:
texy skrev:
AJJ skrev:Det er imponerende som nogle herinde kan fælde meget bastante domme over klubledelsen/FSG baseret på meget få informationer om den her sag.

Og ja, vi er pt. der i fødekæden, hvor vi ikke kan holde på en spiller, hvis Barca/Real kommer, og hvis spilleren vil afsted. Acceptér det.
Ikke, at jeg gider at debattere det meget mere. Men det er jo ikke særligt svært - endsige forkert - at proklamere, at man havde handlet markant anderledes, hvis man var den person, der stod med ansvaret. Jeg kan ikke se noget imponerende i, at have en holdning til et et salg, hvor der reelt er ret få betydende faktorer at forholde sig til (i tilfældig rækkefølge).

1: Spilleren ville for alt i verden væk.
2: Barcelona var villige til at betale et rimelig højt beløb.
3: Liverpool havde kontrakt på spilleren i yderligere 4 år.
4: Man står midt i en sæson med masser at spille for.
5: Ejerne har givet udtryk for, at man ikke havde brug for pengene.

Og så de lidt mindre betydende faktorer (i tilfældig rækkefølge):

6: Spillerens påvirkning af truppen, hvis man beholder ham.
7: Supporternes reaktion på henholdsvis salg eller ikke-salg.
8: Signalværdien i forhold til kommende klubber, der vil være interesseret at købe vores bedste spillere.
9: Signalværdien i forhold potentielle targets, som måtte ønske at bruge LFC som springbræt.
10: Sponsorernes reaktion på et salg.
11: Muligheden for at hente en kvalificeret erstatning.

Det er vel mere imponerende, at nogen skulle føle sig indigneret over, at mange LFC fans havde vægtet klubbens prestige og sportlige stabilitet højere end det menneskelig hensyn, og derfor havde ageret anderledes, hvis ansvaret var deres.

I øvrigt er din sidste kommentar lige nu helt korrekt. Men lige præcis den sandhed, kunne man have gjort til en løgn ved at have ageret anderledes. Og det er i hvert fald i mit tilfælde, lige præcis DEN missede mulighed for som klub at tage det næste skridt, der har skuffet mig allermest.
Du mangler vist den faktor, der hedder, at det ifølge Pearce mv. var Klopp, som tog beslutningen. Du skriver så noget om "menneskelige hensyn". Ingen aner jo, om det var et hensyn i beslutningen.

Skulle klubledelsen/FSG have gået imod Klopp og nægtet at sælge Coutinho i januar? Eller hvem er det egentlig, du/I kritiserer her? Tror du ikke, at hvis Klopp havde sagt nej til overgang i januar, så havde FSG bakket op?
Præcis. Klopp gad ikke Polimikken. Bad om at få ham solgt NU, så vi kunne komme videre uden en hel måneds spekulationer, med alt det det kan ødelægge.

Mon ikke bare det er en del af Klopp`s job beskrivelse at glatte lidt ud. Ejerne har brug for en, som tager det værste skrald for dem.
Du følger overhovedet ikke med i hvad der sker i vores klub? - ud over at finde et eller andet du kan angribe den for. Jeg tror ikke jeg kender en eneste ManU fan der kunne finde på at svine vores klub nær så meget som du gør.
Hvordan har jeg svinet klubben til? Jeg er kritisk overfor FSG og dem ser jeg bestemt ikke som klubben. Kun som nuværende ejere.

Jeg har set vores ejere moneyball sælge før og historien synes at gentage sig.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 08. jan, 2018 18:50

Surf skrev:Tak, Mads T. Det er nemlig ynk. Pinligt faktisk, som andre jo ynder at kalde det når vi lukker et mål ind.

Selvfølgelig er det kritisk at sælge sin bedste spiller. Det er noget lort. Men så er det altså ikke værre. Man skulle næsten tro vi var gået konkurs - at klubbens eksistens var truet - når man læser reaktionerne.

Angående om vi bliver "sælgende" klub, så må man jo sætte sin lid til, at de indkøb vi laver under Klopp er her for Klopps projekt. Salah, VvD, Keita, Oxlade - spillerne har tilvalgt LFC, har tilvalgt Klopp. Det havde Coutinho ikke. Særligt Keita, VvD, Oxlade har alle udvist en stor loyalitet ved i det hele taget at vælge LFC til over andre tilbud, der måske på papiret var bedre.

Vi ligger godt til. Jeg håber, at vi i maj kan gå tilbage til denne tråd og læse den som ren hysteri og overdrivelseskunst.
Det er ligefrem pinligt, at flere brugere herinde bruger tid på at argumentere for, hvorfor der tegner sig et dystert billede ovenpå salget af Coutinho?

Her et par dage efter mangler jeg stadigvæk at se en velbegrundet forklaring på, hvorfor et salg af Coutinho giver mening. Jeg har til gengæld læst adskillige analyser, der velbegrundet går ind og fremhæver, hvor stor en risiko denne handel er for Liverpool. Og hvilke afledte effekter det kan have på kort- og længere sigt.

Vi er i skrivende stund et dårligere hold uden Coutinho, det kan ikke anfægtes ligemeget hvor mange gange der henvises til et statistisk output, som på ingen måde er valid. Det går unægteligt ind og reducerer forudsætningerne for at kunne levere tilfredsstillende sportslige resultater. Med tanke på hvor tæt kampen om 2-6 pladsen er i år, kan det vise sig at dreje sig om marginaler, som afgør CL deltagelse. Et meget vigtigt parameter økonomisk (ca. 75 mio. pund), men endnu vigtigere sportsligt for Liverpool og projekt Klopp. Texy har allerede på glimrende vis listet andre direkte og afledte effekter, så disse vil jeg ikke gentage.

Jeg er som sådan enig med dig i, at enkelte indlæg er usaglige og grænser til det hysteriske. Men overordnet set synes jeg de fleste herinde fremhæver, hvorfor denne handel kan risikere at gøre stor skade på vores elskede klub.

Som du sikkert allerede har kunne gennemskue, er jeg kritisk udfaldet i denne sag. Jeg er dog også af den holdning, at høtyvene skal holdes indendøre til vi ved, om der hentes en eller flere erstatninger. Og i så fald hvem disse viser sig at være.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Jesper » mandag, 08. jan, 2018 20:10

Robbie_God_Fowler skrev:
Surf skrev:Tak, Mads T. Det er nemlig ynk. Pinligt faktisk, som andre jo ynder at kalde det når vi lukker et mål ind.

Selvfølgelig er det kritisk at sælge sin bedste spiller. Det er noget lort. Men så er det altså ikke værre. Man skulle næsten tro vi var gået konkurs - at klubbens eksistens var truet - når man læser reaktionerne.

Angående om vi bliver "sælgende" klub, så må man jo sætte sin lid til, at de indkøb vi laver under Klopp er her for Klopps projekt. Salah, VvD, Keita, Oxlade - spillerne har tilvalgt LFC, har tilvalgt Klopp. Det havde Coutinho ikke. Særligt Keita, VvD, Oxlade har alle udvist en stor loyalitet ved i det hele taget at vælge LFC til over andre tilbud, der måske på papiret var bedre.

Vi ligger godt til. Jeg håber, at vi i maj kan gå tilbage til denne tråd og læse den som ren hysteri og overdrivelseskunst.
Det er ligefrem pinligt, at flere brugere herinde bruger tid på at argumentere for, hvorfor der tegner sig et dystert billede ovenpå salget af Coutinho?

Her et par dage efter mangler jeg stadigvæk at se en velbegrundet forklaring på, hvorfor et salg af Coutinho giver mening. Jeg har til gengæld læst adskillige analyser, der velbegrundet går ind og fremhæver, hvor stor en risiko denne handel er for Liverpool. Og hvilke afledte effekter det kan have på kort- og længere sigt.

Vi er i skrivende stund et dårligere hold uden Coutinho, det kan ikke anfægtes ligemeget hvor mange gange der henvises til et statistisk output, som på ingen måde er valid. Det går unægteligt ind og reducerer forudsætningerne for at kunne levere tilfredsstillende sportslige resultater. Med tanke på hvor tæt kampen om 2-6 pladsen er i år, kan det vise sig at dreje sig om marginaler, som afgør CL deltagelse. Et meget vigtigt parameter økonomisk (ca. 75 mio. pund), men endnu vigtigere sportsligt for Liverpool og projekt Klopp. Texy har allerede på glimrende vis listet andre direkte og afledte effekter, så disse vil jeg ikke gentage.

Jeg er som sådan enig med dig i, at enkelte indlæg er usaglige og grænser til det hysteriske. Men overordnet set synes jeg de fleste herinde fremhæver, hvorfor denne handel kan risikere at gøre stor skade på vores elskede klub.

Som du sikkert allerede har kunne gennemskue, er jeg kritisk udfaldet i denne sag. Jeg er dog også af den holdning, at høtyvene skal holdes indendøre til vi ved, om der hentes en eller flere erstatninger. Og i så fald hvem disse viser sig at være.
Ja, det synes jeg er meget fornuftigt skrevet....at høtyvene holdes indendøre. Altså hvis man skal tage den artikel fra Daily Mail for et sandhedsvidne, så har de været i forhandlinger i 7 mdr. Jeg var selv ude og brokke mig gevaldigt over det "faktum", fordi de viser mig, at man burde have lavet et parallelt forhandlingsforløb med andre. Jeg har tænkt efterfølgende, at det har man måske også. Måske ser vi bare først resultatet til sommer. Ligesom ved VvD-handlen. Det ER unægteligt en chance at tage, men omvendt så er Arsenal i kæmpe krise og Tottenham er jo også ret udsatte, da deres spillere også trues udefra, hvis man skal se det fra et spurs synspunkt. Så måske er det en kalkuleret risiko. Jeg er i hvert fald 100 % sikker på, at man har taget nogle valg, hvor man HAR analyseret sig frem til, at vi står i en stærk tilstand og at vi måske rykker en smule tilbage, men at vi så rykker voldsomt frem igen til sommer. Hvis man skal se det fra en positiv, sportslig synsvinkel.

Og den vil jeg forsøge at holde fast i. Grunden til jeg gør det, handler først og fremmest om, at FSG har investeret (eller kommer til at gøre det) voldsomt i vores klubs infrastruktur. Det må i min verden betyde, at man tænker langsigtet og rent faktisk har en plan. For hvis man ikke har en plan, og det tror jeg som sagt man har, så mister man formentlig sit største aktiv og det er Klopp. Det tror jeg simpelthen ikke man tør risikere, for det vil sportsligt og i sidste ende også økonomisk, være et så stort sats, at man utroligt gerne vil holde ham glad.

Hvad er planen så? Jeg har i "Hvem skal ind?"-tråden skitseret en tanke omkring en anden formation, der tilgodeser de andre spillere vi har i truppen i forvejen og videre at man ikke behøver en 1:1 erstatning for Coutinho.

Et andet bud er, at man tænker at vi er kun ganske få byggesten fra at have samlet en så stærk en trup/klub, så vi er de tiltrækkende, ikke de spanske klubber. Hvad mener jeg? Hvad hvis man overordnet tænker, at vi har planlagt en infrastruktur-omlægning i klubben. Vi har bygget én tribune, Anfield Road tribunen er den næste, der skal præsenteres. Det vil sige, at vi står med et konkurrencemæssigt tilpas godt stadion. Strukturen omkring scouting og ungdomsholdene virker også stærk. Vores økonomi virker meget stærk. Det sidste skridt vi skal tage, det er at give truppen det aller sidste løft, før vi igen kan stå med pokaler. Og det aller sidste løft, det kan være at det betyder at vi må gå et lille bitte skridt ned ad stigen, men til gengæld kan vi investere i 3 -4 klasse spillere til sommer via den her kæmpe handel, hvorefter vi er der hvor vi skal være. Kalkulen er således at vi er stærke nok til at komme i CL uanset Coutinhos afgang. Giver det mening?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Niels K » mandag, 08. jan, 2018 20:47

Det giver rigtig fin mening, Jesper. Vi ved jo ikke, hvad de andre klubber kan og gør, men vi bevæger os i hvert fald selv med store skridt fremad på alle parametre i klubben.

@R_G_F: Den statistik du affejer er jno baseret på årets kampe, og de må være de mest relevante. Der er så vidt, jeg husker spillet flere minutter uden Coutinho i år end med, og tallene er bare bedre uden Coutinho.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke elsker at se ham spille for os og helst vil beholde ham. Det er kun for at påpege, at vi altså godt har kunnet lave resultater og spillet flot fodbold med flere mål i snit og færre i snit imod.
Det kan man jo slet ikke sige er ligegyldig statistik. Det er spillede, gode kampe af de andre tilbageværende spillere.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Jesper » mandag, 08. jan, 2018 21:01

Niels K skrev:Det giver rigtig fin mening, Jesper. Vi ved jo ikke, hvad de andre klubber kan og gør, men vi bevæger os i hvert fald selv med store skridt fremad på alle parametre i klubben.

@R_G_F: Den statistik du affejer er jno baseret på årets kampe, og de må være de mest relevante. Der er så vidt, jeg husker spillet flere minutter uden Coutinho i år end med, og tallene er bare bedre uden Coutinho.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke elsker at se ham spille for os og helst vil beholde ham. Det er kun for at påpege, at vi altså godt har kunnet lave resultater og spillet flot fodbold med flere mål i snit og færre i snit imod.
Det kan man jo slet ikke sige er ligegyldig statistik. Det er spillede, gode kampe af de andre tilbageværende spillere.
Jo, men man kan også finde statistik, der siger at han lavede en assist eller scorede hver 75. minut. Ingen af de andre spillere kan gøre det efter. I øvrigt en vanvittig god statistik. Summasummarum, vi er ikke bedre uden ham. Vi kan måske blive lige så gode eller endda bedre, men det kræver erstatninger, som mit indlæg indikerede. Det er vel noget de fleste godt kan blive enige om, tror jeg.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJJ » mandag, 08. jan, 2018 22:34

texy skrev:
AJJ skrev:
texy skrev:
AJJ skrev:Det er imponerende som nogle herinde kan fælde meget bastante domme over klubledelsen/FSG baseret på meget få informationer om den her sag.

Og ja, vi er pt. der i fødekæden, hvor vi ikke kan holde på en spiller, hvis Barca/Real kommer, og hvis spilleren vil afsted. Acceptér det.
Ikke, at jeg gider at debattere det meget mere. Men det er jo ikke særligt svært - endsige forkert - at proklamere, at man havde handlet markant anderledes, hvis man var den person, der stod med ansvaret. Jeg kan ikke se noget imponerende i, at have en holdning til et et salg, hvor der reelt er ret få betydende faktorer at forholde sig til (i tilfældig rækkefølge).

1: Spilleren ville for alt i verden væk.
2: Barcelona var villige til at betale et rimelig højt beløb.
3: Liverpool havde kontrakt på spilleren i yderligere 4 år.
4: Man står midt i en sæson med masser at spille for.
5: Ejerne har givet udtryk for, at man ikke havde brug for pengene.

Og så de lidt mindre betydende faktorer (i tilfældig rækkefølge):

6: Spillerens påvirkning af truppen, hvis man beholder ham.
7: Supporternes reaktion på henholdsvis salg eller ikke-salg.
8: Signalværdien i forhold til kommende klubber, der vil være interesseret at købe vores bedste spillere.
9: Signalværdien i forhold potentielle targets, som måtte ønske at bruge LFC som springbræt.
10: Sponsorernes reaktion på et salg.
11: Muligheden for at hente en kvalificeret erstatning.

Det er vel mere imponerende, at nogen skulle føle sig indigneret over, at mange LFC fans havde vægtet klubbens prestige og sportlige stabilitet højere end det menneskelig hensyn, og derfor havde ageret anderledes, hvis ansvaret var deres.

I øvrigt er din sidste kommentar lige nu helt korrekt. Men lige præcis den sandhed, kunne man have gjort til en løgn ved at have ageret anderledes. Og det er i hvert fald i mit tilfælde, lige præcis DEN missede mulighed for som klub at tage det næste skridt, der har skuffet mig allermest.
Du mangler vist den faktor, der hedder, at det ifølge Pearce mv. var Klopp, som tog beslutningen. Du skriver så noget om "menneskelige hensyn". Ingen aner jo, om det var et hensyn i beslutningen.

Skulle klubledelsen/FSG have gået imod Klopp og nægtet at sælge Coutinho i januar? Eller hvem er det egentlig, du/I kritiserer her? Tror du ikke, at hvis Klopp havde sagt nej til overgang i januar, så havde FSG bakket op?
Min kritik går på alle dem, der i fælleskab har ment, at beslutningen var det bedste for Liverpool. Klopp, Edwards, Gordon og FSG. De har vel alle en andel i det. Jo, jeg tror (eller håber i hvert fald) at FSG ville have bakket Klopp op, hvis han ikke ville sælge. Men, at det muligvis var Klopps beslutning denne gang, betyder jo ikke, at de som ejere ikke kunne have insisteret på, at man ikke ville sælge klubbens højst profilerede spiller, som det var tilfældet i sommer, hvor Klopp påstod, at det var en beslutning, han ikke havde indflydelse på.

Er det forkert, at mene, at ledelsen ikke har taget den bedste beslutning for LFC?
Nej, det må man hjertens gerne mene. Men anerkend dog samtidigt, at valget mellem at sælge/ikke sælge i januar ikke har været nemt - og at begge beslutninger kan være "rimelige". Og anerkend dog også ledelsen for, at man kæmpede for at overtale Cou til at blive sæsonen ud og tilbød ham endnu mere i løn i den forbindelse. Jeg savner nogle nuancer og lidt ydmyghed - også ift., at ingen her jo har adgang til det fulde grundlag, som beslutningen er truffet pba. Ellers bliver det sgu for letkøbt.

Om det var den rigtige beslutning, finder vi aldrig ud af. For vi aner jo ikke, hvordan Cou ville have reageret spillemæssigt, hvis han ikke fik sin vilje her i januar.

Jeg stoler på Klopp - at han har haft sine rimelige grunde. Men omvendt kan jeg også godt følge det argument, at Cou igen ville have "knuckled down", når det blev februar - VM osv.

Først og fremmest er jeg dog skuffet over Cou - at han ikke blev de sidste 4-5 måneder af respekt for klubben.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af nikand » tirsdag, 09. jan, 2018 09:24

Coutinho har været fantastisk for klubben, og har et touch på bolden og driblinger som jeg altid har glædet mig
til at se, også i de perioder hvor holdet var skuffende. At skudtruslen og mål udenfor feltet er blevet i top 3 i verden er fænomenalt.
For satan en dygtig spiller vi mister. Jeg er skuffet over at vi ser i LFC resten af denne sæson, men jeg ønsker nu alligevel Cou det allerbedste. En dårlig exit overskygger ikke de mange fantastiske momenter jeg har set.
We need a new Fowler...

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af TG12 » tirsdag, 09. jan, 2018 09:39

texy skrev: Er det forkert, at mene, at ledelsen ikke har taget den bedste beslutning for LFC?
Nej slet ikke - man kan jo mene hvad man vil.

Men Klopp, ledelsen, og alle omkring har informationer omkring situationen som vi ikke har, og som gør alle vores analyser og holdninger er baseret på spekulationer.

Baseret på deres viden har de truffet den beslutning de mente var bedst i situationen. Derudover ser jeg også såvel Klopp, Peter Moore og FSG som kompetente og professionelle folk, der ikke træffer beslutninger i blinde, men overvejer mulighederne.

Måske bunder noget i økonomiske overvejelser, måske handler det om ro i truppen, måske ønsker ønsker Klopp bare ikke spillere der ikke brænder for det i truppen, måske måske måske. Vi ved det IKKE.

Jeg har tiltro til de folk der er i klubben nu, og tror på de har truffet den beslutning som i situationen var bedst! At vi endnu ikke og måske aldrig kommer til at kende de faktiske bevæggrunde er noget andet. Men jeg ser ingen grund til nogen som helst i klubbens inderkreds kunne ønske at sælge Coutinho nu, uden der lå nogen seriøse overvejelser bagved.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » tirsdag, 09. jan, 2018 10:54

TG12 skrev:
texy skrev: Er det forkert, at mene, at ledelsen ikke har taget den bedste beslutning for LFC?
Nej slet ikke - man kan jo mene hvad man vil.

Men Klopp, ledelsen, og alle omkring har informationer omkring situationen som vi ikke har, og som gør alle vores analyser og holdninger er baseret på spekulationer.

Baseret på deres viden har de truffet den beslutning de mente var bedst i situationen. Derudover ser jeg også såvel Klopp, Peter Moore og FSG som kompetente og professionelle folk, der ikke træffer beslutninger i blinde, men overvejer mulighederne.

Måske bunder noget i økonomiske overvejelser, måske handler det om ro i truppen, måske ønsker ønsker Klopp bare ikke spillere der ikke brænder for det i truppen, måske måske måske. Vi ved det IKKE.

Jeg har tiltro til de folk der er i klubben nu, og tror på de har truffet den beslutning som i situationen var bedst! At vi endnu ikke og måske aldrig kommer til at kende de faktiske bevæggrunde er noget andet. Men jeg ser ingen grund til nogen som helst i klubbens inderkreds kunne ønske at sælge Coutinho nu, uden der lå nogen seriøse overvejelser bagved.
Ja, de har muligvis haft andre faktorer end det sportslige med i deres overvejelser. Men med mindre klubbens økonomiske eksistens er på spil (hvilket den ikke skulle være, da klubledelsen selv har været ude efter købet af VVD og påpege, at man ikke behøvede at sælge Coutinho af den grund), så burde klubbens sportslige situation efter min overbevisning være den altoverskyggende faktor i beslutningsprocessen.

Ville Liverpool være et bedre og mere attraktivt fodboldhold med en sur Coutinho i truppen i resten af sæsonen, ville Liverpool være et bedre og mere attraktivt fodboldhold uden en sur Coutinho i truppen – men med £105M i banken – i resten af sæsonen, eller kan Liverpool blive et bedre og mere attraktivt fodbold med en anden spiller end Coutinho i truppen i resten af sæsonen?

Man skulle vælge den bedste af de tre løsninger, hvis man ville honorere de mange fans, der køber dyre billetter og TV-pakker for at følge klubben.

Hvis man vil påstå, at det var den bedste langsigtede sportslige løsning for Liverpool, så skulle man være så naiv og tro, at man ikke ville kunne sælge Coutinho til sommer.

Personligt savner jeg det/de gode argumenter for at finde forståelse for at salg her midt i sæsonen. Jeg kan nemlig ikke få argumentet om, at Coutinho bare VILLE til Barcelona til at være særlig godt. Jeg vil rigtigt gerne forstå og bakke Klopp og ledelsen op i denne beslutning. Men det kan jeg ikke, når de tre eneste årsager til salget her i januar var:

1: Coutinho VILLE til Barcelona NU
2: Liverpool må bare indse, at de ikke kan holde på spillere (med 4 års kontrakt endnu), hvis de VIL væk
3: £105M er rigtigt mange penge

Har jeg misset andre forklaringer på salget, som kan hjælpe mig til at finde forståelse for, hvorfor vi solgte vores bedste (eller en af dem) spiller midt i sæsonen med muligheden for måske VIRKELIG at spille med om CL? Hvis der er en bedre forklaring, fortjener vi fans så ikke, at få den at vide, så vi alle er på samme side?
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Niels K » tirsdag, 09. jan, 2018 11:16

Jesper skrev:
Niels K skrev:Det giver rigtig fin mening, Jesper. Vi ved jo ikke, hvad de andre klubber kan og gør, men vi bevæger os i hvert fald selv med store skridt fremad på alle parametre i klubben.

@R_G_F: Den statistik du affejer er jno baseret på årets kampe, og de må være de mest relevante. Der er så vidt, jeg husker spillet flere minutter uden Coutinho i år end med, og tallene er bare bedre uden Coutinho.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke elsker at se ham spille for os og helst vil beholde ham. Det er kun for at påpege, at vi altså godt har kunnet lave resultater og spillet flot fodbold med flere mål i snit og færre i snit imod.
Det kan man jo slet ikke sige er ligegyldig statistik. Det er spillede, gode kampe af de andre tilbageværende spillere.
Jo, men man kan også finde statistik, der siger at han lavede en assist eller scorede hver 75. minut. Ingen af de andre spillere kan gøre det efter. I øvrigt en vanvittig god statistik. Summasummarum, vi er ikke bedre uden ham. Vi kan måske blive lige så gode eller endda bedre, men det kræver erstatninger, som mit indlæg indikerede. Det er vel noget de fleste godt kan blive enige om, tror jeg.
Absolut. Nu får vi se, om den kommer her i januar, for ellers er der jo resten af sæsonen, hvor vi må se, hvilken type af spiller(e), vi får brug for til sommer alt efter, hvilket system vi kører videre med og hvordan, de enkelte spillere gør det resten af året - spændende.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Niels K » tirsdag, 09. jan, 2018 20:34


Brugeravatar
Spazzjack
Indlæg: 320
Tilmeldt: onsdag, 22. maj, 2013 12:46

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Spazzjack » tirsdag, 09. jan, 2018 21:36

Niels K skrev:Det var fint skrevet af Phil:

https://live4liverpool.com/2018/01/lfc- ... -decision/
Ironi?
Billede

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 09. jan, 2018 21:45

Niels K skrev:Det var fint skrevet af Phil:

https://live4liverpool.com/2018/01/lfc- ... -decision/
Jeg vil hellere have set at hans handlinger fulgte de fine ord. Det der kan jeg ikke bruge til noget som helst.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar