10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » søndag, 07. jan, 2018 21:45

Mads T. skrev:
Sledgehammer skrev:For mit vedkommende sætter jeg min lid til, at FSG og Klopp har gjort, hvad de efter en samlet vurdering af alle sagens aspekter har vurderet til at være i klubbens bedste interesse. Hvorfor skulle de gøre andet?
Kloge ord. Enig!
Hvad er det sportlige kloge i at lade Coutinho gå, hvis vi går efter top 4 og et godt resultat i CL?
Hvis vi har så mange penge som nogen påstår, så burde der da i det mindste være arbejdet på en afløser siden i sommers. Nu virker det mest som om der ventes til sommeren kommer. Det er efter min mening uambiøst... hvis CL glipper så ser det rigtig skidt ud.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. jan, 2018 21:49

Sledgehammer skrev:For mit vedkommende sætter jeg min lid til, at FSG og Klopp har gjort, hvad de efter en samlet vurdering af alle sagens aspekter har vurderet til at være i klubbens bedste interesse. Hvorfor skulle de gøre andet?
Hmmm, ja hvorfor mon. tænke, tænke.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Bojangles » søndag, 07. jan, 2018 22:07

Læste at Coutinho selv har betalt 75miokr for at få sit skifte igennem. Hvis det er sandt, så er det trods alt et godt tegn på, at det var svært at gøre meget andet end at sælge.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. jan, 2018 22:09

Bojangles skrev:Læste at Coutinho selv har betalt 75miokr for at få sit skifte igennem. Hvis det er sandt, så er det trods alt et godt tegn på, at det var svært at gøre meget andet end at sælge.
På den norske står der at Nike betalte £9 m ud af de £11.5 m.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » mandag, 08. jan, 2018 00:12

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... Barca.html

En form for "inside" story af Coutinho's sidste dage her.
Han har åbenbart siddet på et hotel i london klar til at tage et privat fly til barca i et par dage. der er billeder af ham sidder og ser liverpools kamp mod everton på tv.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Jesper » mandag, 08. jan, 2018 07:27

Wormie skrev:http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... Barca.html

En form for "inside" story af Coutinho's sidste dage her.
Han har åbenbart siddet på et hotel i london klar til at tage et privat fly til barca i et par dage. der er billeder af ham sidder og ser liverpools kamp mod everton på tv.
Denne artikel er interessant af flere grunde. Den giver et indblik i, hvordan det kan være at pressen konstant kan give lunser af kommende dages begivenheder, i og med de er med på sidelinjen og bruges meget bevidst som en del af spillet til at presse klubberne. Artiklen viser også, hvordan drengen (og her er det ikke ment nedladende) Coutinho drømmer om at stå på den største scene med den største spiller. Det er på mange måder et ønske, som de fleste nok kan relatere til. Jeg undres over flere ting i artiklen, som jeg tror er ret så sandfærdig. For det første, så undrer jeg mig hvor meget de øvrige Barcelona spillere allerede ved om den her handel. Suarez (eks - Liverpool spiller, for hulen da) allerede har sørget for et hus til ham! Og jeg undres over, at ledelsen (altså top ledelsen, ikke Klopp) ønskede at leje ham. Leje ham! Altså en spiller, som vi i forvejen havde på kontrakt, skulle vi til at betale et astronomisk beløb for at leje et halvt år??!! Og slutteligt, så undrer jeg mig enormt over, hvordan de tilsyneladende har været i forhandlinger i 7 mdr, og vi så stadigvæk ikke har været bedre forberedt! Jeg troede i min naivitet, at vi nok kendte til interessen, men ligefrem forhandlinger i gennem alle månederne. Så burde vi da have lavet parallel-forhandlinger med vores mål og simpelthen sagt til Barcelona, at det var betinget af, om vi fik de handler i hus. Nu virker vi nærmest lidt overraskede, og spørger Red Bull om lov til at betale endnu flere penge for en spiller vi i forvejen har købt!
Jeg synes at vores klub fremstår som de værste amatører. Og jeg synes at Suarez og alle de andre Barcelona-drenge (ledelse inklusive) fremstår som de mest usympatiske djævle i dette felttog mod en anden klub. Nike har angiveligt været langt fremme i denne deal, det er sgu ulækkert, men det viser jo hvor meget magt de har fået. Det mest ulækre er, at vi fremstår som tåber, der kan trynes. Og det er jo sandheden. Vi fik enormt med penge, men som Barcelona selv har erfaret. Dem kan man jo ikke bruge til så meget når det kommer til stykket, for alle andre klubber ved man har de penge, så man kommer til at betale enorme overpriser for kommende spillere.
Coutinho, tja, han fik sin drøm opfyldt, men der er satme ikke meget hædersmand over ham. Han kunne jo have sagt, at han accepterede at han ikke fik sit ønske opfyldt i sommers (et ønske, som jeg synes var fair på det tidspunkt) og så havde gjort sit job færdigt her i denne sæson. I stedet har han været med til at skabe et usundt klima midt i sæsonen for den klub han åbenbart stadigvæk har følelser for... Så meget for følelser.

Og som texy m.fl har antydet, så viser denne her artikel at de antagelser folk har, at det kun er et spørgsmål før hvor næste spiller nuppes, jo er rigtige. Vi kan bare ikke holde på det største, fordi det har vi ikke vilje til. Pengene betyder åbenbart mest i sidste ende. Det er faktisk mest det, der irriterer mig. Vi vil altid være en udviklingsklub. Lige som Southampton må føle det, i øvrigt.
Det eneste positive jeg kan få frem i den her saga er, at vi trods alt har set 3 topspillere, der netop for nyligt har valgt at tilbringe deres gode år hos os.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af TG12 » mandag, 08. jan, 2018 09:11

Jeg er personligt meget skuffet over dette, men kan ikke se klubben kan eller kunne have gjort meget anerledes.

Først og fremmest er en klub, en helhed og ikke et individ. Coutinho brændte eftersigne så meget for sit skifte han SELV smed penge på bordet. Selvom han formentlig nok overlever de 75-100m kroner der snakkes om er det altså MANGE penge fra egen bankbog. Han brændte ikke for projektet, og at beholde ham ville gavne meget lidt hvorfor Klopp gav op og lod ham gå. Noget jeg forstår fuldt ud.

Jeg kan sagtens følge det for Sydlandske spillere (som iøvrigt primært er dem som har forladt os i nyere tid) er mere attraktivt at bo og spille i Spanien. Spanien er tættere på "hjem" for disse sprogligt, kulturelt og klimatisk. Konerne som givetvis også har en vis overtaleselkraft vil ihvertfald nok synes det er sjovere og lettere at begå sig i Spanien. Udover dette er det jo også et faktum at der i Barca eller RM er mere eller mindre garanti for pokaler.

Er det ideelt han sælges nu og uden en erstatning - nej. Kunne det være planlagt bedre, - måske. Men jeg vælger at tro på Klopp og klubben troede på og gjorde hvad de kunne for at beholde Couthinho. At finde en erstatning før Couthinho er solgt kunne måske også ødelægge processen hvor man prøver at overtale ham til at blive, da han således nemt kunne få fornemmelsen af klubben ikke HELHJERTET troede på eller ønskede han blev, da de simultant så på muligheder for at erstatte ham.

I sidste ende er situationen som den nu engang er. Vi er skuffede og klubben er svækket. No doubt about that.

Jeg håber på afgangen afCouthinho kan få de andre til at steppe op, og vise vi ikke mangler ham, særligt Mane, Lallana, Oxen og tildels Woodburn. Afgangen af Coutinho giver dem en unik mulighed for at vise at de hører til i Star-11'eren. Vi har også stadig vores bedste spiller denne sæson i form af Salah.

Klopp har indtil videre vist, at rettidig omhu fungerer på transfer markedet, og har haft en stor succes med de køb han har gjort i sin tid som manager. Måske kommer den direkte erstatning for Couthinho ikke denne måned, men jeg vælger at tro på når han kommer så er det den rigtige, og det vil være ventetiden værd. Jeg værdsætter ærligtalt også Klopp ikke er typen som går ud og laver panikkøb.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJJ » mandag, 08. jan, 2018 09:38

Det er imponerende som nogle herinde kan fælde meget bastante domme over klubledelsen/FSG baseret på meget få informationer om den her sag.

Og ja, vi er pt. der i fødekæden, hvor vi ikke kan holde på en spiller, hvis Barca/Real kommer, og hvis spilleren vil afsted. Acceptér det.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Redtothebone » mandag, 08. jan, 2018 12:52

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... Barca.html

en lille bagoms historie

For øvrigt er han skadet varer 20 dage før han kan spille...
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » mandag, 08. jan, 2018 15:04

AJJ skrev:Det er imponerende som nogle herinde kan fælde meget bastante domme over klubledelsen/FSG baseret på meget få informationer om den her sag.

Og ja, vi er pt. der i fødekæden, hvor vi ikke kan holde på en spiller, hvis Barca/Real kommer, og hvis spilleren vil afsted. Acceptér det.
Ikke, at jeg gider at debattere det meget mere. Men det er jo ikke særligt svært - endsige forkert - at proklamere, at man havde handlet markant anderledes, hvis man var den person, der stod med ansvaret. Jeg kan ikke se noget imponerende i, at have en holdning til et et salg, hvor der reelt er ret få betydende faktorer at forholde sig til (i tilfældig rækkefølge).

1: Spilleren ville for alt i verden væk.
2: Barcelona var villige til at betale et rimelig højt beløb.
3: Liverpool havde kontrakt på spilleren i yderligere 4 år.
4: Man står midt i en sæson med masser at spille for.
5: Ejerne har givet udtryk for, at man ikke havde brug for pengene.

Og så de lidt mindre betydende faktorer (i tilfældig rækkefølge):

6: Spillerens påvirkning af truppen, hvis man beholder ham.
7: Supporternes reaktion på henholdsvis salg eller ikke-salg.
8: Signalværdien i forhold til kommende klubber, der vil være interesseret at købe vores bedste spillere.
9: Signalværdien i forhold potentielle targets, som måtte ønske at bruge LFC som springbræt.
10: Sponsorernes reaktion på et salg.
11: Muligheden for at hente en kvalificeret erstatning.

Det er vel mere imponerende, at nogen skulle føle sig indigneret over, at mange LFC fans havde vægtet klubbens prestige og sportlige stabilitet højere end det menneskelig hensyn, og derfor havde ageret anderledes, hvis ansvaret var deres.

I øvrigt er din sidste kommentar lige nu helt korrekt. Men lige præcis den sandhed, kunne man have gjort til en løgn ved at have ageret anderledes. Og det er i hvert fald i mit tilfælde, lige præcis DEN missede mulighed for som klub at tage det næste skridt, der har skuffet mig allermest.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AJJ » mandag, 08. jan, 2018 15:29

texy skrev:
AJJ skrev:Det er imponerende som nogle herinde kan fælde meget bastante domme over klubledelsen/FSG baseret på meget få informationer om den her sag.

Og ja, vi er pt. der i fødekæden, hvor vi ikke kan holde på en spiller, hvis Barca/Real kommer, og hvis spilleren vil afsted. Acceptér det.
Ikke, at jeg gider at debattere det meget mere. Men det er jo ikke særligt svært - endsige forkert - at proklamere, at man havde handlet markant anderledes, hvis man var den person, der stod med ansvaret. Jeg kan ikke se noget imponerende i, at have en holdning til et et salg, hvor der reelt er ret få betydende faktorer at forholde sig til (i tilfældig rækkefølge).

1: Spilleren ville for alt i verden væk.
2: Barcelona var villige til at betale et rimelig højt beløb.
3: Liverpool havde kontrakt på spilleren i yderligere 4 år.
4: Man står midt i en sæson med masser at spille for.
5: Ejerne har givet udtryk for, at man ikke havde brug for pengene.

Og så de lidt mindre betydende faktorer (i tilfældig rækkefølge):

6: Spillerens påvirkning af truppen, hvis man beholder ham.
7: Supporternes reaktion på henholdsvis salg eller ikke-salg.
8: Signalværdien i forhold til kommende klubber, der vil være interesseret at købe vores bedste spillere.
9: Signalværdien i forhold potentielle targets, som måtte ønske at bruge LFC som springbræt.
10: Sponsorernes reaktion på et salg.
11: Muligheden for at hente en kvalificeret erstatning.

Det er vel mere imponerende, at nogen skulle føle sig indigneret over, at mange LFC fans havde vægtet klubbens prestige og sportlige stabilitet højere end det menneskelig hensyn, og derfor havde ageret anderledes, hvis ansvaret var deres.

I øvrigt er din sidste kommentar lige nu helt korrekt. Men lige præcis den sandhed, kunne man have gjort til en løgn ved at have ageret anderledes. Og det er i hvert fald i mit tilfælde, lige præcis DEN missede mulighed for som klub at tage det næste skridt, der har skuffet mig allermest.
Du mangler vist den faktor, der hedder, at det ifølge Pearce mv. var Klopp, som tog beslutningen. Du skriver så noget om "menneskelige hensyn". Ingen aner jo, om det var et hensyn i beslutningen.

Skulle klubledelsen/FSG have gået imod Klopp og nægtet at sælge Coutinho i januar? Eller hvem er det egentlig, du/I kritiserer her? Tror du ikke, at hvis Klopp havde sagt nej til overgang i januar, så havde FSG bakket op?

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » mandag, 08. jan, 2018 17:13

Fedt vi nærmest ligefrem har været desperate. Måske pengene til VvD lige skulle hentes.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... a-14127710

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Bojangles » mandag, 08. jan, 2018 17:21

AJJ skrev:
texy skrev:
AJJ skrev:Det er imponerende som nogle herinde kan fælde meget bastante domme over klubledelsen/FSG baseret på meget få informationer om den her sag.

Og ja, vi er pt. der i fødekæden, hvor vi ikke kan holde på en spiller, hvis Barca/Real kommer, og hvis spilleren vil afsted. Acceptér det.
Ikke, at jeg gider at debattere det meget mere. Men det er jo ikke særligt svært - endsige forkert - at proklamere, at man havde handlet markant anderledes, hvis man var den person, der stod med ansvaret. Jeg kan ikke se noget imponerende i, at have en holdning til et et salg, hvor der reelt er ret få betydende faktorer at forholde sig til (i tilfældig rækkefølge).

1: Spilleren ville for alt i verden væk.
2: Barcelona var villige til at betale et rimelig højt beløb.
3: Liverpool havde kontrakt på spilleren i yderligere 4 år.
4: Man står midt i en sæson med masser at spille for.
5: Ejerne har givet udtryk for, at man ikke havde brug for pengene.

Og så de lidt mindre betydende faktorer (i tilfældig rækkefølge):

6: Spillerens påvirkning af truppen, hvis man beholder ham.
7: Supporternes reaktion på henholdsvis salg eller ikke-salg.
8: Signalværdien i forhold til kommende klubber, der vil være interesseret at købe vores bedste spillere.
9: Signalværdien i forhold potentielle targets, som måtte ønske at bruge LFC som springbræt.
10: Sponsorernes reaktion på et salg.
11: Muligheden for at hente en kvalificeret erstatning.

Det er vel mere imponerende, at nogen skulle føle sig indigneret over, at mange LFC fans havde vægtet klubbens prestige og sportlige stabilitet højere end det menneskelig hensyn, og derfor havde ageret anderledes, hvis ansvaret var deres.

I øvrigt er din sidste kommentar lige nu helt korrekt. Men lige præcis den sandhed, kunne man have gjort til en løgn ved at have ageret anderledes. Og det er i hvert fald i mit tilfælde, lige præcis DEN missede mulighed for som klub at tage det næste skridt, der har skuffet mig allermest.
Du mangler vist den faktor, der hedder, at det ifølge Pearce mv. var Klopp, som tog beslutningen. Du skriver så noget om "menneskelige hensyn". Ingen aner jo, om det var et hensyn i beslutningen.

Skulle klubledelsen/FSG have gået imod Klopp og nægtet at sælge Coutinho i januar? Eller hvem er det egentlig, du/I kritiserer her? Tror du ikke, at hvis Klopp havde sagt nej til overgang i januar, så havde FSG bakket op?
Præcis. Klopp gad ikke Polimikken. Bad om at få ham solgt NU, så vi kunne komme videre uden en hel måneds spekulationer, med alt det det kan ødelægge.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » mandag, 08. jan, 2018 17:23

Bojangles skrev:
AJJ skrev:
texy skrev:
AJJ skrev:Det er imponerende som nogle herinde kan fælde meget bastante domme over klubledelsen/FSG baseret på meget få informationer om den her sag.

Og ja, vi er pt. der i fødekæden, hvor vi ikke kan holde på en spiller, hvis Barca/Real kommer, og hvis spilleren vil afsted. Acceptér det.
Ikke, at jeg gider at debattere det meget mere. Men det er jo ikke særligt svært - endsige forkert - at proklamere, at man havde handlet markant anderledes, hvis man var den person, der stod med ansvaret. Jeg kan ikke se noget imponerende i, at have en holdning til et et salg, hvor der reelt er ret få betydende faktorer at forholde sig til (i tilfældig rækkefølge).

1: Spilleren ville for alt i verden væk.
2: Barcelona var villige til at betale et rimelig højt beløb.
3: Liverpool havde kontrakt på spilleren i yderligere 4 år.
4: Man står midt i en sæson med masser at spille for.
5: Ejerne har givet udtryk for, at man ikke havde brug for pengene.

Og så de lidt mindre betydende faktorer (i tilfældig rækkefølge):

6: Spillerens påvirkning af truppen, hvis man beholder ham.
7: Supporternes reaktion på henholdsvis salg eller ikke-salg.
8: Signalværdien i forhold til kommende klubber, der vil være interesseret at købe vores bedste spillere.
9: Signalværdien i forhold potentielle targets, som måtte ønske at bruge LFC som springbræt.
10: Sponsorernes reaktion på et salg.
11: Muligheden for at hente en kvalificeret erstatning.

Det er vel mere imponerende, at nogen skulle føle sig indigneret over, at mange LFC fans havde vægtet klubbens prestige og sportlige stabilitet højere end det menneskelig hensyn, og derfor havde ageret anderledes, hvis ansvaret var deres.

I øvrigt er din sidste kommentar lige nu helt korrekt. Men lige præcis den sandhed, kunne man have gjort til en løgn ved at have ageret anderledes. Og det er i hvert fald i mit tilfælde, lige præcis DEN missede mulighed for som klub at tage det næste skridt, der har skuffet mig allermest.
Du mangler vist den faktor, der hedder, at det ifølge Pearce mv. var Klopp, som tog beslutningen. Du skriver så noget om "menneskelige hensyn". Ingen aner jo, om det var et hensyn i beslutningen.

Skulle klubledelsen/FSG have gået imod Klopp og nægtet at sælge Coutinho i januar? Eller hvem er det egentlig, du/I kritiserer her? Tror du ikke, at hvis Klopp havde sagt nej til overgang i januar, så havde FSG bakket op?
Præcis. Klopp gad ikke Polimikken. Bad om at få ham solgt NU, så vi kunne komme videre uden en hel måneds spekulationer, med alt det det kan ødelægge.

Mon ikke bare det er en del af Klopp`s job beskrivelse at glatte lidt ud. Ejerne har brug for en, som tager det værste skrald for dem.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Bojangles » mandag, 08. jan, 2018 17:24

Oomph242 skrev:Fedt vi nærmest ligefrem har været desperate. Måske pengene til VvD lige skulle hentes.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... a-14127710
Ja, kæmpe reduktion i prisen fra i sommers ... hvor de bød en pose Peanuts + 100mio pund i addons, som kun blev frigivet hvis han løftede et hangerskib i sin penis en hel sæson, samtidigt med at han blev topscorer i alle ligaer i hele verden og alle mål blev scoret på straffespark.

Selvfølgelig siger Barca lejren at prisen blev sænket. Men selv grundprisen på Cou er højre end hvad det alt i alt ville være blevet til med alle bonus udløst fra sommer prisen.

Besvar