10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11278
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Cynwal » onsdag, 06. sep, 2017 18:42

Jeg skiftede job i fredags, efter 7 år samme sted. Føler mig absolut ikke større end den virksomhed jeg forlod, og skiftede for i øvrigt fra en virksomhed, som omsætter for over ½ mia. i DK til en, som omsætter under 100 mill.
Men der var behov for friskt vand i vasen og udsigt til lidt mere i den månedlige pose.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af MP » onsdag, 06. sep, 2017 19:03

Hr. Drejer skrev:
MP skrev:Men ja det kan da ikke diskuteres at han har sat sig selv før klubben. Omvendt, hvem gør så ikke det i fodboldens verden?
Hmmm, hvor skal jeg begynde?

Carra, Gerrard, Per Nielsen, Faxe, John Terry og jeg kunne blive ved.
Da Gerrard havde bejlere fra verdens største klubber mener du så at det var for klubbens skyld han blev? Og ikke grundet hans egen personlige kærlighed til byen, klubben og fansene som han er vokset op med? Hele hans liv samt familie var jo i Liverpool, men jeg er ikke i tvivl om at hvis han mente det bedste for ham selv og hans familie var at skifte klub, så havde han gjort det. Det var sgu ikke fordi han satte klubben over eget behov at han traf den beslutning han traf.

Det samme gør sig gældende for alle de andre.

Hr. Drejer
Indlæg: 13741
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 06. sep, 2017 19:09

Vi skal forholde os til fakta. Gerrard blev i Liverpool. Jeg tror (jeg ved det ikke) at han kunne tjene mere i Chelsea. Om hvorfor han blev, ved jeg ikke. Men jeg tror du er inde på noget af det rigtige. Per Nielsen blev også i Brøndby, selvom han kunne tage til udlandet og givetvis tjene mere.

Der er stadig fodboldspillere for hvem klubfølelse betyder mere end penge. Men jeg enig i at der bliver længere og længere i mellem dem.

Men jeg synes det er svært at diskutere hvorfor spillere handler som de gør. Lucas blev også i Liverpool, selvom han de sidste år ikke kunne forvente fast spilletid.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5669
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 06. sep, 2017 19:19

Hr. Drejer skrev:Vi skal forholde os til fakta. Gerrard blev i Liverpool. Jeg tror (jeg ved det ikke) at han kunne tjene mere i Chelsea. Om hvorfor han blev, ved jeg ikke. Men jeg tror du er inde på noget af det rigtige. Per Nielsen blev også i Brøndby, selvom han kunne tage til udlandet og givetvis tjene mere.

Der er stadig fodboldspillere for hvem klubfølelse betyder mere end penge. Men jeg enig i at der bliver længere og længere i mellem dem.

Men jeg synes det er svært at diskutere hvorfor spillere handler som de gør. Lucas blev også i Liverpool, selvom han de sidste år ikke kunne forvente fast spilletid.
Som jeg husker det matchede Liverpool den løn Chelsea ville give og lovede Gerrard ny indkøb.

Han indgav transfer request...

sjampen
Indlæg: 1737
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af sjampen » onsdag, 06. sep, 2017 19:51

Cynwal skrev:Jeg skiftede job i fredags, efter 7 år samme sted. Føler mig absolut ikke større end den virksomhed jeg forlod, og skiftede for i øvrigt fra en virksomhed, som omsætter for over ½ mia. i DK til en, som omsætter under 100 mill.
Men der var behov for friskt vand i vasen og udsigt til lidt mere i den månedlige pose.
Jeg gentager også lige noget jeg har sagt før. Jeg siger ikke at man ikke må skifte arbejde, hverken som fodboldspiller eller noget som helst andet. Det ændrer stadigvæk ikke på, at der er en rigtig og en forkert måde at gøre det på.

Som privatperson er det i hvert fald ikke god opførsel at give sin opsigelse også lade være med at komme i den opsigelsesperiode man er forpligtet til igennem sin kontrakt. Det kan man i sidste ende blive erstatningsansvarlig for. Som fodboldspiller på en tidsbegrænset kontrakt og i en situation hvor man vil købes ud af sin kontrakt, er der også en korrekt måde at gøre det på. Der kan jeg så ikke se, at det er god opførsel at fortælle at nu stiller man sig på tværs dagen før en kamp. Hvis Coutinho i vinters havde meddelt at han egentlig ikke var interesseret i at forlænge og her til sommer så havde indleveret en transferrequest, men ellers stadig trænet med og acceperet hvis der ikke kom et bud i den rigtige størrelse, men stadig gjorde klart at han ville væk og aller helst inden han havde kontraktudløb, så havde han efter min mening gjort det rigtige. Selv hvis han havde forlænget også sagt d. 1 juli at han ville væk, så fair nok. Det ville jeg som Liverpool fan ikke bryde mig om, men jeg ville til gengæld være ret vild med når Van Dijk gjorde det samme mod Saints fordi han ville til Liverpool. Det ændrer bare ikke på, at jeg synes det er totalt mangel på format at opføre sig som Coutinho har gjort.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Bojangles » onsdag, 06. sep, 2017 20:53

Hr. Drejer skrev:
MP skrev:Men ja det kan da ikke diskuteres at han har sat sig selv før klubben. Omvendt, hvem gør så ikke det i fodboldens verden?
Hmmm, hvor skal jeg begynde?

Carra, Gerrard, Per Nielsen, Faxe, John Terry og jeg kunne blive ved.
Per Nielsen satta da totalt sig selv før klubben, ellers var han jo stoppet fire sæsoner før. Magen til elendig spiller, der om nogen er symbolet på Brøndbys nedtur. Men hey. Det var en fornøjelse at kigge på udefra, for os andre :-)

mortenbak
Indlæg: 3075
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af mortenbak » onsdag, 06. sep, 2017 22:53

Hele denne snak om klubloyalitet og spillere der vælger ud fra eget behov.

Det gør alle mennesker vel ret beset langt hen ad vejen. Jeg er dog helt på linie med dem der mener at Coutinhos timing kunne have været aldeles meget bedre end den har været.

Men når vi nu er ved snakken, så forstår jeg egentlig overhovedet ikke at folk køber trøjer med spillernavne på ryggen... jeg ejer ikke en Liverpooltrøje med navn på ryggen. Og skulle jeg have én skulle der stå Gerrard eller Carragher. også selvom den er fra denne sæson!!

Som sporten har udviklet sig er der jo næsten ingen spillere tilbage, der er synonym med den klub som vi fans supporter... det være sig Liverpool som alle andre klubber.

Jeg foreslår at vi starter en bevægelse og får fans verden over til at boykotte trøjer med spillernavne på :D
Det ville sgu være god fodboldfan humor og et statement fra fodboldfans.

Min datter er desværre ikke interesseret i fodbold, men var hun, ville jeg opdrage hende til at trøjen er klubben.... ikke spilleren...

LIVERPOOL!!!
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » torsdag, 07. sep, 2017 09:22

Jeg synes slet ikke, at Coutinho's (eller alle mulige andre spilleres for den sags skyld) sag handler om loyalitet. Som flere er inde på, så eksisterer den slags vel ikke rigtigt i professionel fodbold. Det hører de glade amatører til.

For mig handler sagen om kontraktlige forpligtelser. Ikke andet. Og hvis du er klog/dum nok til at sætte din underskrift på en bindende 5-årig kontrakt til £200K om ugen, så må du også leve med, at du ikke selv råder over dit arbejdsliv i den periode.

Spilleren er i sin fulde ret til at udtrykke ønsker om at bringe kontrakten til ophør mod eventuel kompensation fra anden arbejdsgiver. Ligeledes er klubben i sin gode ret til at udtrykke ønske om at bringe kontrakten til ophør af diverse årsager. Men indtil begge parter kan blive enige om at skrive under på, at kontrakten er afsluttet, så må begge parter opfylde deres forpligtelser.

I spillerens tilfælde er det, at træne røven ud af bukserne og levere sit bedste på banen. Og i klubbens tilfælde er det at betale løn og levere et sportsligt setup, der giver spilleren mulighed for at udføre sit arbejde.

Jeg kender desværre ikke til detaljerne i spillernes kontrakter (det kunne ellers være spændende), men jeg tænker, at der må være en mulighed for at indeholde lønnen, hvis spilleren uretmæssigt strejker. Og fra et klubperspektiv kunne det vel også være ønskeligt med muligheden for yderligere at straffe med bøder, hvis spilleren yder skade mod klubben.

Det sidste mener jeg faktisk, at Coutinho muligvis kunne have været skyldig i, hvis vi var røget ud imod Hoffenheim, såfremt at hans rygskade var en løgn.

Det bliver lidt spændende at følge træningen her i de næste dage, og så især at se kampen imod Man City. Forhåbentlig får vi lukket hele den rådne saga der. Og måske burde man bruge Coutinho fra start blot for at understrege, at den sag er ude af verden - selvom det måske ikke er skide retfærdigt overfor de spillere, der leverede så fremragende imod Arsenal.
Kloppite

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » torsdag, 07. sep, 2017 12:21


Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Spazzjack
Indlæg: 320
Tilmeldt: onsdag, 22. maj, 2013 12:46

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Spazzjack » torsdag, 07. sep, 2017 15:00

Lidt off topic måske, men på billedet fra det andet tweet har Coutinho anfører bindet på. I hvilken kamp har Coutinho været kaptajn for os? Var det i pre-season?
Billede

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » torsdag, 07. sep, 2017 15:17

Spazzjack skrev:Lidt off topic måske, men på billedet fra det andet tweet har Coutinho anfører bindet på. I hvilken kamp har Coutinho været kaptajn for os? Var det i pre-season?
Ja, han var anfører imod Hertha.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Surf » torsdag, 07. sep, 2017 17:56

Sjovt som der er begyndt at florere en masse træningsbilleder hvor Coutinho ser noget så glad ud. Projekt byg-tilliden-til-fans-tilbage må være gået igang. Vel også fornuftigt nok set fra klubbens side: "Vi har en virkelig god spiller, som har dybe ridser i lakken (mildest talt) ift fangruppen, så lad os vise, at der ingen problemer er. "

Tvivler selv på det er helt så rosenrødt, men tror også samtidig rygterne har været kørt meget op.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Bojangles » torsdag, 07. sep, 2017 18:39

@texy('s indlæg)

Ja, men klubberne er jo heller blege for at sætte spillere til salg, udelukke dem fra træning, sende dem på ungdomshold osv. Derudover kan der også være aftaler, som har været gældende for at man skriver under, som bliver brudt efterfølgende. Det kan f.kls være trænerfyringer. Lovning om indkøb af forstærkninger. Lovning om at klubben går direkte efter at vinde PL/CL og efterfølgende sælger bærende spillere. Osv.
Jeg er derfor generelt tilhænger af, at der altid skal være en frikøbsklausul. Den kan så skrues sammen på mange måder - f.eks at den kun kan aktiveres uden for en sæson. (Sommervinduet) at den skal aktiveres med mindst en måned tilbage af transfervinduet. At den ikke kan aktiveres af en direkte konkurrent (som så kan defineres i kontrakten) osv. Jo nemmere man laver det for spilleren at skifte, jo mindre må de så også forvente at få i løn. Samtidigt kan spilleren også f.eks kræve en lavere frikøbsklausul blive aktiveret, hvis den e ikke bliver brugt, hvis f.eks man ikke har spillet min 270 min på et halvår, så bliver ens frikøbsklausul automatisk halveret eller noget i den retning. Det er så op til spilleren selv at få det bedste ud af det og på den måde kan man imø få en bedre kontraktlig forpligtelse spiller og klub imellem.

Hr. Drejer
Indlæg: 13741
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 07. sep, 2017 19:20

Surf skrev:Sjovt som der er begyndt at florere en masse træningsbilleder hvor Coutinho ser noget så glad ud. Projekt byg-tilliden-til-fans-tilbage må være gået igang. Vel også fornuftigt nok set fra klubbens side: "Vi har en virkelig god spiller, som har dybe ridser i lakken (mildest talt) ift fangruppen, så lad os vise, at der ingen problemer er. "

Tvivler selv på det er helt så rosenrødt, men tror også samtidig rygterne har været kørt meget op.

Ha ha ha tænkte det samme. VI passerer 1. september og hokus-pokus, Coutinho er skadesfri.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » fredag, 08. sep, 2017 00:57

Breaking news Sport og alle de andre aviser mener at Coutinho ikke vil træne eller spille kamp med liverpool mere efter han er knækket efter ikke at få sin ønske transfer..



Meanwhile in liverpool


Klopp: "#Coutinho's back and we had a really good conversation, all good, all good."
Billede

Billede
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Besvar