22 - Simon Mignolet

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af nikand » onsdag, 27. sep, 2017 08:11

Fantastisk statistik på staffe. Synds stadigvæk de danske medier i fællesskab glemmer objektiviteten ang. Migs.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Bojangles » onsdag, 27. sep, 2017 10:12

nikand skrev:Fantastisk statistik på staffe. Synds stadigvæk de danske medier i fællesskab glemmer objektiviteten ang. Migs.
Det er vel egentlig meget generelt. Syntes de danske medier har det med at tage en forudindtaget holdning og så holde stædigt ved den. Og desværre smitter det så ofte af på fodboldfans af det ene eller andet hold. Og mange kommentarer fra kommentatorer under kampene (så vidt jeg erindrer) er meget "Det der, det var fanme ringe" - "Ja, X spiller lever slet ikke op til det" istedet for "Det der sker der er X og hvis de istedet havde valgt at gøre Y så ville det problem ikke opstå, og det ville heller ikke ændre på Z som fungerer rigtig godt" Som jeg ofte oplever at de engelske kommentatorer istedet har som tilgang.
De Russiske derimod - de skaber bare en fed stemning - aner ikke hvad de siger, men der er knald på :-)

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 27. sep, 2017 12:21

Bojangles skrev:
nikand skrev:Fantastisk statistik på staffe. Synds stadigvæk de danske medier i fællesskab glemmer objektiviteten ang. Migs.
Det er vel egentlig meget generelt. Syntes de danske medier har det med at tage en forudindtaget holdning og så holde stædigt ved den. Og desværre smitter det så ofte af på fodboldfans af det ene eller andet hold. Og mange kommentarer fra kommentatorer under kampene (så vidt jeg erindrer) er meget "Det der, det var fanme ringe" - "Ja, X spiller lever slet ikke op til det" istedet for "Det der sker der er X og hvis de istedet havde valgt at gøre Y så ville det problem ikke opstå, og det ville heller ikke ændre på Z som fungerer rigtig godt" Som jeg ofte oplever at de engelske kommentatorer istedet har som tilgang.
De Russiske derimod - de skaber bare en fed stemning - aner ikke hvad de siger, men der er knald på :-)
Ifølge de danske kommentatorer var Pepe Riena jo også middelmådig og lavede tit fejl. Fordi han havde set lidt sjov ud ved et par lejligheder hvor han gik efter bolde der var umulige for at nå.

jeg blev hurtigt træt af Graulund i går, men det kan godt være at det er fordi jeg underbevidst stadig ikke helt har tilgivet ham at skifte fra Vejle til Brøndby.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Surf » fredag, 22. dec, 2017 23:01

Mignolet er til debat igen efter dagens kamp. Vil gerne sætte et par ord på, hvorfor jeg under kampen skrev i kamptråden, at det må være tid til Karius.

Grunden til, at jeg hiver Mignolet frem i dag er, at han ikke bliver bedre. At han laver den slags fejl ofte, tillagt den usikkerhed han generelt skaber (taber bolden efter en redning tæt ved stolpen, skubber Özils dårlige indlæg til hjørne i stedet for at gribe den, kommer på skovtur i feltet). Hvor Gomez bare siden august har taget store skridt fremad i sit spil, har Mignolet stået stort set stille i 4,5 år (!). Som 29-årig burde han toppe nu og de næste år frem. Læg dertil, at han ikke passer til et offensivt pressende hold fordi han er for langsom til at være sweeper-keeper og for dårlig i fødder og i igangsætningerne. Samtidig har han generelt en af de laveste saves-per-shot ratioer i ligaen hvis jeg ikke husker galt. Så alt peger på, at der skal opgraderes. Heldigvis har vi en ung målmand på bænken, som har potentiale, før har vist højt niveau, og har den rette profil til vores spillestil. I denne sæson har han også stået fint når han har fået chancen. Derfor mener jeg det er tid til, at han får chancen for alvor. Så må vi evaluere til sommer for at se, om han er løsningen eller om han skal skiftes ud.

Så nævner nogen Ward. Men jeg har ikke set noget fra ham personligt der gør, at han skulle være bedre end Karius.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Mads T. » fredag, 22. dec, 2017 23:18

Jeg er selv træt af Migs, som jeg ellers har forsvaret længe. Forstår ikke hvorfor du hiver Gomez ind i debatten? Slet ikke efter at han koster det første mål med total mangel på opmærksomhed og opdækning.

Forstår heller ikke helt kritikken af ham vedr. situationen vedr. den tabte bold ved stolpen, hvor den efter min mening bliver sparket ud af hænderne på ham (muligvis et spark på hans knæ, men efter min mening det der gør han taber bolden). Ej heller det dårlige Özil indlæg, som han bliver nødt til at parere over overlæggeren. Hvis han forsøger at gribe den bold er der stor chancer for at hænder og bolden rammer overliggeren, så jeg mener han gør det mest sikre i situationen.

Når det så er sagt, er der vel ingen der er uenige i, at han er hamrende usikker på indlæg og ved bolde i luften. Xhakas skud brækker måske i luften, men den skal han simpelthen have.

Jeg er med på at give Karius en længere periode i målet og se om han kan stå distancen. Hvis ikke, så har vi sommervinduet til at hente en ny førstekeeper.
Senest rettet af Mads T. fredag, 22. dec, 2017 23:25, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Thommo » fredag, 22. dec, 2017 23:20

Før idag havde han i 8 pl kampe lukket 4 mål ind, så det jeg fatter ikke en fodbold hukommelse hos nogle kun varer 90 minutter!!!! Da jeg var ude med riven efter Firmino skrev folk efter een kasse, at åhh han var så god, og klappede dem ind. Jeg står ved min kritik af Firmino på den tid, for 1,5-2 mdr siden, for han har så spillet et hav af kampe der har været lige så gode som Simons i målet, lige indtil idag der var et mareridt. Simon har vel ikke stået bedre end han har gjort siden i sommers og til nu, det ændrer elendige 96 min, fandme ikke på.

Når alt det forsvar er skrevet, må jeg bare sige at Xhaka kassen, gør at Mig ikke bør få løn de næste 5 uger....De kan gå til børnehospitalerne i Liverpool.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Thommo » fredag, 22. dec, 2017 23:22

Karius har da spillet sig helt ud af betragtning via CL bold, fatter stadig ikke vi er gået videre, han stod en god kamp....Altså med god mener jeg middel, men god efter Karius standard.
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Oomph242 » fredag, 22. dec, 2017 23:33

Mignolet har ikke niveau til, at være målmand på et top 4 hold. Manden bliver som vores forsvarsspillere rystet ved det mindste pres.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Surf » fredag, 22. dec, 2017 23:38

Thommo skrev:Før idag havde han i 8 pl kampe lukket 4 mål ind, så det jeg fatter ikke en fodbold hukommelse hos nogle kun varer 90 minutter!!!! Da jeg var ude med riven efter Firmino skrev folk efter een kasse, at åhh han var så god, og klappede dem ind. Jeg står ved min kritik af Firmino på den tid, for 1,5-2 mdr siden, for han har så spillet et hav af kampe der har været lige så gode som Simons i målet, lige indtil idag der var et mareridt. Simon har vel ikke stået bedre end han har gjort siden i sommers og til nu, det ændrer elendige 96 min, fandme ikke på.

Når alt det forsvar er skrevet, må jeg bare sige at Xhaka kassen, gør at Mig ikke bør få løn de næste 5 uger....De kan gå til børnehospitalerne i Liverpool.
Måske har nogle af os bare en længere hukommelse end 8 PL-kampe.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Surf » fredag, 22. dec, 2017 23:44

Mads T. skrev:Jeg er selv træt af Migs, som jeg ellers har forsvaret længe. Forstår ikke hvorfor du hiver Gomez ind i debatten? Slet ikke efter at han koster det første mål med total mangel på opmærksomhed og opdækning.

Forstår heller ikke helt kritikken af ham vedr. situationen vedr. den tabte bold ved stolpen, hvor den efter min mening bliver sparket ud af hænderne på ham (muligvis et spark på hans knæ, men efter min mening det der gør han taber bolden). Ej heller det dårlige Özil indlæg, som han bliver nødt til at parere over overlæggeren. Hvis han forsøger at gribe den bold er der stor chancer for at hænder og bolden rammer overliggeren, så jeg mener han gør det mest sikre i situationen.

Når det så er sagt, er der vel ingen der er uenige i, at han er hamrende usikker på indlæg og ved bolde i luften. Xhakas skud brækker måske i luften, men den skal han simpelthen have.

Jeg er med på at give Karius en længere periode i målet og se om han kan stå distancen. Hvis ikke, så har vi sommervinduet til at hente en ny førstekeeper.
Det fremgik måske ikke helt klart, men jeg drog Gomez ind for at relativere, hvorfor jeg ikke bruger Gomez' fejl som årsag til at ønske en udskiftning. Jeg kan bedre acceptere fejl, hvis jeg kan se en positiv fremgang. Derudover må det være forventligt, at unge spillere koster mål. Det er deri kontrasten ligger til Mignolet, som vi netop ikke har set en positiv fremgang med. Han har gode perioder, bevares (@thommo), men han ender altid med at koste igen på et tidspunkt.

Omkring situationerne jeg nævnte: Jeg så ikke, at bolden blev sparket ud af hans hænder, og så burde der vel være frispark. Hvis det er tilfældet, så bortfalder mit kritikpunkt selvfølgelig. Angående Özils bold, så vil jeg fastholde, at en god målmand burde kunne gribe den. Så tæt er den ikke ved overliggeren. Der kom et replay fra bag målet, for man kan se at bolden er 10 cm ude fra overliggeren.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Thommo » fredag, 22. dec, 2017 23:51

Okay, jeg tolker det dælme som om den hukommelse er præcis som en guldfisk. Hvordan kan jeg tolke andet ud fra det ynkelige tøse pis, der er i kamp tråden, når nu selvsamme ikke kommenterer i de foregående 8 kampe med ham mellem stængerne, man sidder som et ulvekoppel, og det er ynkeligt,, ihvertfald efter min mening. Kom igen med bedre argumenter, for de holder bare ikke. selv verdens bedste spin doctor kan ikke rede den. Men forsøg endelig, omend det nogle gange er bedre at indrømme et nederlag/at tage fejl.

Men du/I må da være glade efter den kamp, så kunne i komme ud med Simon galden. Jeres psykolog håber også han står forfærdeligt hen over julen, så i kan få det bedre :roll:
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 23. dec, 2017 00:29

Skandale at han har været førstevalg i 7 år.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Jesperrosendal
Indlæg: 444
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 13:50

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Jesperrosendal » lørdag, 23. dec, 2017 01:04

Hr. Drejer skrev:Skandale at han har været førstevalg i 7 år.
+1

Man kan vel kun være en komplet jubel optimist hvis man tror vi nogensinde skal vinde pokaler, eller bare nogenlunde etablere os som et top 4 hold år efter år, med så elendig og latterlig ringe en keeper imellem stængerne

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af AJ » lørdag, 23. dec, 2017 05:51

Jeg har også mistet tålmodigheden med Mignolet. Han er simpelthen ikke dygtig nok rent målmandsteknisk, hvilket igen er blevet demonstreret. Det kan man bare ikke bygge videre på.

Om vi så skal lade Karius stå nu, eller hente en ny til sommer, det er jeg mere i tvivl om.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Surf » lørdag, 23. dec, 2017 08:11

Hr. Drejer skrev:Skandale at han har været førstevalg i 7 år.
Han kom til klubben i 2013..
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar