20 - Adam Lallana

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Oomph242 » mandag, 29. okt, 2018 15:02

Filos of Isk skrev:Jeg Syntes at Lallana tog endnu et skridt imod en god form i lørdags, det betyder ikke at Shaqiri skal være nervøs for hvem der er den foretrukne offensive midtbane, men derimod kan KLopp glæde sig over at han så småt begynder at have flere valgmuligheder når han skal sætte holdet. Jeg tænker at Lallana kunne gå en god vinter og et rigtig godt forår i møde - eller også render han ind i flere skader, men jeg tænker også at i takt med at hans form er blevet bedre, så må de der følge-og/eller-overbelastningsskader også blive mindre hyppige.
Men har jo været meldt klar flere gange de sidste par år, for så et par kampe senere at blive skadet igen.
Jeg tror ikke på det. Han ryger til sommer.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Niels K » mandag, 29. okt, 2018 15:12

Oomph242 skrev:
Filos of Isk skrev:Jeg Syntes at Lallana tog endnu et skridt imod en god form i lørdags, det betyder ikke at Shaqiri skal være nervøs for hvem der er den foretrukne offensive midtbane, men derimod kan KLopp glæde sig over at han så småt begynder at have flere valgmuligheder når han skal sætte holdet. Jeg tænker at Lallana kunne gå en god vinter og et rigtig godt forår i møde - eller også render han ind i flere skader, men jeg tænker også at i takt med at hans form er blevet bedre, så må de der følge-og/eller-overbelastningsskader også blive mindre hyppige.
Men har jo været meldt klar flere gange de sidste par år, for så et par kampe senere at blive skadet igen.
Jeg tror ikke på det. Han ryger til sommer.
Jeg tror heller ikke rigtig på, at den holder hele vejen hjem, men vi skal vel tænke Lallana lidt som Sturridge - altså vigtigt medlem af truppen, som er god at have i baghånden, men det bliver i udvalgte kampe, så fysikken kan holde længst muligt.

Forskellen på de 2 er bare, at Sturridge leverer, om han starter fra start, eller om han får de sidste 10 minutter, om han har været skadet eller ej. Det samme kan man ikke heeelt sige om Lallana, som skal have noget af et tilløb.
En anden forskel er, at Sturridge finder på måder at kompensere for den tabte fart, hvor Lallana's spil lider under tab af flere HK fra en i forvejen lidt gumpetung dieselhakker.
Cruyff-vendinger kan ikke udligne det hele desværre, og de kan endda blive lidt trivielle i længden, hvis det ligesom er dét.

Retfærdigvis skal det siges, at Lallana godt kunne have fortjent et par mål i de 2 seneste kampe med hans friløber og hans flyvende hovedstød, men situationerne understregede også, at det netop mislykkedes grundet manglende fart og manglende skarphed kan man vel godt kalde hovedstødet, som trods alt var en helt fri header.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 29. okt, 2018 15:32

Oomph242 skrev:
Filos of Isk skrev:Jeg Syntes at Lallana tog endnu et skridt imod en god form i lørdags, det betyder ikke at Shaqiri skal være nervøs for hvem der er den foretrukne offensive midtbane, men derimod kan KLopp glæde sig over at han så småt begynder at have flere valgmuligheder når han skal sætte holdet. Jeg tænker at Lallana kunne gå en god vinter og et rigtig godt forår i møde - eller også render han ind i flere skader, men jeg tænker også at i takt med at hans form er blevet bedre, så må de der følge-og/eller-overbelastningsskader også blive mindre hyppige.
Men har jo været meldt klar flere gange de sidste par år, for så et par kampe senere at blive skadet igen.
Jeg tror ikke på det. Han ryger til sommer.
det er vel mere flere gange i løbet af sidste sæson, han havde vel sin bedste sæson i 16/17?

Forskellen er også at han tidligere godt nok har været meldt skadesfri et par gange, men siden preseason sommeren 2017 har han ikke haft optrædender hvor han har set ud som en spiller der var i stand til at bidrage med bare en lille smule på Liverpools hold.

anyways. Så har du helt ret, en ny skade er en risiko, det der giver mig lidt håb er at han ikke siden tidlig sommer 2017, hvor han fik den lange skade der ødelagde hans 17/18 sæson, har set så god ud som han har gjort i de optrædender han har haft for nyligt.

Det er jo ikke unormalt at en langskades periode som den der ramte ham i optakten til 17/18 sæsonen medfører risiko for følgeskader, især hvis spilleren er lidt for ivrig i genoptræningen.

Det er heller ikke fordi jeg syntes at vi skal forlænge hans kontrakt med 5 år på baggrund af to optrædender der primært ser gode ud fordi de er lysår bedre end vi har set fra ham de sidste 15 måneder. Men vi skal da arbejde videre med ham når vi endelig ser fremgang.

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Filos of Isk skrev:Jeg Syntes at Lallana tog endnu et skridt imod en god form i lørdags, det betyder ikke at Shaqiri skal være nervøs for hvem der er den foretrukne offensive midtbane, men derimod kan KLopp glæde sig over at han så småt begynder at have flere valgmuligheder når han skal sætte holdet. Jeg tænker at Lallana kunne gå en god vinter og et rigtig godt forår i møde - eller også render han ind i flere skader, men jeg tænker også at i takt med at hans form er blevet bedre, så må de der følge-og/eller-overbelastningsskader også blive mindre hyppige.
Men har jo været meldt klar flere gange de sidste par år, for så et par kampe senere at blive skadet igen.
Jeg tror ikke på det. Han ryger til sommer.
Jeg tror heller ikke rigtig på, at den holder hele vejen hjem, men vi skal vel tænke Lallana lidt som Sturridge - altså vigtigt medlem af truppen, som er god at have i baghånden, men det bliver i udvalgte kampe, så fysikken kan holde længst muligt.

Forskellen på de 2 er bare, at Sturridge leverer, om han starter fra start, eller om han får de sidste 10 minutter, om han har været skadet eller ej. Det samme kan man ikke heeelt sige om Lallana, som skal have noget af et tilløb.
En anden forskel er, at Sturridge finder på måder at kompensere for den tabte fart, hvor Lallana's spil lider under tab af flere HK fra en i forvejen lidt gumpetung dieselhakker.
Cruyff-vendinger kan ikke udligne det hele desværre, og de kan endda blive lidt trivielle i længden, hvis det ligesom er dét.

Retfærdigvis skal det siges, at Lallana godt kunne have fortjent et par mål i de 2 seneste kampe med hans friløber og hans flyvende hovedstød, men situationerne understregede også, at det netop mislykkedes grundet manglende fart og manglende skarphed kan man vel godt kalde hovedstødet, som trods alt var en helt fri header.
Lallana er bare langt bagefter Sturridge i forhold til formen, Sturridge kom forberedt ind i preseason, hvor Lallana var hæmmet af skader. Så det er vel ikke i sig selv bekymrende at Sturridge gør det bedre lige nu. Lallana har også været placeret på kanterne af nød, der har han aldrig været god nok til Liverpool.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Niels K » mandag, 29. okt, 2018 17:41

@ Filosoffen.

Jeg har ikke en agenda mod Lallana, da jeg altid godt har kunnet lide ham som spiller og person. Vi har fulgt Lallana længe, og alle kan se hvor meget vi som hold, har løftet os under Klopp, og jeg mener simpelthen ikke, at Lallana kan være med på dette niveau længere.
Det er rigtig fint, hvis han kan få en fornuftig afslutning på sin Liverpoolkarriere i denne sæson med noget spilletid og en mesterskabsmedalje om halsen, men så skal han tilbage sydpå, hvor han muligvis kan gøre en forskel, og vi skal have en stærkere og mere holdbar løsning ind i stedet.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 30. okt, 2018 11:04

Niels K skrev:@ Filosoffen.

Jeg har ikke en agenda mod Lallana, da jeg altid godt har kunnet lide ham som spiller og person. Vi har fulgt Lallana længe, og alle kan se hvor meget vi som hold, har løftet os under Klopp, og jeg mener simpelthen ikke, at Lallana kan være med på dette niveau længere.
Det er rigtig fint, hvis han kan få en fornuftig afslutning på sin Liverpoolkarriere i denne sæson med noget spilletid og en mesterskabsmedalje om halsen, men så skal han tilbage sydpå, hvor han muligvis kan gøre en forskel, og vi skal have en stærkere og mere holdbar løsning ind i stedet.
Nej, undskyld, det var heller ikke meningen at skyde dig en agenda i skoene.

Jeg var bare så glad for at Lallana for første gang længe ahr set ud som en der kunne komme til at bidrage til holdet igen. Som sagt er jeg heller ikke af den holdning at vi skal ud og forlænge nu og her eller afslå en mulighed for at købe Eriksen eller Fekir pga. Lallana har vist nogle få gode takter.

Jeg tænker at USA måske er en mulighed for Lallana hvis skaderne kommer igen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Niels K » onsdag, 09. jan, 2019 08:22

Lallana har misset 64 kampe de sidste 3 sæsoner grundet skader:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... v-kampene/

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 09. jan, 2019 08:40

Niels K skrev:Lallana har misset 64 kampe de sidste 3 sæsoner grundet skader:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... v-kampene/
Ja ham har vi ikke været heldige med. Håber ikke Oxlade bliver samme historie for os.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 09. jan, 2019 11:51

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Lallana har misset 64 kampe de sidste 3 sæsoner grundet skader:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... v-kampene/
Ja ham har vi ikke været heldige med. Håber ikke Oxlade bliver samme historie for os.
Er det ikke nærmest slemmere med Oxlade?

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af YNWA! » onsdag, 09. jan, 2019 12:22

Fowler89 skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Lallana har misset 64 kampe de sidste 3 sæsoner grundet skader:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... v-kampene/
Ja ham har vi ikke været heldige med. Håber ikke Oxlade bliver samme historie for os.
Er det ikke nærmest slemmere med Oxlade?
Argh. Forstår heller ikke folk bliver ved med at snakke om Oxlade's skadesproblemer i Liverpool. Han har været skadet 1 gang og det er med en korsbåndsskade som bare er pisse uheldigt. Lallana's har været muskelskader. Der er altså forskel hvis man spørger mig.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af And I'm Javert » onsdag, 09. jan, 2019 12:34

Fowler89 skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Lallana har misset 64 kampe de sidste 3 sæsoner grundet skader:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... v-kampene/
Ja ham har vi ikke været heldige med. Håber ikke Oxlade bliver samme historie for os.
Er det ikke nærmest slemmere med Oxlade?
Tja, han har spillet 35 kampe i Premier Leauge sidste år og 29 i Premier League året forinden. Sammenlagt de sidste tre sæsoner har han spillet 124 kampe for Arsenal og Liverpool, hvilket jo ikke er helt skidt. Samtidig er han også kun 25 år, hvorfor han måske er kommet efter det. Omend det har været rigtig slemt tidligere i hans karriere. Joe Gomez har heller ikke været heldig. Jeg tror vi kan lade tvivlen kommer til gode for hhv. Ox og Gomez, da de begge har alderen på deres side. Lallana er 30. For mig er løbet kørt for ham. Ellers dygtig spiller. Kanon 2016 han spillede.
Do not forget my name!

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 09. jan, 2019 18:20

And I'm Javert skrev:
Fowler89 skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Lallana har misset 64 kampe de sidste 3 sæsoner grundet skader:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... v-kampene/
Ja ham har vi ikke været heldige med. Håber ikke Oxlade bliver samme historie for os.
Er det ikke nærmest slemmere med Oxlade?
Tja, han har spillet 35 kampe i Premier Leauge sidste år og 29 i Premier League året forinden. Sammenlagt de sidste tre sæsoner har han spillet 124 kampe for Arsenal og Liverpool, hvilket jo ikke er helt skidt. Samtidig er han også kun 25 år, hvorfor han måske er kommet efter det. Omend det har været rigtig slemt tidligere i hans karriere. Joe Gomez har heller ikke været heldig. Jeg tror vi kan lade tvivlen kommer til gode for hhv. Ox og Gomez, da de begge har alderen på deres side. Lallana er 30. For mig er løbet kørt for ham. Ellers dygtig spiller. Kanon 2016 han spillede.
Men hvis man kigger på antal PL spilleminutter i de to sæsoner så bliver det til omkring 45 minutter pr. Kamp. Det er jo ikke meget. Om han kan klarer, at spille mange fulde kampe i træk ved jeg ikke.

Jeg frygter stadig vi købt en ny skadesplaget spiller, om det er uheld eller ej..

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af And I'm Javert » torsdag, 10. jan, 2019 16:07

Oomph242 skrev:
And I'm Javert skrev:
Fowler89 skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Lallana har misset 64 kampe de sidste 3 sæsoner grundet skader:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... v-kampene/
Ja ham har vi ikke været heldige med. Håber ikke Oxlade bliver samme historie for os.
Er det ikke nærmest slemmere med Oxlade?
Tja, han har spillet 35 kampe i Premier Leauge sidste år og 29 i Premier League året forinden. Sammenlagt de sidste tre sæsoner har han spillet 124 kampe for Arsenal og Liverpool, hvilket jo ikke er helt skidt. Samtidig er han også kun 25 år, hvorfor han måske er kommet efter det. Omend det har været rigtig slemt tidligere i hans karriere. Joe Gomez har heller ikke været heldig. Jeg tror vi kan lade tvivlen kommer til gode for hhv. Ox og Gomez, da de begge har alderen på deres side. Lallana er 30. For mig er løbet kørt for ham. Ellers dygtig spiller. Kanon 2016 han spillede.
Men hvis man kigger på antal PL spilleminutter i de to sæsoner så bliver det til omkring 45 minutter pr. Kamp. Det er jo ikke meget. Om han kan klarer, at spille mange fulde kampe i træk ved jeg ikke.

Jeg frygter stadig vi købt en ny skadesplaget spiller, om det er uheld eller ej..
Sandt, men han har stadig været tilgængelig. Lallana får muskelskader og andre skader til træning, mens Ox dog trods alt hos os blev skadet i kamp.
Do not forget my name!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 10. jan, 2019 16:52

And I'm Javert skrev:
Oomph242 skrev:
And I'm Javert skrev:
Fowler89 skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Lallana har misset 64 kampe de sidste 3 sæsoner grundet skader:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... v-kampene/
Ja ham har vi ikke været heldige med. Håber ikke Oxlade bliver samme historie for os.
Er det ikke nærmest slemmere med Oxlade?
Tja, han har spillet 35 kampe i Premier Leauge sidste år og 29 i Premier League året forinden. Sammenlagt de sidste tre sæsoner har han spillet 124 kampe for Arsenal og Liverpool, hvilket jo ikke er helt skidt. Samtidig er han også kun 25 år, hvorfor han måske er kommet efter det. Omend det har været rigtig slemt tidligere i hans karriere. Joe Gomez har heller ikke været heldig. Jeg tror vi kan lade tvivlen kommer til gode for hhv. Ox og Gomez, da de begge har alderen på deres side. Lallana er 30. For mig er løbet kørt for ham. Ellers dygtig spiller. Kanon 2016 han spillede.
Men hvis man kigger på antal PL spilleminutter i de to sæsoner så bliver det til omkring 45 minutter pr. Kamp. Det er jo ikke meget. Om han kan klarer, at spille mange fulde kampe i træk ved jeg ikke.

Jeg frygter stadig vi købt en ny skadesplaget spiller, om det er uheld eller ej..
Sandt, men han har stadig været tilgængelig. Lallana får muskelskader og andre skader til træning, mens Ox dog trods alt hos os blev skadet i kamp.
Og efter et ordentligt skrald der ville have sendt de fleste ud i et langt genoptræningsforløb.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Niels K » mandag, 14. jan, 2019 23:09

Jeg ser ikke Lallana optage en plads i truppen til næste sæson:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... st-antatt/

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Thommo » mandag, 14. jan, 2019 23:25

Han får jo efterhånden Sturridge til at ligne en superman, mon en Saints retur bliver enden på det. Wilson kan måske spille de sekunder Adam får pr sæson
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar