20 - Adam Lallana

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Sivi » søndag, 03. apr, 2016 00:54

Thommo skrev:Ikke meget opmærksomhed han har fået....Men han er altså månedens spiller i PL :flag5: http://www.skysports.com/football/news/ ... -for-march
Fra fansenes side ja, ikke den rigtige. Men stadig mega fortjent. Han har lignet ham vi købte i Saints, i løbet af de sidste par måneder. Det samme gør Lovren :P
Gad vide hvordan det havde set ud, hvis vi havde beholdt Rickie Lambert, haha :-D
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Thommo » søndag, 03. apr, 2016 01:21

Nå så bare der stod PFA player of the month, men det er da også fint nok, tsk tsk :D
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Niels K » søndag, 11. sep, 2016 11:39

Hoddle er ligesom jeg vild med Lallana:

http://www.hitc.com/en-gb/2016/09/10/gl ... r-liverpo/?

Fortsætter han med mål/assists som kronen på hans normale enorme indsats på mange områder, så er han en helt fantastisk spiller at have på holdet :clap: :clap: :clap:

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Niels K » søndag, 09. okt, 2016 12:09

Mest forvendlede spiller under Klopp:

http://anfieldindex.com/24809/adam-lall ... layer.html?

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Scherwin » mandag, 10. okt, 2016 10:48

Har vi hørt noget om han skade?
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Sivi » tirsdag, 11. okt, 2016 13:03

https://www.premierleague.com/news/116944
Til jer der endnu ikke har stemt på Adam, så få det lige gjort :D Han står lige med Son.
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Thommo » tirsdag, 11. okt, 2016 14:44

@Sivi det bliver svært, afstemningen lukkede desværre til midnat...Og jeg fik ikke givet Lallana min stemme desværre
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Sivi » tirsdag, 11. okt, 2016 15:27

Thommo skrev:@Sivi det bliver svært, afstemningen lukkede desværre til midnat...Og jeg fik ikke givet Lallana min stemme desværre
Nå for søren, min fejl. Af en eller anden grund troede jeg at det var i aften til midnat :D
Justice for the 96! <3

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af texy » tirsdag, 11. okt, 2016 17:51

Wormie skrev:Har vi hørt noget om han skade?
Han træner stadig ikke med og er tvivlsom til på mandag.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... t-12008241

Hold da op, hvor jeg håber, at han bliver klar. Hans energi kan blive helt afgørende i forhold til at få overtaget imod Man Utd.

Hedligvis er vi jo ikke uden alternativer. Uden Lallana giver resten nogenlunde sig selv tænker jeg. På Anfield må det vel være Sturridge på top (havde det været ude ville jeg måske tænke Origi) og så Firmino ned på Lallana's plads.
Kloppite

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Callesen » mandag, 21. nov, 2016 22:13

[Blog] Lallanas opblomstring

Posted on 21. November 2016 by Lasse Callesen
Lallana har siden sin ankomst til Liverpool været offer for en masse kritik fra fans. Lavede ikke nok mål og assists i kampene. I Liverpool har han scoret 16 mål og 17 assists. Ikke just så imponerende over 3 sæsoner for en offensiv spiller, som er meget på bolden på den sidste tredjedel af banen. Noget er der dog sket med ham i denne sæson. Her har han allerede scoret 3 mål og lavet 5 assists.
For det første er han kommet længere tilbage på banen. Tidligere var han foretrukket på den offensive midtbane med Coutinho og Firmino omkring sig. Men med tilgangen af Mané var der ikke længere plads til ham i front.
Klopp ville dog ikke sende ham på bænken eller sælge ham da Lallana har en kæmpe arbejdsradius og har følt der var en anden plads på banen, som han kunne udfylde: den centrale midtbane.


Så elegant, så dårligt et slutprodukt – indtil nu
Som fodboldspiller synes jeg Lallana er helt fantastisk at se på. Den måde han kan finde de små rum og gøre sig spilbar i er imponerende. Han er typen der kan drible 2 mand i en telefonboks. Indrømmet jeg synes han er noget af det mest elegante vi har i truppen når han får bolden. Den måde han kan tage bolden med sig i løb eller en retningsbestemt tæmning ser så legende let ud når han gør det. Oftest har han så manglet det sidste i form af afleveringen til en medspiller der var i en fri position.
Efter han blev skubbet længere tilbage på banen og er kommet ind i et mere centralt område er der dog sket en hel masse med ham. Han er gået fra, at være en af dem man ofte stillede spørgsmålstegn ved om han skulle starte inde eller ej til nu, at være et af de mest sikre kort på Klopps holdkort i denne sæson. Noget af det man sjældent høre omkring Lallana er den måde han giver medspillerne plads på. Han laver utroligt mange ”ligegyldige” løb, hvor han åbner rum op fordi han konstant er i bevægelse. Han er forudseende og ved på forhånd, hvilke rum der kommer i aktion efterfølgende, hvor han først fylder det ud og efterfølgende efterlade det tomt da en modstander der før var i zonen har flyttet sig med ham. Og derved giver plads til en medspiller.
Hans timing er blevet meget bedre og det er blevet bedre for ham og holdet, at han nu har flere medspillere foran sig og bliver brugt mere som en playmaker. Som før nævnt kan han en masse med bolden, men utroligt nok formåede han ikke at sætte sig selv i scene når han nærmede sig feltet. Men nu hvor han kan komme som anden bølge og en smule senere ind i feltet har det gjort ham betydeligt farligere samt det, at han ikke længere har pres på sig selv, at han skal komme frem til chancer men mere støbe kuglerne for medspillerne. Samtidig har han en næsten lige så fri rolle, som de tre forreste og dækker stort set hele midtbanen, som man kan se på det her heat map fra 4-1 sejren over Leicester.

Billede

Da han kom ind efter en times spil imod Manchester United synes jeg vores spil ændrede sig markant. Vi fik Sturridge ud, som jovist ikke er kendt for, at være den mest mobile spiller på banen, men der skete stadig en del. Vi blev meget mere aggressive uden bolden og kom længere frem på banen. Inden Lallana kom ind, havde Coutinho lidt uvant spillet ved siden af Henderson og Can. Man kunne godt se det ikke var en plads Coutinho var vant til at spille på. Hvor om alt er, Liverpools spil ændrede sig med Lallanas indhop til det meget bedre og Manchester United blev presset længere tilbage på banen og vi spillede hurtigere.
Ikke nok med, at han løber meget så er han også en af dem der er først i presspillet når vi mister bolden og er utroligt aggressiv. Jeg troede faktisk han vandt bolden oftere end han gør, samt havde et højere antal interceptions. Man skal dog ikke undervurdere hans tal, da det ikke kan ses om modstanderne efterfølgende laver en dårlig aflevering, som gør den ryger ud af spil eller over til en anden fra Liverpool.

http://i2.wp.com/liverpool-fc.dk/wp-con ... .jpg?w=850
Billede!

Den offensive del der kan man se, at han er mere på bolden i denne sæson end i de foregående. Han har indtil videre i denne sæson godt og vel lavet 8 afleveringer mere pr kamp. Hævet sin afleveringsprocent og mangler kun et assist mere i denne sæson fra, at være på lige så mange som han var i sidste sæson. WhoScoreds gennemsnitlige rating er også højere med 0.25 point indtil videre.

http://i2.wp.com/liverpool-fc.dk/wp-con ... .jpg?w=840
Billede!

Det er en ”helt ny” Lallana vi har fået i denne sæson. Højere niveau, højere bundniveau, fået bygget et væsentligt større slutprodukt på sit spil og ikke mindst en af de vigtigste spillere i vores meget vigtige presspil.
Jeg glæder mig til at se Lallana på banen hver weekend for Liverpool. Han passer perfekt ind i den måde, som Klopp gerne vil spille fodbold på. Han blev desværre fejlplaceret af Rodgers og Klopp (i sidste sæson). Men nu hvor han er blevet mere en playmaker får vi endelig set Lallanas fulde potentiale. Og med Følgende skrev jeg inden weekendens kamp imod Southampton: Wijnaldum ved siden af sig ser jeg to spillere der kan afveksle hinanden i den offensive del og gør, at vi er knap så afhængige af den ene af dem.
Hvilket er meget belejligt nu, hvor Lallana udgik i landskampen imod Spanien med en skade. Han forventes dog tilbage på træningsbanen i næste uge. Men jeg tror at Wijnaldum kan gå direkte ind og overtage
Og efter at have set weekendens kamp, så er det vist klart for mange, at Lallana er blevet en vigtig brik på holdet og er ham, som skal være den kreative mand på midtbanen. Jeg kan godt frygte lidt for de kommende kampe, hvor modstanderne vil stå dybt og går efter 0-0 fremfor at gå efter sejren.
Jeg håber, at jeg tager fejl af Lallanas vigtighed for holdet, men de par kampe, hvor han ikke har spillet i denne sæson har været meget tydeligt at se hvor meget han betyder for holdet. Det kan endda betyde formations ændringer for, at få mere kreativitet ind. Måske ser vi Sturridge på toppen med Countinho, Mané og Firmino lige bagved på lørdag.


Og så ligner han iøvrigt en spiller der har det skide sjovt i Liverpool. Det er altid dejligt at se.

Indlægget er også delt her: http://liverpool-fc.dk/blog-lallanas-opblomstring/

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 22. nov, 2016 09:40

Og så er det en sand fornøjelse, at se kampene på et Russisk Stream, og høre dem udtale Lallana. Det første "Lal" bliver klart udtalt med en kartoffel i munden. Selv min ikke fodboldinteresserede frue kommer og ser med, når det er Russisk stream og Lallana er på banen :-)

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af AJJ » mandag, 28. nov, 2016 15:23

Fra dagens pressemøde med Klopp:

"JK on injuries: Lallana in a very good way, close to team training but not ready for Leeds."

Forhåbentligt betyder det, at Lallana ryger direkte ind i startopstillingen mod Bournemouth. Han har været savnet - og bliver endnu mere vigtig, nu hvor Cou er ude.

Og forhåbentligt har Lallana ikke mistet skarpheden. Sidst han var ude, lavede han jo et glimrende indhop mod Man U.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af YNWA! » onsdag, 22. feb, 2017 15:04






Super vigtigt!
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af texy » onsdag, 22. feb, 2017 15:38

YNWA! skrev:




Super vigtigt!
Fantastiske nyheder.

Og jeg synes faktisk også, at det er fedt, at han får en god løn. For det sender et signal om, hvad man kan opnå i Liverpool.

Umiddelbart ser det ud som om, at vi til sommer står med en trup, hvor vi er sikre på at beholde alle vores bedste spillere, så vi kan koncentrere os om at bygge på. Det er godt nok herligt.

Til modsætning ser Arsenal ud som om, at de ikke kan holde på Sanchez, mens der også er lidt tvivl om Özil - nå ja, og så Wenger...
Kloppite

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 28. mar, 2017 17:27



Hvor er jeg pisse træt af ligegyldigt landsholdsfodbold som ingen alligevel gider at se...
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar