20 - Adam Lallana

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af DAGGER! » lørdag, 19. aug, 2017 22:45

Jeg håber da Coutinho kan og vil steppe ind istedet for en skadet Adam Lallana, ellers gå på rov i Max meyer eller Marco Reus som er god løbestærk, kan ligge en god aflevering videre og spille 8er, og 10er.
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Mads T. » søndag, 20. aug, 2017 13:09



Stadig mange kampe han er ude og med Coutinho ude på ubestemt tid, skal der hentes forstærkning til midtbanen.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Oomph242 » søndag, 20. aug, 2017 13:33

Lige meget hvad skal der findes en afløser for Coutinh, hvis han smutter. Lallana magter på ingen måde, at være hans afløser.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af texy » søndag, 20. aug, 2017 14:05

Oomph242 skrev:Lige meget hvad skal der findes en afløser for Coutinh, hvis han smutter. Lallana magter på ingen måde, at være hans afløser.
Det var da Lalana's position i hele vores succesfulde periode sidste sæson. Kun da Coutinho blev skadet, forsøgte man sig med løsninger, hvor Lallana blev rykket op på kanten, hvilket dræbte meget af flowet i spillet på vores midtbane.

Coutinho spillede så pladsen i et par kampe sidst på sæsonen og viste, at han også er suveræn på pladsen.

Men jeg er fuldkommen tryk ved Lallana som en del af vores centrale midtbane, og havde han ikke været skadet lige nu, så tror jeg faktisk ikke, at vi havde lagt ret meget mærke til Coutinho's fravær.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Oomph242 » søndag, 20. aug, 2017 14:37

texy skrev:
Oomph242 skrev:Lige meget hvad skal der findes en afløser for Coutinh, hvis han smutter. Lallana magter på ingen måde, at være hans afløser.
Det var da Lalana's position i hele vores succesfulde periode sidste sæson. Kun da Coutinho blev skadet, forsøgte man sig med løsninger, hvor Lallana blev rykket op på kanten, hvilket dræbte meget af flowet i spillet på vores midtbane.

Coutinho spillede så pladsen i et par kampe sidst på sæsonen og viste, at han også er suveræn på pladsen.

Men jeg er fuldkommen tryk ved Lallana som en del af vores centrale midtbane, og havde han ikke været skadet lige nu, så tror jeg faktisk ikke, at vi havde lagt ret meget mærke til Coutinho's fravær.
Jeg kunne godt leve med en Lallana på pladsen i denne sæson, hvis han spillede som i efteråret. Men sådanne 4-5 måneder har han kun haft 1 gang i sine 3 sæsoner i klubben. Hvis jeg var Klopp turde jeg ikke satse Lallana som afløser.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 21. aug, 2017 17:53

Oomph242 skrev:
texy skrev:
Oomph242 skrev:Lige meget hvad skal der findes en afløser for Coutinh, hvis han smutter. Lallana magter på ingen måde, at være hans afløser.
Det var da Lalana's position i hele vores succesfulde periode sidste sæson. Kun da Coutinho blev skadet, forsøgte man sig med løsninger, hvor Lallana blev rykket op på kanten, hvilket dræbte meget af flowet i spillet på vores midtbane.

Coutinho spillede så pladsen i et par kampe sidst på sæsonen og viste, at han også er suveræn på pladsen.

Men jeg er fuldkommen tryk ved Lallana som en del af vores centrale midtbane, og havde han ikke været skadet lige nu, så tror jeg faktisk ikke, at vi havde lagt ret meget mærke til Coutinho's fravær.
Jeg kunne godt leve med en Lallana på pladsen i denne sæson, hvis han spillede som i efteråret. Men sådanne 4-5 måneder har han kun haft 1 gang i sine 3 sæsoner i klubben. Hvis jeg var Klopp turde jeg ikke satse Lallana som afløser.
I mine øjne er Coutinho hovedårsagen til at Lallana ikke havde succes i sine to første sæsoner i klubben. Lallana er ikke hurtig nok til at spille kant og derfor søger han helt naturligt ind på midten for at kunne bruge sine kvaliteter, problemet var bare at han løb ind hvor Coutinho allerede stod og ventede på bolden.

Sidste sæson var Lallana manden på midten og Coutinho var smidt ud på kanten, så havde Lallana det pludselig som en fisk i vandet og spillede rigtig godt.

Lallana vil være en rigtig god erstatning for Coutinho på den korte bane og han gør at vi ikke skal ud og panik købe en ny spiller. Derimod kan vi vente til vi finder den rette spiller eller hente en lidt yngre spiller og spille ham stille og roligt ind på holdet.

Jeg tvivler på vi bare kan gå ud og købe en bedre løsning her og nu end Lallana.


Sent from my iPhone using Tapatalk

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af bblauritzen » mandag, 21. aug, 2017 19:49

Filos of Isk skrev:
Oomph242 skrev:
texy skrev:
Oomph242 skrev:Lige meget hvad skal der findes en afløser for Coutinh, hvis han smutter. Lallana magter på ingen måde, at være hans afløser.
Det var da Lalana's position i hele vores succesfulde periode sidste sæson. Kun da Coutinho blev skadet, forsøgte man sig med løsninger, hvor Lallana blev rykket op på kanten, hvilket dræbte meget af flowet i spillet på vores midtbane.

Coutinho spillede så pladsen i et par kampe sidst på sæsonen og viste, at han også er suveræn på pladsen.

Men jeg er fuldkommen tryk ved Lallana som en del af vores centrale midtbane, og havde han ikke været skadet lige nu, så tror jeg faktisk ikke, at vi havde lagt ret meget mærke til Coutinho's fravær.
Jeg kunne godt leve med en Lallana på pladsen i denne sæson, hvis han spillede som i efteråret. Men sådanne 4-5 måneder har han kun haft 1 gang i sine 3 sæsoner i klubben. Hvis jeg var Klopp turde jeg ikke satse Lallana som afløser.
I mine øjne er Coutinho hovedårsagen til at Lallana ikke havde succes i sine to første sæsoner i klubben. Lallana er ikke hurtig nok til at spille kant og derfor søger han helt naturligt ind på midten for at kunne bruge sine kvaliteter, problemet var bare at han løb ind hvor Coutinho allerede stod og ventede på bolden.

Sidste sæson var Lallana manden på midten og Coutinho var smidt ud på kanten, så havde Lallana det pludselig som en fisk i vandet og spillede rigtig godt.

Lallana vil være en rigtig god erstatning for Coutinho på den korte bane og han gør at vi ikke skal ud og panik købe en ny spiller. Derimod kan vi vente til vi finder den rette spiller eller hente en lidt yngre spiller og spille ham stille og roligt ind på holdet.

Jeg tvivler på vi bare kan gå ud og købe en bedre løsning her og nu end Lallana.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er grundlæggende enig. Der er bare et lille aber dabei ved det, nemlig at Lallana er skadet frem til december. Så på den "helt" korte bane har vi ikke en afløser for Coutinho skulle han smutte. Det efterlader os med Grujic og Gini til den offensive midt (hvis man da ikke trækker Firmino ned) og det er efter min mening slet ikke godt nok.

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Hendo » mandag, 21. aug, 2017 21:03

bblauritzen skrev:
Filos of Isk skrev:
Oomph242 skrev:
texy skrev:
Oomph242 skrev:Lige meget hvad skal der findes en afløser for Coutinh, hvis han smutter. Lallana magter på ingen måde, at være hans afløser.
Det var da Lalana's position i hele vores succesfulde periode sidste sæson. Kun da Coutinho blev skadet, forsøgte man sig med løsninger, hvor Lallana blev rykket op på kanten, hvilket dræbte meget af flowet i spillet på vores midtbane.

Coutinho spillede så pladsen i et par kampe sidst på sæsonen og viste, at han også er suveræn på pladsen.

Men jeg er fuldkommen tryk ved Lallana som en del af vores centrale midtbane, og havde han ikke været skadet lige nu, så tror jeg faktisk ikke, at vi havde lagt ret meget mærke til Coutinho's fravær.
Jeg kunne godt leve med en Lallana på pladsen i denne sæson, hvis han spillede som i efteråret. Men sådanne 4-5 måneder har han kun haft 1 gang i sine 3 sæsoner i klubben. Hvis jeg var Klopp turde jeg ikke satse Lallana som afløser.
I mine øjne er Coutinho hovedårsagen til at Lallana ikke havde succes i sine to første sæsoner i klubben. Lallana er ikke hurtig nok til at spille kant og derfor søger han helt naturligt ind på midten for at kunne bruge sine kvaliteter, problemet var bare at han løb ind hvor Coutinho allerede stod og ventede på bolden.

Sidste sæson var Lallana manden på midten og Coutinho var smidt ud på kanten, så havde Lallana det pludselig som en fisk i vandet og spillede rigtig godt.

Lallana vil være en rigtig god erstatning for Coutinho på den korte bane og han gør at vi ikke skal ud og panik købe en ny spiller. Derimod kan vi vente til vi finder den rette spiller eller hente en lidt yngre spiller og spille ham stille og roligt ind på holdet.

Jeg tvivler på vi bare kan gå ud og købe en bedre løsning her og nu end Lallana.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er grundlæggende enig. Der er bare et lille aber dabei ved det, nemlig at Lallana er skadet frem til december. Så på den "helt" korte bane har vi ikke en afløser for Coutinho skulle han smutte. Det efterlader os med Grujic og Gini til den offensive midt (hvis man da ikke trækker Firmino ned) og det er efter min mening slet ikke godt nok.
Et andet aber dabei er at Lallana ikke ligefrem er kendt for at spille derudaf uden skader osv. ... lidt som Hendo i øvrigt... Og Matip indtil videre i det meste af hans karriere... Men ja, der er vel styr på det hele :dontknow:
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 22. aug, 2017 09:39

bblauritzen skrev: Jeg er grundlæggende enig. Der er bare et lille aber dabei ved det, nemlig at Lallana er skadet frem til december. Så på den "helt" korte bane har vi ikke en afløser for Coutinho skulle han smutte. Det efterlader os med Grujic og Gini til den offensive midt (hvis man da ikke trækker Firmino ned) og det er efter min mening slet ikke godt nok.
Ja undskyld det var mig der på en eller anden måde havde glemt at Lallana var ude længere tid plus at han måske er ude en måned ekstra som jeg ikke havde set endnu. det var min brainfart.

Ja sælger vi Coutinho med Lallana på langtidsskade så skal der en ny offensiv midt ind uden tvivl.

ang. Lallana som afløser for COutinho generelt, så slog det mig lige at der er to ting der skal erstattes når Coutinho forlader os.
1) pladsen på banen, offensiv midt imø, venstrewing i andres.
2) status som holdets stjerne

punkt 1 er Lallana helt klart god nok til at løse imø, ja vi kan måske godt finde en bedre spiller, men ikke markant bedre.
punkt 2, nej Lallana bliver nok aldrig god nok til at overtage den rolle, heldigvis er Mané godt i gang og der er andre muligheder.

spørgsmålet er så hvad man skal gøre. Jeg bliver mere og mere overbevist om at vi skal hente en ung offensiv midt f.eks. Meyer.
- Han vil kunne rotere med Coutinho og få en del spilletid på den konto nu her hvor Lallana er skadet(meget spilletid når Coutinho også er ude).
- hvis Coutinho ryger i 11. time, så har vi Meyer og Lallana og er ikke tvunget til at hente en offensiv midt koste hvad det vil, men vi skal naturligvis prøve at finde en løsning, men vi behøver ikke at betale 60 millioner pund for Wesley Sniejder eller overtage noget af FCB's dødvægt fordi vi er desperate.
- når Coutinho og Lallana så begge er oppe i tempo kan han også være reserve på kanterne så han stadig får spilletid nok til at udvikle sig.
- Forhåbentlig kan han udvikle sig til en klassespiller og være en fremtiddig stjerne.

Det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort,

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af texy » fredag, 27. okt, 2017 19:59

Hold da op, hvor jeg glæder mig til at få Lallana tilbage.

Jeg ved godt, at hver gang det går skidt, og der er en eller flere spillere ude med skader i perioden, så bliver de ofte udråbt til at kunne være en slags frelsere, når de engang vender tilbage. Jeg vil prøve at passe på ikke at gøre det samme med Lallana. For der er næppe en eneste af vores spillere, der ene og alene udgør forskellen på succes og fiasko.

Men når det er sagt, så er der er en grund til, at vores genpres ikke er lige så effektivt, som tidligere. Og der er en grund til at vi spiller lidt langsommere og smider lidt flere bolde væk på midten, end vi plejer. Nogle kritiserede Lallana for ikke at score nok i anden halvdel af sidste sæson. Men han leverer så meget mere.

Generelt kunne det være fedt, hvis vi bare kunne have et par måneder, hvor både Lallana, Coutinho, Mané, Salah og Firmino stod til rådighed. Dog er det for mig i en periode som den nuværende Lallana smittende energi og glæde kombineret med hans evner på bolden, som jeg tror, at vi har mest brug for, hvis skuden skal vendes ordentligt.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Oomph242 » fredag, 27. okt, 2017 20:41

texy skrev:Hold da op, hvor jeg glæder mig til at få Lallana tilbage.

Jeg ved godt, at hver gang det går skidt, og der er en eller flere spillere ude med skader i perioden, så bliver de ofte udråbt til at kunne være en slags frelsere, når de engang vender tilbage. Jeg vil prøve at passe på ikke at gøre det samme med Lallana. For der er næppe en eneste af vores spillere, der ene og alene udgør forskellen på succes og fiasko.

Men når det er sagt, så er der er en grund til, at vores genpres ikke er lige så effektivt, som tidligere. Og der er en grund til at vi spiller lidt langsommere og smider lidt flere bolde væk på midten, end vi plejer. Nogle kritiserede Lallana for ikke at score nok i anden halvdel af sidste sæson. Men han leverer så meget mere.

Generelt kunne det være fedt, hvis vi bare kunne have et par måneder, hvor både Lallana, Coutinho, Mané, Salah og Firmino stod til rådighed. Dog er det for mig i en periode som den nuværende Lallana smittende energi og glæde kombineret med hans evner på bolden, som jeg tror, at vi har mest brug for, hvis skuden skal vendes ordentligt.
Ved godt du er uenig, men i min verden skal en offensiv midtbanespiller også levere mål, assist og afleveringer som kan åbne spillet. Lallana er en super god genpres spiller, men det kniber altså generelt med resten. En topspiller til et tophold bliver han aldrig i mine øjne. Alle spillere kan dog have gode perioder hvor de kan mere, som Lallana havde sidste efterår....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af texy » fredag, 27. okt, 2017 21:49

Oomph242 skrev:
texy skrev:Hold da op, hvor jeg glæder mig til at få Lallana tilbage.

Jeg ved godt, at hver gang det går skidt, og der er en eller flere spillere ude med skader i perioden, så bliver de ofte udråbt til at kunne være en slags frelsere, når de engang vender tilbage. Jeg vil prøve at passe på ikke at gøre det samme med Lallana. For der er næppe en eneste af vores spillere, der ene og alene udgør forskellen på succes og fiasko.

Men når det er sagt, så er der er en grund til, at vores genpres ikke er lige så effektivt, som tidligere. Og der er en grund til at vi spiller lidt langsommere og smider lidt flere bolde væk på midten, end vi plejer. Nogle kritiserede Lallana for ikke at score nok i anden halvdel af sidste sæson. Men han leverer så meget mere.

Generelt kunne det være fedt, hvis vi bare kunne have et par måneder, hvor både Lallana, Coutinho, Mané, Salah og Firmino stod til rådighed. Dog er det for mig i en periode som den nuværende Lallana smittende energi og glæde kombineret med hans evner på bolden, som jeg tror, at vi har mest brug for, hvis skuden skal vendes ordentligt.
Ved godt du er uenig, men i min verden skal en offensiv midtbanespiller også levere mål, assist og afleveringer som kan åbne spillet. Lallana er en super god genpres spiller, men det kniber altså generelt med resten. En topspiller til et tophold bliver han aldrig i mine øjne. Alle spillere kan dog have gode perioder hvor de kan mere, som Lallana havde sidste efterår....
Ja, jeg er som bekendt dybt uenig.

Nu leverer Lallana jo også mål og assists. Han har vel sådan cirka gennemsnitligt leveret enten et mål eller en assist i hver tredje eller fjerde kamp over de sidste mange sæsoner.

Men han er meget meget mere. Især når man sidder og ser ham på Anfield og TV-producere ikke bestemmer, hvilke dele af banen eller spillet, der skal fokuseres på, kan man se, hvor vanvittigt meget han fylder. Han er overalt. Og han bliver ikke presset til dumme boldtab. Og så er han iscenesætter af den slags angreb, der giver mål. Og det er i min optik lige så vigtigt, som at have den næstsidste fod på. Uden den slags vision får de andre ikke lige så mange af deres assists.

Derudover, er jeg helt vild med hans attitude. Han udstråler kampgejst. Ligesom Kuyt (en spiller, der da også gerne måtte have scoret mere) gjorde. Mølby beskrev ham engang som Klopps reelle leder på banen eller forlængede arm (noget i den stil). Og det kan jeg sagtens følge. Han er i hvert fald eksemplificeringen af Klopps spillefilosofi. Og på et fodboldhold ledet af Klopp, der må den slags spillere have deres berettigelse.

Jeg medgiver, at hvis det er et valg imellem Coutinho og Lallana på den centrale, så er det meget svært. Det er i mine øjne vores to bedste spillere, og Coutinho har en star quality og et end product, der er Lallana overlegent. Men Lallana har en spillestil og en indstilling, der hjælper hele holdet - offensivt som defensivt. Og med spillere som Mané, Salah eller Coutinho (hvis man placerer ham ude på kanten) til at byde ind med mål og assists, så er det på den centrale midt måske lige så godt med Lallana som med Coutinho. Måske endda balancen vil være lidt bedre med Lallana.

Hvis valget står mellem Lallana og enten Can eller Gini, så er det i min optik en no-brainer.

Så længe man ikke begynder at rykke Lallana ud på kanten. Her kommer hans evner ikke til sin ret. Og det var også, da han blev flyttet derud i sidste sæson, at hans stime med mål og assists tørrede ud.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Thommo » fredag, 27. okt, 2017 23:22

texy skrev: Hvis valget står mellem Lallana og enten Can eller Gini, så er det i min optik en no-brainer..
Er (næsten)alle ikke enige? Reelt spørgsmål herfra, for er egentlig nysgerrig. Jeg er mildt sagt enig i det bør være en no-brainer, men til gengæld også bevidst om, at folk ikke altid er enige når det kommer til fodbold. Can havde 4-6 gode uger i starten af sæsonen, men nu er han hoved vist i juventus....Håber på lidt mønt for ham til januar
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Niels K » søndag, 29. okt, 2017 10:01

texy skrev:
Oomph242 skrev:
texy skrev:Hold da op, hvor jeg glæder mig til at få Lallana tilbage.

Jeg ved godt, at hver gang det går skidt, og der er en eller flere spillere ude med skader i perioden, så bliver de ofte udråbt til at kunne være en slags frelsere, når de engang vender tilbage. Jeg vil prøve at passe på ikke at gøre det samme med Lallana. For der er næppe en eneste af vores spillere, der ene og alene udgør forskellen på succes og fiasko.

Men når det er sagt, så er der er en grund til, at vores genpres ikke er lige så effektivt, som tidligere. Og der er en grund til at vi spiller lidt langsommere og smider lidt flere bolde væk på midten, end vi plejer. Nogle kritiserede Lallana for ikke at score nok i anden halvdel af sidste sæson. Men han leverer så meget mere.

Generelt kunne det være fedt, hvis vi bare kunne have et par måneder, hvor både Lallana, Coutinho, Mané, Salah og Firmino stod til rådighed. Dog er det for mig i en periode som den nuværende Lallana smittende energi og glæde kombineret med hans evner på bolden, som jeg tror, at vi har mest brug for, hvis skuden skal vendes ordentligt.
Ved godt du er uenig, men i min verden skal en offensiv midtbanespiller også levere mål, assist og afleveringer som kan åbne spillet. Lallana er en super god genpres spiller, men det kniber altså generelt med resten. En topspiller til et tophold bliver han aldrig i mine øjne. Alle spillere kan dog have gode perioder hvor de kan mere, som Lallana havde sidste efterår....
Ja, jeg er som bekendt dybt uenig.

Nu leverer Lallana jo også mål og assists. Han har vel sådan cirka gennemsnitligt leveret enten et mål eller en assist i hver tredje eller fjerde kamp over de sidste mange sæsoner.

Men han er meget meget mere. Især når man sidder og ser ham på Anfield og TV-producere ikke bestemmer, hvilke dele af banen eller spillet, der skal fokuseres på, kan man se, hvor vanvittigt meget han fylder. Han er overalt. Og han bliver ikke presset til dumme boldtab. Og så er han iscenesætter af den slags angreb, der giver mål. Og det er i min optik lige så vigtigt, som at have den næstsidste fod på. Uden den slags vision får de andre ikke lige så mange af deres assists.

Derudover, er jeg helt vild med hans attitude. Han udstråler kampgejst. Ligesom Kuyt (en spiller, der da også gerne måtte have scoret mere) gjorde. Mølby beskrev ham engang som Klopps reelle leder på banen eller forlængede arm (noget i den stil). Og det kan jeg sagtens følge. Han er i hvert fald eksemplificeringen af Klopps spillefilosofi. Og på et fodboldhold ledet af Klopp, der må den slags spillere have deres berettigelse.

Jeg medgiver, at hvis det er et valg imellem Coutinho og Lallana på den centrale, så er det meget svært. Det er i mine øjne vores to bedste spillere, og Coutinho har en star quality og et end product, der er Lallana overlegent. Men Lallana har en spillestil og en indstilling, der hjælper hele holdet - offensivt som defensivt. Og med spillere som Mané, Salah eller Coutinho (hvis man placerer ham ude på kanten) til at byde ind med mål og assists, så er det på den centrale midt måske lige så godt med Lallana som med Coutinho. Måske endda balancen vil være lidt bedre med Lallana.

Hvis valget står mellem Lallana og enten Can eller Gini, så er det i min optik en no-brainer.

Så længe man ikke begynder at rykke Lallana ud på kanten. Her kommer hans evner ikke til sin ret. Og det var også, da han blev flyttet derud i sidste sæson, at hans stime med mål og assists tørrede ud.
Hvis man ser på hans stats i PL, så leverer han mål eller assist i hver anden til tredje kamp, men jeg er fuldstændig enig med dig i, at han bidrager med så uendeligt meget andet på banen og helt sikkert også udenfor banen, som gør rigtig godt for hele holdet, og jeg tror også, at Klopp sagde, at han var den første på hans holdkort.

Han kan spille og scorer/assisterer stort set lige godt på alle pladser fra midten og frem (kanter inklussive), når man ser bort fra den defensive midt og som frontangriber, hvis man ser hans PL-kampe på transfermarkt, så han er multianvendelig, selvom jeg også foretrækker ham centralt som 8'er.

Mané --- Firmino --- Salah

---- Coutinho - Lallana ---

-------- Henderson -------

Gad jeg virkelig godt se i kampe som f.eks. mod Huddersfield, hvor de overlader alt spillet til os.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Niels K » søndag, 29. okt, 2017 10:11

Milner og Gini ligger i øvrigt med nogenlunde samme stats på mål/assists i PL-kampe som Lallana, hvor Can og Henderson ligger på hver 4. kamp, men det er jo også med et udgangspunkt længere tilbage på banen som oftest.

Besvar