20 - Adam Lallana

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 28. mar, 2017 17:31

Enig. Landsholdsfodbold hører fortiden til.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
McHelmer
Indlæg: 384
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 19:42
Geografisk sted: Nykøbing F
Alder: 61

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af McHelmer » tirsdag, 28. mar, 2017 17:50

SUK :-(

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 28. mar, 2017 17:54

Vi gamblede i sommers, og igen i vinters, og det kan nu vise sig at komme til at koste os dyrt.

Vores manglende bredde i truppen betyder, at vi reelt set ikke kan undvære et par nøglespillere uden korthuset vælter.

Såfremt Coutinho og Firmino klarer sig igennem nattens kamp, står vi vel ret beset i en situation, hvor selvsamme 11 spillere skal igennem 3 kampe på 8 dage, da vi ikke har kvalificerede spillere på bænken. Og det er 2-3 skader, der har bragt os i den situation.

Med tanke på Klopp's krævende system, hvor der stilles store fysiske krav til spillerne, er det ikke slet ikke holdbart med så tynd en trup. Det er ganske enkelt en ommer. Og ja, jeg ved godt denne skade opstod mens Lallana var af sted med landsholdet, men det ændrer ikke ved udgangspunktet, at vi selv er skyld i de problemer vi pt. oplever.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af texy » tirsdag, 28. mar, 2017 23:16

Robbie_God_Fowler skrev:Vi gamblede i sommers, og igen i vinters, og det kan nu vise sig at komme til at koste os dyrt.

Vores manglende bredde i truppen betyder, at vi reelt set ikke kan undvære et par nøglespillere uden korthuset vælter.

Såfremt Coutinho og Firmino klarer sig igennem nattens kamp, står vi vel ret beset i en situation, hvor selvsamme 11 spillere skal igennem 3 kampe på 8 dage, da vi ikke har kvalificerede spillere på bænken. Og det er 2-3 skader, der har bragt os i den situation.

Med tanke på Klopp's krævende system, hvor der stilles store fysiske krav til spillerne, er det ikke slet ikke holdbart med så tynd en trup. Det er ganske enkelt en ommer. Og ja, jeg ved godt denne skade opstod mens Lallana var af sted med landsholdet, men det ændrer ikke ved udgangspunktet, at vi selv er skyld i de problemer vi pt. oplever.
Jeg er sgu også seriøst bekymret for vores sæsonafslutning, nu hvor vores bedste spiller er blevet skadet. Og jeg gruer for udsigten til endnu engang at opleve en central midtbane bestående af Gini, Can og Hendo.

Men det gør jo ikke hverken sommerens eller vinterens ageren dårligere eller bedre. At sidestille yderligere indkøb i sommer eller indkøb i vinters med en eller anden idé om, at vi så pr. automatik havde været bedre stillet er Football Manager logik. Men den slags logik kan altså ikke nødvendigvis overføres direkte til virkeligheden.

Vi er rendt ind i en forfærdelig situation. Men det er den slags situationer, som nogle gange giver plads til "kaninen op af hatten" løsninger. Og jeg håber bestemt på, at vores "kanin" enten bliver Gini med et større offensivt drive, en af de unge (Woodburn eller Ojo) ind på kanten og Coutinho ind på Lallana's plads, eller bare et eller andet - som IKKE er Can, Gini og Hendo sammen på midten.

Min mavefornemmelse siger mig, at Firmino rykkes ned på Lallana's plads, som vel reelt er hans optimale position, og så får Origi endnu en chance på toppen.
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af AJ » tirsdag, 28. mar, 2017 23:50

Hvorfor er det Football Manager logik, at man er bedre stillet i tilfælde af skader, hvis man har en bredere trup?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af texy » onsdag, 29. mar, 2017 19:28

AJ skrev:Hvorfor er det Football Manager logik, at man er bedre stillet i tilfælde af skader, hvis man har en bredere trup?
Fordi I antager, at det med garanti ville gøre os bedre, end at bruge de nuværende backup-spillere.

Football Manager logik, græsset er grønnere tankegang, eller noget helt andet. Mangler måske en god betegnelse for, min opfattelse af den konstante retorik om, at alt havde været bedre, hvis vi bare havde købt endnu flere spillere, som oftest dukker op ved skader kombineret med dårlige resultater. Denne gang tages der så lidt forskud på skuffelsen.

Vi kunne have hentet Pulisic og Dahoud i januar. Men det havde ikke nødvendigvis ændret noget i positiv retning. Reelt kunne det jo lige så godt have gået værre. Jovist, Klopp ville have flere spillere at vælge imellem. Men der skal jo stadig sorteres nogen fra.

Jeg ærgrer mig langt mere over, at vi når skaderne har ramt, ikke har turdet tage chancen med de unge. I hvert fald ikke i offensiven. I mine øjne skulle Ojo eller Wilson have været mere i spil, da Mané var i Afrika.

Men jeg har tydeligvis langt større tiltro til vores unge talenter end andre herinde. Jeg ærgrer mig over de skader, vi er rendt ind i, men glæder mig samtidig over, at der trods alt har været mulighed for at se en smule til Woodburn og AA - og tidligere i sæsonen Grujic og Ejaria. Kun på den måde ender vi med at få fingre i en Mbappé eller endnu en Sterling (i den positive forstand).
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 29. mar, 2017 19:47

Okey. I følge din logik texy, så behøver vi ikke købe flere spillere, da der ikke gives en garanti for at vi bliver bedre.

Som en sub-topklub kan vi ikke være afhængig af, at en 17-årige performer.

Men vi har jo en lidet stolt tradition for at dumme os når det kommer til transfer. Blot læs det seneste nummer af YNWA.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af AJ » onsdag, 29. mar, 2017 20:08

texy skrev: Fordi I antager, at det med garanti ville gøre os bedre, end at bruge de nuværende backup-spillere.

Mangler måske en god betegnelse for, min opfattelse af den konstante retorik om, at alt havde været bedre, hvis vi bare havde købt endnu flere spillere, som oftest dukker op ved skader kombineret med dårlige resultater. Denne gang tages der så lidt forskud på skuffelsen.

Vi kunne have hentet Pulisic og Dahoud i januar. Men det havde ikke nødvendigvis ændret noget i positiv retning. Reelt kunne det jo lige så godt have gået værre. Jovist, Klopp ville have flere spillere at vælge imellem. Men der skal jo stadig sorteres nogen fra.

Jeg ærgrer mig langt mere over, at vi når skaderne har ramt, ikke har turdet tage chancen med de unge. I hvert fald ikke i offensiven. I mine øjne skulle Ojo eller Wilson have været mere i spil, da Mané var i Afrika.

Men jeg har tydeligvis langt større tiltro til vores unge talenter end andre herinde. Jeg ærgrer mig over de skader, vi er rendt ind i, men glæder mig samtidig over, at der trods alt har været mulighed for at se en smule til Woodburn og AA - og tidligere i sæsonen Grujic og Ejaria.
Det er Klopp, der ikke har tiltro til talenterne. Selvfølgelig havde det været bedre, hvis vi havde hentet nogle spillere, som Klopp rent faktisk har tiltro til.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af texy » onsdag, 29. mar, 2017 20:25

Hr. Drejer skrev:Okey. I følge din logik texy, så behøver vi ikke købe flere spillere, da der ikke gives en garanti for at vi bliver bedre.

Som en sub-topklub kan vi ikke være afhængig af, at en 17-årige performer.

Men vi har jo en lidet stolt tradition for at dumme os når det kommer til transfer. Blot læs det seneste nummer af YNWA.
Ikke i en sæson uden europæisk fodbold.

Og Monaco lader ikke til at have problemer med at være afhængig af en 18-årig.

Og retorikken herinde har jo intet konkret eller realistisk inkluderet, når der råbes om flere indkøb fra højre og venstre. Ingen navne, som med sikkerhed eller i det mindste med nogen sandsynlighed kunne være hentet. Og så er det jo let at påstå, at vi ville være bedre stillet. For i teorien kan argumentet så være, at vi havde haft Messi, Ronaldo, Reus eller Aubameyang til rådighed. Og så lægger jeg mig da fladt ned og indrømmer, at vi havde været bedre stillet.

Men hvis det i stedet drejede sig om navne som Drinkwater, Lanzini, Tadic, Long, Snodgrass eller lignende, så vil jeg langt hellere bruge det minimale antal ledige starter til at forsøge at se, om akademiets arbejde er så fremragende, som det gerne skulle være.

For realiteten er, at vi aldrig (eller i hvert fald ikke i den nærmeste fremtid) kommer til at være i stand til at hente en spiller som Mbappé (som nok er øjeblikket mest hypede spiller - og i min øjne helt fortjent), når først han har spillet en sæson som denne. Men vi har alle muligheder for selv at "lave" sådan en spiller, hvis vi ellers er villige til at lægge lidt ansvar over på nogle unge skuldre engang imellem. Om ikke andet, så har denne sæson budt på nok spilletid til AA til at overbevise de fleste herinde om, at der ikke mangler bredde på højre back. Og når man ser U23 kampene, så er der altså flere, som omgivet af etablerede spillere potentielt også kunne tage det helt store skridt. Jeg synes at Wilson har været fantastisk i denne sæson - selvom mange af hans mål er kommet fra straffesparkspletten. Og det har Ojo også været i flere af kampene.

Jeg er glad for at Klopp lader til at vide, at vi med al sandsynlighed ikke kan købe os til hele succesen. Dertil er vores konkurrenter alt for økonomisk stærke. Hvis vi skal købe nogle spillere, der er dygtige nok til at løfte os, så er vi nødt til at udvikle og træne andre. Men hvis vi kunne købe Messi eller lignende, så tog jeg da gerne den hurtige vej til succes.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af texy » onsdag, 29. mar, 2017 20:32

AJ skrev: Det er Klopp, der ikke har tiltro til talenterne. Selvfølgelig havde det været bedre, hvis vi havde hentet nogle spillere, som Klopp rent faktisk har tiltro til.
Det kan du godt have lidt ret i, selvom Woodburn og AA er kommet tættere på.

Han har for ofte valgt det sikre/kendte og brugt Lucas eller Gini/Can nærmest uanset, hvor vi har haft skader. Måske Gomez skulle have haft en kamp mere i midterforsvaret. Måske man ikke konstant skulle have brugt en fantasiløs midtbane med Hendo, Gini og Can, da Coutinho var skadet eller Mané var ude.

Jeg synes, at i forhold til at vi ikke var i Europa, så har transferpolitikken været fin nok, men Klopp har været lidt for forsigtig.

Men hele denne debat havde vel næsten været lige gyldig, hvis vi ikke havde en spiller som Sturridge. For hvis han kun var "normalt skadet", så havde vores bredde været fin til denne sæson.
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 29. mar, 2017 21:10

texy skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Vi gamblede i sommers, og igen i vinters, og det kan nu vise sig at komme til at koste os dyrt.

Vores manglende bredde i truppen betyder, at vi reelt set ikke kan undvære et par nøglespillere uden korthuset vælter.

Såfremt Coutinho og Firmino klarer sig igennem nattens kamp, står vi vel ret beset i en situation, hvor selvsamme 11 spillere skal igennem 3 kampe på 8 dage, da vi ikke har kvalificerede spillere på bænken. Og det er 2-3 skader, der har bragt os i den situation.

Med tanke på Klopp's krævende system, hvor der stilles store fysiske krav til spillerne, er det ikke slet ikke holdbart med så tynd en trup. Det er ganske enkelt en ommer. Og ja, jeg ved godt denne skade opstod mens Lallana var af sted med landsholdet, men det ændrer ikke ved udgangspunktet, at vi selv er skyld i de problemer vi pt. oplever.
Jeg er sgu også seriøst bekymret for vores sæsonafslutning, nu hvor vores bedste spiller er blevet skadet. Og jeg gruer for udsigten til endnu engang at opleve en central midtbane bestående af Gini, Can og Hendo.

Men det gør jo ikke hverken sommerens eller vinterens ageren dårligere eller bedre. At sidestille yderligere indkøb i sommer eller indkøb i vinters med en eller anden idé om, at vi så pr. automatik havde været bedre stillet er Football Manager logik. Men den slags logik kan altså ikke nødvendigvis overføres direkte til virkeligheden.

Vi er rendt ind i en forfærdelig situation. Men det er den slags situationer, som nogle gange giver plads til "kaninen op af hatten" løsninger. Og jeg håber bestemt på, at vores "kanin" enten bliver Gini med et større offensivt drive, en af de unge (Woodburn eller Ojo) ind på kanten og Coutinho ind på Lallana's plads, eller bare et eller andet - som IKKE er Can, Gini og Hendo sammen på midten.

Min mavefornemmelse siger mig, at Firmino rykkes ned på Lallana's plads, som vel reelt er hans optimale position, og så får Origi endnu en chance på toppen.
Football manager logik? Undskyld mig, men det er altså en gang tågesnak.

Du snakker om at benytte de unge talenter i stedet for at hente nye spillere ind. Det kan jeg til dels godt følge, så længe disse spillere har det fornødne talent og er klar til at steppe op. Men nu forholder det sig nu en gang sådan, at Klopp ikke på nuværende tidspunkt har tillid til Gomez, Wilson, Ojo m.fl eftersom de ikke spiller. Og de få chancer som de har fået denne sæson, har de ikke grebet.

Det er således fuldt berettiget at kritisere vores trupsammensætning. Igen ud fra det argument, at 2-3 skader stiller os i en yderst vanskelig situation, eftersom de unge spillere ikke er parate til at træde til. Og hvorfor nævne Sturridge? Klub og trænerstab bør da om nogen vide, at Sturridge er et meget usikkert kort, hvilket yderligere taler for offensive forstærkninger.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 29. mar, 2017 21:35

Hr. Drejer skrev:Okey. I følge din logik texy, så behøver vi ikke købe flere spillere, da der ikke gives en garanti for at vi bliver bedre.

Som en sub-topklub kan vi ikke være afhængig af, at en 17-årige performer.

Men vi har jo en lidet stolt tradition for at dumme os når det kommer til transfer. Blot læs det seneste nummer af YNWA.
Jeg fik næsten et nervesammenbrud af de navne, der blev nævnt og så var spillere som Mata, Silva, Willian, Costa, Jackson Martinez og Salah mf. ikke engang i blandt.

Tak for et altid godt blad i øvrigt, hvis skribenterne læser med.

I øvrigt fatter jeg heller ikke meget af texys form for logik.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Mads T. » onsdag, 29. mar, 2017 21:59

Vi kunne godt have købt spillere i januar, men det ville have været lappeløsninger, som måske allerede ville være i overskud til sommer, når vi forhåbentlig har held med at hente de targets vi reelt gerne vil have. Der er bare ikke mange af de bedre spillere der er tilgængelige i januar vinduet.

Jeg havde gerne set et spillere komme ind i januar, men det skulle være de rigtige spillere og ikke bare fordi vi i to-tre kampe havde problemer med skader. Og så mener jeg stadig, at det var nødvendigt at arbejde os ud af krisen. Der er jo ingen tvivl om, hvad vores trup er i stand til, når tingene fungere... selv med et par skader.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af texy » onsdag, 29. mar, 2017 22:20

Robbie_God_Fowler skrev:Football manager logik? Undskyld mig, men det er altså en gang tågesnak.

Du snakker om at benytte de unge talenter i stedet for at hente nye spillere ind. Det kan jeg til dels godt følge, så længe disse spillere har det fornødne talent og er klar til at steppe op. Men nu forholder det sig nu en gang sådan, at Klopp ikke på nuværende tidspunkt har tillid til Gomez, Wilson, Ojo m.fl eftersom de ikke spiller. Og de få chancer som de har fået denne sæson, har de ikke grebet.

Det er således fuldt berettiget at kritisere vores trupsammensætning. Igen ud fra det argument, at 2-3 skader stiller os i en yderst vanskelig situation, eftersom de unge spillere ikke er parate til at træde til. Og hvorfor nævne Sturridge? Klub og trænerstab bør da om nogen vide, at Sturridge er et meget usikkert kort, hvilket yderligere taler for offensive forstærkninger.
Det skal du da have ret til at mene. Jeg synes at kritikken i bedste fald er unuanceret, når man ikke har nogle konkrete alternativer.

Der lægges jo nærmest op til, at klubben slet ikke har arbejdet på at finde gode handler i januar. Og i hvert fald lægges der op til, at der helt sikkert har været gode alternativer til de spillere som klubben påstår de ikke havde mulighed for at hente i januar. Hvem er de alternativer?
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 29. mar, 2017 22:34

Mads T. skrev:Vi kunne godt have købt spillere i januar, men det ville have været lappeløsninger, som måske allerede ville være i overskud til sommer, når vi forhåbentlig har held med at hente de targets vi reelt gerne vil have. Der er bare ikke mange af de bedre spillere der er tilgængelige i januar vinduet.

Jeg havde gerne set et spillere komme ind i januar, men det skulle være de rigtige spillere og ikke bare fordi vi i to-tre kampe havde problemer med skader. Og så mener jeg stadig, at det var nødvendigt at arbejde os ud af krisen. Der er jo ingen tvivl om, hvad vores trup er i stand til, når tingene fungere... selv med et par skader.
Enig. Ingen lappeløsning. Men vi havde jo meget tid til at scoute interessante emner. Coutinho blev jo skadet i slutningen af november. Og det stod hurtigt klart, at han vil misse 2 måneder. Og man vidste at Mane ville være væk i januar. Vi vidste altså 2 måneder i forvejen, at vi ville være uden vores to bedste offensive spillere. Det som er bemærkelsesværdigt er, at vi ikke havde en plan a, b eller c. Eller sagt på en anden måde; vi havde ikke en plan som virkede, og det er amatøragtigt.

Personligt så tror jeg også at et nyt ansigt i truppen, vil løfte stemningen. En manager - kan ikke huske hvem - sagde a et eller to nye ansigter altid gav en positiv stemning i truppen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar