20 - Adam Lallana

Underkategori til tidligere LFC-spillere
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af AJ » søndag, 29. okt, 2017 15:06

Jeg synes også, at Lallana er en helt fantastisk spiller. God pointe, Texy, at vi ikke skal forvente os alt for meget af hans tilbagekomst, når den tid kommer. Vi kan let blive skuffede. Men jeg glæder mig godt nok til, at han er tilbage.

Jeg forstår ikke kritikken mht. mål og assists. Lallana er jo netop blevet rykket længere tilbage på banen. Så vidt jeg ved har De Bruyne kun lavet et mål i denne sæson. Ham hører jeg ikke megen kritik af.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 29. okt, 2017 15:38

Jeg elsker Lallana og han er god spiller, men han tåler ikke sammenligning med De Bruyne.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af sjampen » søndag, 29. okt, 2017 16:02

AJ skrev:
Jeg forstår ikke kritikken mht. mål og assists. Lallana er jo netop blevet rykket længere tilbage på banen. Så vidt jeg ved har De Bruyne kun lavet et mål i denne sæson. Ham hører jeg ikke megen kritik af.
Jo, men så ignorerer du også let lige at han har lavet 6 assist op 10 PL kampe, hvilket er vildt imponerende. Lallana lavede til sammenligning 7 i 31 PL kampe sidste år, og i de 2 foregående år har han på 27 og 30 PL kampe lavet henholdsvis 3 og 6.

Men så er det da rigtig at Lallana lavede 8 mål sidste år, hvilket var ret imponerende, specielt taget i betragtning at han lavede 1 mål og 0 assist efter nytår. I de 2 foregående år lavede han 3 og 5 mål for os. De Bruyne lavede i de år 6 og 7 mål. Han fordoblede bare også sine assist og gik fra 10 til voldsomme 21 på de 2 år. Og nu er han så også godt på vej til at nå 20 assist igen. Det kan selvfølgelig være, at han går lidt ned i kadence, til gengæld har han lavet ukarakteristisk få mål indtil videre i denne sæson. Der er ingen sammeligning mellem Kevin De Bruyne og Adam Lallana. Overhovedet.

Jeg anser det for værende sole klart, at skal Adam Lallana være en del af startopstillingen på et mesterskabshold med Liverpool, så skal han finde den form fra efteråret sidste år hvor han rent faktisk lavede mål og assist. Han skulle gerne ende omkring de 20+ mål/assist, ligesom Coutinho, Firmino og Mané gjorde sidste år, og som de 3 gerne skal nå i år hvor vi helst skulle have tilføjet Salah til listen også. Så kan man naturligvis tage en smule af mængden fra, hvis han leverer i genpresset eller hvis en af de andre går helt amok og "stjæler" nogle af de målbare stats hvor man må bruge "the eye test", men selvfølgelig skal Lallana lave flere mål og assist. Nu er han så heldig at hans konkurrenter i år er Hendo, Milner, Can og Wijnaldum, hvorfor jeg nu er ganske enig i at han bør vade direkte ind ved siden af Coutinho på vores midtbane.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af AJ » søndag, 29. okt, 2017 20:31

Jeg siger ikke, at Lallana er lige så god som De Bruyne. Jeg gav et eksempel på, at hvis man stirrer sig blind på et enkelt tal, kan man drage en misvisende konklusion. Det burde være klart for enhver, at det var min hensigt. Jeg kom endda med et ret ekstremt eksempel. Isoleret set er 1 mål i 10 kampe jo ikke prangende, men enhver kan se, at De Bruyne er en suveræn spiller - der i øvrigt (også) er blevet trunget længere tilbage på banen, og dermed er blevet mindre målfarlig.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 29. okt, 2017 23:08

Lallana er vores dygtigste spiller på den centrale midtbane. Han er bindeledet mellem midtbane og angreb. Og i denne betragtning har jeg også taget højde for Coutinho.

Han er ikke spilleren, der kontinuerligt leverer et tocifret antal mål eller assist. Men han skaber balance og flow i spillet, hvilket bringer det bedste frem i de tre forreste. Lallana udfører for Liverpool hvad Gündogan gjorde for Dortmund.

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Hendo » tirsdag, 21. nov, 2017 17:52

Robbie_God_Fowler skrev:Lallana er vores dygtigste spiller på den centrale midtbane. Han er bindeledet mellem midtbane og angreb. Og i denne betragtning har jeg også taget højde for Coutinho.

Han er ikke spilleren, der kontinuerligt leverer et tocifret antal mål eller assist. Men han skaber balance og flow i spillet, hvilket bringer det bedste frem i de tre forreste. Lallana udfører for Liverpool hvad Gündogan gjorde for Dortmund.
Meget, meget enig. Og virker også til at være Klopps favorit, selvom han måske ikke har en sådan. Tror faktisk han er førstemand på holdkortet når han er klar. Og udover de ting du nævner er han anføreren nærmest. Han er måske ikke den bedste spiller, stjernemæssigt osv. selvom han er en af dem, men han er den vigtigste spiller i truppen og Liverpools resultater og spil vil sandsynligvis blive bedre og bedre nu hvor han er tilbage igen. For tjekkede lige og han skulle være klar til at få lidt spilletid i aften, fedt! :D
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 21. nov, 2017 19:36

Jeg er heller ikke i tvivl om at Lallana bliver god at få tilbage, men der er kommet en sund konkurrence om pladserne blandt de forreste fire, så der er ingen fribillet tilbage blandt de 11. Ikke at jeg kan forestille mig andet end at fysserne har et hyr med at forhindre ham i at forcere sin genoptræning.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af texy » onsdag, 22. nov, 2017 08:02

Hr. Drejer skrev:Jeg elsker Lallana og han er god spiller, men han tåler ikke sammenligning med De Bruyne.
Helt enig. Så god er De Bruyne slet ikke.

Tror, at vi får Lallana at se imod Chelsea. Glæder mig.
Kloppite

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Hendo » onsdag, 22. nov, 2017 15:52

Filos of Isk skrev:Jeg er heller ikke i tvivl om at Lallana bliver god at få tilbage, men der er kommet en sund konkurrence om pladserne blandt de forreste fire, så der er ingen fribillet tilbage blandt de 11. Ikke at jeg kan forestille mig andet end at fysserne har et hyr med at forhindre ham i at forcere sin genoptræning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Enig, men er meget sikker på at Klopp nok skal finde en plads til ham. Enten via rotation, men mon ikke også tit med Firmino, Coutinho, Salah og Mané også Lallana et eller andet sted længere bagved de fire? Madness they say. Madness. But maybe in a good way. Men åh, en decideret DM ville gøre godt.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 23. nov, 2017 12:52

Hendo skrev:
Filos of Isk skrev:Jeg er heller ikke i tvivl om at Lallana bliver god at få tilbage, men der er kommet en sund konkurrence om pladserne blandt de forreste fire, så der er ingen fribillet tilbage blandt de 11. Ikke at jeg kan forestille mig andet end at fysserne har et hyr med at forhindre ham i at forcere sin genoptræning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Enig, men er meget sikker på at Klopp nok skal finde en plads til ham. Enten via rotation, men mon ikke også tit med Firmino, Coutinho, Salah og Mané også Lallana et eller andet sted længere bagved de fire? Madness they say. Madness. But maybe in a good way. Men åh, en decideret DM ville gøre godt.
Ja, vi kan jo heller ikke vinde de store titler uden at vi har spillere, hvor vi tænker "ham der er næsten for god til at være på bænen i den her kamp"

helt klart en mere fyldig DM end Hendo ville være bedre på en midtbane med Coutinho og Lallana. Can tror jeg ville være god bagved de to.

Der er jo også noget med at forskellige modstandere kan åbne forskellige muligheder en parkeret bus kan rammes af de to offensive midtbaner, mens andre hold der gerne vil slås lidt på midten nok skal have en dosis Gini eller Milner.

YNWA-1892
Indlæg: 104
Tilmeldt: lørdag, 26. okt, 2013 15:44

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af YNWA-1892 » torsdag, 23. nov, 2017 15:32

Lallana er så hamrende vigtig for holdet!

Han arbejder stenhårdt og han har lederevner! Stod det til mig, var han første mand på holdkortet og bar anførerbindet.
Håber han kommer ind mod oliedrengene :)
“We have to change, from doubters to believers — now.”

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 24. nov, 2017 22:16

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg elsker Lallana og han er god spiller, men han tåler ikke sammenligning med De Bruyne.
Helt enig. Så god er De Bruyne slet ikke.
:lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Hendo » mandag, 01. jan, 2018 16:08

Klopp added: "It's good. We tried to be as sensible as possible and it was a really long period without Adam, it's crazy how long it was.

"But he's [been] in for a few weeks, he could get some minutes, and now he's ready to start.

"It's cool for us."
Så starter han endelig inde igen! Han er tilbage. Og hahaha, gotta love Klopp. Det er hans mand. Første mand på holdkortet når han er klar. Den kommende anfører. Klopp lyder næsten som om han endelig har mødt sin long lost love efter flere års adskillelse der: "It's crazy how long it was." :lol: Og lad gensynet blive fejret med at tage de 3 point i en svær udekamp i dag.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Bojangles » mandag, 01. jan, 2018 16:42

Hendo skrev:
Klopp added: "It's good. We tried to be as sensible as possible and it was a really long period without Adam, it's crazy how long it was.

"But he's [been] in for a few weeks, he could get some minutes, and now he's ready to start.

"It's cool for us."
Så starter han endelig inde igen! Han er tilbage. Og hahaha, gotta love Klopp. Det er hans mand. Første mand på holdkortet når han er klar. Den kommende anfører. Klopp lyder næsten som om han endelig har mødt sin long lost love efter flere års adskillelse der: "It's crazy how long it was." :lol: Og lad gensynet blive fejret med at tage de 3 point i en svær udekamp i dag.
Som Sterling Archer ville have sagt "Frasing"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 20 - Adam Lallana

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 02. jan, 2018 15:36

Det er godt timet af Lallana at være ved at ramme kampformen når Coutinho ser kritisk ud, så skulle der da være mulighed for et fantastisk antal minutter.

Besvar