23 - Emre Can

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Bojangles » mandag, 15. jan, 2018 21:33

Jeg har også læst nogen rygter i den retning rundt omkring - ikke fra nogen videre troværdige kilder, men for fanden jeg håber det. Og hvis vi så lige flår det det anførerbind af Henderson og smider ham længere frem på banen, så han kan finde storspillet fra 13/14 sæsonen frem igen, så vil det da være skønherligt.

Keita vinder, sidst jeg så nogen statistikker, stort set alle sine luftdueller, trods det at han er en bette lort, og med VvD ind på holdet også, samt Can i 6'er rollen, så begynder det også pludselig at se rigtig godt ud i vores luftstyrke.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Mads T. » mandag, 15. jan, 2018 22:45

Jeg er ikke enig i, at Keita er stærk i hovedstødsdueller. Statistiksitet whoscored.com, har ham da også til, ud fra statestik fra kampene, at være very weak ud i den disciplin.

https://www.whoscored.com/Players/24351 ... Naby-Keita

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 15. jan, 2018 22:48

Mads T. skrev:Jeg er ikke enig i, at Keita er stærk i hovedstødsdueller. Statistiksitet whoscored.com, har ham da også til, ud fra statestik fra kampene, at være very weak ud i den disciplin.

https://www.whoscored.com/Players/24351 ... Naby-Keita
Kæmpe forskel i den stat for CL 0,8 kontra bundes liga 0,4.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Mads T. » mandag, 15. jan, 2018 22:55

Filos of Isk skrev:
Mads T. skrev:Jeg er ikke enig i, at Keita er stærk i hovedstødsdueller. Statistiksitet whoscored.com, har ham da også til, ud fra statestik fra kampene, at være very weak ud i den disciplin.

https://www.whoscored.com/Players/24351 ... Naby-Keita
Kæmpe forskel i den stat for CL 0,8 kontra bundes liga 0,4.
Goretzka ligger på 2 vundne luftdueller i hver kamp (BL) og Can ligger på 1,9 i PL og 2,5 i CL til sammeligning.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 16. jan, 2018 08:50

Mads T. skrev:
Filos of Isk skrev:
Mads T. skrev:Jeg er ikke enig i, at Keita er stærk i hovedstødsdueller. Statistiksitet whoscored.com, har ham da også til, ud fra statestik fra kampene, at være very weak ud i den disciplin.

https://www.whoscored.com/Players/24351 ... Naby-Keita
Kæmpe forskel i den stat for CL 0,8 kontra bundes liga 0,4.
Goretzka ligger på 2 vundne luftdueller i hver kamp (BL) og Can ligger på 1,9 i PL og 2,5 i CL til sammeligning.
Hehe ja. Jeg var ret træt i går aftes, opdagede de to tal og tænkte nok “der kan ligge sig noget interesant i den forskel, F.eks taktiske forskelle for RBL CL kontra BL eller sådan noget, men var for træt til at nå længere end bare at pege på tallene og sige: SE... noget!

Undskyld for den!

Men jeg håber da at vi får den Keita der tager duellerne også selvom han ikke vinder dem, men bare det at han forhindrer modstanderen i at vinde bolden er jo super.


Sent from my iPhone using Tapatalk

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af athomsen » tirsdag, 16. jan, 2018 09:17

Mads T. skrev:£180 k om ugen? Er han så ikke den højest lønnede i truppen? Det tror jeg sgu ikke på er sandt. Eller det håber jeg ikke.
Håber virkelig han forlænger - men tror ikke på de £180.000 om ugen. Var der ikke noget med at Juventus har tilbudt £85.000 om ugen? Så skal vi da ikke SÅ meget over. Men £125.000 er fint med mig. Det er stadig masser af muligheder i den knægt.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 16. jan, 2018 10:27

athomsen skrev:
Mads T. skrev:£180 k om ugen? Er han så ikke den højest lønnede i truppen? Det tror jeg sgu ikke på er sandt. Eller det håber jeg ikke.
Håber virkelig han forlænger - men tror ikke på de £180.000 om ugen. Var der ikke noget med at Juventus har tilbudt £85.000 om ugen? Så skal vi da ikke SÅ meget over. Men £125.000 er fint med mig. Det er stadig masser af muligheder i den knægt.
Håber også det er der omkring vi ender. Jeg mener at kunne huske at han krævede omkring £100 k da forhandlingerne startede.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Scherwin » onsdag, 17. jan, 2018 16:00

så vidt jeg kunne forstå er det ikke lønnen er der problemet men en Frikøbsklausul.

Can eller hans agent vil have en frikøbsklausul men det vil liverpool ikke.

dog er det stadig bedre på dette stadige at give ham en kontrakt til 100-120k pund om ugen og en frikøbsklausul på 55-85 mil pund. end at lade ham gå gratis til sommer
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af AJ » torsdag, 18. jan, 2018 07:14

Ja, rent økonomisk giver det vel mest mening at give ham kontrakten. Frikøbsklausulen skal bare være højere end den samlede lønstigning. Der er selvfølgelig den risiko, at ingen udløser klausulen, men det er vel ikke et problem, hvis vi gerne vil beholde spilleren.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 18. jan, 2018 10:40

"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Livercool
Indlæg: 15
Tilmeldt: lørdag, 27. jun, 2015 01:44

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Livercool » torsdag, 18. jan, 2018 11:46

Jeg tænker det er ok at Emre Can søger til Juventus.
Som jeg ser det har Emre Can fyldt fungeret som en Lucas Leiva, hvor bolderobringer har været en spids kompetence. Can har været dygtig til at bold erobre og lægge pres på modstanderen - meget af hvad jeg har set hos Lucas. Selv om Can nu og da scorer mål for holdet så mangler jeg alligvel at han finder bedre løsninger i det offensive spil. Vi kommer til at mangle Can's gode evne for bold erobring idet han skifter, men jeg håber Keita bliver det nye pust på midtbanen med kompetencer i både bolderobring, stamina, og dynamiske løsninger pga hans hurtighed og drible evne. Det er her Can bliver mindre og mindre interessant. Can kan have en tændt facon hvor han løber solen sort, og så har han haft det modsatte hvor han så ud til at have tabt overblikket om hvad han skal gøre af sig selv rent offensivt. Jeg tænker at salget af ham til Juventus kommer uheldigt i forhold til resten af sæsonen, men hvis holdet kunne få tilgang af Keita her i Januar så ville vi bløde væsentligt mindre. Aldrig rart at skille sig af med en spiller der kender aftalerne på holdet. Håber Emre Can får en god tid i Juventus.

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af ElTorro » torsdag, 18. jan, 2018 12:19

@Livercool. Jeg kan på en måde følge dit udsagn og på en måde slet ikke. Som jeg ser det, er Can formentlig den vigtigste midtbanespiller, vi har på nuværende tidspunkt. Jeg synes, han er i konstant udvikling — særligt i rollen som 6’er, hvor jeg for eksempel klart foretrækker ham frem for Henderson. Det er mit indtryk, at flere herinde mener, at Keita både kan kompensere for Coutinho og Can grundet hans dynamiske aspekter i sit spil. Det vil jeg vente med at udtale mig om.
Jeg tror, vi kommer til at savne Can helt vildt, særligt hvis han egentlige niveau er det, han lagde for dagen mod City! Jeg mener, det er et kæmpe tab for klubben, hvis han skifter. Det ville være super ærgerligt.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Bojangles » torsdag, 18. jan, 2018 12:38

Skiller mig langt hellere af med Milner, Hendo og Gini end Can. På nuværende tidspunkt er ahn allerede niveauer over alle tre - og han bliver bedre og bedre. De andre er entent stagneret eller bliver dårligere og dårligere. Derudover kan de tre nemt udskiftes, hvorimod det er megeg svært at finde en der kan tage over for Can uden at koste det samme vi solgte Cou for

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 18. jan, 2018 13:18

Jeg håber virkeligt vi kan holde på Can og tror også at det er muligt.

Han er en af de største vindertyper vi har på holdet, han har en ret god teknik i forhold til sin størrelse, mår han får lov at spille den samme plads over længere tid bliver han bedre og bedre og så er han bare et bæst fysisk.

Han er i gang med et rigtig godt run på DM pladsen og han er bare blevet bedre for hver kamp, ja han har lavet nogle træthedsfejl, men han spillede stort set også fuldt juleprogram.

Jeg tror at hvis han får liv at gøre den CDM plads til sin egen vil vi i Can have en fantastisk spiller næste sæson og mange år frem. Og ja jeg tror han bliver hvis han får lov at arbejde fast som CDM. Spilforståelsen har været hans store problem, men der tror jeg dels det vil hjælpe meget at han spiller den samme plads hver gang og at han på den måde kan spille lige bagved kloge spillere som Gini og Lallana.

Keita er et spørgsmålstegn, jeg tror han vil være bedst som en af de to 8’ere og så med Can eller en anden fysisk stærk spiller som den midterste spiller. Men kan godt se hvorfor nogle tror han bliver 6’eren eller en af to centrale midtbaner bagved en offensiv midt.

——Oxlade—Keita——
————-Can————

Kan blive en vild midtbane mange år frem og så er Lallana, Grujic, Hendo og Gini klar til at tage over. Og vi køber måske en mere kreativ midtbane type som supplement hen af vejen.

Bojangles har helt ret i at en Can udskiftning vil blive dyr, meget dyr, Goretzka er vel så godt som Bayern spiller og selv hvis vi fik ham ville det sikkert blive til en kæmpe løn plus agent fee plus sign on bonus plus frikøbsklausul.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Hendo » tirsdag, 23. jan, 2018 14:42

Synes kampen i går viste flere ting, men mest af alt at hvis Emre Cans lønkrav passer, så er en kamp som den i går vel en af grundene til, at de ikke honoreres? Fedt hvis han forlængende, selvfølgelig. Dygtig spiller, meeeen. Stort potentiale, men for langt mellem snapsene stadig. Spørgsmålet er om Klopp & Co. vurderer at holdet mere mangler en anden type mere DM/CM, en spiller med de der åbnende afleveringer (som i forvejen manglede, inden salget af Coutinho til Barcelona) end der mangler en kontrakforlængelse til Emre Can?
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Besvar