23 - Emre Can

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Tom_Jorsal
Indlæg: 2115
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 27. okt, 2016 13:45

Han er jo kun 22, og kan stadig nå at lægge meget på sit spil. Lallana har jo ind til for ganske nylig også haft nogle ret sløje stats ift. assists og mål, og han er så 28.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Cynwal » torsdag, 27. okt, 2016 16:41

"Polyvant" er en sprogblomst - eller snarere en sprogtidsel - bragt ind i det danske sprog af tidligere landstræner Morten Olsen.
Det korrekte ord er: "polyvalent" som betyder: "kan anvendes på flere måder/områder/pladser"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af jørgen lk » fredag, 28. okt, 2016 11:07

Cynwal skrev:"Polyvant" er en sprogblomst - eller snarere en sprogtidsel - bragt ind i det danske sprog af tidligere landstræner Morten Olsen.
Det korrekte ord er: "polyvalent" som betyder: "kan anvendes på flere måder/områder/pladser"
Jeg havde ikke fanget at Morten Olsen var leveringsdygtig i den slags sproglige nuancer.
Ret meget med fodbold har ordet næppe, ellers kunne og vidste de gamle grækere mere end almindelig kendt.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af nikand » fredag, 28. okt, 2016 16:39

jørgen lk skrev:
Cynwal skrev:"Polyvant" er en sprogblomst - eller snarere en sprogtidsel - bragt ind i det danske sprog af tidligere landstræner Morten Olsen.
Det korrekte ord er: "polyvalent" som betyder: "kan anvendes på flere måder/områder/pladser"
Jeg havde ikke fanget at Morten Olsen var leveringsdygtig i den slags sproglige nuancer.
Ret meget med fodbold har ordet næppe, ellers kunne og vidste de gamle grækere mere end almindelig kendt.
Morten Olsen har vitterligt haft to faste ord i sit repertoire: polyvant og vitterlig, derfor tog jeg det for gode vare, men er nu opmærksom på at det hedder polyvalent.
Den Sorte Skole 1 - Olsen 0.

Hvad mon Olsen ville sige om Can - en slags PE Højbjerg?
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Niels K » onsdag, 15. mar, 2017 08:50

Positive ord fra Klopp om Can:

http://www.thesportreview.com/tsr/2017/ ... tstanding/

Så må vi se, om der kan opnås enighed om kontraktforlængelsen ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Niels K » lørdag, 25. mar, 2017 12:14

Forlængelse med Can bør være en no brainer:

http://anfieldindex.com/27362/new-deal- ... ainer.html

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af nikand » søndag, 26. mar, 2017 20:01

Niels K skrev:Forlængelse med Can bør være en no brainer:

http://anfieldindex.com/27362/new-deal- ... ainer.html
Det er jeg ikke så enig i. Hvis man gerne vil forstærke holdet så mener jeg at Can er et sted hvor
det kunne gøres. Men jeg har også en svaghed for en seksertype der kan forsvare med hjernen fremfor hjertet. (sat på spidsen).

Can er glimrende at have i truppen, men jeg undres over at det skulle være en no-brainer at forlænge med ham, som otter har truppen flere kandidater jeg ville vælge for ham, og som sekser vil jeg helst ikke vælge Can selvom alternativerne heller ikke er optimale pt.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Niels K » torsdag, 20. apr, 2017 08:54

Klopp ønsker ikke at sælge Can:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/se ... -i-sommer/

Jeg synes, at han her i slutningen af sæsonen, hvor tingene spidser til viser, at han er en rigtig dygtig spiller, der går forrest, og som vinder de vigtige dueller mod fysisk stærke modstandere. En løn på 100.000 i ugen passer måske meget godt i dagens marked.
Can i en dybere rolle, tror jeg også vil passe rigtig godt.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af nikand » torsdag, 20. apr, 2017 16:37

Niels K skrev:Klopp ønsker ikke at sælge Can:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/se ... -i-sommer/

Jeg synes, at han her i slutningen af sæsonen, hvor tingene spidser til viser, at han er en rigtig dygtig spiller, der går forrest, og som vinder de vigtige dueller mod fysisk stærke modstandere. En løn på 100.000 i ugen passer måske meget godt i dagens marked.
Can i en dybere rolle, tror jeg også vil passe rigtig godt.
Måske jeg ender med at tage fejl, da jeg stadigvæk ikke mener at Can har det taktiske overblik, fart i fødderne og klogskab som jeg efterspørger. Men Can har bestemt i den seneste tid vist sig bedre end tidligere. Duelspillet og tunge tæsk både taget og giver han.

Nu jeg har set mig lidt sur på Can kan du så ikke skrive hvorfor han er en rigtig dygtig spiller?



Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Niels K » torsdag, 20. apr, 2017 20:57

nikand skrev:
Niels K skrev:Klopp ønsker ikke at sælge Can:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/se ... -i-sommer/

Jeg synes, at han her i slutningen af sæsonen, hvor tingene spidser til viser, at han er en rigtig dygtig spiller, der går forrest, og som vinder de vigtige dueller mod fysisk stærke modstandere. En løn på 100.000 i ugen passer måske meget godt i dagens marked.
Can i en dybere rolle, tror jeg også vil passe rigtig godt.
Måske jeg ender med at tage fejl, da jeg stadigvæk ikke mener at Can har det taktiske overblik, fart i fødderne og klogskab som jeg efterspørger. Men Can har bestemt i den seneste tid vist sig bedre end tidligere. Duelspillet og tunge tæsk både taget og giver han.

Nu jeg har set mig lidt sur på Can kan du så ikke skrive hvorfor han er en rigtig dygtig spiller?

Jo, men jeg er vel i selskab med Bayern München, Leverkusen, alle de tyske U-landshold og A-landsholdet ?
Det er da klart, at han ikke er en helt færdig spiller hans alder taget i betragtning, men jeg synes, han indeholder alt det, der skal til for at blive en fantastisk dygtig spiller, og jeg synes, at han hele tiden tager skridt i dén retning.
Måske er han ikke den hurtigste på de første par metre, men er det over en lidt længere distance, så indhenter han de fleste. Han kan også træffe hurtigere valg/distribuere bolden hurtigere, men det er måske en af grundene til, at jeg foretrækker ham længere tilbage i banen/som 6'er.
Han går forrest, tager ansvar, vinder tonsvis af dueller, laver præcise afleveringer - også de lange, han er virkelig dygtig til at drive bolden fremad, han er en trussel på dødbolde og virkelig god at have defensivt på dødbolde, og når der skal slås.
Jeg er efterhånden rigtig glad for Can, og jeg ser ham gerne spillet ind som fremtidens 6'er, og så skal Henderson måske længere frem på banen ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af texy » torsdag, 20. apr, 2017 22:11

Jeg tror ikke, at en eventuel forlængelse med Can betyder, at man ikke vil forsøge at hente endnu en midtbanespiller. Jeg tror stadig Keita, Tielemans eller en anden "Dahoud-type" er noget man kigger efter.

Men der vil være kampe, der ligger bedre til Can end til sådan en type og omvendt. Og så vil der være skader og pauser til Hendo og Gini. Så der vil nok være brug for både Can og også en eventuel forstærkning. Især med tanke på, at Lucas med al sandsynlighed forlader os denne sommer.

Kombinationen af det niveau og den alder som Can har lige nu, betyder vel at han kan blive en midtbanespiller på et temmelig højt niveau, hvis vi forudsætter at hans udvikling ikke stagnerer.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 20. apr, 2017 22:40

texy skrev:Jeg tror ikke, at en eventuel forlængelse med Can betyder, at man ikke vil forsøge at hente endnu en midtbanespiller. Jeg tror stadig Keita, Tielemans eller en anden "Dahoud-type" er noget man kigger efter.

Men der vil være kampe, der ligger bedre til Can end til sådan en type og omvendt. Og så vil der være skader og pauser til Hendo og Gini. Så der vil nok være brug for både Can og også en eventuel forstærkning. Især med tanke på, at Lucas med al sandsynlighed forlader os denne sommer.

Kombinationen af det niveau og den alder som Can har lige nu, betyder vel at han kan blive en midtbanespiller på et temmelig højt niveau, hvis vi forudsætter at hans udvikling ikke stagnerer.
Tielemans burde være realistisk. Håber vi går efter ham...

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af nikand » fredag, 21. apr, 2017 16:04

Selvom din argumentation er glimrende, så deler jeg endnu ikke begrejstringen. Muligvjs er Can en spiller der skal have en stor erfaring for at forstå temperaturen i spillet og hvordan man placeret sig bedst muligt. Teknikken virker lidt stiv i det, og boldomgangen er til tider for langsom.

Bruger Tyskland Can på midten eller backen? Bayern valgte altså at sende Can videre og troede derfor ikke på ham - forståeligt nok med de spillere de har på midtbanen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Niels K » fredag, 21. apr, 2017 18:14

nikand skrev:Selvom din argumentation er glimrende, så deler jeg endnu ikke begrejstringen. Muligvjs er Can en spiller der skal have en stor erfaring for at forstå temperaturen i spillet og hvordan man placeret sig bedst muligt. Teknikken virker lidt stiv i det, og boldomgangen er til tider for langsom.

Bruger Tyskland Can på midten eller backen? Bayern valgte altså at sende Can videre og troede derfor ikke på ham - forståeligt nok med de spillere de har på midtbanen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jamen, der er da noget om de ting, du påpeger, men jeg ser en klar opadgående kurve for Can, hvor han virkelig tager ansvar, går forrest, rydder op og dominerer midten.

Pointen var blot, at det ikke er hvem som helst, at BM holder på så længe, ikke mange spiller sig fra U15 til A-landsholdet i Tyskland, så selvom han kan have sine svagheder og udfald, så er han altså et meget stort talent, og jeg spår ham en stor fremtid - gerne hos os ;)

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

23 - Emre Can

Indlæg af Surf » fredag, 21. apr, 2017 19:38

Can er en af de eneste på vores hold, der bidrager med benhård fysik. Han elsker de fysiske kampe på midtbanen, og har vist sig i stand til også at vinde dem i høj grad i 2017. Samtidig bidrager han med en (moderat) trussel fra langdistancen, som jeg tror kan blive endnu bedre. Og han kan dække flere pladser på midten, endda til nød i forsvaret.
Jeg mener bestemt vi skal forlænge.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar