23 - Emre Can

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Xick » fredag, 27. apr, 2018 22:20

Jesper skrev:
Xick skrev:

Eller også har han set, at der konstant er skader på midten, så konkurrencen ikke bliver for hård.
Det synes jeg var en unødvendig kynisk kommentar. Can har altid givet alt for klubben. Og kan han blive klar til den finale, så er det da både en gevinst for klub og spiller.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Enig. Men det var mest ment ironisk, og lidt fordi jeg synes Emre Can trækker den meget langt. Jeg har intet imod ham som spiller, han gør det godt og han er savnet på holdet.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Bojangles » fredag, 27. apr, 2018 22:45

Thommo skrev:
Jesper skrev:
Xick skrev:

Eller også har han set, at der konstant er skader på midten, så konkurrencen ikke bliver for hård.
Det synes jeg var en unødvendig kynisk kommentar. Can har altid givet alt for klubben. Og kan han blive klar til den finale, så er det da både en gevinst for klub og spiller.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Naturligvis giver han alt for sin arbejdsgiver, alt andet er uacceptabelt. Måske det jeg har skrevet et par gange er sandt....Bayern, Juventus og andre store klubber, i store ligaer med mesterskabsgaranti, ikke er ude efter ham :dontknow: . Jeg forstår ham da godt, at han ser sig om, han er ikke LFC fan gennem hele livet, LFC er bare en arbejdsgiver, længere er den ikke. Jeg er stadig ikke en stor fan af Can, men med OX skaden håber jeg dog på en forlængelse, jeg er ligeglad med om der er en hæderlig frikøbs, for han går jo gratis som det er(eller får LFC udviklingspenge?)men ikke han er i favorit 11´eren næste sæson, for så er det igen kun 2. pladsen vi kæmper om er mit gæt. Hele midten skal opgraderes, til noget nær Ste G,Xabi,Masch...Keita stats lader til han er er den ene, så nu mangler "kun" to.

Dernæst hvad er sket siden jul, så han har ændret mening, de samme spillere er der naturligvis, og kun Keita er signet, så giver ikke en dyt for det tweet
Altså - hvem er ham Twitteren? Der er ingen andre steder der kører noget artikel om det - ud over hvis det er direkte linket fra det her Tvit.

Derudover - der er mange der siger at han kun tænker på pengene - hvorfor fanden har han så ikke skrevet under for lang tid siden. Han har pt. en meget lav løn (ja, sådan fodboldmæssigt) Vi har for lang tid siden tilbudt ham en langt højere løn, der smider ham i toppen af lønninger - både i Liverpool og i PL generelt - og generelt en løn, som Juve, Bayern osv. stort set ikke giver - det er kun Lewandowski der vil komme til at være højere betalt end Can, hvis han skal have samme løn som vi har tilbudt ham i Bayern - og det vil han ikke få. I Juve ville han få en halv gange mere end end Higuain, der er deres højeste betalte.

Hvis det kun var pengene det handlede om, så havde han da skrevet under for lang tid siden.
Manden har en knaldhøjt topniveau og en en virkelig højt bundniveau - han har desværre også brainfarts - men der bliver færre og færre af dem, og vi kan kun forvente at det bliver bedre og bedre med alderen. Han er jo stadig kun en bette purk.

Jeg kan ikke se andet, end at han vil spille på højeste niveau og han rent faktisk vil spille en fast rolle. Og det har været årsagen til at han har ønsket en frikøbsklausul - så han havde en exitstrategi, hvis han kom til at sidde og fede den på bænken hos os. Derfor har han selvfølgelig set sig om efter muligheder, hvor han kan komme til at spille en fast bærende rolle - og den har vel været større hos Juventus, da hans plads er optaget af en aldrene herre, der ikke er kaptajn, modsat hos os, hvor det er en spiller i hans bedste alder, der samtidigt er kaptajn på holdet.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Thommo » lørdag, 28. apr, 2018 00:28

Jeg synes ikke bundniveauet er højt, men har før skrevet jeg oftest, ikke er ret god til at se niveauet hos hverken defensive eller hos "rugbrødsspillere" som de kalder det på 3 sport, Can er rugbrødsspiller. De typer får aldrig en høj stjerne i min bog, men de er jo nødvendige, men vi har bare udelukkende rugbrød på midten oftest, specilelt uden Lallana og Ox klar....Personligt synes jeg Milner,Hendo og især Ox er bedre end Can. Milner siden nytår har jo også været som en god lagret whiskey(Arberlour eksempelvis ;) ), nemlig bedre med alderen. Man smag og behag. Og behøver vel ikke skrive, at det at sammenligne Ox eks. med Can er som æbler og pærer, det ved alle. Men de spiller dog på midten.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af texy » lørdag, 28. apr, 2018 09:09

@Bojangles

I forhold til det med pengene, så vil vores tilbudte lønforhøjelse vel ikke kunne matche et sign-on fee + den nye løn, når man kommer på en fri transfer, tænker jeg.

Når historien ikke har været nævnt andre steder, så tror jeg desværre ikke på den. Det ville ellers være fint, hvis vi kunne beholde en spiller som Klopp gerne vil have i truppen, og således ikke skal ud og bruge transfer-penge på den position.
Kloppite

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af JTN » lørdag, 28. apr, 2018 09:34

Det ville være super at beholde Can. Ja han har trukket den langt, men vender han på en tallerken og vil give alt, kan vi ikke tillade os at være pigefornærmede over et kompliceret kontraktforløb - sådan er det nu en gang. Can er i mine øjne ikke kun en "rugbrødsspiller". Han har især i Europa league-sæsonen vist, at han kan eje midtbanen qua sin fysik og teknik. Kan han dertil med mere erfaring lægge mere overblik og kontinuitet i præstationerne, kan han sagtens blive den 6'er, mange ønsker.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Niels K » lørdag, 28. apr, 2018 10:51

Jeg håber i dén grad også på, at Can vil forlænge. Med vores spillestil har vi brug for den slags spillere, som er fysisk stærke, presser hårdt, og som også har fin teknik og blik for det fremadrettede. Jeg kan også godt lide kontinuitet, så dygtige spillere bliver længe hos os, så der ikke hele tiden skal skiftes ud men kun tilføres høj kvalitet af få spillere.

Med den skadesfrekvens vi har - også på midten - så får 6 spillere til de 3 pladser kampe nok over en sæson imo. Jeg har en idé om, at:

Keita --- Oxlade
--- Henderson --

bliver den foretrukne, og så hedder "back-up":

Gini - Milner
---- Can ---

En vigtig del af forklaringen på, at Can ikke har forlænget endnu, tror jeg er, at Klopp ikke vil give ham en garanti for, at han tilhører de førstnævnte 3 spillere, men så må han jo selv vise Klopp, at han ikke kommer uden om at tage ham med i start 11.

Vi kan komme på i alt 59 kampe denne sæson inkl. 5 venskabskampe, men hvor vi kun har spillet 3 kampe i de 2 hjemlige cup turneringer.
Dvs. med CL deltagelse så skal vi gerne lande omkring de 60 kampe på en sæson, og man kan vel ikke klage over at spille 30 kampe fra start, og så bliver der vel også en del indskiftinger undervejs ?

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Jesper » lørdag, 28. apr, 2018 10:52

Klopp om Cans skade (og Lallana):https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... y-14585940

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 28. apr, 2018 19:23

texy skrev:@Bojangles

I forhold til det med pengene, så vil vores tilbudte lønforhøjelse vel ikke kunne matche et sign-on fee + den nye løn, når man kommer på en fri transfer, tænker jeg.

Når historien ikke har været nævnt andre steder, så tror jeg desværre ikke på den. Det ville ellers være fint, hvis vi kunne beholde en spiller som Klopp gerne vil have i truppen, og således ikke skal ud og bruge transfer-penge på den position.

Samt oplyses lønbeløbet i Italien altid efter skat. Så deres lønninger er ikke altid så lave som de ser ud.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 30. apr, 2018 10:05

Næsten sikkert at Can trækker fangetrøjen over hovedet næste sæson.

https://www.juvefc.com/emre-can-says-yes-to-juventus/
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 30. apr, 2018 10:14

Hr. Drejer skrev:Næsten sikkert at Can trækker fangetrøjen over hovedet næste sæson.

https://www.juvefc.com/emre-can-says-yes-to-juventus/
Bah humbug.

Ville ikke være første gang Gazetta dello Sport var for hurtigt ude, men efter en vinter hvor jeg syntes at Can virkede som en der godt kunne finde på at blive alligevel, så tror jeg det er gået den gale vej igen.

Det er ærgerligt, men giver også plads til andre spillere.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Mads T. » mandag, 30. apr, 2018 19:19

Jeg så gerne at han blev, men ikke for enhver pris, så ok for mig hvis han smutter. Vi har formentlig allerede udset os hans afløser og lagt planer uden ham.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Bojangles » mandag, 30. apr, 2018 20:18

Rent cost benefit er det skidt, hvis han smutter - for enten henter vi en af de der unge engelske talenter, som alligevel kommer til at koste 30+ mio pund og som vi ikke kan garantere, overhovedet at ville komme til at spille en rolle, eller også skal vi helt op og smide de der 60-100mio pund for noget virkelig godt. - og de skal jo så tages fra de penge vi ellers skal forstærke os med - og i den perfekte verden burde vi ud over Keita hente en forstærkning mere til midtbanen i forvejen, selvom at Can bliver. Og så skal der helt sikkert også hentes en wingangriber. Så det er allerede 3 spillere ud over Keita, der burde komme til at koste os rigtigt meget. Så begynder det altså at knibe med at finde nye spillere til andre pladser, hvis de også skal have en hvis kaliber.

Jeg kan rigtig godt lide vores midtbanespillere, men jeg syntes også det er der, det er nemmest at pege på et sted det er nemt at finde spillere derude, der burde gå direkte i startopstillingen istedet for dem vi har.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Niche » mandag, 30. apr, 2018 20:47

Bojangles skrev:Rent cost benefit er det skidt, hvis han smutter - for enten henter vi en af de der unge engelske talenter, som alligevel kommer til at koste 30+ mio pund og som vi ikke kan garantere, overhovedet at ville komme til at spille en rolle, eller også skal vi helt op og smide de der 60-100mio pund for noget virkelig godt. - og de skal jo så tages fra de penge vi ellers skal forstærke os med - og i den perfekte verden burde vi ud over Keita hente en forstærkning mere til midtbanen i forvejen, selvom at Can bliver. Og så skal der helt sikkert også hentes en wingangriber. Så det er allerede 3 spillere ud over Keita, der burde komme til at koste os rigtigt meget. Så begynder det altså at knibe med at finde nye spillere til andre pladser, hvis de også skal have en hvis kaliber.

Jeg kan rigtig godt lide vores midtbanespillere, men jeg syntes også det er der, det er nemmest at pege på et sted det er nemt at finde spillere derude, der burde gå direkte i startopstillingen istedet for dem vi har.
Jeg mener, det er at skyde over målet, at vi skal hente to ind til midtbanen ud over Keita, hvis Can smutter. Vi får Keita, og imø vil en ekstra CM være nok. Ceballos og Zielinski har været nævnt, og begge kan tilføre kvalitet, på samme niveau som Can. Vi kan der ud over supplere med talenter, hvor Grujic efter sigende har gjort det super på udlån, og Woodburn kan også spille centralt eller offensivt på midten, og jeg ser rigtig gerne, at man får lidt mere tillid til vores unge talenter. Jeg er helt enig i, at vi skal have en mere til kanten, og så tror jeg, at en CB, der supplerer VvD lidt bedre end dem vi har, bør hentes ind.
Mht. Can så ser jeg det ikke som katestrofalt, at han forlader os. Han kan blive helt fantastisk, men der et stykke vej endnu. Han har fysik, teknik og overblik, men han svinger stadig for meget imø, og han kan (ligesom vores andre midtbanespillere) sagtens erstattes.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 01. maj, 2018 08:49

Niche skrev:
Bojangles skrev:Rent cost benefit er det skidt, hvis han smutter - for enten henter vi en af de der unge engelske talenter, som alligevel kommer til at koste 30+ mio pund og som vi ikke kan garantere, overhovedet at ville komme til at spille en rolle, eller også skal vi helt op og smide de der 60-100mio pund for noget virkelig godt. - og de skal jo så tages fra de penge vi ellers skal forstærke os med - og i den perfekte verden burde vi ud over Keita hente en forstærkning mere til midtbanen i forvejen, selvom at Can bliver. Og så skal der helt sikkert også hentes en wingangriber. Så det er allerede 3 spillere ud over Keita, der burde komme til at koste os rigtigt meget. Så begynder det altså at knibe med at finde nye spillere til andre pladser, hvis de også skal have en hvis kaliber.

Jeg kan rigtig godt lide vores midtbanespillere, men jeg syntes også det er der, det er nemmest at pege på et sted det er nemt at finde spillere derude, der burde gå direkte i startopstillingen istedet for dem vi har.
Jeg mener, det er at skyde over målet, at vi skal hente to ind til midtbanen ud over Keita, hvis Can smutter. Vi får Keita, og imø vil en ekstra CM være nok. Ceballos og Zielinski har været nævnt, og begge kan tilføre kvalitet, på samme niveau som Can. Vi kan der ud over supplere med talenter, hvor Grujic efter sigende har gjort det super på udlån, og Woodburn kan også spille centralt eller offensivt på midten, og jeg ser rigtig gerne, at man får lidt mere tillid til vores unge talenter. Jeg er helt enig i, at vi skal have en mere til kanten, og så tror jeg, at en CB, der supplerer VvD lidt bedre end dem vi har, bør hentes ind.
Mht. Can så ser jeg det ikke som katestrofalt, at han forlader os. Han kan blive helt fantastisk, men der et stykke vej endnu. Han har fysik, teknik og overblik, men han svinger stadig for meget imø, og han kan (ligesom vores andre midtbanespillere) sagtens erstattes.
Det er muligt at Can har udsving - men igennem sæsonen har han imø samlet klart været vores bedste midtbanespiller (Hvis vi ser bort fra Coutinho) Og alligevel kan han som sådan godt opgraderes - jeg mener, at det er vores midtbane der er nemmest at opgradere - de har alle spillet fantastiske kampe - men for fanden, hvor har de også spillet gennemført elendige. Og når man så samtidigt sætter det sammen med, at de stort set alle er meget skadet, så er det der, jeg ser at vi bedst kan opgradere start 11'eren. Også langt bedre brugte penge end en central forsvarer.
Og ja, vi skal helt klart have en wingangriber mere - Det er tæt på umuligt at opgradere dem vi har, men vi har intet alternativ til dem - det skal vi have.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 01. maj, 2018 09:03

Bojangles skrev:
Det er muligt at Can har udsving - men igennem sæsonen har han imø samlet klart været vores bedste midtbanespiller (Hvis vi ser bort fra Coutinho) Og alligevel kan han som sådan godt opgraderes - jeg mener, at det er vores midtbane der er nemmest at opgradere - de har alle spillet fantastiske kampe - men for fanden, hvor har de også spillet gennemført elendige. Og når man så samtidigt sætter det sammen med, at de stort set alle er meget skadet, så er det der, jeg ser at vi bedst kan opgradere start 11'eren. Også langt bedre brugte penge end en central forsvarer.
Og ja, vi skal helt klart have en wingangriber mere - Det er tæt på umuligt at opgradere dem vi har, men vi har intet alternativ til dem - det skal vi have.
Det værste var at indtil Can's skade nu her var han og Gini de to stabile midtbaner, i forhold til skader. Can spillede hele juleprogrammet og så ikke ud til at blive træt og blev bedre og bedre. Milner, Oxlade, Hendo og Lallana blev roteret meget og har haft skader, men Can var den der altid var klar.
Can så også ud til at være fast mand i de store kampe, så jeg tror at Klopp var enig med Bojangles.

Problemet når man skal erstatte Can er at det er så sjældent at den samlede pakke har så meget, Grujic og typer som Kondogbia har fysikken, men Can har god teknik i forhold til sin fysik og en solid fighter evne. Han får altid skæld ud når han tager tempoet ud af spillet(også hvis det er fordi Gini løber ud af spilbare positioner), men han er ikke bange for at forsøge at øge tempoet og er blevet langt bedre til at gøre det på en klog måde i forhold til de forrige sæsoner. Hans langskud er også blevet bedre igen, jeg syntes der var nogle gode skud i ham da han kom, men det forsvandt lidt.

Jeg kommer til at savne Can. Men jeg forstår da godt at en ung mand på 24 vil ud og opleve noget nyt og benytter chancen. Han har spillet godt helt op til sin skade og har virket mere fokuseret på trods af kontrakt snakken. Jeg tror ikke helt på at frikøbsklausulen er den store knast, men for mig tyder det på at Can er en der ikke ser sig selv i det samme job i 10 år. Det er også fint nok. Hvis Can ikke gik med ambitioner om at prøve sig af i andre ligaer så ville klausulen heller ikke være så vigtig for ham, imø.

Besvar