23 - Emre Can

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Sv: 23 - Emre Can

Indlæg af Aarde » lørdag, 28. feb, 2015 14:06

Cynwal skrev:Hvis Emre Can i første omgang nøjes med at blive Vice-Anfører, så vil holdudtagelsen efter min mening forholdsvis hurtigt gøre ham til de facto anfører, ud fra devisen: Er der bare en smule hold, i nogle af de navne vi linkes til på midtbanen, vil Hendo gå svære tider i møde mht. fast spilletid. Det er muligt, at disse tunge navne, som eks. Khedira på en fri også er direkte konkurrenter til Emre Can, men han har så meget mere i posen og så langt større alsidighed at byde ind med ift. Hendo, at han (i min optik) vinder det race til hver en tid.
Jeg synes godt nok, du undervurderer Hendersons niveau og betydning for vores hold. Det er muligt, at Can fra tid til anden byder ind med nogle iøjnefaldende Diamé'ske aktioner, som man ikke ser fra Henderson, men Hendersons taktiske disciplin og løbepensum tror jeg har en enorm betydning for den måde, vi gerne vil spille fodbold på. Og de forcer har hverken Can, Khedira, Pjanic eller nogen andre spillere, vi har eller er linket til, i tilnærmelsesvis samme grad.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

23 - Emre Can

Indlæg af AndreasN » lørdag, 28. feb, 2015 15:30

For slet ikke at tale om, at Henderson står for en hel del assists. Henderson er en af de første mand på holdkortet, når han er klar imø..
Senest rettet af AndreasN lørdag, 28. feb, 2015 18:24, rettet i alt 1 gang.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af LFC-Aaby » lørdag, 28. feb, 2015 17:55

Kan godt se meningen med ikke at give ham et unødigt pres, men han gør det jo selv. Det falder ham helt naturligt at gå forrest og tage ansvar. Derfor mener jeg ikke at det er for tidligt. Men mon ikke Hendo beholder den?
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Larry Dillman » mandag, 02. mar, 2015 11:53

Cynwal skrev:Hvis Emre Can i første omgang nøjes med at blive Vice-Anfører, så vil holdudtagelsen efter min mening forholdsvis hurtigt gøre ham til de facto anfører, ud fra devisen: Er der bare en smule hold, i nogle af de navne vi linkes til på midtbanen, vil Hendo gå svære tider i møde mht. fast spilletid. Det er muligt, at disse tunge navne, som eks. Khedira på en fri også er direkte konkurrenter til Emre Can, men han har så meget mere i posen og så langt større alsidighed at byde ind med ift. Hendo, at han (i min optik) vinder det race til hver en tid.
Vil du ikke godt lade være med at tale nogle af vores tysk-tyrkiske spillere op?
Jeg husker det ihvertfald som dig, der fik omdøbt stakkels Yesil til en iskold brøndgraverrøv med 10-15 sikre scoringer i posen (vist allerede i 2012-13 sæsonen?), og hvor er han henne nu? En nærmere inkvisition vil sikkert også afsløre, at du garanterede Sahin en stamplads det nærmeste årti frem......så please, please - hold nu nallerne væk fra Can :mrgreen:

Dog mener jeg også, at ovenstående er en nedvurdering af Hendo, som vel har mindst lige så stor andel i genskabelsen af vores stærke midterakse som Lucas (også nu i samspil med en forrygende Allen)......den store taber i det spil/den vurdering er solekvart - desværre - Gerrard!

Men hvor er det 2 vilde måneder fra Can. Skudsmålene var selvfølgelig positive fra første færd og over de sporadiske indsatser centralt - men fra 26/12-indskiftningen mod Burnley i 3-mands forsvaret og til nu, hvor han seriøst tippes til at blive mindst vice-anfører.....imponerende :clap: :clap: :clap: (Hvem ved om den nye formation var blevet opretholdt, hvis ikke Kolo var blevet skadet i den kamp, hvor vi var under et heftigt pres......og efter 1 point i de 2 første kampe med formationen?)
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

andreas92
Indlæg: 89
Tilmeldt: onsdag, 28. aug, 2013 13:36

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af andreas92 » mandag, 02. mar, 2015 13:52

Hvordan kan folk overhovedet snakke om at han burde være anfører? skrtel, hendo, lucas burde da alle stå langt foran i køen.

Men når det er sagt er jeg også helt tosset med ham som spiller, han skal nok blive rigtig god for os.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Mambo » mandag, 02. mar, 2015 23:22

For at sige det på godt jysk: Sku' vi nu ikk' liiiiiiiige...

Det er alt for tidligt at snakke om at Can skal være anfører. Og alt, alt for tidligt at spå ham til at blive en stor legende.

Han har et kæmpe potentiale og jeg er vild med ham. Men det haster altså ikke mere end det jawer. Can har vel kun præsteret på det niveau som han gør for tiden i 2-3 måneder.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11145
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 03. mar, 2015 21:13

Larry Dillman skrev:
Cynwal skrev:
Vil du ikke godt lade være med at tale nogle af vores tysk-tyrkiske spillere op?
Jeg husker det ihvertfald som dig, der fik omdøbt stakkels Yesil til en iskold brøndgraverrøv med 10-15 sikre scoringer i posen (vist allerede i 2012-13 sæsonen?), og hvor er han henne nu? En nærmere inkvisition vil sikkert også afsløre, at du garanterede Sahin en stamplads det nærmeste årti frem......så please, please - hold nu nallerne væk fra Can :mrgreen:
Busted!! Det er da også fandens, at der er nogen som kan huske, hvad man har skrevet tidligere :D
Jeg troede i den grad på Yesil, men havde ikke set det skadeshelvede komme, som han har været udsat for. Sahin mener jeg ikke, at jeg ytrede andet omkring, end at han havde potentialet til at blive god (baseret på efterretningerne inden han kom). Som jeg husker det, så var han væk, inden vi begyndte på den "hyper-dynamiske spillestil", med Suarez-Sturridge (..og Sterling) som på sin vis mindede en del om det, han var vant til i Dortmund, og fungerede fint i.

...og bortset fra det, så viste Yesil tegn på, at have den kølighed foran kassen, som man har set hos andre store, som Rush, Shearer, van Basten, Messi ....(fortsæt selv listen)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Niels K » søndag, 21. jun, 2015 12:21


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Niels K » søndag, 23. aug, 2015 11:26

Lidt om Emre Can og den betydning, han kan få for os denne sæson startende med Arsenal:

http://the4thofficial.net/2015/08/23/wh ... eason-too/?

Jeg håber, han skal være ankeret foran forsvaret mod Arsenal med Milner og Coutinho foran, og så vil jeg gerne have Firmino som en joker med fra start. Grundet Lallana's defensive kvaliteter og løbepensum, vil jeg gerne have ham med i højre angrebsside.

Jeg kan sagtens se os score, når vi bryder et angreb, får en mand afsted på kanten, som kan lægge den ind over til Benteke, som måske kun vil have en tilbageløbende oppasser i feltet.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af nikand » søndag, 23. aug, 2015 16:35

Selvom Emre Can er både ung i alder og kan optræde både meget rutineret som en erfaren spiller der kan føre et hold i krig og har stor tro på egne evner med bolden og fysisk, er der også en anden side, en urutineret spiller der lader sig overspille og til tider mangle taktisk forståelse (omend forståeligt da han spillede højre midtstopper i tre back kæden, eller højre back). Cans manglende topfart betyder en del for hans spil og han bliver måske derfor placeret som 6, men jeg er ikke selv overbevist om at Can er dygtig nok defensivt til udfylde den rolle for et sløjt defensivt hold. Imod taler også et hold der sidse år i perioder fik alt for mange mål og chancer imod, så kræver det muligvis mere erfaring.
We need a new Fowler...

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Redmaniac » fredag, 02. okt, 2015 10:47

Emre Can bliver ALDRIG en dygtig defensiv midt. Dertil er han simpelthen alt for nonchalant i hans boldomgang, hvilket krydret med manglende taktisk disciplin medfører alt for stor risiko i hans spil.

Han minder langt mere om Henderson og Milner end Lucas.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af nikand » onsdag, 07. okt, 2015 14:07

Redmaniac skrev:Emre Can bliver ALDRIG en dygtig defensiv midt. Dertil er han simpelthen alt for nonchalant i hans boldomgang, hvilket krydret med manglende taktisk disciplin medfører alt for stor risiko i hans spil.

Han minder langt mere om Henderson og Milner end Lucas.
Nonchalant i sin boldomgang er en præcist formuleret og Cans udfordring, selvom de den taktiske forståelse er hans værste fjende set herfra. Spiller meget på intuition og følelsesladet, dvs. Han fx starter et pres uden mens resten af holdet falder tilbage og genfinder positioneringen.

Ærgeligt for truppen at han minder om to andre spillere i en mindre god udgave. Muligvis et systemskifte og ny manager der kan lide lidt mere fart over feltet kan komme Can til gavn.

Jeg selv ønsker pt ikke han starter i forsvaret, for det er han ikke dygtig til.
We need a new Fowler...

lars
Indlæg: 371
Tilmeldt: tirsdag, 26. okt, 2010 10:41
Geografisk sted: Århus C
Alder: 38

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af lars » fredag, 04. dec, 2015 16:02

Endte han egentlig med at få karantæne i weekenden?

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af Emmy » fredag, 04. dec, 2015 16:33

lars skrev:Endte han egentlig med at få karantæne i weekenden?
Desværre ja. Men så må Hendo jo på banen fra start.
"We're not racist, we only hate the mancs"

lars
Indlæg: 371
Tilmeldt: tirsdag, 26. okt, 2010 10:41
Geografisk sted: Århus C
Alder: 38

Re: 23 - Emre Can

Indlæg af lars » lørdag, 05. dec, 2015 09:07

Tak for det.. Så skal jeg lige have ham af drømmeholdet [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Besvar