6 - Dejan Lovren

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 01. mar, 2015 19:50

Emmy skrev:
AndreasN skrev:Det ville slet ikke undre mig, hvis Sakho kommer på bænken. Det er nærmest en identisk situation med sidste sæson, hvor netop Sakho nuppede Aggers plads. Jeg kunne godt forestille mig, at Lovren beholder sin plads - specielt hvis han kan holde det niveau, han viste i dag - men jeg er helt enig i, at Sakho er klart bedst. Det ville da alt andet end lige være rart, hvis vi stod med et luksusproblem og havde fire forsvarsspillere at vælge mellem + Toure. Alternativt kan det give Can plads til at komme længere frem på banen, men det ville jeg ikke være fan af med Allens støt stigende formkurve.
Selvom han spillede sig op i løbet af kampen i dag og endte op med at have spillet en ganske hæderlig kamp samlet set, så har Sakho over flere mdr vist et niveau som Lovren slet ikke kan matche. Det er kun fint at Lovren har en opadgående formkurve men holdet vil stå meget stærkere med Sakho tilbage på sin plads. Det kan der simpelthen ikke herske nogen som helst tvivl om. At BR så tidligere har brugt denne type situationer til at skifte ud på holdet kan vi kun håbe ikke sker igen.
nar Sakho kommer tilbage må han SPILLE sig på holdet = være bedre end Lovren.. Kan han ikke det, og har han svært ved at affinde sig i ikke at være garanteret en start plads (ligesom en hvis anden person jeg ikke har meget tilovers for) ja så har han ganske simpelt ikke en fremtid i klubben.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af AndreasN » søndag, 01. mar, 2015 19:50

Ja, jeg er helt enig - jeg kan bare godt forestille mig, at det bliver tilfældet. Man kan jo sige, at skal Lovren have en sidste chance, så skal det vel næsten være nu, hvor holdet spiller fremragende, og han selv har set bedre ud end tidligere på sæsonen - selvom det stadig skal blive bedre.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af RedRedRed » søndag, 01. mar, 2015 19:51

Nu var det jo heller ikke fordi Agger havde gjort det helt umuligt for Rodgers, at holde ham ude af holdet efter skaden kvit.

Sakho derimod, har jo været et bæst gennem længere tid nu. Så det er i mine øjne en helt anden situation denne gang, end sidst. Jeg vil derfor blive meget forundret, hvis ikke Sakho kommer på holdet igen forholdsvis hurtigt når han er klar igen.

Det kræver selvfølgelig, at skaden ikke trækker i langdrag. Hvis det sker, bliver man jo nødt til, at sikre sig at Sakho til den tid kan præstere på samme niveau. Først og fremmest til træningerne.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Emmy » søndag, 01. mar, 2015 20:01

Bellamy_fever skrev:
Emmy skrev:
AndreasN skrev:Det ville slet ikke undre mig, hvis Sakho kommer på bænken. Det er nærmest en identisk situation med sidste sæson, hvor netop Sakho nuppede Aggers plads. Jeg kunne godt forestille mig, at Lovren beholder sin plads - specielt hvis han kan holde det niveau, han viste i dag - men jeg er helt enig i, at Sakho er klart bedst. Det ville da alt andet end lige være rart, hvis vi stod med et luksusproblem og havde fire forsvarsspillere at vælge mellem + Toure. Alternativt kan det give Can plads til at komme længere frem på banen, men det ville jeg ikke være fan af med Allens støt stigende formkurve.
Selvom han spillede sig op i løbet af kampen i dag og endte op med at have spillet en ganske hæderlig kamp samlet set, så har Sakho over flere mdr vist et niveau som Lovren slet ikke kan matche. Det er kun fint at Lovren har en opadgående formkurve men holdet vil stå meget stærkere med Sakho tilbage på sin plads. Det kan der simpelthen ikke herske nogen som helst tvivl om. At BR så tidligere har brugt denne type situationer til at skifte ud på holdet kan vi kun håbe ikke sker igen.
nar Sakho kommer tilbage må han SPILLE sig på holdet = være bedre end Lovren.. Kan han ikke det, og har han svært ved at affinde sig i ikke at være garanteret en start plads (ligesom en hvis anden person jeg ikke har meget tilovers for) ja så har han ganske simpelt ikke en fremtid i klubben.
Sikke en gang sludder. Lovren har jo ikke selv spillet sig på holdet. Han er udelukkende substitut for Sakho. Jeg forventer helt klart at Sakho træder direkte ind på holdet når han er spilleklar igen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af texy » søndag, 01. mar, 2015 21:28

Jeg synes, at Lovren spillede en glimrende kamp i dag, hvilket han faktisk også gjorde i Besiktas, indtil han skulle sparke straffe.

Så jeg er rimelig enig i, at hvis Rodgers skal være tro overfor sin filosofi om, at man skal spille sig af, så må Sakho muligvis tage plads på bænken i en periode.

Der er dog også den mulighed, at han flytter Lovren over i højre side, således at vi kan begynde at spille med Can på midten. Og det ville jo give plads til Sakho.
Kloppite

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af mawope » søndag, 01. mar, 2015 22:00

Jeg håber virkelig, vi får bygget Lovren op til noget bare i nærheden af prisskiltet. Han har gjort det ok/fornuftigt i de seneste kampe. Men pt. er han i mine øjne stadig et godt stykke bag Sakho i startopstillingen - medmindre Can rykkes frem til midtbanen, som der nævnes. Selv i dét tilfælde har jeg faktisk mere tiltro til Toure. Sakho er efter min bedste vurdering bedre end Lovren til det meste. Han er bedre i duellerne, han placerer sig bedre og han er bedre og mere kreativ i de fremadrettede aktioner. Jeg håber meget af forskellen skyldes manglende selvtillid. Flere af sommerens tilgange, som har haft lidt indkøringsproblemer, er efterhånden begyndt at vise deres værd. Det samme kan sagtens ske med Lovren. Én ting der dog generer mig meget ved hans spil er hans hang til adresseløse hoofs. Han virker indimellem til, han let bliver stresset, når bolden skal distribueres fremad. Jeg tror simpelthen ikke, han ser de samme muligheder som f.eks. Sakho. I dag pressede City os til mest at bygge op i hans side, så måske de har set nogle af de samme takter i hans spil.

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Larry Dillman » mandag, 02. mar, 2015 12:07

Generelt er vores opspil markant forbedret siden formationsskiftet (og dermed nogenlunde sammenfaldende med skift fra Lovren til Sakho), men samtidig synes jeg faktisk, at der er mere no nonsense-approach end tidligere, især fra Migno men også resten af forsvaret, så et hoof i ny og næ er som helhed med til at stabilisere det samlede indtryk af et sikkert forsvar - der kan jeg nok næsten bedre lide at Lovren spiller sikkert fremfor Sakhos indimellem risikable insisteren på det flade småspil!
Kroatens spil i 2. halvleg var dog på meget højt niveau, og det gjaldt altså også pasningerne fremadrettet.
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 02. mar, 2015 12:23

Emmy skrev:
Bellamy_fever skrev:
Emmy skrev:
AndreasN skrev:Det ville slet ikke undre mig, hvis Sakho kommer på bænken. Det er nærmest en identisk situation med sidste sæson, hvor netop Sakho nuppede Aggers plads. Jeg kunne godt forestille mig, at Lovren beholder sin plads - specielt hvis han kan holde det niveau, han viste i dag - men jeg er helt enig i, at Sakho er klart bedst. Det ville da alt andet end lige være rart, hvis vi stod med et luksusproblem og havde fire forsvarsspillere at vælge mellem + Toure. Alternativt kan det give Can plads til at komme længere frem på banen, men det ville jeg ikke være fan af med Allens støt stigende formkurve.
Selvom han spillede sig op i løbet af kampen i dag og endte op med at have spillet en ganske hæderlig kamp samlet set, så har Sakho over flere mdr vist et niveau som Lovren slet ikke kan matche. Det er kun fint at Lovren har en opadgående formkurve men holdet vil stå meget stærkere med Sakho tilbage på sin plads. Det kan der simpelthen ikke herske nogen som helst tvivl om. At BR så tidligere har brugt denne type situationer til at skifte ud på holdet kan vi kun håbe ikke sker igen.
nar Sakho kommer tilbage må han SPILLE sig på holdet = være bedre end Lovren.. Kan han ikke det, og har han svært ved at affinde sig i ikke at være garanteret en start plads (ligesom en hvis anden person jeg ikke har meget tilovers for) ja så har han ganske simpelt ikke en fremtid i klubben.
Sikke en gang sludder. Lovren har jo ikke selv spillet sig på holdet. Han er udelukkende substitut for Sakho. Jeg forventer helt klart at Sakho træder direkte ind på holdet når han er spilleklar igen.
Men det forudsætter da for pokker at han er bedre end Lovren ?? Hvilket han må bevise ved træningen. Sakho skal vel ikke på banen fremfor Lovren bare fordi han var bedre end Lovren inden sin skade ? Det er jo ikke sjældent set at en spiller daler lidt i niveau et stykke tid efter en skade. Jeg forventer da også Sakho Ret hurtigt kommer forbi Lovren, MEN det er ikke givet for ham, han må selv vise sit værd igen efter skaden.

Ellers ville vi jo ALDRIG flytte os nogle vejne for niveauet ville blive fastholdt, forstået på den måde at start-11 folkene ikke skal hæve deres niveau, men blot vedligeholde det og så er de sikre på en plads.

Skal Flannagan også direkte ind i startopstillingen når han kommer retur ? Han var jo inden sin skade en nøglefigur for os.. Nej han skal ikke, han skal VISE sit værd, og SPILLE sig på banen.

Hvis Sakho er så meget bedre end Lovren (hvilket vi begge mener han er) så KOMMER han jo til at tage Lovrens plads med sikkerhed alligevel - men han skal sku vise sig som et bedre valg end Lovren først.

Lige så vel som Sturridge skal VISE at han er bedre end Balotelli/Lambert/Borini før han skal udtages - det VED vi han er, men han skal STADIG bevise det. Og sådan skal det være hele banen rundt, uagtet om man er røget af holdkortet grundet skader, taktiske valg, uoverensstemmelse med manageren eller ferie - ens NUVÆRENDE niveau og input til holdet må og skal altid være målestokken, IKKE tidligere meritter
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Emmy » mandag, 02. mar, 2015 12:55

Du skal have tjekket capslock på dit tastatur. Det ser ud til at det med jævne mellemrum sætter sig fast.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 02. mar, 2015 14:36

Emmy skrev:Du skal have tjekket capslock på dit tastatur. Det ser ud til at det med jævne mellemrum sætter sig fast.
Stor skrift er brugt for at sætte tryk på ordets betydning for sætningens mening, eftersom du syntes ikke helt at fange budskabet i mine foregående svar. Nu er det vist ude af verden, så afventer jeg dine argumenter
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Emmy » mandag, 02. mar, 2015 15:25

Bellamy_fever skrev:
Emmy skrev:Du skal have tjekket capslock på dit tastatur. Det ser ud til at det med jævne mellemrum sætter sig fast.
Stor skrift er brugt for at sætte tryk på ordets betydning for sætningens mening, eftersom du syntes ikke helt at fange budskabet i mine foregående svar. Nu er det vist ude af verden, så afventer jeg dine argumenter
Plask, er det eneste jeg har at tilføje lige nu.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af nikand » tirsdag, 19. maj, 2015 14:52

Lovren får en del kredit på diverse statistiksites for tiden. Hvordan synes i det harmonere med jeres opfattelse af Lovren?
We need a new Fowler...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af texy » tirsdag, 19. maj, 2015 15:36

nikand skrev:Lovren får en del kredit på diverse statistiksites for tiden. Hvordan synes i det harmonere med jeres opfattelse af Lovren?
Afhænger vel lidt af, hvad han får kredit for? En statistik i sig selv siger jo ikke ret meget.

Min personlige vurdering af Lovren baseret på denne sæson er, at han er alt for ringe til et hold med ambitioner om top 4.

Men sådan har jeg det også (dog i lidt mindre grad) med Sakho. Han har også typisk fremragende stats, men det betyder sjældent (i hvert fald efter min vurdering), at han har spillet fremragende kampe.
Kloppite

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 19. maj, 2015 16:09

texy skrev:
nikand skrev:Lovren får en del kredit på diverse statistiksites for tiden. Hvordan synes i det harmonere med jeres opfattelse af Lovren?
Afhænger vel lidt af, hvad han får kredit for? En statistik i sig selv siger jo ikke ret meget.
Min personlige vurdering af Lovren baseret på denne sæson er, at han er alt for ringe til et hold med ambitioner om top 4.
Men sådan har jeg det også (dog i lidt mindre grad) med Sakho. Han har også typisk fremragende stats, men det betyder sjældent (i hvert fald efter min vurdering), at han har spillet fremragende kampe.
Med hensyn til Sakho, er han for mig at se vores absolut bedste forsvarer. Og også en spiller som er god nok til top 4 hold, med en tilsvarende midterforsvarer ved sin side.
Det siger lidt, at vi efter Sakho blev skadet mod Blackburn den 8. april, kun har vundet 2 af vores 7 kampe. Og de kampe var mod et Newcastlehold i frit fald og nu muligvis på vej mod nedrykning. Og den anden, mod PrLs dårligste hold QPR, som nu er rykket ned.
Inden Sakhos skade var vi inde i denne sæsons klart bedste periode, hvor vi tilmed satte rekord i antal clean sheets i træk på udebane. Siden da har forsvaret atter sejlet derud af og selv Mignolet, som ellers var kommet rigtig fint efter det, har til tider lignet efterårets Mignolet igen.

Kan vi finde en bedre makker til Sakho i forsvaret, er vi i mine øjne nået langt med defensiven. Så skal angrebet bare have en gigantisk make over.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af AJ » tirsdag, 19. maj, 2015 16:24

RedRedRed skrev:Med hensyn til Sakho, er han for mig at se vores absolut bedste forsvarer. Og også en spiller som er god nok til top 4 hold, med en tilsvarende midterforsvarer ved sin side.
Det siger lidt, at vi efter Sakho blev skadet mod Blackburn den 8. april, kun har vundet 2 af vores 7 kampe. Og de kampe var mod et Newcastlehold i frit fald og nu muligvis på vej mod nedrykning. Og den anden, mod PrLs dårligste hold QPR, som nu er rykket ned.
Inden Sakhos skade var vi inde i denne sæsons klart bedste periode, hvor vi tilmed satte rekord i antal clean sheets i træk på udebane. Siden da har forsvaret atter sejlet derud af og selv Mignolet, som ellers var kommet rigtig fint efter det, har til tider lignet efterårets Mignolet igen.

Kan vi finde en bedre makker til Sakho i forsvaret, er vi i mine øjne nået langt med defensiven. Så skal angrebet bare have en gigantisk make over.
Spot on. Jeg forstår ikke, at man kan betvivle Sakhos betydning. Ligesom jeg til stadighed undres over, at folk ikke kan se, hvor godt Lucas beskytter vores forsvar.

Besvar