6 - Dejan Lovren

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Kasper88 » fredag, 28. apr, 2017 17:46

@ Jesper:

Hvordan kan vi se det på Tottenhams hold kontra vores? Det jeg kan se på Tottenhams hold er, hvor meget dygtige fodboldspillere betyder.

Du har Alderweireld, der blot spiller sin anden sæson i klubben og Jan Vertoghen, er det ham, der er kontinuitet? For i så fald vil jeg gerne vide, hvordan Lovren kan bibringe os kontinuitet, hvis man kigger på hans skadeshistorik:

Lovren missede 12 kampe i sin første sæson, 14 kampe i sin anden og indtil videre misset 9 kampe i denne. Jeg vil også gerne have kontinuitet, men jeg vil helst have det fra dygtige fodboldspillere, der ikke misser for mange kampe.

BTW Tottenham havde også det hold, der lukkede færrest mål ind sidste sæson og det var Alderweirelds første. I denne sæson har de skiftet taktik og er gået over til et tre-mands forsvar (Dier, Vertonghen, Alderweireld) og har lukket endnu færre mål ind.

Det er ikke kontinuitet, det er bare klasse. Vertoghen har i øvrigt alle dage været og blevet betragtet som værende klasser over Lovren, selv da han røg ud i kulden en kort periode under Pochettino.

I øvrigt forventes Alderweireld at forlænge sin kontrakt, så han nu går fra 50k om ugen til 100k. Dvs. det samme som Lovren. Så kan man tygge lidt på den og på, at vi har lukket 20 mål mere ind i denne sæson end Spurs. Ja, 20 mål.
Corner taken quickly...

Benjastilling
Indlæg: 44
Tilmeldt: lørdag, 22. apr, 2017 14:22

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Benjastilling » fredag, 28. apr, 2017 17:51

Kasper88 skrev:@ Jesper:

Hvordan kan vi se det på Tottenhams hold kontra vores? Det jeg kan se på Tottenhams hold er, hvor meget dygtige fodboldspillere betyder.

Du har Alderweireld, der blot spiller sin anden sæson i klubben og Jan Vertoghen, er det ham, der er kontinuitet? For i så fald vil jeg gerne vide, hvordan Lovren kan bibringe os kontinuitet, hvis man kigger på hans skadeshistorik:

Lovren missede 12 kampe i sin første sæson, 14 kampe i sin anden og indtil videre misset 9 kampe i denne. Jeg vil også gerne have kontinuitet, men jeg vil helst have det fra dygtige fodboldspillere, der ikke misser for mange kampe.

BTW Tottenham havde også det hold, der lukkede færrest mål ind sidste sæson og det var Alderweirelds første.

Det er ikke kontinuitet, det er bare klasse i form af Lloris, Alderweireld og Vertoghen. Vertoghen har i øvrigt alle dage været og blevet betragtet som værende klasser over Lovren, selv da han røg ud i kulden en kort periode under Pochettino. I øvrigt forventes Alderweireld at forlænge sin kontrakt, så han nu går fra 50k om ugen til 100k. Dvs. det samme som Lovren. Så kan man tygge lidt på den og på, at vi har lukket 20 mål mere ind i denne sæson end Spurs.
Jeg er så enig med dig Kasper! Dejligt med en der har forstand på fodbold! Og chokerende at alle ikke har samme mening omkring dette emne :wall:

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Kasper88 » fredag, 28. apr, 2017 17:54

Leth15 skrev:
Kasper88 skrev:Ak ja, så smider man FM-kortet, når man ikke har andet at byde ind med. God weekend til dig.
Du smider penge-kortet som om at det er fra din egen lomme at de skal kommme. 100k/u er jo ikke noget vildt længere, og fair nok at du ikke synes at han er god nok til start-11, men hvordan du kan synes at lige 100k/u er for meget undrer mig. Hvis referencen er andre tophold, såsom city,chelsea osv. så har de jo også spillere med den ugeløn siddende på bænken.
Så forstår du jo tydeligvis ikke FM-kortet. Det kliché kort du trækker, bruges når man synes, at andre taler som om, at ens klub har uanede mængder penge. Jeg taler tværtimod for, at det har vi ikke og der spiller du så FM-kortet. Makes no sense.

Hvordan jeg kan synes, at 100k/u er for meget i løn til Lovren? Tja...
Kig på Toby Alderweireld. Han tjener 50k/u. Han er ved at forlænge sin kontrakt til 100k/u. Dvs. det samme som Lovren har forlænget til. Forskellen er bare, at Alderweireld er pengene værd. Han har været fast inventar i sine nu to sæsoner for det hold, der lukkede færrest mål ind sidste sæson og pt. ligger til at lukke færrest mål ind igen i denne sæson. Han er 100k/u værd. En spiller, du forventer skulle varme bænken, når han ikke lige er skadet, er ikke 100k/u værd.

BTW:

Corner taken quickly...

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Surf » fredag, 28. apr, 2017 20:23

Jeg mener også, at det giver mening at forlænge. Der er tydeligvis svært at købe to kvalitets centerbacks på ét transfervindue, endsige hamrende dyrt.

Lovren er ikke nogen tilfredsstillende midterforsvarer. Men jeg mener han er en dygtig spiller som 3. back-up. Med en køb af en enkelt kvalitets CB til sommer, har vi tre spillere med højt niveau til at presse hinanden om to pladser. Det har vi langt fra i øjeblikket. Se bare hvilken forskel det gjorde for Mignolet at få lidt konkurrence.

Måske kan Lovren faktisk forbedre sig. Vi har i hvert fald set et ret højt topnivea. Det tror jeg også er derfor Klopp vælger at forlænge. Igen: Klopp ønsker at udvikle spillere, ikke købe dem. Det er lykkedes at gøre fx Lallana til en betydeligt bedre spiller. Det må være håbet, at det samme kan ske for Lovren.

Jeg synes helt ærligt det er utroligt så meget brok der opstår, næsten uanset hvordan klubben agerer. Der er ofte brok over, at vi ikke vil betale konkurrencedygtige lønninger. Når vi så gør det, er det også galt, fordi så fortjener spilleren ikke lønnen. Man bliver sgu lidt træt i øjnene nogen gange.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Kasper88 » fredag, 28. apr, 2017 20:37

Vi kan ikke alle se ligeså rosenrødt på det som dig, men fint, du kan give den mening til kende. 100k/u er grotesk, så kan du mene, hvad du vil eller vende det blinde øje til.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Surf » fredag, 28. apr, 2017 20:40

Kasper88 skrev:Vi kan ikke alle se ligeså rosenrødt på det som dig, men fint, du kan give den mening til kende. 100k/u er grotesk, så kan du mene, hvad du vil eller vende det blinde øje til.
En helt stille og rolig anbefaling: Det ville være befordrende for debatten (helt generelt) hvis du skruede lidt ned for retorikken. Jeg ser slet ikke rosenrødt på tingene, tværtimod. Men jeg forsøger at se realistisk på tingene. Din dagsorden virker rimelig forhippet på at rakke det meste ned. Og stå stejlt over for personer, der er uenige med dig.

100.000 er i øvrigt ikke grotesk i disse tider. Se blot på holdene over os.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Thommo » fredag, 28. apr, 2017 20:41

Kasper88 skrev:
Leth15 skrev:
Kasper88 skrev:Ak ja, så smider man FM-kortet, når man ikke har andet at byde ind med. God weekend til dig.
Du smider penge-kortet som om at det er fra din egen lomme at de skal kommme. 100k/u er jo ikke noget vildt længere, og fair nok at du ikke synes at han er god nok til start-11, men hvordan du kan synes at lige 100k/u er for meget undrer mig. Hvis referencen er andre tophold, såsom city,chelsea osv. så har de jo også spillere med den ugeløn siddende på bænken.
Så forstår du jo tydeligvis ikke FM-kortet. Det kliché kort du trækker, bruges når man synes, at andre taler som om, at ens klub har uanede mængder penge. Jeg taler tværtimod for, at det har vi ikke og der spiller du så FM-kortet. Makes no sense.

Hvordan jeg kan synes, at 100k/u er for meget i løn til Lovren? Tja...
Kig på Toby Alderweireld. Han tjener 50k/u. Han er ved at forlænge sin kontrakt til 100k/u. Dvs. det samme som Lovren har forlænget til. Forskellen er bare, at Alderweireld er pengene værd. Han har været fast inventar i sine nu to sæsoner for det hold, der lukkede færrest mål ind sidste sæson og pt. ligger til at lukke færrest mål ind igen i denne sæson. Han er 100k/u værd. En spiller, du forventer skulle varme bænken, når han ikke lige er skadet, er ikke 100k/u værd.

BTW:

Det twit er da da så farvet, anti Lovren. Cahill og Alderweireld kan sammenlignes med Lovren, resten i ligningen er ubrugelige.

Hvad fik Lovren inden forlængelsen? Nogen med en idé
Verden er smask fuld af hyklere....

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Kasper88 » fredag, 28. apr, 2017 20:45

Surf skrev:
Kasper88 skrev:Vi kan ikke alle se ligeså rosenrødt på det som dig, men fint, du kan give den mening til kende. 100k/u er grotesk, så kan du mene, hvad du vil eller vende det blinde øje til.
En helt stille og rolig anbefaling: Det ville være befordrende for debatten (helt generelt) hvis du skruede lidt ned for retorikken. Jeg ser slet ikke rosenrødt på tingene, tværtimod. Men jeg forsøger at se realistisk på tingene. Din dagsorden virker rimelig forhippet på at rakke det meste ned. Og stå stejlt over for personer, der er uenige med dig.

100.000 er i øvrigt ikke grotesk i disse tider. Se blot på holdene over os.
Ja, for vi brokkede os jo helt vildt da vi forlængede med Coutinho?
Næh, os der ikke er fan af, at Lovren skal have 100w/u vi ser ikke realistisk på tingene, nej nej. 100.000 er grotesk for en spiller, der ikke er bedre. Der er jo ingen af jer, der skriver, Lovren er god, I skriver "han er okay til bænken". I prøver at forsvare ham uden egentlig at kunne forsvare ham, fordi I pudsigt nok apropos realistisk, ikke vil se realiteterne i øjnene. 100.000 for en spiller I mener er god nok til bænken, er grotesk.

Og du virker forhippet på at lege politimand og på at stå stejlt overfor personer, der er uenige med dig. ;) :roll:
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Surf » fredag, 28. apr, 2017 21:10

Jeg skriver ingen steder, at I ikke ser realistisk på tingene. Du skrev, at jeg så rosenrødt på tingene, hvortil jeg svarede, at jeg forsøgte at se realistisk på tingene. Igen, eskalerende retorik, eller ligefrem en stråmand. Jeg forsøger ikke at være politimand, men jeg er interesseret i en rolig og reel debat. Det får man ikke af at anklage andre, for at se rosenrødt på tingene etc.

Og jo. Faktisk skriver jeg lige netop, at Lovren nok kan forbedre sig, og at han har et højt topniveau. Så jeg kan godt se fornuften.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Spazzjack
Indlæg: 320
Tilmeldt: onsdag, 22. maj, 2013 12:46

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Spazzjack » lørdag, 29. apr, 2017 08:04

Her er sjovtBillede
Billede

Benjastilling
Indlæg: 44
Tilmeldt: lørdag, 22. apr, 2017 14:22

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Benjastilling » lørdag, 29. apr, 2017 12:16

Surf skrev:Jeg skriver ingen steder, at I ikke ser realistisk på tingene. Du skrev, at jeg så rosenrødt på tingene, hvortil jeg svarede, at jeg forsøgte at se realistisk på tingene. Igen, eskalerende retorik, eller ligefrem en stråmand. Jeg forsøger ikke at være politimand, men jeg er interesseret i en rolig og reel debat. Det får man ikke af at anklage andre, for at se rosenrødt på tingene etc.

Og jo. Faktisk skriver jeg lige netop, at Lovren nok kan forbedre sig, og at han har et højt topniveau. Så jeg kan godt se fornuften.
Jeg vil give ham ret, du ser jo rosenrødt på tingene hvis du virkelig tror på at Lovren nogensinde vil kunne gøre sig fortjent til en så stor kontrakt.
Når han har lavet så mange fejl som han har i de sæsoner han har været her i LFC, så synes jeg det er helt væk at belønne ham på den måde, i en storklub som gerne vil vinde ligaen, skal man ikke give spillere så mange chancer, for han har jo vitterligt ikke forbedret sig overhovedet.

Jeg tror samtlige andre storklubber i England, griner deres røv i laser over den kontraktforlængelse her.

I stedet for at give lønforhøjelse til en spiller der ikke er god nok, hvorfor så ikke bruge de lønkroner på andre spillere, som kan vinde mesterskabet tilbage??
Og ja så siger i at vi skal have en backup, men da ikke til 100.000 pr. uge..

Og du skriver han har et højt topniveau, det er jeg slet ikke enig i!
Jeg har ikke på et eneste tidspunkt set ham præstere godt nok til at tænke, "okay, vi har altså en klasseforsvar i ham".

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Bojangles » lørdag, 29. apr, 2017 13:41

Benjastilling skrev:
Surf skrev:Jeg skriver ingen steder, at I ikke ser realistisk på tingene. Du skrev, at jeg så rosenrødt på tingene, hvortil jeg svarede, at jeg forsøgte at se realistisk på tingene. Igen, eskalerende retorik, eller ligefrem en stråmand. Jeg forsøger ikke at være politimand, men jeg er interesseret i en rolig og reel debat. Det får man ikke af at anklage andre, for at se rosenrødt på tingene etc.

Og jo. Faktisk skriver jeg lige netop, at Lovren nok kan forbedre sig, og at han har et højt topniveau. Så jeg kan godt se fornuften.
Jeg vil give ham ret, du ser jo rosenrødt på tingene hvis du virkelig tror på at Lovren nogensinde vil kunne gøre sig fortjent til en så stor kontrakt.
Når han har lavet så mange fejl som han har i de sæsoner han har været her i LFC, så synes jeg det er helt væk at belønne ham på den måde, i en storklub som gerne vil vinde ligaen, skal man ikke give spillere så mange chancer, for han har jo vitterligt ikke forbedret sig overhovedet.

Jeg tror samtlige andre storklubber i England, griner deres røv i laser over den kontraktforlængelse her.

I stedet for at give lønforhøjelse til en spiller der ikke er god nok, hvorfor så ikke bruge de lønkroner på andre spillere, som kan vinde mesterskabet tilbage??
Og ja så siger i at vi skal have en backup, men da ikke til 100.000 pr. uge..

Og du skriver han har et højt topniveau, det er jeg slet ikke enig i!
Jeg har ikke på et eneste tidspunkt set ham præstere godt nok til at tænke, "okay, vi har altså en klasseforsvar i ham".
Lovren har bestemt aldrig været min kop the. (kan ikke fordrage the, men det er en hel anden sag ;-) ) Men at sige, at han ikke har imponeret i trøjen er decideret løgn. Han har i perioder i BR'ske ord været outstandning. Desværre startede han forfærdeligt ud, og det tog ham lang tid rent faktisk, at levere noget fornuftigt. Da han så endelig leverede 1.klasses fodbold, gik der desværre ikke så længe, inden han spillede dårlige kampe igen. Men hans bundniveau har generelt været ok efter den dårlige start. og topniveauet har været fantastisk (bare sjældent vi har set det)

Når det så er sagt, så kan man selvfølgelig nemt diskutere, om han er 100k om ugen værd? Der er ingen tvivl om, at jeg personligt hellere havde Sakho i klubben og betalte ham 150K end Lovren.

Men at sige, at vi ikke skal have en reserve til 100K er selvfølgelig rigtigt. Men hvis vi vil være en top klub, så SKAL der være 3 rigtig gode centrale forsvarere, der hele tiden udfordre hinanden. Og skulle der komme en skade, så skal det nærmest være garanti for, at man har mistet pladsen når man kommer tilbage fra skaden. Sådan havde vi det i høj grad med Carragher, Skrtel og Agger - og sådan skal det være igen. Derfor skal "3. valget" også havde en løn derefter.
En decideret reserve (som f.eks Klavan) skal til gengæld ikke havde den slags løn.

Under alle omstændigheder. Nu har vi skrevet under, så lad os håbe, at vi kommer til at se den topspiller, han en gang i mellem har vist han kan være. og lad os håbe, at de brølere han lavede imod CP bliver de sidste af den slags.

Weissmuller
Indlæg: 373
Tilmeldt: torsdag, 06. sep, 2012 22:28
Geografisk sted: Ringsted
Alder: 44

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Weissmuller » lørdag, 29. apr, 2017 15:19

Sidst vi mødte de bitre, er jeg temmelig sikker på at Lukaku var pænt træt at Dejan.
Den type spiller han, passer vel meget godt til Klopps filosofi.
Duel stærk og aggressiv.

Problemet med Lovren er vel lidt at han er enormt ustabil/ukoncentreret.

Om han er £100.000 værd ugentlig er vel "bare" at moderne fodbold er en vandvittig pengemaskine.
Læste et sted at han stadig tjener mindre en Otamendi. Og det bytte ved jeg ærligt talt ikke om jeg ville være med til.

Og jeg er helt enig i det Texy fremlagde tidligere i tråden.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af nikand » lørdag, 29. apr, 2017 16:04

Benjastilling skrev:Det her er simpelthen en skandale! hvad tænker klubben på??

Lovren er ikke engang god nok til at spille sig på West Hams hold! Jeg mener dybt seriøst at både Winston Reid og Jose Fonte er bedre forsvarspillere end Lovren!

Er der én herinde der kan fortælle mig hvad manden er god til? for det er da hverken at forsvare, eller at være rolig på bolden og god i det opbyggende spil?

Nu koster han jo både dyrt på banen og i lønbudgettet!
Sæt vores sidste Merseyside derby på og tjek En brandvarm Lukaku blive pakket ind på en meget agressiv og duelbaseret måde, som også er Lovrens spidskompetencer og til tider det modsatte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Mads T. » lørdag, 29. apr, 2017 19:22

Spørgsmålet er også om ikke vi spiller med tre centerforsvarer næste sæson. Jeg kunne godt have en formodning om det. Derfor er det også fint at beholde Lovren, men der skal klart hentes minimum en stærk CB ind.

Besvar