6 - Dejan Lovren

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 16. dec, 2014 20:24

LFC-Aaby skrev:https://m.youtube.com/watch?feature=you ... ZiYeQcaQXY
Jeg synes virkelig at Carragher er spot on her. Og når man der det sådan, så ser det jo helt vanvittigt ud. Som de også siger så skal jeg ikke kunne sige om det er ham eller Liverpool der er problemet.
Carragher gør det altså rigtig fornuftigt!
Det samme er Neville - Altså spot on. Vi fungerer ikke som en enhed, et hold, i hvert fald ikke defensivt. Burde det virkelig ikke være muligt at bringe Carragher ind i trænerstaben, så han kan sætte lidt skik på bl.a. Lovren.
Det mest skræmmende er, at den slags, som Lovren og resten af 4-backkæden går og tumler med, det lærer man som ungdomsspiller. Det er ikke ligefrem raketvidenskab, at en modstander søger ned i de huller, der opstår når man ikke bakker hinanden op.
I det mindste ser Touré ud til at have styr på det - han bør lære fra sig - og det er også en smule fortrøstningsfuldt at vide, at både Carra og Neville anser Lovren som værende en dygtig centerback, selvom han pt. desværre ikke ligner sådan en.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 16. dec, 2014 21:38

Enig med Arda.

Det er vildt frustrerende at være vidne til de placeringsmæssige brølere som Lovren får rodet sig ind i. Jeg udtrykte i sommers stor frustration over, at Rodgers og transferkomiteen fokuserede så meget på aggressive centerforsvarer, hvis forcer ligger i duelspillet og ikke i de mere taktiske facetter som placeringsevne og forudseenhed.

I min optik er spilforståelse den vigtigste evne at besidde for en professionel fodboldspiller. Jeg imponeres således ikke i samme grad af Skrtel's nærkampsstyrke som af Nesta's forudseenhed og evne til at dirigere sit forsvar.

På samme måde falder jeg heller ikke i svime over spiltyper som Konoplyanka, hvis fart og dribleegenskaber til trods, ikke besidder spilforståelsen til at træffe de rette beslutninger med bolden. Jeg beundrer i langt højere grad en Dirk Kuyt, der ikke besidder førnævnte kvaliteter, men via vilje af stål og stor indsigt i spillet har formået at drive sin karriere længere end Konoplyanka formentlig nogensinde gør.

Men sådan oplever vi alle spillet forskelligt. Så længe vi spiller med fire så placeringssvage spillere i bagkæden, som det pt er tilfældet, tror jeg ikke vi kommer til at se store forbedringer hos Lovren.

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 16. dec, 2014 22:15

Hyppia var en langsom spiller, men han besad en fremragende spilforståelse, og forstod altid at placere sig således, at han undgik løbedueller med hurtige angribere.

Det som har skuffet mig mest ved Lovren er, at ikke besidder lederegenskaber. Han slider ganske enkelt med at dirigere sine medspillere. Jeg er også enig, i at vi ikke spiller som en enhed, men som enkelt individer, hvilket kommer klarest til udtryk ved dødbolde.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af AJ » onsdag, 17. dec, 2014 09:27

Jeg hørte nogle stats, der sagde, at Lovren i hele sidste sæson for Southampton havde 1 clearing, der førte til et skud fra modstanderen.

I denne sæson har han allerede haft 6-7 stykker.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 17. dec, 2014 10:51

AJ skrev:Jeg hørte nogle stats, der sagde, at Lovren i hele sidste sæson for Southampton havde 1 clearing, der førte til et skud fra modstanderen.

I denne sæson har han allerede haft 6-7 stykker.
Ja, det fremgår også i videoen med Carra og Nevilles analyser, som LFC-Aaby, har linket til. Jeg har lagt et screenshot op af det. Det er imponerende flot, men tværtimod også imponerende skræmmende, hvor meget, han er faldt i niveau på så kort tid:

Billede

Jeg ved dog ikke om man definerer clearinger og errors som det samme. Så fagtermisk er jeg ikke.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af AJ » onsdag, 17. dec, 2014 12:12

@ Arda

Det er nok den samme statistik. Jeg fik det bare fortalt som clearinger (tror jeg). Jeg ved heller ikke, hvordan de definerer "error". Men han er i hvert fald faldet i niveau.

mrwhiskey
Indlæg: 97
Tilmeldt: onsdag, 22. aug, 2012 18:45

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af mrwhiskey » onsdag, 17. dec, 2014 13:25

AJ skrev:@ Arda

Det er nok den samme statistik. Jeg fik det bare fortalt som clearinger (tror jeg). Jeg ved heller ikke, hvordan de definerer "error". Men han er i hvert fald faldet i niveau.
Her diskuterer Carra og Neville Lovren, og den førnævnte statistik.

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Larry Dillman » mandag, 23. feb, 2015 10:01

Jeg synes, at vores kroat stadig får unødig meget kritik.......han har haft en mental rollercoaster af en sæson, skal for første gang starte i en uvant rolle som del af 3'er-forsvarskæde - der med cans sideskift får posen rystet yderligere, det er på udebane mod hans tidligere klub, vejrforholdene er meget barske, og vi mangler vel sagtens vores stærkeste midterforsvarer i Sakho og vores stærkeste CM i Lucas......under disse betingelser synes jeg sgu, at Lovren gør det ganske overbevisende!
JudgeArdaStudge skrev: Det samme er Neville - Altså spot on. Vi fungerer ikke som en enhed, et hold, i hvert fald ikke defensivt. Burde det virkelig ikke være muligt at bringe Carragher ind i trænerstaben, så han kan sætte lidt skik på bl.a. Lovren.
Det mest skræmmende er, at den slags, som Lovren og resten af 4-backkæden går og tumler med, det lærer man som ungdomsspiller. Det er ikke ligefrem raketvidenskab, at en modstander søger ned i de huller, der opstår når man ikke bakker hinanden op.
I det mindste ser Touré ud til at have styr på det - han bør lære fra sig - og det er også en smule fortrøstningsfuldt at vide, at både Carra og Neville anser Lovren som værende en dygtig centerback, selvom han pt. desværre ikke ligner sådan en.
Hehe.....det er slet ikke for at hænge dig, Arda, til tørre for ovenstående citat, der for godt 2 måneder siden var spot on - men det er meget sjovt at se som eksempel på, hvor forrygende vores ryk har været på den defensive front :clap:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Mads T. » søndag, 01. mar, 2015 15:11

Flot "comeback" af Lovren i dag efter straffesparket mod Besiktas. Han har et par fejlafleveringer, specilet i første halvleg, men ellers spiller han en flot kamp, hvor han også har flere rigtig gode afleveringer frem i banen. Hans betingelser var heller ikke for nemme i dag, eftersom City lagde meget af spillet over i hans side og pressede godt frem når han havde bolden. Thumbs up herfra og lad os håbe, at Rodgers endnu en gang formår at få det bedste ud af en spiller ved at bænke ham en periode.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Kelly » søndag, 01. mar, 2015 15:22

Mads T. skrev:Flot "comeback" af Lovren i dag efter straffesparket mod Besiktas. Han har et par fejlafleveringer, specilet i første halvleg, men ellers spiller han en flot kamp, hvor han også har flere rigtig gode afleveringer frem i banen. Hans betingelser var heller ikke for nemme i dag, eftersom City lagde meget af spillet over i hans side og pressede godt frem når han havde bolden. Thumbs up herfra og lad os håbe, at Rodgers endnu en gang formår at få det bedste ud af en spiller ved at bænke ham en periode.

Hvad så når Sakho er klar
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Oomph242 » søndag, 01. mar, 2015 15:39

Mads T. skrev:Flot "comeback" af Lovren i dag efter straffesparket mod Besiktas. Han har et par fejlafleveringer, specilet i første halvleg, men ellers spiller han en flot kamp, hvor han også har flere rigtig gode afleveringer frem i banen. Hans betingelser var heller ikke for nemme i dag, eftersom City lagde meget af spillet over i hans side og pressede godt frem når han havde bolden. Thumbs up herfra og lad os håbe, at Rodgers endnu en gang formår at få det bedste ud af en spiller ved at bænke ham en periode.
Jeg synes han højnet sit niveau, på det sidste. Men håber absolut ikke, at dette er det bedste BR kan få ud af Lovren.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Emmy » søndag, 01. mar, 2015 15:42

Kelly skrev:
Mads T. skrev:Flot "comeback" af Lovren i dag efter straffesparket mod Besiktas. Han har et par fejlafleveringer, specilet i første halvleg, men ellers spiller han en flot kamp, hvor han også har flere rigtig gode afleveringer frem i banen. Hans betingelser var heller ikke for nemme i dag, eftersom City lagde meget af spillet over i hans side og pressede godt frem når han havde bolden. Thumbs up herfra og lad os håbe, at Rodgers endnu en gang formår at få det bedste ud af en spiller ved at bænke ham en periode.

Hvad så når Sakho er klar
Så skal Lovren på bænken igen. No doubt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af AndreasN » søndag, 01. mar, 2015 17:25

Det ville slet ikke undre mig, hvis Sakho kommer på bænken. Det er nærmest en identisk situation med sidste sæson, hvor netop Sakho nuppede Aggers plads. Jeg kunne godt forestille mig, at Lovren beholder sin plads - specielt hvis han kan holde det niveau, han viste i dag - men jeg er helt enig i, at Sakho er klart bedst. Det ville da alt andet end lige være rart, hvis vi stod med et luksusproblem og havde fire forsvarsspillere at vælge mellem + Toure. Alternativt kan det give Can plads til at komme længere frem på banen, men det ville jeg ikke være fan af med Allens støt stigende formkurve.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Mads T. » søndag, 01. mar, 2015 17:44

Oomph242 skrev:
Mads T. skrev:Flot "comeback" af Lovren i dag efter straffesparket mod Besiktas. Han har et par fejlafleveringer, specilet i første halvleg, men ellers spiller han en flot kamp, hvor han også har flere rigtig gode afleveringer frem i banen. Hans betingelser var heller ikke for nemme i dag, eftersom City lagde meget af spillet over i hans side og pressede godt frem når han havde bolden. Thumbs up herfra og lad os håbe, at Rodgers endnu en gang formår at få det bedste ud af en spiller ved at bænke ham en periode.
Jeg synes han højnet sit niveau, på det sidste. Men håber absolut ikke, at dette er det bedste BR kan få ud af Lovren.
Det er så absolut heller ikke. Han viste i sidste sæson, at han kan meget mere. Håber det kommer.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Emmy » søndag, 01. mar, 2015 19:26

AndreasN skrev:Det ville slet ikke undre mig, hvis Sakho kommer på bænken. Det er nærmest en identisk situation med sidste sæson, hvor netop Sakho nuppede Aggers plads. Jeg kunne godt forestille mig, at Lovren beholder sin plads - specielt hvis han kan holde det niveau, han viste i dag - men jeg er helt enig i, at Sakho er klart bedst. Det ville da alt andet end lige være rart, hvis vi stod med et luksusproblem og havde fire forsvarsspillere at vælge mellem + Toure. Alternativt kan det give Can plads til at komme længere frem på banen, men det ville jeg ikke være fan af med Allens støt stigende formkurve.
Selvom han spillede sig op i løbet af kampen i dag og endte op med at have spillet en ganske hæderlig kamp samlet set, så har Sakho over flere mdr vist et niveau som Lovren slet ikke kan matche. Det er kun fint at Lovren har en opadgående formkurve men holdet vil stå meget stærkere med Sakho tilbage på sin plads. Det kan der simpelthen ikke herske nogen som helst tvivl om. At BR så tidligere har brugt denne type situationer til at skifte ud på holdet kan vi kun håbe ikke sker igen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar