6 - Dejan Lovren

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af TomViolence » mandag, 11. aug, 2014 09:11

Emmy skrev:
TomViolence skrev:
Emmy skrev:Det er da absolut skønt at han får en god debut men lad os nu lige se ham lidt mere på banen før vi udråber ham til mere end han kan bære. Iøvrigt ærger det mig at han startede med Skrtel fremfor Sakho.
Fordi du mener, at Sakho er bedre end Skrtel eller hvad?
Ja og fordi jeg tror de vil være et bedre makkerpar. Men hvis han er købt som venstre midterforsvar kan det jo næsten kun være sammen med Skrtel.
Hvorfor mener du det?
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Brockins
Indlæg: 165
Tilmeldt: fredag, 27. dec, 2013 01:21

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Brockins » mandag, 11. aug, 2014 10:23

Skrtel er Rodgers foretrukne forsvarsspiller. Dem der ikke forstår det, følger hvis ikke nok med i, hvad Rodgers laver. Skrtel er bare en dårlig leder og organisator, så derfor er Lovren købt ind.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Emmy » mandag, 11. aug, 2014 10:27

MKJ skrev:Skrtel er Rodgers foretrukne forsvarsspiller. Dem der ikke forstår det, følger hvis ikke nok med i, hvad Rodgers laver. Skrtel er bare en dårlig leder og organisator, så derfor er Lovren købt ind.
Jeg forstår ikke hvorfor Skrtel er den foretrukne og jeg mener nu nok jeg følger en del med i hvad der foregår. Måske skulle jeg lige ringe til BR og spørge ham?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Brockins
Indlæg: 165
Tilmeldt: fredag, 27. dec, 2013 01:21

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Brockins » mandag, 11. aug, 2014 10:57

Ellers kan du slå op på Wikipedia (hvis du kender den side) og se hvem Rodgers foretrækker at starte med i centerforsvaret. Spoiler alert: Det er ikke Sakho.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Emmy » mandag, 11. aug, 2014 11:02

MKJ skrev:Ellers kan du slå op på Wikipedia (hvis du kender den side) og se hvem Rodgers foretrækker at starte med i centerforsvaret. Spoiler alert: Det er ikke Sakho.
Hyg dig
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af TomViolence » mandag, 11. aug, 2014 11:59

Men, Emmy, jeg vil gerne høre, hvorfor du foretrækker Sakho frem for Skrtel. Jeg er stor Skrtel-tilhænger og mener faktisk, han individuelt var den bedste PrL-forsvarer i sidste sæson, så jeg er nysgerrig efter at vide, hvorfor du mener, han er svagere end Sakho.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Mambo » mandag, 11. aug, 2014 12:02

TomViolence skrev:Men, Emmy, jeg vil gerne høre, hvorfor du foretrækker Sakho frem for Skrtel. Jeg er stor Skrtel-tilhænger og mener faktisk, han individuelt var den bedste PrL-forsvarer i sidste sæson, så jeg er nysgerrig efter at vide, hvorfor du mener, han er svagere end Sakho.
Var der ikke en generel forståelse af at Skrtel var vores klart bedste forsvarer sidste sæson og flere mente endda at han skulle være på årets hold? Forstår ikke hvorfor Skrtel skulle have spillet sig af holdet hen over sommeren.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Surf » mandag, 11. aug, 2014 13:03

Mambo skrev:
TomViolence skrev:Men, Emmy, jeg vil gerne høre, hvorfor du foretrækker Sakho frem for Skrtel. Jeg er stor Skrtel-tilhænger og mener faktisk, han individuelt var den bedste PrL-forsvarer i sidste sæson, så jeg er nysgerrig efter at vide, hvorfor du mener, han er svagere end Sakho.
Var der ikke en generel forståelse af at Skrtel var vores klart bedste forsvarer sidste sæson og flere mente endda at han skulle være på årets hold? Forstår ikke hvorfor Skrtel skulle have spillet sig af holdet hen over sommeren.
Den skepsis man nogle steder læser om Skrtel udspringer imø. af to ting:
1) Myten om, at han er elendig i fødderne.
2) Hans lidt for meget person-baserede opdækningsmetoder. Han går lige til grænsen med at hive i trøjen o.lign. ved dødbolde, og det har han (nok med rette) fået den del røg for. Mange jeg har talt med, og mit indtryk her fra forum, er at folk simpelthen er nervøse for, at han kommer til at koste mange straffespark hvis først dommerne får øjnene op for hans stil.

Ang. 1) Det var han også engang, men nu er han ganske habil, uden dog at excellere. Ikke et udpræget problem imø., særligt ikke når Gerrard fører bolden frem.
Ang. 2) Synes det er et fair kritikpunkt. Men så længe han rent faktisk formår kun at gå til grænsen, altså så længe dommerne ikke dømmer, så kan jeg ikke se problemet hvis det virker for ham. Og det gjorde det i høj grad sidste sæson. Jeg køber ikke argumentet med, at "der lige så godt kunne være straffe". Tror faktisk godt, at Skrtel ved hvad han laver, eller i hvert fald er nogenlunde bevidst om, hvor grænsen går. Og det virker jo!

Jeg mener helt klart, at Skrtel bør være foretrukket i højre side.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Scherwin » mandag, 11. aug, 2014 13:16

Mambo skrev:
TomViolence skrev:Men, Emmy, jeg vil gerne høre, hvorfor du foretrækker Sakho frem for Skrtel. Jeg er stor Skrtel-tilhænger og mener faktisk, han individuelt var den bedste PrL-forsvarer i sidste sæson, så jeg er nysgerrig efter at vide, hvorfor du mener, han er svagere end Sakho.
Var der ikke en generel forståelse af at Skrtel var vores klart bedste forsvarer sidste sæson og flere mente endda at han skulle være på årets hold? Forstår ikke hvorfor Skrtel skulle have spillet sig af holdet hen over sommeren.
Skrtel havde en kanon season, men de metoder han brugte til at have sådan en season var det bekymrende. han kunne nemt have givet 40-45 straffespark væk. og så scorede han også en 2-4 selvmål? men ellers var han farmagende og alle statistikker bakker det op.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af TomViolence » mandag, 11. aug, 2014 13:27

"40-45 straffespark" :lol:
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Sv: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Jesper » mandag, 11. aug, 2014 13:42

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... rager.html
Pæne ord fra Rodgers - intet nyt i det - men til forskel fra det sædvanlige, er han ret konkret i sine roser. Jeg er i øvrigt helt enig.

Læg mærke til ordene om et par køb:P
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Alonso » mandag, 11. aug, 2014 14:04

Alle kan spille en god premiere kamp. Det har været en sulten fodboldkrop, der er gået på banen i den kamp. Det er langt sværere at have det samme fokus kamp efter kamp, så man undgår sjuskefejlene, fordi man er et halvt sekund for langsom i tanke og handling.

Men selvfølgelig er Skrtel hans makker. Sakho matchede ikke Skrtel og Lovrens duel initiativ i sidste sæson, hvilket bliver et af de afgørende parametre for valget af de to midterforsvarere. Samtidig var Skrtel vores bedste mand på pladsen, hvilket vel også tæller et eller andet sted.

Jeg er i øvrigt stadig fuld af beundring for Lovrens fodarbejde. Alle upcoming forsvarsspillere burde sætte sig ned og studere det minutiøst. Han justerer kroppen med stor smidighed hele tiden.

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Mazter81 » mandag, 11. aug, 2014 17:24

Wormie skrev:
Mambo skrev:
TomViolence skrev:Men, Emmy, jeg vil gerne høre, hvorfor du foretrækker Sakho frem for Skrtel. Jeg er stor Skrtel-tilhænger og mener faktisk, han individuelt var den bedste PrL-forsvarer i sidste sæson, så jeg er nysgerrig efter at vide, hvorfor du mener, han er svagere end Sakho.
Var der ikke en generel forståelse af at Skrtel var vores klart bedste forsvarer sidste sæson og flere mente endda at han skulle være på årets hold? Forstår ikke hvorfor Skrtel skulle have spillet sig af holdet hen over sommeren.
Skrtel havde en kanon season, men de metoder han brugte til at have sådan en season var det bekymrende. han kunne nemt have givet 40-45 straffespark væk. og så scorede han også en 2-4 selvmål? men ellers var han farmagende og alle statistikker bakker det op.
Selvmål... Jeg synes det er en underlig faktor at bedømme forsvarsspillere på.
Jovist har han lavet selvmål, hvor han så lidt dum ud, men det sker altså i pressede situationer tæt på eget mål.
Hvor der handles, der spildes.

Og flere af selvmålene var så vidt jeg husker deflections. Det er sgu svært at gøre noget ved, når man skal presse på bolden.

Trøjehiverierne - dem ser jeg heller ikke som et problem, så længe der ikke dømmes noget. Han skal da bare overtræde de skrevne regler, så meget han kan, så længe det ikke overskrider den grænse, der får dommeren til at fløjte

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af texy » mandag, 11. aug, 2014 18:03

Mazter81 skrev: Trøjehiverierne - dem ser jeg heller ikke som et problem, så længe der ikke dømmes noget. Han skal da bare overtræde de skrevne regler, så meget han kan, så længe det ikke overskrider den grænse, der får dommeren til at fløjte
Du har helt ret i, at han kan rive og flå i modstanderen lige så meget, han har lyst til, hvis det ikke dømmes. Men det er stadig en af de største bekymringer, som jeg har i forhold til Skrtel. For på et eller andet tidspunkt bliver det altså dømt. Og hvis han kan markere/presse sin modstander uden at flå trøjen af ham, så er der ingen grund til løbe chancen, indtil det går galt.

Lige så vel som jeg helst ikke ser, at vi får tilkendt straffe bed at "dive", så bryder jeg mig sådan set heller ikke om, at vi forhindrer modstanderen i at score ved ulovlige midler. Jeg er klar over, at der efterhånden er en stor gråzone i det virkelige fodboldspil vs. fodboldloven. Og jeg er også godt klar over, at det efterhånden handler om at vinde for enhver pris og på en hvilken som helst måde. Men jeg har lidt svært ved, at der himles op over nogle måder at "snyde" på (film, Suarez' hånd på bolden), mens andre er helt acceptable, så længe dommeren ikke ser dem. Ord som hykleri og dobbeltmoral i den forbindelse er måske at gå lidt for vidt, men jeg synes at holdningen nærmer sig noget i den stil.
Kloppite

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Mazter81 » mandag, 11. aug, 2014 19:37

Men det er jo de samme regler i begge ender - hvor er hykleriet i det?

Besvar