6 - Dejan Lovren

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Hr. Drejer
Indlæg: 13742
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 19. maj, 2015 16:31

Enig Sakho er et monster i forsvaret. Han har utrolig stor betydning, det samme har Lucas.

Spørgsmålet er om Sakho gider os, når vi ikke er i CL. Jeg vil tror der kommer en del bud på ham til sommer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5669
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 19. maj, 2015 16:48

Hr. Drejer skrev:Enig Sakho er et monster i forsvaret. Han har utrolig stor betydning, det samme har Lucas.

Spørgsmålet er om Sakho gider os, når vi ikke er i CL. Jeg vil tror der kommer en del bud på ham til sommer.
Tror nu mere det er Skrtel der kommer bud på, efter han har afvist klubben kontrakt udspil.
Jeg kan ikke lige se, hvem der tør byde stort på Sakno med hans skades historik.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 19. maj, 2015 23:00

Tror hverken der kommer bud på Sakho, eller at han vil væk.

Bud tror jeg ikke der kommer, da han jo har været skadet vel ca. halvdelen af sæsonen.

Og tror ikke han har problemer med at blive, lidt af samme årsager. Tror sgu godt selv han ved, at han har brug for stabilitet og spilletid for at kunne kalde sig en af de bedste i verden.
Sker det, kan det være vi får problemer om et år eller to. Hvis ikke vi har rykket os som klub.

Jeg er kæmpe Sakho-fan. Det skal ikke være nogen hemmelighed, og det skal i selvfølgelig tage med i betragtningen.

Han er ikke nogen elegantier med bolden ala. Agger, men han kan i mine øjne meget af det samme trods det.
Jeg griner nærmest højlydt (og brækker mig i samme ombæring), når kommentatorene gang på gang sviner Sakho til, fordi det ser sjovt ud hvad han gør. Men i samme moment overser de, i deres lykke over at høre egen stemme på nationalt tv, produktet af samme.
Han kan i mine øjne det hele. Stor og stærk i nærkampe. Pasninger sidder næsten altid i skabet, specielt de lange frem i banen. OG! Han er ikke bange for at smadre den ud af stadion, hvis han er i tvivl. En egenskab de andre mangler i særdeleshed.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af nikand » onsdag, 20. maj, 2015 10:01

texy skrev:
nikand skrev:Lovren får en del kredit på diverse statistiksites for tiden. Hvordan synes i det harmonere med jeres opfattelse af Lovren?
Afhænger vel lidt af, hvad han får kredit for? En statistik i sig selv siger jo ikke ret meget.

Min personlige vurdering af Lovren baseret på denne sæson er, at han er alt for ringe til et hold med ambitioner om top 4.

Men sådan har jeg det også (dog i lidt mindre grad) med Sakho. Han har også typisk fremragende stats, men det betyder sjældent (i hvert fald efter min vurdering), at han har spillet fremragende kampe.
Min Fejl, at der ikke var et link: http://www.liverpool.no/Nyheter/P-denne ... n-hyt.aspx (det er egentlig blot en oversigt over de bedste spillere på en given position i de europæiske klubber.)

Jeg er klar over at de to danske TV kanaler jeg ser kampe på ikke har nogen positive tilkendegivelser overfor Lovren, hvilket formegentlig smitter lidt af på mig. Det skyldes vel også at de mange chancer han gav væk i 1. halvdel af sæsonen førte til mål imod. Men som resten af holdet har han spillet sig op er min vurdering. Men ligefrem i top10 af midterforsvarer der er jeg ikke helt.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Alonso » onsdag, 20. maj, 2015 23:50

Lovren har ikke været så dårlig, at han skal afskrives endnu. Om en sæson må vi måske æde et stort økonomisk tab, men vi skylder både os selv og Lovren at have is i maven, da han stadig kan blive god, vil jeg mene.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af AndreasN » torsdag, 21. maj, 2015 00:19

Det synes jeg godt nok, han har. Jeg synes faktisk, at Lovren har mange gode færdigheder rent teknisk - god teknik, godt pasningsspil, af og til en god tackling, men han er simpelthen ikke en klog nok fodboldspiller, undskyld jeg siger det. Som jeg før har sagt, så er det helt elementære fejl, han begår, som fx at presse unødigt højt/aggressivt og placere sig helt håbløst. Jeg så ikke nok til ham i Southampton til at vide, om han havde samme problemer der, men det er en hel sæson hos med de samme fejl gang på gang.

Jeg synes, der siger rigtig meget, at vores forsvar er faldet så drastisk i niveau efter, Sakho gik ud, og Lovren kom ind. Ikke sagt, at han bærer al skylden, men imø. en pæn del. Generelt er jeg mod at afskrive spillere efter kun én sæson, men jeg kan simpelthen ikke holde ud at se på ham.

Ærgerligt for han virker sgu som en oprigtig fyr med viljen og engagementet det rigtige sted.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11278
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 25. aug, 2015 14:17

Every cloud has a silver lining .........

...er vi på vej til at se det sande potentiale i Lovren?
IMO så han skarp ud mandag aften mod gooners.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14380
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Emmy » tirsdag, 25. aug, 2015 14:37

Han laver da færre fejl men der skal mere end tre kampe til for at overbevise mig
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af texy » tirsdag, 25. aug, 2015 15:22

Emmy skrev:Han laver da færre fejl men der skal mere end tre kampe til for at overbevise mig
Det kan du have ret i. Men der skal ikke mere end 3 kampe med 3 clean sheets til at overbevise mig om, at han også skal starte den næste kamp.

Hvor vil det da være fantastisk, hvis vores forsvar kontinuerligt kan holde et højt bundniveau. Og jeg tror, at den slags kommer med kontinuitet.
Kloppite

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Belloni » tirsdag, 25. aug, 2015 16:03

texy skrev:
Emmy skrev:Han laver da færre fejl men der skal mere end tre kampe til for at overbevise mig
Det kan du have ret i. Men der skal ikke mere end 3 kampe med 3 clean sheets til at overbevise mig om, at han også skal starte den næste kamp.

Hvor vil det da være fantastisk, hvis vores forsvar kontinuerligt kan holde et højt bundniveau. Og jeg tror, at den slags kommer med kontinuitet.
Enig. Skrtel-Lovren konstellationen fungerer overraskende godt. Var sikker på at de ville blive udstillet igår, med deres til tider aggressive stil, hvor man nemt efterlader et stort tomrum bag sig.
Lovren virker som en anden spiller de første tre kampe. Mere afbalanceret, i forhold til sidste sæson hvor han kunne lave nogle mærkelig ting.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 25. aug, 2015 21:53

texy skrev:
Emmy skrev:Han laver da færre fejl men der skal mere end tre kampe til for at overbevise mig
Det kan du have ret i. Men der skal ikke mere end 3 kampe med 3 clean sheets til at overbevise mig om, at han også skal starte den næste kamp.

Hvor vil det da være fantastisk, hvis vores forsvar kontinuerligt kan holde et højt bundniveau. Og jeg tror, at den slags kommer med kontinuitet.
Jeg er helt enig. Selvom jeg stadig mener, at Sakho er med længder en bedre forsvarsspiller, så kan jeg sagtens se grundlaget for at bruge Lovren, når man tænker på Sakhos skadeshistorik. Lovren var ikke overbevisende de første to kampe - uden at være dårlig - men i går spiller han sin klart bedste kamp for klubben.

Selvfølgelig skal han starte igen - det samme skal resten af forsvaret, sålænge vi ikke lukker mål ind og spiller stabilt. Det ville være vidunderligt, hvis vi kunne få en bagkæde spillet sammen.

Og så er eksperimentet med Moreno som super-sub slet ikke dumt. Vores kontraspil og presspil får godt nok et hak i vejret, når han kommer ind!
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Hendo » lørdag, 05. sep, 2015 15:55

AndreasN skrev:
texy skrev:
Emmy skrev:Han laver da færre fejl men der skal mere end tre kampe til for at overbevise mig
Det kan du have ret i. Men der skal ikke mere end 3 kampe med 3 clean sheets til at overbevise mig om, at han også skal starte den næste kamp.

Hvor vil det da være fantastisk, hvis vores forsvar kontinuerligt kan holde et højt bundniveau. Og jeg tror, at den slags kommer med kontinuitet.
Jeg er helt enig. Selvom jeg stadig mener, at Sakho er med længder en bedre forsvarsspiller, så kan jeg sagtens se grundlaget for at bruge Lovren, når man tænker på Sakhos skadeshistorik. Lovren var ikke overbevisende de første to kampe - uden at være dårlig - men i går spiller han sin klart bedste kamp for klubben.

Selvfølgelig skal han starte igen - det samme skal resten af forsvaret, sålænge vi ikke lukker mål ind og spiller stabilt. Det ville være vidunderligt, hvis vi kunne få en bagkæde spillet sammen.

Og så er eksperimentet med Moreno som super-sub slet ikke dumt. Vores kontraspil og presspil får godt nok et hak i vejret, når han kommer ind!
Det er selvfølgelig let at sige efter West Ham-kampen. Men synes som Emmy påpeger, Lovren overbeviste ikke inden West Ham-kampen. Han var ved at koste mod Stoke to gange. Og mod Bournemouth var han ved at koste, og i lidt mindre grad. Han er for aggressiv i sit spil. Han er ikke ivrig, han er alt for ivrig. Stormer rundt så det er pinligt at se på. Og han mangler overblik. Og som Andreas siger: Sakho er langt bedre. Det er en af de største gåder at Sakho ikke spiller uanset om han har været skadet tit. Han er bare bedre. Og han er de eneste af de tre (Skrtel, Lovren og Sakho) der har nogle lederegenskaber. Ikke Carra-agtigt, men lederegenskaber har han dog umiddelbart vist mere af end de to andre. Det er noget forsvaret og hele holdet mangler.

Rodgers om Lovren lige inden West Ham: For him, he’s much more patient in his game.

Ved godt at managers skal indgyde selvtillid osv. og at de derfor kan lukke en masse bullshit ud. Helt fint. Dette må også være bullshit. For hvis Rodgers virkelig mener at Lovren spiller med mere tålmodighed, jamen, så... Hm :?
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af L4 » lørdag, 05. sep, 2015 18:40

Hendo skrev:
AndreasN skrev:
texy skrev:
Emmy skrev:Han laver da færre fejl men der skal mere end tre kampe til for at overbevise mig
Det kan du have ret i. Men der skal ikke mere end 3 kampe med 3 clean sheets til at overbevise mig om, at han også skal starte den næste kamp.

Hvor vil det da være fantastisk, hvis vores forsvar kontinuerligt kan holde et højt bundniveau. Og jeg tror, at den slags kommer med kontinuitet.
Jeg er helt enig. Selvom jeg stadig mener, at Sakho er med længder en bedre forsvarsspiller, så kan jeg sagtens se grundlaget for at bruge Lovren, når man tænker på Sakhos skadeshistorik. Lovren var ikke overbevisende de første to kampe - uden at være dårlig - men i går spiller han sin klart bedste kamp for klubben.

Selvfølgelig skal han starte igen - det samme skal resten af forsvaret, sålænge vi ikke lukker mål ind og spiller stabilt. Det ville være vidunderligt, hvis vi kunne få en bagkæde spillet sammen.

Og så er eksperimentet med Moreno som super-sub slet ikke dumt. Vores kontraspil og presspil får godt nok et hak i vejret, når han kommer ind!
Det er selvfølgelig let at sige efter West Ham-kampen. Men synes som Emmy påpeger, Lovren overbeviste ikke inden West Ham-kampen. Han var ved at koste mod Stoke to gange. Og mod Bournemouth var han ved at koste, og i lidt mindre grad. Han er for aggressiv i sit spil. Han er ikke ivrig, han er alt for ivrig. Stormer rundt så det er pinligt at se på. Og han mangler overblik. Og som Andreas siger: Sakho er langt bedre. Det er en af de største gåder at Sakho ikke spiller uanset om han har været skadet tit. Han er bare bedre. Og han er de eneste af de tre (Skrtel, Lovren og Sakho) der har nogle lederegenskaber. Ikke Carra-agtigt, men lederegenskaber har han dog umiddelbart vist mere af end de to andre. Det er noget forsvaret og hele holdet mangler.

Rodgers om Lovren lige inden West Ham: For him, he’s much more patient in his game.

Ved godt at managers skal indgyde selvtillid osv. og at de derfor kan lukke en masse bullshit ud. Helt fint. Dette må også være bullshit. For hvis Rodgers virkelig mener at Lovren spiller med mere tålmodighed, jamen, så... Hm :?
Helt uenig angående Sahko, synes ikke at han udstråler nogetsomhelst andet end usikkerhed. Han ligner en 10-kæmper på glat is og har absolut ingen boldføling eller teknik. Er så tilgengæld enig med dig i din vudering af Lovren. Vi har betalt 40£ mill. ca. for 2 ordinære fodboldspillere. Liverpool i en nøddeskal, rystende.

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af Sivi » torsdag, 10. dec, 2015 13:58

http://www.mirror.co.uk/sport/row-zed/l ... er-6986291
Lovren er nomineret til månedens spiller, den havde jeg ikke set komme. Han vinder self ikke men vildt alligevel. Klopp også nomineret som månedens manager!
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 6 - Dejan Lovren

Indlæg af AndreasN » torsdag, 10. dec, 2015 14:56

Det kommer godt nok også bag på mig. Selvom han har en milliard gange bedre, end han tidligere har været, så er det jo ikke fordi, at han blevet nogen Maldini. Han spiller ganske fint, men jeg synes stadig, han er usikker på bolden og for hasarderet i sine aktioner. Hans placeringsvanskeligheder er tydelig forbedret under Klopp, men generelt set er han stadig en ganske gennemsnitlig Premier League forsvarsspiller.
Liverpool Football Klopp

Besvar