51 - Ki-Jana Hoever

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. jan, 2019 10:13

Who is Ki-Jana Hoever? Liverpool's record-breaking 16-year-old academy star

CARL MARKHAM

ES Football Newsletter

Teenager Ki-Jana Hoever became Liverpool's youngest-ever player in the FA Cup when the 16-year-old made his first-team debut as a sixth-minute substitute for Dejan Lovren in the third round tie at Wolves.

Hoever is the third-youngest player of all time to feature for the club.

Here is a closer look at the defender...

History

Born on January 18, 2002. He joined Ajax's academy after a spell with AZ Aklmaar. He moved to Liverpool - who beat off competition from Manchester City, Manchester United and Chelsea - in the summer but had to wait until September for his international clearance. As he had not signed a professional contract Ajax were only entitled to minimum compensation. He scored three goals in his first five matches for Holland Under-17s.

Rapid rise

The highly-rated Dutch youth international made his debut for Liverpool Under-18s in a 4-1 win over Newcastle on September 15. He made his UEFA Youth League debut three days later against Paris St Germain and his Premier League 2 bow for the under-23s came at the end of November against Everton. Late last month he joined first-team training at Melwood.

Hoever's highly-rated

He made such an impression in his Premier League 2 debut against Everton coach Neil Critchley said: "Unbelievable. Sixteen years old? Just... wow, really!" Jurgen Klopp, when talking about the prospect of Hoever making his debut against Wolves, admitted he viewed the Dutchman as one for long-term development. "He is for sure for the future of the club, but when the future starts I do not know," said the German. "It will happen automatically. It is a nice prospect for the next months and years."

Style

The 16-year-old can play at centre-back or on the right side of defence and has already drawn comparisons with compatriot and now first-team team-mate Virgil Van Dijk. He has also played further forward for Liverpool's youth teams with his standout display coming in that 1-0 win over Everton. His development was certainly helped by his time in Ajax's academy. As Liverpool Under-18s manager Barry Lewtas said: "He comes from a good stock. I'd feel embarrassed if I sat here and took credit for him."

Anyone feeling old ?

While Hoever was just learning to stand up and probably and say his first word as a 10-month-old, current Liverpool team-mate James Milner was making his first-team debut for Leeds aged 16 years and 309 days. Hoever was exactly 296 days old.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. jan, 2019 10:54

Jeg kan ikke finde ud af at linke til en Youtube-video, men MrBoywunder har lagt en video ud med alle Ki-Jana's berøringer i kampen, og han gør det aldeles fremragende, må man bare sige :clap:

Lagde I også mærke til, at han nærmest var grøn i hovedet, da han skulle have trøjen på og ind på banen ? Jeg sad og tænkte, at han var så nervøs, at var lige ved at brække sig. Efter kort tid skiftede kuløren dog tilbage til normal igen :lol:

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11140
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 08. jan, 2019 10:57

Niels K skrev:Jeg kan ikke finde ud af at linke til en Youtube-video, men MrBoywunder har lagt en video ud med alle Ki-Jana's berøringer i kampen, og han gør det aldeles fremragende, må man bare sige :clap:

Lagde I også mærke til, at han nærmest var grøn i hovedet, da han skulle have trøjen på og ind på banen ? Jeg sad og tænkte, at han var så nervøs, at var lige ved at brække sig. Efter kort tid skiftede kuløren dog tilbage til normal igen :lol:
For fulan, Niels K - Stram OP :D
Senest rettet af Cynwal tirsdag, 08. jan, 2019 10:58, rettet i alt 1 gang.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1210
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 08. jan, 2019 10:58

Billede

Fowler89
Indlæg: 1210
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 08. jan, 2019 11:03

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Jeg kan ikke finde ud af at linke til en Youtube-video, men MrBoywunder har lagt en video ud med alle Ki-Jana's berøringer i kampen, og han gør det aldeles fremragende, må man bare sige :clap:

Lagde I også mærke til, at han nærmest var grøn i hovedet, da han skulle have trøjen på og ind på banen ? Jeg sad og tænkte, at han var så nervøs, at var lige ved at brække sig. Efter kort tid skiftede kuløren dog tilbage til normal igen :lol:
For fulan, Niels K - Stram OP :D
Man kan nemt bruge ham som højreback også tænker jeg.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11140
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 08. jan, 2019 11:09

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Jeg kan ikke finde ud af at linke til en Youtube-video, men MrBoywunder har lagt en video ud med alle Ki-Jana's berøringer i kampen, og han gør det aldeles fremragende, må man bare sige :clap:

Lagde I også mærke til, at han nærmest var grøn i hovedet, da han skulle have trøjen på og ind på banen ? Jeg sad og tænkte, at han var så nervøs, at var lige ved at brække sig. Efter kort tid skiftede kuløren dog tilbage til normal igen :lol:
For fulan, Niels K - Stram OP :D
Jeg er vild med hans ryk og aflevering omkring 3:42 :D
,,,men synes så også, at jeg savner en episode - mener det var lige i starten efter Hoever var skiftet ind - hvor Mignolet spiller en håbløs bold til Hoever, som så tager et hovedløst for langt træk inde i eget straffesparksfelt, som var ved at koste en stor Wolves chance.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Ponzac » tirsdag, 08. jan, 2019 14:00

Jeg synes det var tydeligt at han er højre back og ikke midterforsvarer?

Han havde rigtig gode momenter i sit spil, som kunne bruges på backen, men ikke midterforsvaret hvis man spørg mig. Han havde ikke en god dag some midterforsvarer, men viste rigtig lovende takter som en højre back.

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Rasputin » tirsdag, 08. jan, 2019 14:17

Det var tydeligt at se at det han kan slippe afsted med på u-23, ikke virker på samme måde mod voksne mænd fra en PL-klub. Det var mindre tid, og større fysik at kæmpe med, eller imod. Det var til tider febrilsk. Men for fanden da, han blev en del et alternativt forsvar, og et hold fuldstædigt blottet fra det noget der kunne ligne velkendte løbemønstre og indbyrdes forståelse. De rutinerede kræfter der trods alt spillede, svigtede. Det var ikke en kamp der gjorde os klogere på Hoever, eller de andre ungersvende.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Kelly » tirsdag, 08. jan, 2019 15:49

Han er ung og allerede på højt niveau. Det ser godt ud.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Niels K » fredag, 11. jan, 2019 08:28

Vores gem får 1.500,- om ugen, blev rykket op på Melwood med raketfart begrundet i skaderne til vores midterforsvarere og skulle dække Mo i den første træningskamp, hvilket han slap perfekt fra. Han er grunden til, at Clyne fik lov til at gå på udlån:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... ner-i-uka/

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Thommo » fredag, 11. jan, 2019 14:59

Niels K skrev:Vores gem får 1.500,- om ugen, blev rykket op på Melwood med raketfart begrundet i skaderne til vores midterforsvarere og skulle dække Mo i den første træningskamp, hvilket han slap perfekt fra. Han er grunden til, at Clyne fik lov til at gå på udlån:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... ner-i-uka/
1202,30 danske kroner, det tjente jeg også sådan cirka på akkord, som 16 årig som murstens renser på teknisk skole....Men gætter på han kommer til at tjene noget mere end mig når han bliver prof, lige om en uges tid ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Niels K » fredag, 18. jan, 2019 10:05

Ki-Jana fylder 17 år i dag, og det varer dermed sikkert ikke så længe, før han tilbydes en prof kontrakt:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... r-fylt-17/

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Thommo » fredag, 18. jan, 2019 13:32

Andre klubber kan bare skrive med ham nu, eller hva´?
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Niels K » tirsdag, 19. mar, 2019 09:35

Ki-Jana er tilsyneladende med på 2019 NxGn som den 3. yngste af de 50 udvalgte:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... t-14155142

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 51 - Ki-Jana Hoever

Indlæg af Niels K » mandag, 20. maj, 2019 09:30

Video'er af Ki-Jana's scoring og næsten-scoring i de sidste 2 landskampe og lidt kommentarer:

https://live4liverpool.com/2019/05/view ... ever-goal/

Nå ja, og tillykke med U17 EM til Ki-Jana :clap:

https://www.liverpoolfc.com/news/academ ... ampionship

Besvar