18 - Alberto Moreno

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 29. feb, 2016 11:44

Emmy skrev:Carra har ret
Liverpool Echo er også inde på at Moreno er det svage led i vores defensiv. Clyne havde fint fat i Sterling, mens Moreno havde store problemer.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... y-10963357
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af texy » mandag, 29. feb, 2016 13:21

Hr. Drejer skrev:
Emmy skrev:Carra har ret
Liverpool Echo er også inde på at Moreno er det svage led i vores defensiv. Clyne havde fint fat i Sterling, mens Moreno havde store problemer.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... y-10963357
Men det er jo også tydeligt, at Moreno har en langt mere offensiv rolle, end Clyne. Eller også påtager han sig selv en langt mere offensiv rolle. Hvis det sidste er tilfældet, så har Moreno naturligvis et taktisk forståelsesproblem. Jeg ville bare have troet, at Klopp i så fald for længst havde adresseret problemet overfor ham resulterende i, at han enten ville stå længere tilbage på banen, eller også ville han ryge ud på bænken. Da ingen af disse to ting er sket, så er det mit ræsonnement, at Moreno’s position ekstremt højt i banen er et bevidst taktisk valg fra Klopp’s side. Og med den udgangsposition, der er det enormt svært (umuligt), at være på plads defensivt.

Jeg synes heller ikke, at Moreno spillede nogen ret god kamp imod Man City. Men jeg vil stadig mene, at det slet ikke er ham, der er vores svage led. Can, Milner, Hendo, Firmino, Sakho, Lovren og Mignolet er i min optik spillere (i eller omkring startopstillingen), hvis niveau i forhold til vores ambitioner er langt mere tvivlsomt.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 01. mar, 2016 10:51

Carra har altid haft den holdning, at forsvarsspillere generelt bare skal forsvare - ham selv som det bedste eksempel, hvor han vil nærmest aldrig i hans karriere har bidraget med noget offensivt. Det er også helt perfekt, hvis man har en offensiv, der kan klare det helt alene, såsom Suarez/Sturridge eller Torres/Gerrard. Og det var også grunden til at Agger røg ud af klubben, fordi han ikke kunne finde ud af at blive nede defensivt, når der ikke var brug for at han rendte rundt oppe i angrebet.

Men som det er nu, så har vi i allerhøjeste grad brug for offensive backs. Det må og skal så være den defensive del af midtbanen, der skal lukke af for dem, når de har været med helt fremme - det sker desværre alt for sjældent i vores klub, og ofte ser vi både at Clyne og Morene (og andre der spiller positionerne) kommer spænene tilbage for at lukke et kontraangreb. Lucas er vores bedste mand til dette arbejde, desværre har han en tendens til at lave frispark, hvilket er helt i orden - han laver dem bare for sent, så modstanderen kommer for tæt på målet.

Moreno har klart sine fejl i defensiven - primært, når modstanderen når helt op til ham og han skal vurdere om han skal tage duellen nu eller afvente. Det er her han oftest kommer til kort og ender med ikke at få lukket ordentligt af enten for indlæg eller afleveringer. Når han er i løbeduel, så vinder han stort set altid. Han er stadig en ung knægt, og jeg mener sagtens han kan lære den del han mangler.

At mene, at han skal på bænken resten af sæsonen, specielt i kampe mod hold der presser os, syntes jeg er helt skudt ved siden af. Hold der presser os, er Moreno simpelthen guld værd. Det offensive han kan bidrage med der, er uundværligt. Når først modstanderen står højt, så bliver Moreno superfarlig - og det kan presse deres offensive højreside til at stå mere afventende og dermed gøre dem mindre farlige.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. mar, 2016 11:02

Bojangles skrev:Carra har altid haft den holdning, at forsvarsspillere generelt bare skal forsvare - ham selv som det bedste eksempel......
Vil lige tilføje, at i den eneste kamp, jeg har set live på station med Carra (hans afskedskamp maj-2013) bragede han et langskud på sammenføjningen fra 35 meter! Han var nok blevet træt af, at hele Anfield råbte: "SHOOT" hver gang han havde bolden ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Emmy » tirsdag, 01. mar, 2016 11:43

Der er tilsyneladende bred enighed om at han bidrager godt i det offensive og at det kan opveje hans dårlige defensive egenskaber. Jeg er bare ikke enig i at han er god offensiv. Dårlige indlæg, elendige afslutninger, ubeslutsomhed og svingende teknik. Han er ikke meget anderledes end Enrique, bare yngre, hurtigere og med en mindre brystkasse. Han koster mål i defensiven og har intet slutprodukt offensivt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 01. mar, 2016 17:15

Cynwal skrev:
Bojangles skrev:Carra har altid haft den holdning, at forsvarsspillere generelt bare skal forsvare - ham selv som det bedste eksempel......
Vil lige tilføje, at i den eneste kamp, jeg har set live på station med Carra (hans afskedskamp maj-2013) bragede han et langskud på sammenføjningen fra 35 meter! Han var nok blevet træt af, at hele Anfield råbte: "SHOOT" hver gang han havde bolden ;)
Haha. Awesome - havde helt glemt det. Det var sgu en god kamp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 01. mar, 2016 22:55

Emmy skrev:Der er tilsyneladende bred enighed om at han bidrager godt i det offensive og at det kan opveje hans dårlige defensive egenskaber. Jeg er bare ikke enig i at han er god offensiv. Dårlige indlæg, elendige afslutninger, ubeslutsomhed og svingende teknik. Han er ikke meget anderledes end Enrique, bare yngre, hurtigere og med en mindre brystkasse. Han koster mål i defensiven og har intet slutprodukt offensivt.
Alligevel har han været den forsvarspiller i Premier League, der har bidraget med flest key passes. Han kan jo ikke gøre for, at hans holdkammerater ikke har sparket flere af dem ind.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Emmy » tirsdag, 01. mar, 2016 23:13

Det er ligegyldig statistik for mig. Jeg ser kampene og vurderer ud fra dem. Han er iøvrigt noteret for en assist.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Mads T. » onsdag, 02. mar, 2016 09:29

Emmy skrev:Det er ligegyldig statistik for mig. Jeg ser kampene og vurderer ud fra dem. Han er iøvrigt noteret for en assist.
Ja man ser jo det man vil se..

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Emmy » onsdag, 02. mar, 2016 09:49

Mads T. skrev:
Emmy skrev:Det er ligegyldig statistik for mig. Jeg ser kampene og vurderer ud fra dem. Han er iøvrigt noteret for en assist.
Ja man ser jo det man vil se..
Hvilket jo også gælder for dig selv, husk det!
"We're not racist, we only hate the mancs"

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Bojangles » onsdag, 02. mar, 2016 14:31

Emmy skrev:
Mads T. skrev:
Emmy skrev:Det er ligegyldig statistik for mig. Jeg ser kampene og vurderer ud fra dem. Han er iøvrigt noteret for en assist.
Ja man ser jo det man vil se..
Hvilket jo også gælder for dig selv, husk det!
Derfor må vi også underbygge vores holdninger med statistik eller videoklip. Bare fordi der er nogen man har set sig sur på, så er det ikke nødvendigvis sådan, at så er de bare elendige, eller fordi der er nogen der er blevet ens kæledække, så kan de overhovedet ikke lave fejl. Desværre er der en tendens til at betragte vores spillere sådan.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 02. mar, 2016 15:30

Problemet med Moreno er at han ikke ejer fodboldintelligens, og det går ud over hans offensive og defensive bidrag. Og det er med til at destabilisere holdet. Det er dog bekymrende, at han ikke ser ud til st blive bedre under Klopp.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Surf » onsdag, 02. mar, 2016 15:45

Morenos notoriske problem er placeringsvanskeligheder. Det er svært at måle med statistik.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Emmy » onsdag, 02. mar, 2016 16:09

Bojangles skrev:
Emmy skrev:
Mads T. skrev:
Emmy skrev:Det er ligegyldig statistik for mig. Jeg ser kampene og vurderer ud fra dem. Han er iøvrigt noteret for en assist.
Ja man ser jo det man vil se..
Hvilket jo også gælder for dig selv, husk det!
Derfor må vi også underbygge vores holdninger med statistik eller videoklip. Bare fordi der er nogen man har set sig sur på, så er det ikke nødvendigvis sådan, at så er de bare elendige, eller fordi der er nogen der er blevet ens kæledække, så kan de overhovedet ikke lave fejl. Desværre er der en tendens til at betragte vores spillere sådan.
Set dig sur på? Sikke en gang pis og lukke ud. Du skal overhovedet ikke sidde og gøre dig til herre over folks meninger og holdninger omkring fodboldspillet og aktørerne deri. Jeg bruger mine øjne, ikke statistik.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af DAGGER! » onsdag, 02. mar, 2016 17:22

Moreno er god nok til den spiller, som vi har i truppen pt som VB.. Der er Brad Smith, (Flanagan er tvivlsom om han kan tage en off-position on/off?) Og kan det være godt mod de store kampe, tvivler på Jürgen Klopp leger med taknikken sådan, som Brendan Rodgers gjorde i sin tid.

Fuldblodserstatningen kommer nok til sommer, mens Moreno bliver en rotationsspiller længere fremme af banen som Left-Wing 'mit bud' :army9:
You'r Never Walk Alone. ///

Besvar