18 - Alberto Moreno

Underkategori til tidligere LFC-spillere
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af texy » onsdag, 02. mar, 2016 17:34

Surf skrev:Morenos notoriske problem er placeringsvanskeligheder. Det er svært at måle med statistik.
Ligesom det er svært at måle, hvordan han bliver bedt om at positionere sig på banen af træneren, og hvor stor indflydelse taktikken dermed har på påstanden om, at han skulle have placeringsvanskeligheder.
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 02. mar, 2016 18:42

I diskussionen af, hvorvidt taktikken skulle spille ind i forhold til Moreno's vanskeligheder med at placere sig korrekt på banen, bør man ikke spejde længere end til hans makker i højre side.

Clyne har slet ikke samme placeringsmæssige vanskeligheder, måske lige med den undtagelse, at begge er svage, når der skal forsvares på dødbolde. Modsat Moreno dækker Clyne op på en sådan måde, at han ofte tvinger sin modstander ud i banen med ryggen mod mål. Det vil sige, at Clyne forsøger at eliminere de farlige situationer som kan opstå i en mand mod mand situation, eller ved bolde i længderetningen af banen. Til sammenligning ender Moreno via sin positionering ofte med at invitere modstanderen ind i banen, hvilket skaber unødigt pres på forsvar og central midtbane. Worst case ender det med, at modstanderen får frit løb ind i feltet. I Norwich kampen er der flere glimrende eksempler på disse basisfejl, som simpelthen ikke må forekomme så hyppigt for en forsvarsspiller på dette niveau.

Moreno har en fantastisk mentalitet og bidrager da helt sikkert med bredde og til tider gode indlæg i offensiven. Men hvis man mener, at de basale forsvarsfejl skyldes taktiske anvisninger, så siger man mere eller mindre, at Klopp og trænerteamet er taktiske novicer. De fejl som Moreno begår, forsøges udrenset allerede på ungdomsniveau. Og her snakker vi ikke U19 bold.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af texy » onsdag, 02. mar, 2016 19:09

Robbie_God_Fowler skrev:I diskussionen af, hvorvidt taktikken skulle spille ind i forhold til Moreno's vanskeligheder med at placere sig korrekt på banen, bør man ikke spejde længere end til hans makker i højre side.

Clyne har slet ikke samme placeringsmæssige vanskeligheder, måske lige med den undtagelse, at begge er svage, når der skal forsvares på dødbolde. Modsat Moreno dækker Clyne op på en sådan måde, at han ofte tvinger sin modstander ud i banen med ryggen mod mål. Det vil sige, at Clyne forsøger at eliminere de farlige situationer som kan opstå i en mand mod mand situation, eller ved bolde i længderetningen af banen. Til sammenligning ender Moreno via sin positionering ofte med at invitere modstanderen ind i banen, hvilket skaber unødigt pres på forsvar og central midtbane. Worst case ender det med, at modstanderen får frit løb ind i feltet. I Norwich kampen er der flere glimrende eksempler på disse basisfejl, som simpelthen ikke må forekomme så hyppigt for en forsvarsspiller på dette niveau.

Moreno har en fantastisk mentalitet og bidrager da helt sikkert med bredde og til tider gode indlæg i offensiven. Men hvis man mener, at de basale forsvarsfejl skyldes taktiske anvisninger, så siger man mere eller mindre, at Klopp og trænerteamet er taktiske novicer. De fejl som Moreno begår, forsøges udrenset allerede på ungdomsniveau. Og her snakker vi ikke U19 bold.
Ja, hvis du går ud fra, at de to bliver bedt om at udføre opgaven ens, så har du ret. Men Moreno's udgangsposition højere på banen end Clyne får mig til at tro, at det er helt bevidst (på grund af hans hurtighed), at han bruges mere offensivt end Clyne.

Og med i sammenhængen hører derudover, at Moreno ofte spiller ved siden af Sakho, som er den spiller på holdet med allerstørst placeringsvanskeligheder. Han forlader ofte sit område og efterlader et kæmpe hul bag sig.
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 02. mar, 2016 20:02

Jeg henviser til, når vi står tilbage i banen og skal forsvare os. I den udgangsposition bør forudsætningen for de to backs være tæt på identisk.

Moreno's tendens til at placere sig på ydersiden af sin modstander og invitere vedkommende ind i banen, har i øvrigt intet at gøre med, hvorvidt han befinder sig længere fremme på banen end Clyne. Det er en basal forsvarsfejl, der ikke må forekomme for en back uanset hvor højt i banen denne er. Og specielt ikke i så hyppigt tilfælde, som det sker for Moreno..Deraf min reference til, at der trænes i disse placeringer i skabelonøvelser på ungdomsniveau. Det siger altså noget om problemets størrelse.

Hvis centerforsvarer forsvarer højt i banen og efterlader deres position er backen sammen med den anden centerforsvarer i øvrigt ansvarlig for at sikre, at det efterladte rum sikres. Så heller ikke her går Moreno fri. Selvom det selvfølgelig ikke hjælper, at vi har flere placeringssvage spillere. Moreno er dog niveauer under de andre på denne front.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af texy » onsdag, 02. mar, 2016 20:47

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg henviser til, når vi står tilbage i banen og skal forsvare os. I den udgangsposition bør forudsætningen for de to backs være tæt på identisk.

Moreno's tendens til at placere sig på ydersiden af sin modstander og invitere vedkommende ind i banen, har i øvrigt intet at gøre med, hvorvidt han befinder sig længere fremme på banen end Clyne. Det er en basal forsvarsfejl, der ikke må forekomme for en back uanset hvor højt i banen denne er. Og specielt ikke i så hyppigt tilfælde, som det sker for Moreno..Deraf min reference til, at der trænes i disse placeringer i skabelonøvelser på ungdomsniveau. Det siger altså noget om problemets størrelse.

Hvis centerforsvarer forsvarer højt i banen og efterlader deres position er backen sammen med den anden centerforsvarer i øvrigt ansvarlig for at sikre, at det efterladte rum sikres. Så heller ikke her går Moreno fri. Selvom det selvfølgelig ikke hjælper, at vi har flere placeringssvage spillere. Moreno er dog niveauer under de andre på denne front.
1) Nej. Det er ikke korrekt. Det er når han kommer halsende hjem, at han af og til kommer på den forkerte side. Og så muligvis, hvis han er blevet afdriblet, hvilket aldrig helt kan undgås.

2) Ja, hvis det er en del af taktikken. Men når det sker så håbløst ukoordineret, som man ser i Sakho's tilfælde, så er det ene og alene midtstopperens ansvar. Naturligvis skal backen og den anden midtstopper prøve at lukke hullet, men det kan aldrig blive deres ansvar, hvis de ikke ud fra et taktisk oplæg er klar over, at den ene midtstopper af og til render op i nærheden af midterlinjen.
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 02. mar, 2016 20:55

Jeg tror bare vi parkerer den her. Vi er grundlæggende uenige i vurderingen af Moreno's placeringsevne.

Noget kunne dog tyde på, at Klopp ser lignende problemer, når man betragter udskiftningen af Moreno i søndags og det faktum, at Moreno starter på bænken i dagens opgør.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Niels K » torsdag, 03. mar, 2016 12:28

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg tror bare vi parkerer den her. Vi er grundlæggende uenige i vurderingen af Moreno's placeringsevne.

Noget kunne dog tyde på, at Klopp ser lignende problemer, når man betragter udskiftningen af Moreno i søndags og det faktum, at Moreno starter på bænken i dagens opgør.
Jeg er helt på linje RGF. Det var fedt at se, at vi nu afholdt city helt fra chancer, at der blev lukket ned for indlæg fra kanterne, hvor der gerne kommer mange fra Moreno's side, og vi er rigtige sårbare på disse indlæg, da vi ofte er i ubalance.
Midtbanen gjorde det dog også rigtig stærkt, men den defensive organisation mod city tegner lovende for fremtiden og det samtidig med, at vi havde mange gode idéer i det fremadrettede spil, hvor der var stor bevægelighed og et godt pres fra alle.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 19. maj, 2016 17:32

James Pearce beskriver Morenos præstation i finalen, som den værste i mands minde. Jeg er enig.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Sivi » torsdag, 19. maj, 2016 18:09

Selvom jeg godt kan li Moreno, er han nødt til enten at være backup, og spille de små kampe i PL/Liga cuppene, eller også skal han være winger. Jeg så helst ikke at vi skilte os helt af med ham. Ville alligevel hellere have ham, end både Enrique og Cissoko vi har haft de sidste par sæsoner.
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af DAGGER! » søndag, 18. sep, 2016 10:59

Morenos dage er talte, eftersigende Jamie Carragher.

Han har en pointe med, at James Milner har overtaget VB- positionen:

- "Hvis du er venstreback og manageren spiller med en højre midtbanespiller i stedet for dig, så er dine dage i klubben, med sikkerhed, talte. Jeg vil tro, at der vil komme en ny venstreback i januar eller ved udgangen af sæsonen," fortæller Jamie Carragher til Sky Sports og uddyber:

"Milner vil sikkert fungere som backup (til en ny venstreback, red.), og det ville ikke være slemt. Jeg må sige, at han har gjort det godt, men på dette tidspunkt i hans karriere er det ikke nemt, men jeg tror, at han kan holde sæsonen ud. Jeg er dog sikker på, at Klopp søger efter en ny venstreback, fordi du kan se, at hans tillid til Moreno er væk."

24-årige Moreno kom til Liverpool fra Sevilla i sommeren 2014. Dengang betalte The Reds i omegnen af 130 millioner kroner for ham.


http://www.fodbold-transfers.dk/liverpo ... o-faerdig/
Skysports kilde, fra Liverpools legende nr 23.
You'r Never Walk Alone. ///

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af texy » søndag, 18. sep, 2016 20:06

Jeg tror, at Carra tager fejl.

Jeg kan ikke se, hvorfor folk bliver ved med at fokusere på, at Milner har spillet midtbane engang. I denne sæson har Klopp bestemt sig for, at han er back. Og den beslutning tog han, imens transfervinduet stadig var åbent.

Bale var også back engang. Det er han ikke længere. Og jeg tvivler på, at de managers, der har brugt Bale som offensivspiller er blevet (eller bliver) kritiseret for at spille ham out-of-position. Ligeledes tror jeg ikke, at folk har set det som en nødløsning, når Bale bruges offensivt. For han er god på pladsen.

Nogle spillere kan bare spille flere pladser.

Jeg tror, at Klopp er tilfreds med at have to forskellige spillertyper til pladsen. Moreno som er venstrebenet, hurtig, vild, aggressiv og udisciplineret. Milner som er højrebenet, erfaren, arbejdsom og disciplineret.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 18. sep, 2016 22:07

Jeg håber Carra har ret.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Thommo » søndag, 18. sep, 2016 23:39

Jeg undrer mig over denne ualmindeligt store had mod Moreno(Jeg synes den er komplet unuanceret, og mistænker folk for bare at følge "the great hate wave" men fred være med det), jeg er fan, og synes stadig han er den bedste vi har haft siden John Arne. Jeg er ikke fan af Milner dernede derimod, omend han gør det okay, og burde være reserve. At Carra vil skabe uro, i LFC og specielt hos Moreno, må naturligvis stå for hans egen regning, jeg synes det er idioti som fan af LFC. Jeg havde hellere set det var en af neville´s der havde fyret det af.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af texy » mandag, 19. sep, 2016 09:42

Thommo skrev:Jeg undrer mig over denne ualmindeligt store had mod Moreno(Jeg synes den er komplet unuanceret, og mistænker folk for bare at følge "the great hate wave" men fred være med det), jeg er fan, og synes stadig han er den bedste vi har haft siden John Arne. Jeg er ikke fan af Milner dernede derimod, omend han gør det okay, og burde være reserve. At Carra vil skabe uro, i LFC og specielt hos Moreno, må naturligvis stå for hans egen regning, jeg synes det er idioti som fan af LFC. Jeg havde hellere set det var en af neville´s der havde fyret det af.
Enig.

Jeg anerkender naturligvis, at Moreno har spillet nogle kampe, som bestemt kan kritiseres. Men jeg synes også, at han har leveret mange fremragende kampe, og jeg ser også stadig et kæmpe potentiale i ham.
Kloppite

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af L4 » mandag, 19. sep, 2016 09:50

texy skrev:
Thommo skrev:Jeg undrer mig over denne ualmindeligt store had mod Moreno(Jeg synes den er komplet unuanceret, og mistænker folk for bare at følge "the great hate wave" men fred være med det), jeg er fan, og synes stadig han er den bedste vi har haft siden John Arne. Jeg er ikke fan af Milner dernede derimod, omend han gør det okay, og burde være reserve. At Carra vil skabe uro, i LFC og specielt hos Moreno, må naturligvis stå for hans egen regning, jeg synes det er idioti som fan af LFC. Jeg havde hellere set det var en af neville´s der havde fyret det af.
Enig.

Jeg anerkender naturligvis, at Moreno har spillet nogle kampe, som bestemt kan kritiseres. Men jeg synes også, at han har leveret mange fremragende kampe, og jeg ser også stadig et kæmpe potentiale i ham.
Helt enig. Ved ikke hvad Carragher har gang, jeg ser os et kæmpe potentiale i Moreno.

Besvar