27 - Divock Origi

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 20. jun, 2018 13:22

Niels K skrev:Hvis man forestiller sig, at vi alligevel ender med at hente Fekir, så ville det måske ikke være dumt at have Origi og Brewster som 3/4 valg og så leje Solanke ud for en sæson og sælge Ings, da man nok må erkende, at Origi har fået mere ud af sine kampe for Liverpool end Solanke og Ings, selvom det alt sammen er få kampe/minutter at bedømme på.

http://anfieldindex.com/35104/why-divoc ... -play.html
Jeg har det sådan at Ings vil være et nærmest ideelt 3. valg fordi han kan meget af det Firmino kan, bare på et lidt lavere niveau og fordi jeg tror at vil acceptere 3. Valgsrollen og stadig beholde motivationen i længere tid end F.eks Origi. Det sidste baserer jeg lidt på at vi har hjulpet ham igennem den her skades periode og i år har han knoklet hårdt når han kom ind.

Det der taler for Origi er at han er hurtig nok til rent faktisk at bidrage hvis han bliver sat ind på fløjen, det er Ings ikke.

Lejeaftale til Solanke... det afgænger meget af hvilke tilbud der kommer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » onsdag, 20. jun, 2018 13:35

Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:Hvis man forestiller sig, at vi alligevel ender med at hente Fekir, så ville det måske ikke være dumt at have Origi og Brewster som 3/4 valg og så leje Solanke ud for en sæson og sælge Ings, da man nok må erkende, at Origi har fået mere ud af sine kampe for Liverpool end Solanke og Ings, selvom det alt sammen er få kampe/minutter at bedømme på.

http://anfieldindex.com/35104/why-divoc ... -play.html
Jeg har det sådan at Ings vil være et nærmest ideelt 3. valg fordi han kan meget af det Firmino kan, bare på et lidt lavere niveau og fordi jeg tror at vil acceptere 3. Valgsrollen og stadig beholde motivationen i længere tid end F.eks Origi. Det sidste baserer jeg lidt på at vi har hjulpet ham igennem den her skades periode og i år har han knoklet hårdt når han kom ind.

Det der taler for Origi er at han er hurtig nok til rent faktisk at bidrage hvis han bliver sat ind på fløjen, det er Ings ikke.

Lejeaftale til Solanke... det afgænger meget af hvilke tilbud der kommer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, det er en lidt vild angrebskabale, der skal gå op, hvis Brewster er garanteret spilletid, og vi gerne vil have en ind, som er højere kvalitet end de nuværende som fx. Fekir. Det bliver spændende at se, hvad vi ender op med, men mon ikke der sælges op mod 3 angribere inkl. Sturridge ? Er der ingen købere eller høje nok bud, så ender det vel med 3-4 lejeaftaler alt efter, om vi køber en ?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 21. jun, 2018 11:43

Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:Hvis man forestiller sig, at vi alligevel ender med at hente Fekir, så ville det måske ikke være dumt at have Origi og Brewster som 3/4 valg og så leje Solanke ud for en sæson og sælge Ings, da man nok må erkende, at Origi har fået mere ud af sine kampe for Liverpool end Solanke og Ings, selvom det alt sammen er få kampe/minutter at bedømme på.

http://anfieldindex.com/35104/why-divoc ... -play.html
Jeg har det sådan at Ings vil være et nærmest ideelt 3. valg fordi han kan meget af det Firmino kan, bare på et lidt lavere niveau og fordi jeg tror at vil acceptere 3. Valgsrollen og stadig beholde motivationen i længere tid end F.eks Origi. Det sidste baserer jeg lidt på at vi har hjulpet ham igennem den her skades periode og i år har han knoklet hårdt når han kom ind.

Det der taler for Origi er at han er hurtig nok til rent faktisk at bidrage hvis han bliver sat ind på fløjen, det er Ings ikke.

Lejeaftale til Solanke... det afgænger meget af hvilke tilbud der kommer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, det er en lidt vild angrebskabale, der skal gå op, hvis Brewster er garanteret spilletid, og vi gerne vil have en ind, som er højere kvalitet end de nuværende som fx. Fekir. Det bliver spændende at se, hvad vi ender op med, men mon ikke der sælges op mod 3 angribere inkl. Sturridge ? Er der ingen købere eller høje nok bud, så ender det vel med 3-4 lejeaftaler alt efter, om vi køber en ?
Ja og kabalen kompliceres yderligere hvis F.eks. Fekir så også skal spille på midten eller være Salahs suppleant ved siden af eller før tjansen som reserve angriber. Og at vi spiller med så offensive kanter at grænsen imellem kant og angriber er noget sløret en gang imellem.

Men garanteret spilletid kan jo godt være “mindst 50 % af minutterne i liga Cuppen” eller sådan noget. Eller spilletid i en anden klub på udlån.

Jeg tror mange af de der måske-spillere skal kæmpe for det under preseason og så tager vi den lidt derfra.

Solanke og Brewster ville sikkert være godt stillet med et lejeophold et sted, men det skal jo være det rigtige sted og på rette tidspunkt.

Ang. Origi så er han nok vores bedste 2. Valg lige nu og her, men jeg syntes ikke Solanke mangler ret meget for at overhale ham og Ings passer godt ind i systemet fordi han er lidt en billig kopi af Firmino, nogenlunde samme styrker(blik for spillet arbejdsmoral) og svagheder(farten).

Derfor tror jeg også at Origis bedste chance er at spille på kanten eller finde sig en ny klub. Lade sig inspirere lidt af Kuyt der blev mere målfarlig af ikke at være angriber længere.
Derfor kan Origi sagtens være begge dele, men farten er hans store fordel i forhold til resten af angriber-feltet og den gør at han vil kunne gøre en forskel på kanten som F.eks. Ings og Lallana ikke kan.

Egentlig så jeg helst at vi brugte gode penge på en Leon Bailey eller Pulisic eller lign. for at dække os ind på kanterne, da jeg mener at der er spilletid nok og det var en af vores store svagheder i 17/18 sæsonen at vi ikke havde alternativer til Mané og Salah.
Men hvis pengene skal bruges på at forstærke start 11’eren på midtbanen og keeper posten, så er jeg også okay med det, men så må vi forsøge at løse problemet internt.
Der er Fekir også en joker fordi vi kunne ikke enes om hvor han skulle bruges, udover at det ikke var i forsvaret eller på mål. Og vi aner ikke om den handel er død eller sten død.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 03. dec, 2018 11:34

Jeg syntes at vores unge belgier er kommet stadig tættere og tættere på førsteholdet. Og så kom der et mål. Og egentlig også en god vilje og gåpåmod til at gøre en forskel på trods af

Det er ikke fordi vi skal til at sætte Mané eller Firmino til salg, men Origi må for min skyld meget gerne komme tættere på førsteholdet. Alene hans fart og fysik gør at han kan bidrage med noget som resten af bænken mangler. og han er stadig kun 23 år.

Men, men, men der er selvfølgelig lang vej fra et mål og noget energisk løben rundt, til at komme for alvor ind på holdet. Men det ville dælme være dejligt, hvis han kunne komme ind og bidrage lidt oppe foran, for jeg er svært bange for at Firmino og Mané får en lang sæson hvis de ikke får flere pauser end de gør nu.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » fredag, 11. jan, 2019 11:12

Klopp vil tilsyneladende beholde Origi sæsonen ud, hvilket jeg også finder helt fornuftigt, da vi ikke kan forvente, at en anden angriber vil tilpasse sig fra day 1, Brewster er ikke kommet i gang endnu osv.:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... -i-januar/

Vil Wolves også byde 22 mille til sommer, så skal vi da tage imod pengene, og Solanke og Origi har således bidraget fint til at hente en topangriber ind i stedet, som sikkert vil overtage Sturridge's plads på lønningslisten.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 11. jan, 2019 11:27

Niels K skrev:Klopp vil tilsyneladende beholde Origi sæsonen ud, hvilket jeg også finder helt fornuftigt, da vi ikke kan forvente, at en anden angriber vil tilpasse sig fra day 1, Brewster er ikke kommet i gang endnu osv.:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... -i-januar/

Vil Wolves også byde 22 mille til sommer, så skal vi da tage imod pengene, og Solanke og Origi har således bidraget fint til at hente en topangriber ind i stedet, som sikkert vil overtage Sturridge's plads på lønningslisten.
medmindre Origi scorer et par mål i foråret, så tror jeg prisen vil falde til sommer. Men ja, hvis Werners pris til sommer er mellem 35-40 millioner pund, så kan vi sælge Origi og sige farvel og tak til Sturridge og være i plus på lønkontoen.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 05. feb, 2019 16:14

Er jeg den eneste der godt kunne tænke mig at se Origi noget mere i denne sæson?

Vi er kørt lidt fast pt. hvor Shaqiri, Firmino og Salah virker læst af modstanderne og nede i en formkrise. Her bringer Origi noget andet. Han har måske ikke samme tekniske færdigheder, men han kan spilles op på, og han kan holde i bolden og skabe noget på sin fysik. Så har han et godt spark, og behøver ikke det store antrit til at spark. Noget nyt som modstanderne skal forholde sig til.

Synes ikke vi har aflastet Firmino og Salah nok, og her kan Origi godt gøre sig. Han skal spilles på en lidt anden måde en de to andre, men vi kan med ham på banen, godt slå højere indlæg da han fysisk fylder mere og mere opsøgende for at komme foran sin mand.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Emmy » tirsdag, 05. feb, 2019 17:49

Han kan passende starte på top på lørdag og sende firmino ud på bænken. Han har været helt fantastisk elendig de sidste mange kampe
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Hekkem » onsdag, 06. feb, 2019 13:57

Emmy skrev:Han kan passende starte på top på lørdag og sende firmino ud på bænken. Han har været helt fantastisk elendig de sidste mange kampe
Synes nu heller ikke vi får meget ud af Salah pt.

Men synes der skal ske noget andet og uforudset, som modstanderne måske ikke havde set komme.
Så er Lallana slet ikke færdig som Liverpool spiller. Hans indsats mod West Ham var godkendt, og får han lidt flere kampe, så skal vi nok få værdi fra hans arbejde og finter.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 06. feb, 2019 14:41

Hekkem skrev:
Emmy skrev:Han kan passende starte på top på lørdag og sende firmino ud på bænken. Han har været helt fantastisk elendig de sidste mange kampe
Synes nu heller ikke vi får meget ud af Salah pt.

Men synes der skal ske noget andet og uforudset, som modstanderne måske ikke havde set komme.
Så er Lallana slet ikke færdig som Liverpool spiller. Hans indsats mod West Ham var godkendt, og får han lidt flere kampe, så skal vi nok få værdi fra hans arbejde og finter.
Det var helt klart den bedste Lallana vi længe havde set. Det hjalp ham selvfølgelig at han startede på midtbanen, hvor han altid har været bedre end på kanten. Det vidner vel også om at han har forbedret sig på Melwood siden at Klopp tør sætte ham ind på midten.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » onsdag, 06. feb, 2019 15:12

Filos of Isk skrev:
Hekkem skrev:
Emmy skrev:Han kan passende starte på top på lørdag og sende firmino ud på bænken. Han har været helt fantastisk elendig de sidste mange kampe
Synes nu heller ikke vi får meget ud af Salah pt.

Men synes der skal ske noget andet og uforudset, som modstanderne måske ikke havde set komme.
Så er Lallana slet ikke færdig som Liverpool spiller. Hans indsats mod West Ham var godkendt, og får han lidt flere kampe, så skal vi nok få værdi fra hans arbejde og finter.
Det var helt klart den bedste Lallana vi længe havde set. Det hjalp ham selvfølgelig at han startede på midtbanen, hvor han altid har været bedre end på kanten. Det vidner vel også om at han har forbedret sig på Melwood siden at Klopp tør sætte ham ind på midten.
Det var vel ham eller Curtis Jones, eller en syg Milner på midten med Camacho på HB ?

For mig er der km stor afstand til de andre Top 6 holds midtbaner, hvis vi spiller med Lallana i nuværende form, hvis man ser på hans spil og ser bort fra hans tidligere bedrifter og sympatiske væsen. Jeg er nok ovre i dead wood genren her.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 06. feb, 2019 15:55

Niels K skrev: For mig er der km stor afstand til de andre Top 6 holds midtbaner, hvis vi spiller med Lallana i nuværende form, hvis man ser på hans spil og ser bort fra hans tidligere bedrifter og sympatiske væsen. Jeg er nok ovre i dead wood genren her.
ja, det er der. Men så var afstanden måske milestor for et par måneder siden, for Lallana har helt klart forbedret sig siden starten af sæsonen(og i endnu højere grad siden sidste sæson)... problemet er jo så bare at han startede så langt nede at der stadig er langt op.

Imod Hammers havde han også det samme problem som Keita; nemlig at han manglede en Gini, Milner eller Hendo på midten til at fylde lidt mere defensivt.

Men nej det er langt fra sikkert at han bare lige mangler det sidste for at komme i gang, men "det sidste" er blevet noget mindre end tidligere.

Jeg siger ikke at vi skal sælge Oxlade-C og Keita og satse på at Lallana kan spille 35 ligakampe i 19/20 sæsonen, absolut ikke.

Jeg har aldrig mødt ham personligt, så ved ikke hvor sympatisk hans væsen er.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » fredag, 01. mar, 2019 15:30

Mål eller assist hver 76,75. minut denne sæson er ikke så tosset:

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... 5mins.html

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 01. mar, 2019 20:03

Vi tager da gerne et sikkert mål imod Everton, det er da super fornemt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » tirsdag, 26. mar, 2019 11:54

Origi's bidrag med mål/assist pr. spillede minut er altså ikke så dumt, når mange minutter blev spillet for 2 sæsoner siden i en ung alder og med de sporadiske optrædener og indhop, han har haft.

I Premier League siger stats i alt 2.401 spillede minutter fordelt over 60 kampe med 14 mål og 6 assists til følge. Det er et mål/assist hver 120 minut.

I denne sæson har han spillet 272 minutter fordelt over 9 kampe med 2 mål og 1 assist. Det er mål/assist hver 90 minut, og det kan man vel ikke være utilfreds med ?
Senest rettet af Niels K tirsdag, 26. mar, 2019 13:07, rettet i alt 2 gange.

Besvar