27 - Divock Origi

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » mandag, 11. apr, 2016 21:19

Lidt om Origi's tid i Liverpool:

http://www.hitc.com/en-gb/2016/04/11/ib ... ock-origi/?

Noget af en udvikling...

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 12. apr, 2016 12:25

"Klopp sagde i weekenden, at Origi har taget 5kg muskelmasse på samt gået en trøje størrelse op, siden Klopp ankom i klubben.

Lars Jørgensen der er journalist har før undersøgt hvad den maksimale muskelmasse man kan opbygge på et år uden at tage forbudte stoffer. Her er tommelfingerreglen at det maksimale er 4kg, som nævnes i vægtløfter miljøet.

Han drager dog ingen konklusioner på Origi, men afviser det heller ikke.

Skal vi være nervøse for at Origi har fået tilføjet lidt forbudte stoffer eller overdriver Klopp når han siger 5kg?"
Håber at Klopp bare er ude i en "overdrivelse fremmer forståelsen"-ting. Vi har ikke brug for en steroide-sag. Origi er begyndt at ligne et kommende angrebs-monster, men det skal sq være med lovlige metoder.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af texy » tirsdag, 12. apr, 2016 15:49

Johnny Football skrev:
"Klopp sagde i weekenden, at Origi har taget 5kg muskelmasse på samt gået en trøje størrelse op, siden Klopp ankom i klubben.

Lars Jørgensen der er journalist har før undersøgt hvad den maksimale muskelmasse man kan opbygge på et år uden at tage forbudte stoffer. Her er tommelfingerreglen at det maksimale er 4kg, som nævnes i vægtløfter miljøet.

Han drager dog ingen konklusioner på Origi, men afviser det heller ikke.

Skal vi være nervøse for at Origi har fået tilføjet lidt forbudte stoffer eller overdriver Klopp når han siger 5kg?"
Håber at Klopp bare er ude i en "overdrivelse fremmer forståelsen"-ting. Vi har ikke brug for en steroide-sag. Origi er begyndt at ligne et kommende angrebs-monster, men det skal sq være med lovlige metoder.
Håber dælme også, at vi spiller med rent mel i posen. Vi skal sgu ikke vinde noget (hvis det nogensinde sker) med snyd.

Men jeg frygter, at doping er langt mere udbredt i fodbolden, end man går og regner med. Fuentes havde efter sigende hele Barcelona's og Real's hold på sin patient-liste, hvorfor den spanske domstol lynhurtigt sørgede for, at sagen imod ham kun måtte handle om cykling. Hele den sag ender garanteret med, at alle beviserne destrueres, og vi aldrig kommer til at kende sandheden.

http://www.telegraph.co.uk/sport/others ... faces.html
Kloppite

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af zalcos » tirsdag, 12. apr, 2016 16:36

texy skrev:
Johnny Football skrev:
"Klopp sagde i weekenden, at Origi har taget 5kg muskelmasse på samt gået en trøje størrelse op, siden Klopp ankom i klubben.

Lars Jørgensen der er journalist har før undersøgt hvad den maksimale muskelmasse man kan opbygge på et år uden at tage forbudte stoffer. Her er tommelfingerreglen at det maksimale er 4kg, som nævnes i vægtløfter miljøet.

Han drager dog ingen konklusioner på Origi, men afviser det heller ikke.

Skal vi være nervøse for at Origi har fået tilføjet lidt forbudte stoffer eller overdriver Klopp når han siger 5kg?"
Håber at Klopp bare er ude i en "overdrivelse fremmer forståelsen"-ting. Vi har ikke brug for en steroide-sag. Origi er begyndt at ligne et kommende angrebs-monster, men det skal sq være med lovlige metoder.
Håber dælme også, at vi spiller med rent mel i posen. Vi skal sgu ikke vinde noget (hvis det nogensinde sker) med snyd.

Men jeg frygter, at doping er langt mere udbredt i fodbolden, end man går og regner med. Fuentes havde efter sigende hele Barcelona's og Real's hold på sin patient-liste, hvorfor den spanske domstol lynhurtigt sørgede for, at sagen imod ham kun måtte handle om cykling. Hele den sag ender garanteret med, at alle beviserne destrueres, og vi aldrig kommer til at kende sandheden.

http://www.telegraph.co.uk/sport/others ... faces.html
Ahh sådan noget bavl bør godt nok bakkes op. Nu har jeg gjort mig i 'vægtløfter-miljøet' i mange år og har aldrig nogensinde hørt noget om 4kg på et år før. Jeg er selv gået fra 55kg til 75kg i vægt på 1,5 år ved at følge en skarp diæt og træning 4-6 gange i ugen og håber ikke det var 14kg fedt da :), så vil jeg gerne tage noget mere af det på ihvertfald :headbang:
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 12. apr, 2016 16:49

zalcos skrev:
texy skrev:
Johnny Football skrev:
"Klopp sagde i weekenden, at Origi har taget 5kg muskelmasse på samt gået en trøje størrelse op, siden Klopp ankom i klubben.

Lars Jørgensen der er journalist har før undersøgt hvad den maksimale muskelmasse man kan opbygge på et år uden at tage forbudte stoffer. Her er tommelfingerreglen at det maksimale er 4kg, som nævnes i vægtløfter miljøet.

Han drager dog ingen konklusioner på Origi, men afviser det heller ikke.

Skal vi være nervøse for at Origi har fået tilføjet lidt forbudte stoffer eller overdriver Klopp når han siger 5kg?"
Håber at Klopp bare er ude i en "overdrivelse fremmer forståelsen"-ting. Vi har ikke brug for en steroide-sag. Origi er begyndt at ligne et kommende angrebs-monster, men det skal sq være med lovlige metoder.
Håber dælme også, at vi spiller med rent mel i posen. Vi skal sgu ikke vinde noget (hvis det nogensinde sker) med snyd.

Men jeg frygter, at doping er langt mere udbredt i fodbolden, end man går og regner med. Fuentes havde efter sigende hele Barcelona's og Real's hold på sin patient-liste, hvorfor den spanske domstol lynhurtigt sørgede for, at sagen imod ham kun måtte handle om cykling. Hele den sag ender garanteret med, at alle beviserne destrueres, og vi aldrig kommer til at kende sandheden.

http://www.telegraph.co.uk/sport/others ... faces.html
Ahh sådan noget bavl bør godt nok bakkes op. Nu har jeg gjort mig i 'vægtløfter-miljøet' i mange år og har aldrig nogensinde hørt noget om 4kg på et år før. Jeg er selv gået fra 55kg til 75kg i vægt på 1,5 år ved at følge en skarp diæt og træning 4-6 gange i ugen og håber ikke det var 14kg fedt da :), så vil jeg gerne tage noget mere af det på ihvertfald :headbang:
Jeg har ingen personlig erfaring med de ting og må forlade mig på andres udsagn. Jeg husker ifm Emil Larsens ophold i Odense, at der også blev snakket om, hvor meget man kunne øge muskelmassen med på et år - med lovlige midler, altså, dvs. skarp træning og diæt - og det var ihf IKKE et tocifret tal. Nok snarere noget i retning af de 4-5 kg. som der tales om her i tråden.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af texy » tirsdag, 12. apr, 2016 17:03

zalcos skrev:
texy skrev:
Johnny Football skrev:
"Klopp sagde i weekenden, at Origi har taget 5kg muskelmasse på samt gået en trøje størrelse op, siden Klopp ankom i klubben.

Lars Jørgensen der er journalist har før undersøgt hvad den maksimale muskelmasse man kan opbygge på et år uden at tage forbudte stoffer. Her er tommelfingerreglen at det maksimale er 4kg, som nævnes i vægtløfter miljøet.

Han drager dog ingen konklusioner på Origi, men afviser det heller ikke.

Skal vi være nervøse for at Origi har fået tilføjet lidt forbudte stoffer eller overdriver Klopp når han siger 5kg?"
Håber at Klopp bare er ude i en "overdrivelse fremmer forståelsen"-ting. Vi har ikke brug for en steroide-sag. Origi er begyndt at ligne et kommende angrebs-monster, men det skal sq være med lovlige metoder.
Håber dælme også, at vi spiller med rent mel i posen. Vi skal sgu ikke vinde noget (hvis det nogensinde sker) med snyd.

Men jeg frygter, at doping er langt mere udbredt i fodbolden, end man går og regner med. Fuentes havde efter sigende hele Barcelona's og Real's hold på sin patient-liste, hvorfor den spanske domstol lynhurtigt sørgede for, at sagen imod ham kun måtte handle om cykling. Hele den sag ender garanteret med, at alle beviserne destrueres, og vi aldrig kommer til at kende sandheden.

http://www.telegraph.co.uk/sport/others ... faces.html
Ahh sådan noget bavl bør godt nok bakkes op. Nu har jeg gjort mig i 'vægtløfter-miljøet' i mange år og har aldrig nogensinde hørt noget om 4kg på et år før. Jeg er selv gået fra 55kg til 75kg i vægt på 1,5 år ved at følge en skarp diæt og træning 4-6 gange i ugen og håber ikke det var 14kg fedt da :), så vil jeg gerne tage noget mere af det på ihvertfald :headbang:
Var det mig du svarede? Mener ikke jeg nævnte noget om, hvor meget vægtmasse, man kan bygge på hvor hurtigt.

Men hele den debat er vel udsprunget af den tidligere landstræner for det svenske atletiklandshold Ulf Karlssons påstand om, at Zlatan (m.fl.) må have været dopet for at bygge så meget vægt på så hurtigt? Han nævner dog ikke noget om 4 kg, men 10 kg på 6 mdr.

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/anklag ... -han-dopet
Kloppite

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af MP » tirsdag, 12. apr, 2016 18:11

texy skrev:
zalcos skrev:
texy skrev:
Johnny Football skrev:
"Klopp sagde i weekenden, at Origi har taget 5kg muskelmasse på samt gået en trøje størrelse op, siden Klopp ankom i klubben.

Lars Jørgensen der er journalist har før undersøgt hvad den maksimale muskelmasse man kan opbygge på et år uden at tage forbudte stoffer. Her er tommelfingerreglen at det maksimale er 4kg, som nævnes i vægtløfter miljøet.

Han drager dog ingen konklusioner på Origi, men afviser det heller ikke.

Skal vi være nervøse for at Origi har fået tilføjet lidt forbudte stoffer eller overdriver Klopp når han siger 5kg?"
Håber at Klopp bare er ude i en "overdrivelse fremmer forståelsen"-ting. Vi har ikke brug for en steroide-sag. Origi er begyndt at ligne et kommende angrebs-monster, men det skal sq være med lovlige metoder.
Håber dælme også, at vi spiller med rent mel i posen. Vi skal sgu ikke vinde noget (hvis det nogensinde sker) med snyd.

Men jeg frygter, at doping er langt mere udbredt i fodbolden, end man går og regner med. Fuentes havde efter sigende hele Barcelona's og Real's hold på sin patient-liste, hvorfor den spanske domstol lynhurtigt sørgede for, at sagen imod ham kun måtte handle om cykling. Hele den sag ender garanteret med, at alle beviserne destrueres, og vi aldrig kommer til at kende sandheden.

http://www.telegraph.co.uk/sport/others ... faces.html
Ahh sådan noget bavl bør godt nok bakkes op. Nu har jeg gjort mig i 'vægtløfter-miljøet' i mange år og har aldrig nogensinde hørt noget om 4kg på et år før. Jeg er selv gået fra 55kg til 75kg i vægt på 1,5 år ved at følge en skarp diæt og træning 4-6 gange i ugen og håber ikke det var 14kg fedt da :), så vil jeg gerne tage noget mere af det på ihvertfald :headbang:
Var det mig du svarede? Mener ikke jeg nævnte noget om, hvor meget vægtmasse, man kan bygge på hvor hurtigt.

Men hele den debat er vel udsprunget af den tidligere landstræner for det svenske atletiklandshold Ulf Karlssons påstand om, at Zlatan (m.fl.) må have været dopet for at bygge så meget vægt på så hurtigt? Han nævner dog ikke noget om 4 kg, men 10 kg på 6 mdr.

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/anklag ... -han-dopet
Jeg har ingen viden omkring brug af doping indenfor fodbold, men har også gjort mig meget inden for 'vægtløfter-miljøet'
Når man tager på i vægt kan det skyldes mange forskellige ting. Fedt, væske, muskelmasse, plasmavolumen.. Der er mange aspekter der spiller ind.
Vi kender ikke til Origi's makrotal og jeg tror faktisk ærlig talt heller ikke at Klopp kender dem eller interesserer sig for dem. Origi har nok bare taget 5 kg på. Hvoraf det MESTE nok er muskel.

5 kg REN muskelmasse på 1 år er meget!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af texy » tirsdag, 12. apr, 2016 19:02

Synes ærligt talt, at Operation Puerto/Fuentes-sagen er langt mere interessant end spekulationer om muskelmasse, da der er helt reelle og håndterlige beviser, som muligvis kan rive tæppet fuldstændigt væk under den trone, som spansk fodbold (og tennis i form af Nadal, som også er under anklage) har befundet sig på i en årrække.

Og i forhold til fodbold generelt bliver det naturligvis så ekstra interessant, når der pludselig kommer beskyldninger som den svenske atletiklandstræner kom med i forhold til Juventus (der jo før tidligere har snydt sig til resultater) og også dem, som der kom frem i forhold til PL-hold.

http://www.telegraph.co.uk/sport/2016/0 ... sh-doctor/

Det skulle være mærkeligt, hvis der var fuldstændigt rent trav i verdens rigeste sport. Og det er vel med baggrund i den slags mistanker, at man så sidder og håber på, at vi i det mindste ikke forsøger os med den slags genveje til succes, selvom mistanken kan opstå, når vores drenge pludselig bliver meget større på meget kort tid.
Kloppite

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 13. apr, 2016 05:49

Jeg har ingen viden omkring brug af doping indenfor fodbold, men har også gjort mig meget inden for 'vægtløfter-miljøet'
Når man tager på i vægt kan det skyldes mange forskellige ting. Fedt, væske, muskelmasse, plasmavolumen.. Der er mange aspekter der spiller ind.
Vi kender ikke til Origi's makrotal og jeg tror faktisk ærlig talt heller ikke at Klopp kender dem eller interesserer sig for dem. Origi har nok bare taget 5 kg på. Hvoraf det MESTE nok er muskel.

5 kg REN muskelmasse på 1 år er meget!
Jeg er nu ikke i tvivl om at Klopp ved en hel del om de ting. Det er svært at forestille sig, at det ikke skulle være en del af pensum på de højeste træneruddannelser. Jeg er også sikker på at han og trænerstaben kender hver enkelt spillers værdier ganske præcist, det må simpelthen være en del af deres arbejde.

Indtil videre håber/tror jeg på, at han blot har forsimplet budskabet til ære for de mere eller mindre tungnemme journalister - et 10 minutters pressemøde i kølvandet på en PrL-kamp er næppe stedet hvor man docerer om komplicerede fysiologiske temaer - og at der således ikke er ugler i mosen ift Origi´s vægtforøgelse, som forhåbentlig skyldes en kombination af muskler, fedt, væske og plasma.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Pede » onsdag, 13. apr, 2016 15:49

Johnny Football skrev: Jeg er nu ikke i tvivl om at Klopp ved en hel del om de ting. Det er svært at forestille sig, at det ikke skulle være en del af pensum på de højeste træneruddannelser. Jeg er også sikker på at han og trænerstaben kender hver enkelt spillers værdier ganske præcist, det må simpelthen være en del af deres arbejde.
Jeg vil faktisk gå så langt at sige, at jeg ville blive noget overrasket hvis det er. Makrotal, fysiologi, anatomi mm. tror jeg simpelthen ikke er noget trænerne på øverste hylde beskæftiger sig alverden med. Den slags har man mere kompetente fagfolk til at stå for, hvilket nok er meget fornuftigt.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Thommo » fredag, 15. apr, 2016 02:06

Jeg er vist ved at vende på en tallerken. Han er jo ikke et hit endnu, det kan ikke lade sig gøre da tids intervallet er for kort, efter min mening, men det har da set meget lovende, den sidste tid. grønberg i 3+ studiet, ville nok sige han er en sensation, det gør jeg ikke. Jeg ryster dog ikke på hovedet når han er i 11´eren i tiden, det gjorde jeg godt nok for 2 mdr siden.
Verden er smask fuld af hyklere....

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af AJ » fredag, 15. apr, 2016 10:33

Thommo skrev:Jeg er vist ved at vende på en tallerken. Han er jo ikke et hit endnu, det kan ikke lade sig gøre da tids intervallet er for kort, efter min mening, men det har da set meget lovende, den sidste tid. grønberg i 3+ studiet, ville nok sige han er en sensation, det gør jeg ikke. Jeg ryster dog ikke på hovedet når han er i 11´eren i tiden, det gjorde jeg godt nok for 2 mdr siden.
Du har da hele tiden været ret positiv mht. Origi:
Thommo skrev:Selv gode gamle Titi Camara, ville være en forstækning er min overbevisning, hvis Origi spiller, tæller jeg ham som nul/10 spillere, lej ham ud i 5 år, så kan det være han har en værdi, der er hæderlig, men tvivler reelt på han kan gøre sig i eksempvis superligaen på noget tidspunkt. ståle må da hjertens gerne købe ham, han plejer jo at købe middelmåddige angriber til overpris. Det er der vel ikke to forskellige meninger om.
Thommo skrev:... At skrive jeg synes han er komplet og aldeles talent løs, som jeg reelt mener han er? hvorfor er det useriøst at skrive???spørgsmålstegn!!!!!!!!!! skal jeg skrive der er talent, hvis jeg ikke mener han ejer et gram talent, det kommer jeg ikke til... Jeg ville ønske han spillede i man u, kort og godt. Find gerne dette indlæg om 3 år fra idag og han har scoret 30 mål for LFC i PL, som bør være et ekstemt realistisk. Men gætter på julemanden kommer før det sker.Jeg gætter på max 3 liga mål når vi rammer sommer pausen. Postivt bud reelt, hvis i spørger mig. Et mål pr 500 minutter er endnu et bud. Håber dog ikke han får 1500 minutter der resulterer i 3 mål, men ved aldrig

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » fredag, 15. apr, 2016 10:43

AJ skrev:
Thommo skrev:Jeg er vist ved at vende på en tallerken. Han er jo ikke et hit endnu, det kan ikke lade sig gøre da tids intervallet er for kort, efter min mening, men det har da set meget lovende, den sidste tid. grønberg i 3+ studiet, ville nok sige han er en sensation, det gør jeg ikke. Jeg ryster dog ikke på hovedet når han er i 11´eren i tiden, det gjorde jeg godt nok for 2 mdr siden.
Du har da hele tiden været ret positiv mht. Origi:
Thommo skrev:Selv gode gamle Titi Camara, ville være en forstækning er min overbevisning, hvis Origi spiller, tæller jeg ham som nul/10 spillere, lej ham ud i 5 år, så kan det være han har en værdi, der er hæderlig, men tvivler reelt på han kan gøre sig i eksempvis superligaen på noget tidspunkt. ståle må da hjertens gerne købe ham, han plejer jo at købe middelmåddige angriber til overpris. Det er der vel ikke to forskellige meninger om.
Thommo skrev:... At skrive jeg synes han er komplet og aldeles talent løs, som jeg reelt mener han er? hvorfor er det useriøst at skrive???spørgsmålstegn!!!!!!!!!! skal jeg skrive der er talent, hvis jeg ikke mener han ejer et gram talent, det kommer jeg ikke til... Jeg ville ønske han spillede i man u, kort og godt. Find gerne dette indlæg om 3 år fra idag og han har scoret 30 mål for LFC i PL, som bør være et ekstemt realistisk. Men gætter på julemanden kommer før det sker.Jeg gætter på max 3 liga mål når vi rammer sommer pausen. Postivt bud reelt, hvis i spørger mig. Et mål pr 500 minutter er endnu et bud. Håber dog ikke han får 1500 minutter der resulterer i 3 mål, men ved aldrig
Der var det altså heldigt, at Thommo ikke var vores udsendte talentspejder i Lille ;)

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Thommo » fredag, 15. apr, 2016 15:43

Det skal lige siges, at det er sjældent en spiller, går fra shit i frankrig, til "hit" i PL, på så kort tid. Jeg ser ikke fransk bold, men det lød ikke lovende og stats var nærmest bræk. Jeg vil dog også give Klopp en meget stor del af "skylden" for at jeg vist ikke får ret ;)

hit er i "" ovenover, da tiden vil vise om han reelt bliver et sådan
Verden er smask fuld af hyklere....

Svenddingle
Indlæg: 16
Tilmeldt: onsdag, 08. jul, 2015 19:47

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Svenddingle » fredag, 15. apr, 2016 16:26

Thommo skrev:Det skal lige siges, at det er sjældent en spiller, går fra shit i frankrig, til "hit" i PL, på så kort tid. Jeg ser ikke fransk bold, men det lød ikke lovende og stats var nærmest bræk. Jeg vil dog også give Klopp en meget stor del af "skylden" for at jeg vist ikke får ret ;)

hit er i "" ovenover, da tiden vil vise om han reelt bliver et sådan
Men uden et gram talent, er det vel ligegyldigt hvem der er træner ? ;) Men fair nok jeg er bare glad for at han måske bliver et kæmpe hit til ikke så mange penge :D Og kan godt give dig ret i at hans spil i sidste sæson i Frankrig ikke så ud som om, at vi havde skudt papegøjen. Forpokker han har set ud til at blive, den næste store angrebsstjerne i mægtige Liverpool :headbang:

Besvar