27 - Divock Origi

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Scherwin » torsdag, 31. aug, 2017 16:00



Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 31. aug, 2017 16:14

Det er ikke helt tosset. Personligt troede jeg han skulle være 1. reserve til wingangriberne fordi han vel er vores 3. hurtigste offensiv spiller og så har han fysik og teknik til at komme buldrende ind i feltet og score mål. Men altså det ser ud til Klopp foretrækker at sætte Sturridge ind på spidsen og skubbe Firmino ud på fløjen når Mané skal spares. Jeg ved godt at Origi ikke er en fuldgod erstatning for Mané eller Salah, men en sådan tror jeg ikke rigtigt at vi har pt.
Det kan også ses som et lille tegn på at Lemar er på trapperne, men det ved jeg nu ikke om man skal.

Men det kan være at Klopp vil beholde Origi i rollen som angriber på den lange bane og dermed håber han kan samle en masse erfaring i udlandet, frem for at blive omskolet for så at blive tilbageskolet igen senere. Han har en fantastisk fysik og god teknik til at spille angriber i vores system, så lad os håbe han også kan lære lidt om hvordan han bruger den mere effektivt.

uanset hvad så ønsker jeg Origi alt mulig held og lykke. De 6 mill må da tyde på at de regner med at bruge ham og ikke bare som backup, det er da altid noget.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 31. aug, 2017 16:20

God ide. Han er efterhånden ganske langt nede i angrebsrækkefølgen hos LFC, så et lejeophold med fast spilletid vil gøre ham godt. Og enig med Klopp i at han stadig vil kunne udvikle sig til en klasseangriber, som vi kan få stor glæde af senere.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 31. aug, 2017 16:28

Jeg synes det er en forkert disposition. Firmino er vores førsteangriber, men derefter begynder det at blive noget usikkert. Sturridge har et højt topniveau, men at tro at han kan holde sig skadesfri, vil være vanvittigt. Solanke har haft en fin start, men han er stadig for uprøvet til at jeg er tryg ved at skulle bruge ham meget. Ings er der et stort spørgsmålstegn omkring, naturligvis.

Jeg havde meget gerne beholdt Origi.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

27 - Divock Origi

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 31. aug, 2017 16:44

Aggerdoo skrev:Jeg synes det er en forkert disposition. Firmino er vores førsteangriber, men derefter begynder det at blive noget usikkert. Sturridge har et højt topniveau, men at tro at han kan holde sig skadesfri, vil være vanvittigt. Solanke har haft en fin start, men han er stadig for uprøvet til at jeg er tryg ved at skulle bruge ham meget. Ings er der et stort spørgsmålstegn omkring, naturligvis.

Jeg havde meget gerne beholdt Origi.
Ja det var derfor jeg syntes han skulle have spilletid på fløjen så han var klar, hvis Sturridge og/eller Firmino blev skadet og ansvaret så blev for meget for Solankes unge men brede skuldre.

Men ok. Det kan være han er fast besluttet på at blive en verdensklasse angriber og så skal vi da bare hjælpe ham med at føre den drøm ud i livet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af DAGGER! » torsdag, 31. aug, 2017 17:09

Origi er jo 4 valg i angrebet, efter hhv Solanke, Sturridge og Fitmino.
Fornuftigt af klopp, at sende ham mod bundesligaen, som også er en kvalitets liga for sig ligesom Premier League.
Liga erfaring og noget mere kanp erfaring!
You'r Never Walk Alone. ///

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 31. aug, 2017 17:14

Afsted med ham, han bliver aldrig god nok...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Mads T. » torsdag, 31. aug, 2017 17:37

Der skulle være en klausul i aftalen der gør at vi kan kalde ham tilbage, formentlig i januar, hvis der skulle opstå behov.

Synes dog vi er fint dækket ind på angrebspladsen også uden Origi. Han har behov for at komme ud og spille en masse kampe.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niche » torsdag, 31. aug, 2017 17:49

Oomph242 skrev:Afsted med ham, han bliver aldrig god nok...
Jeg kunne godt tænke mig din krystalkugle... Eller er du den treøjede Ravn?

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 31. aug, 2017 17:50

Niche skrev:
Oomph242 skrev:Afsted med ham, han bliver aldrig god nok...
Jeg kunne godt tænke mig din krystalkugle... Eller er du den treøjede Ravn?

Har du set noget som indikere han gør?

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niche » torsdag, 31. aug, 2017 19:09

Oomph242 skrev:
Niche skrev:
Oomph242 skrev:Afsted med ham, han bliver aldrig god nok...
Jeg kunne godt tænke mig din krystalkugle... Eller er du den treøjede Ravn?

Har du set noget som indikere han gør?
Ja det har jeg, og desuden har mennesker ikke en lineær udviklingskurve, hvilket eksempelvis Vardy er et godt eksempel på.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niels K » torsdag, 31. aug, 2017 19:14

Niche skrev:
Oomph242 skrev:
Niche skrev:
Oomph242 skrev:Afsted med ham, han bliver aldrig god nok...
Jeg kunne godt tænke mig din krystalkugle... Eller er du den treøjede Ravn?

Har du set noget som indikere han gør?
Ja det har jeg, og desuden har mennesker ikke en lineær udviklingskurve, hvilket eksempelvis Vardy er et godt eksempel på.
:army7:

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af texy » torsdag, 31. aug, 2017 19:29

£6m i leje for en enkelt sæson? Det er jo en kanonaftale for os.

I mine øjne er Origi klart efter både Firmino, Solanke og Sturridge. Og med indkøbet af Ox samt Coutinho tilbage i truppen, så tror jeg også, at han kunne være efter Mané i forhold til angrebspladsen. Så den lejeaftale for en spiller som potentielt er 5. valg til sin plads, og som jeg personligt tvivler på vil slå igennem hos os, er i mine øjne vanvittigt godt. Det er over halvdelen af, hvad vi betalte for ham, da vi købte ham.

Leverer han en gudesæson i Tyskland, er han stadig vores i næste sæson. Win win win.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 31. aug, 2017 19:46

Niche skrev:
Oomph242 skrev:
Niche skrev:
Oomph242 skrev:Afsted med ham, han bliver aldrig god nok...
Jeg kunne godt tænke mig din krystalkugle... Eller er du den treøjede Ravn?

Har du set noget som indikere han gør?
Ja det har jeg, og desuden har mennesker ikke en lineær udviklingskurve, hvilket eksempelvis Vardy er et godt eksempel på.
Hvad har du set. Jeg har set han placere sig dårligt og ikke ligefrem er en fox in box. Han løber og kæmper fint. En topangriber eller førstevalg i Liverpool ser ueg ham ikke som.

Der er også masser af spillere som ikke udviklede sig som Vardy. Helt sikkert flere end omvendt.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 27 - Divock Origi

Indlæg af Niche » torsdag, 31. aug, 2017 20:49

Oomph242 skrev:
Niche skrev:
Oomph242 skrev:
Niche skrev:
Oomph242 skrev:Afsted med ham, han bliver aldrig god nok...
Jeg kunne godt tænke mig din krystalkugle... Eller er du den treøjede Ravn?

Har du set noget som indikere han gør?
Ja det har jeg, og desuden har mennesker ikke en lineær udviklingskurve, hvilket eksempelvis Vardy er et godt eksempel på.
Hvad har du set. Jeg har set han placere sig dårligt og ikke ligefrem er en fox in box. Han løber og kæmper fint. En topangriber eller førstevalg i Liverpool ser ueg ham ikke som.

Der er også masser af spillere som ikke udviklede sig som Vardy. Helt sikkert flere end omvendt.
Enig i hvad du skriver, men jeg vil ikke kategorisk afskrive at han kan udvikle sig til en værdifuld spiller for klubben, sådan som du gjorde...

Besvar